Το σχέδιο ΝΔ για νέες υποδομές: "Εμβλητικό έργο το Ελληνικό"

Nέες υποδομές ύψους 10-12 δισ. ευρώ την επόμενη τετραετία με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, προβλέπει το σχέδιο της ΝΔ

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Το σχέδιο ΝΔ για νέες υποδομές: "Εμβλητικό έργο το Ελληνικό"

Το κυβερνητικό σχέδιο της ΝΔ για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα με τίτλο "Ανάπτυξη και νέες δουλειές", παρουσίασε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι "οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ. ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας".

Στο κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνονται ένας νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών, η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων.

"Πρόκειται για έναν πλήρη προγραμματικό χάρτη με έργα εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα, από τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές μέχρι τη διαχείριση των φυσικών πόρων, την Ενέργεια, τα κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές", ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας ότι δεν είναι ένα ακόμη ευχολόγιο, αλλά ένα σχέδιο ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο.

Ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων

Παράλληλα, ως ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει, ανήγγειλε ότι "η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. "Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%", ανέφερε χαρακτηριστικά. Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο "προτάσεις καινοτομίας", κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.

Έργα για τους πολίτες και όχι για τους εργολάβους

Όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι "εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους".

Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

- Οδικές Υποδομές

- Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική

Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής, είπε ο κ. Μητσοτάκης, που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι έργο εξαιρετικά σημαντικό και εμβληματικό.

Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού.

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη.

- Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:

Της Δράμας με την Εγνατία οδό

Του Καρπενησίου με τη Λαμία

Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ

Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.

- Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:

Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά - Αγ. Νικόλαος

- Σιδηροδρομικές Υποδομές

Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

- Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη (χωρίς μουσαμάδες).

Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα ('Αλσος Βεΐκου - Γουδή) με επέκταση από το 'Αλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.

- Ενεργειακές Υποδομές

Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:

Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη

Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.

Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.

Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

Ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στην μέχρι τώρα πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υποστήριξε:

-πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να «πετύχει» τα περιβόητα υπερπλεονάσματα. Σημείωσε ότι " εμείς δεσμευόμαστε ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων θα υλοποιηθεί στο ακέραιο και ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ ιδιωτική συμμετοχής".

-πάγωσε επί 4 χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό -κρανίου τόπος και μνημείο ανικανότητας της σημερινής κυβέρνησης-, και την κατασκευή του Βόρειου 'Αξονα της Κρήτης

-προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς -όπως πχ στο Πάτρα-Πύργος για να πάρει κάποιος κυβερνητικός φίλος κομμάτια, με επιπλέον καθυστερήσεις

-αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής "Δεν πληρώνω"

-επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Συνοψίζοντας την διαφορά των δύο κυβερνήσεων είπε ότι ΝΔ έστω και με λάθη και καθυστερήσεις παρήγαγε αποτελέσματα ακόμη και την περίοδο της κρίσης, αντίθετα η συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αρχή το κίνημα δεν πληρώνω, είναι τα ψεύτικα δάκρυα για τις συμβάσεις παραχώρησης των αεροδρομίων, ο πόλεμος κατά της COSCO.

Αναγκαία η πολιτική αλλαγή

Το πρόγραμμα της ΝΔ, είπε ο κ. Μητσοτάκης, έχει διδαχθεί από το παρελθόν, από αποτελέσματα αλλά και αστοχίες δεκαετιών και εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας. Ξεπερνούμε και τις επικαλύψεις φορέων και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ο σχεδιασμός θα είναι ενιαίος και περιλαμβάνει καλή συνεργασία με τους περιφερειάρχες και γι αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις περιφερειακές εκλογές, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Σημαντικά δεν είναι μόνο τα νέα έργα, είπε ο κ. Μητσοτάκης αλλά και η συντήρηση των παλαιών έργων που πολλές φορές καταρρέουν. Εδώ είπε είναι αναγκαίο ένα Εθνικό μητρώο υποδομών με καθορισμό υπευθύνου και έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στις διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες με το μικρότερο δυνατό κόστος προς όφελος πάντα των πολιτών. "Δεν υποσχόμαστε τα πάντα στους πάντες...το σχέδιό μας δεν είναι προεκλογικές υποσχέσεις...λέμε αντίο στις πολιτικές παρεμβάσεις, στις κατατμήσεις και στις κάθε λογής εξυπηρετήσεις". Μίλησε για την επέκταση των συμπράξων με τον ιδιωτικό τομέα ενώ αναφέρθηκε και στις συμβάσεις παραχώρησης λέγοντας ότι "η επέκταση της σημαντικότερης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν την λήξη της το 2024".

Κλείνοντας ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε το βασικό του πολιτικό μήνυμα ότι "για να υλοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται μία μεγάλη πολιτική αλλαγή, το 2019 είναι έτος εκλογών και θα χρειαστούμε την συμμετοχή όλων των πολιτών, αξίζουμε καλύτερα και μπορούμε να το κάνουμε πράξη".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: INTIMENEWS

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ 25 Ιαν 2021 | 13:43

Σάλος με ανάρτηση υποψήφιας βουλευτή της ΝΔ για την Μπεκατώρου: "Οι κυρίες αν δεν έχουν ευαρέσκεια δεν μπαίνουν σε δωμάτια ανδρών"

Αλγεινές εντυπώσεις έχει δημιουργήσει η δήλωση της Ελένης Αξιόγλου, σχετικά με την Σοφία Μπεκατώρου. Τι απαντά η ίδια.

ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 20 Ιαν 2021 | 18:40

Νέα εποχή για το Τατόι: Moυσείο, ξενοδοχεία πολυτελείας και ειδικές διαδρομές - Η μελέτη βιωσιμότητας [Εικόνες]

Παρουσιάστηκε η Μελέτη Βιωσιμότητας του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ 18 Ιαν 2021 | 15:33

ΝΔ: Ποιος είναι ο νέος γενικός γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Γιάννης Μπούγας

Ο Γιάννης Μπούγας αναλαμβάνει τη θέση του γενικού γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ στη θέση του Σταύρου Καλαφάτη

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 18 Ιαν 2021 | 15:12

Μητσοτάκης: Μέσα στο 2021 €5,5 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης - Το εμβόλιο είναι ανώδυνο, χωρίς την παραμικρή παρενέργεια

Σε έναν απολογισμό του μέχρι στιγμής κυβερνητικού έργου αλλά και στους επόμενους στόχους της κυβέρνησης, αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ 16 Ιαν 2021 | 17:49

ΝΔ: Αναστέλλεται η κομματική ιδιότητα του Αριστείδη Αδαμόπουλου μετά τις καταγγελίες Μπεκατώρου

Ο Αριστείδης Αδαμόπουλος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, εκλέχτηκε το 2018 Α' αντιπρόεδρος και υπεύθυνος τοπικής αυτοδιοίκησης της τοπικής οργάνωσης Νέας Δημοκρατίας Ραφήνας- Πικερμίου.

ΝΑΙ ΣΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ 13 Ιαν 2021 | 20:17

Δημοσκόπηση MARC: Κυριαρχία ΝΔ με 18,6% διαφορά από ΣΥΡΙΖΑ - Οχι λένε οι πολίτες σε πρόωρες εκλογές

H Νέα Δημοκρατία στην πρόθεση ψήφου συγκεντρώνει 38,6% έναντι 20% του ΣΥΡΙΖΑ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ 10 Ιαν 2021 | 12:33

Πέντε χρόνια από την εκλογή Μητσοτάκη στην ηγεσία της ΝΔ – Η ανάρτηση του πρωθυπουργού

Η ανάρτηση του Κυρ. Μητσοτάκη στο Instagram με αφορμή τα πέντε χρόνια από την ανάληψη της ηγεσίας του κόμματος.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 04 Ιαν 2021 | 17:32

Αγγελος Συρίγος: Η στιγμή που μαθαίνει ότι μπαίνει στην κυβέρνηση - Η αντίδραση του on air

Ο βουλευτής της ΝΔ και διεθνολόγος Αγγελος Συρίγος δέχθηκε τηλεφώνημα ενώ βρισκόταν στον αέρα του ραδιοφωνικού σταθμού

30 Δεκ 2020 | 08:37

Αλβανοί "τουρίστες" και Έλληνες "επενδυτές"...

Οι επιχειρηματίες μοιάζουν με τις μέλισσες.

ΑΝΑΨΑΝ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ 29 Δεκ 2020 | 16:39

Σκληρή κόντρα κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ στα social media για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού

Με σειρά ανακοινώσεων μέσω κοινωνικών δικτύων κυβέρνηση και αντιπολίτευση ανταλλάσσει πυρά για τη διαχείριση των εμβολιασμών

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ ΤΟ 2020 26 Ιαν 2021 | 14:26

Aίτημα ένταξης στο Φόρουμ της Ανατολικής Μεσογείου για το φυσικό αέριο υπέβαλαν οι ΗΠΑ

Το EMGF θα εδρεύει στο Κάιρο και θα είναι ανοικτό να δεχθεί ως μέλος του κάθε χώρα που μοιράζεται τα κοινά συμφέροντα και τους στόχους του Φόρουμ.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ CAPITAL.GR 26 Ιαν 2021 | 12:47

Αναστολή συμβάσεων: Δυνατότητα διατήρησης του μέτρου και τον Φεβρουάριο για τις επιχειρήσεις

Διατήρηση των αναστολών συμβάσεων τον Φεβρουάριο εξετάζει η κυβέρνηση.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 26 Ιαν 2021 | 12:33

Επίσημο: Αποχωρούν οι Repsol και Energean από την έρευνα υδρογονανθράκων στην Αιτωλοακαρνανία

Με επιστολή προς την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων, οι Repsol και Energean, γνωστοποίησαν ότι παραιτούνται από τα δικαιώματα έρευνας στην Αιτωλοακαρνανία.