X

Χριστούγεννα 2025: Περισσότερα λεφτά θα ξοδέψουν οι Ελληνες, αλλά χωρίς ταξίδια - Πώς και τι δώρα θα αγοράσουν

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού την εορταστική περίοδο.

Μπορεί οι γιορτές των Χριστουγέννων να απέχουν ακριβώς ένα μήνα, αλλά αυτό δε σημαίνει πως τα ελληνικά νοικοκυριά και γενικότερα το αγοραστικό κοινό δεν ετοιμάζονται για τις αγορές τους.

Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Ernst & Young, την MRB και την Choose Communications καταγράφει το πως θα κινηθούν οι Έλληνες με σημαντικότερο εύρημα το γεγονός ότι οι νέοι 18-29 ετών φαίνεται να είναι οι πιο "ανοιχτοχέρηδες", καθώς τουλάχιστον ένας στους τέσσερις (σ.σ. 26%) δηλώνουν πως θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι.

Πάντως και στις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες φαίνεται πως επικρατεί η αισιοδοξία αυτή καθώς περισσότεροι από ένας στους δέκα, δηλαδή το 13%, θα ξοδέψουν περισσότερα σε σχέση με την εορταστική περίοδο του 2024. Πρόκειται για μία σημαντική αύξηση, καθώς το 2024 μόλις το 4% δήλωνε πως θα δαπανήσει περισσότερα.

Το υπόλοιπο 59% θα επιδιώξει να ξοδέψει το ίδιο ποσό με το 2024, ενώ ένα πολύ μικρότερο ποσοστό της τάξης του 24% θα προσπαθήσει να δαπανήσει λιγότερα χρήματα και μόλις το 3% δε σκοπεύει να ξοδέψει τίποτα. Θετικό είναι το γεγονός ότι τόσο ο αριθμός αυτών που θα ξοδέψουν λιγότερα όσο αυτών που δε θα ξοδέψουν τίποτα έχει μειωθεί αντίστοιχα κατά 12% και 3%.

Ωστόσο, αυτή η αλλαγή στην αγοραστική τάση των Ελλήνων καταναλωτών δε σημαίνει ότι έχουν βρει ξαφνικά πόρους, αλλά αντιθέτως δε θα ταξιδέψουν μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς καθώς πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (σ.σ 53%) δηλώνουν πως θα περάσουν τις γιορτές στο σπίτι με την οικογένειά τους ή με φίλους. Μάλιστα, όσο αυξάνεται η ηλικία τόσο μεγαλώνει και αυτή η προτίμηση.

Τουλάχιστον, οριακά λιγότεροι από τους μισούς, δηλαδή το 41%, θα αγοράσουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ενώ ένας στους τρεις θα προσπαθήσει να μη σπαταλήσει φαγητό ή να μαγειρέψει περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Πως και ποια θα αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές

Το βασικό κριτήριο των αγορών παραμένει η τιμή με εννέα στους δέκα καταναλωτές να δηλώνουν πως κοιτούν τα ταμπελάκια στα ράφια ή τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Λιγότεροι, αλλά όχι και λίγοι, δηλαδή κοντά δύο στους τρεις είναι αυτοί που θέτουν ως σημαντικό κριτήριο την ποιότητα του προϊόντος.

Επιπλέον, φαίνεται πως οι προσφορές έχουν αρχίσει και χάνουν τη λάμψη τους καθώς έχει μειωθεί κατά 11% το ποσοστό των καταναλωτών, που έχει ως κριτήριο τις προσφορές, και αυτό διαμορφώνεται για το 2025 στο 44%. Η τάση αυτή παραμένει αυξημένη, ωστόσο, στις γυναίκες και τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που φαίνεται να αλλάζει είναι η προτίμηση του αγοραστικού κοινού στις επώνυμες μάρκες (brands) με την ετήσια αύξηση να διαμορφώνεται στο +8% και να ανέρχεται για το 2025 στο 25%. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές έχουν ανάγκη να λειτουργήσουν περισσότερο με κριτήριο τις μάρκες προτίμησης και λιγότερο την αναζήτηση ευκαιριών.

Σχετικά με τις κατηγορίες προϊόντων τονίζεται ότι κυριαρχούν τα τρόφιμα και τα ποτά με ποσοστό 61% το οποίο προκύπτει από την προτίμηση των μεγαλύτερων ηλικιών. Για τις μικρότερες ηλικίες επικρατούν τα ρούχα και τα αξεσουάρ, ενώ στο 30% βρίσκονται οι εμπειρίες, όπως για παράδειγμα το φαγητό έξω και οι συναυλίες, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.

Σε ακόμα χαμηλότερη θέση με ποσοστό 28% τοποθετούνται τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρονικές προσφορές σε αντίθεση με το διάστημα των Black Friday και Cyber Monday, κατά το οποίο η κατηγορία αυτή αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για το 68%.

Διαβάστε Επίσης