
Ο Axel Springer, ο τεράστιος και αναπτυσσόμενος όμιλος των μίντια που έχει έδρα το Βερολίνο κέρδισε το franchise επιχειρηματικών (και όχι μόνο) ειδήσεων, που εδώ και καιρό ποθούσε, αφού χθες ανακοινώθηκε η αγορά του Business Insider.
O διευθύνων σύμβουλος Mathias Döpfner είχε θέσει ως προτεραιότητα την αγορά του BI, όπως τονίζει το POLITICO, αφού έχασε το καλοκαίρι την μάχη στην διεκδίκηση των Financial Times από την Nikkei. Εδώ και πολλά χρόνια, στην κορυφή της ατζέντας του Döpfner ήταν η απόκτηση ενός παγκόσμιου franchise επιχειρηματικών-οικονομικών ειδήσεων, και για αυτό ήταν και ο πρώτος που κατέβαλε προσφορά για την απόκτηση του Forbes στα μέσα του 2014.

Ο Springer κέρδισε το σχεδόν πλήρη έλεγχο του Business Insider, πληρώνοντας κάτι λιγότερο από $500 εκατομμύρια για το 88% της εταιρείας. Ενώ η ανακοινωθείσα τιμή των $ 343 εκατομμυρίων είναι τεχνικά ακριβής, δεν ανταποκρίνεται εντελώς στην πραγματικότητα, σημειώνει το POLITICO. Όσοι παρακολουθούν το κύμα επενδύσεων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τις αποτιμήσεις τους, γνωρίζουν ότι η αγορά αποτιμά το Business Insider ( και ότι... περιέχει) στο μισό δισεκατομμύριο δολάρια.
Για το Business Insider, η πώληση αποτελεί μία «ολοκλήρωση». Ο CEO Henry Blodget και η COO Julie Hansen - το μάνατζμεντ θα παρεμείνει ως έχει - έχουν δημιουργήσει μία εταιρεία η οποία σημειώνει εκπληκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης και εσόδων.
Οι προσπάθειές τους τώρα επιβραβεύονται, αλλά ο προκλήσεις είναι πολλές. Με έσοδα που πλησιάζουν τα 50 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, το BI σήμερα είναι μια εταιρεία εξαρτώμενη στις διαφημίσεις. Τα διαφημιστικά έσοδα αποτελούν το 75% του συνόλου των εσόδων. Ο μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά των ειδήσεων και το ad blocking (η διαδικασία στα site που μπλοκάρει την εμφάνιση των διαφημίσεων) σημαίνουν πως υπάρχει συνεχής ανάγκη για προσαρμογή.
Για τον Axel Springer, η απόκτηση του ΒΙ ταιριάζει απόλυτα με την στρατηγική του Springer, από τότε που συνειδητοποίησε ότι οι online ειδήσεις έχουν πολύ... ψωμί.
Ενώ το Business Insider εγκαινιάζει την πρώτη μη-αγγλική έκδοση στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο, στη Γερμανία και την Πολωνία, ο Springer γνωρίζει ότι τα μίντια που είναι στην αγγλική γλώσσα αποτελούν τους ηγέτες του ψηφιακού κόσμου. Με ένα δισεκατομμύριο αγγλόφωνους στον κόσμο, τα μέσα ενημέρωσης in... English, είναι ξεκάθαρα οι οδηγοί.
Επίσης, ο Springer έχει μάθει ότι γνωρίζουν και το Google, το Facebook και οι New York Times: Να είσαι πρώτος ή δεύτερος στον τομέα σου. Το Business Insider ξεπέρασε τόσο την Wall Street Journal όσο και το Forbes κατά το παρελθόν έτος, και κατέλαβε το δεύτερο μεγαλύτερο κοινό unique visitors στις ΗΠΑ.
Από την ίδρυσή τoυ το 1946, το Springer ήταν ένας πολύ δυνατός παίκτης στον κλάδο των εκδόσεων και της ενημέρωσης. Εκτός από το Business Insider έχει επενδύσει και σε ποσοστό 50% στην ευρωπαϊκή έκδοση του POLITICO. Σε αυτές τις επενδύσεις αλλά και σε άλλες - sites ειδήσεων όπως τα Mic, Ozy, Retale και την start-up Jaunt,- έχει γίνει επενδυτής ή και... εταιρεία χαρτοφυλακίου.
Το 2016, ο κόσμος των μίντια θα παρακολουθεί στενά τα βήματα που θα κάνει ο γερμανικός κολοσσός σε ότι αφορά όλες αυτές τις διαφορετικές συμμετοχές του σε εταιρείες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. (Για παράδειγμα, το Ozy τρέχει τα stories της Die Welt μεταφρασμένα).
Με 3 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα και κεφαλαιοποίηση 5 δισ., η απόκτηση του BI είναι εξαιρετικά σημαντική. Ωστόσο, ο Axel Springer την θεωρεί απλά ως ένα ακόμη - μεγάλο - ορόσημο στην στρατηγική αναδιαμόρφωσής του.
Ενώ ο όμιλος Schibsted, επίσης του κλάδου των μίντια ο οποίος έχει έδρα την Ευρώπη, «ψάχνεται» για ανάπτυξη σε όλη την υφήλιο, ο Axel Springer είναι σαφές ότι θέλει να θεωρείται ως εν μέρει... Αμερικάνικη εταιρεία. Οπως και να έχει, ο γερμανικός αυτός κολοσσός των μίντια προσφέρει ένα ακόμη μάθημα στην εξελισσόμενη έννοια της παγκοσμιοποίησης και στις επιχειρήσεις των μέσων ενημέρωσης διεθνώς.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr