X

UniCredit: "Βουτιά" 50% στα έσοδα από τον τουρισμό στην Ελλάδα και ύφεση 16%

Η ελληνική οικονομία είναι πιθανό να σημειώσει μια άνευ προηγουμένου συρρίκνωση του ΑΕΠ στο β’ τρίμηνο λόγω των περιορισμών στα ταξίδια.

Γράφει: TheToc team

Μειώνει και η UniCredit τις εκτιμήσεις της για την ύφεση στην Ελλάδα φέτος, ακολουθώντας τα βήματα άλλων επενδυτικών οίκων όπως η Citi και η Capital Economics, διατηρώντας ωστόσο την άποψή της ότι θα είναι βαθιά, με την ανάκαμψη που θα ακολουθήσει το 2021 να είναι ισχυρή. Πιο αναλυτικά, βλέπει ότι η συρρίκνωση του ελληνικού ΑΕΠ θα κινηθεί στο 16% φέτος (από 18,6% που έβλεπε πριν) κυρίως λόγω της ισχυρής βουτιάς στα έσοδα από τον τουρισμό, ενώ το ριμπάουντ το επόμενο έτος θα φτάσει το 12% (από 15,5% που έβλεπε πριν).

Εξηγώντας τη διόρθωση στην οποία προχώρησε σε ό,τι αφορά το μέγεθος του "χτυπήματος" στην ελληνική οικονομία από την κρίση λόγω Covid-19, η UniCredit επισημαίνει πως αντανακλά, μεταξύ άλλων, την πολύ καλύτερη από την αναμενόμενη πορεία του ΑΕΠ στο α’ τρίμηνο του έτους, λόγω του περιορισμού της πανδημίας στη χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώνει, το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά λιγότερο από 2% σε τριμηνιαία βάση (σε σύγκριση με 3,6% στην Ευρωζώνη), λόγω θετικών συνεισφορών από τη δημόσια κατανάλωση (η οποία πρόσθεσε 0,5% στο ΑΕΠ) και τα αποθέματα (0,8%). Αυτά αντισταθμίζουν εν μέρει την αναμενόμενη αρνητική επίπτωση από την εγχώρια ζήτηση και τις καθαρές εξαγωγές (που αφαίρεσαν 1,2% και 1,3% αντίστοιχα από το ΑΕΠ).

Η ελληνική οικονομία είναι πιθανό να σημειώσει μια άνευ προηγουμένου συρρίκνωση του ΑΕΠ στο β’ τρίμηνο λόγω των περιορισμών στα ταξίδια, οι οποίοι έχουν εφαρμοστεί σε διάφορους βαθμούς παγκοσμίως. Οι κύριες εξαγωγικές αγορές της Ελλάδας αναμένεται να είναι μεταξύ των χωρών που θα πληγούν περισσότερο από την πανδημία, και αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε απότομη πτώση της ζήτησης για ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτή η μείωση της ζήτησης θα ενισχυθεί επίσης από την υψηλή σημασία της ναυτιλίας και του τουρισμού στις εξαγωγές υπηρεσιών. Η ανοιξιάτικη τουριστική περίοδος, που συνήθως αντιπροσωπεύει το 25% των ετήσιων τουριστικών εσόδων της Ελλάδας (που έφτασε το 10% του ΑΕΠ το 2019), έχει χαθεί, τονίζει η UniCredit.

Διαβάστε περισσότερα στο capital