X

Zara: Ο όμιλος κλείνει 1.200 καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο

Οι διαδικτυακές πωλήσεις στο μεταξύ κατέγραψαν άλμα, σημειώνοντας αύξηση 96% τον Απρίλιο.

Γράφει: TheToc team

H Inditex, ιδιοκτήτρια της αλυσίδας Zara, ανακοίνωσε σήμερα την πρώτη τριμηνιαία ζημία της, αφού η κρίση του κορονοϊού την ανάγκασε να κλείσει σχεδόν το 90% των καταστημάτων της για το τρίμηνο από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο.

Μετά την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ο όμιλος των Zara σχεδιάζει να κλείσει γύρω στα 1.200 καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η απόφαση αφορά και άλλα brands της ισπανικής εταιρείας, όπως τα Bershka, Pull & Bear και Massimo Dutti, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Guardian.

Η Inditex ανακοίνωσε ότι η γρήγορη μείωση στις πωλήσεις επιβραδύνθηκε, με τις πωλήσεις σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες να μειώνονται κατά 34% την περίοδο 2-8 Ιουνίου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και συγκριτικά με βουτιά 51% τον Μάιο. Σε αγορές όπου τα καταστήματα είναι ήδη ανοικτά, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16% την περίοδο 2-8 Ιουνίου, σύμφωνα με την Inditex. Η ισπανική εταιρία ανακοίνωσε ότι αναμένει τα καταστήματα σε όλες τις βασικές της αγορές να έχουν ανοίξει και πάλι έως τα τέλη Ιουνίου.

Ζημιές και άλμα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Σύμφωνα με την ίδια, οι διαδικτυακές πωλήσεις στο μεταξύ κατέγραψαν άλμα, σημειώνοντας αύξηση 96% τον Απρίλιο και είναι πιθανό για αυτόν τον λόγο η εταιρεία να μην ανακοίνωσε απολύσεις. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστάθμισαν σε κάποιο βαθμό τις απώλειες σε φυσικές πωλήσεις, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 50% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 και κατά 96% τον Απρίλιο, συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη.

Η Inditex ανακοίνωσε καθαρές ζημίες 409 εκατ. ευρώ αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν στα 3,3 δισεκ. ευρώ, από τα 5,9 δισεκ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σύμφωνα με τον Guardian, o όμιλος σχολίασε ότι θα ρίξει το βάρος του στις διαδικτυακές πωλήσεις, προσπαθώντας να γίνει πιο ανταγωνιστικός απέναντι σε άλλα οικονομικά brands όπως τα H&M και Asos. Στόχος του είναι, μέχρι το 2022, οι διαδικτυακές πωλήσεις να ξεπερνούν το 25% των συνολικών πωλήσεων (ποσοστό που, ενδεικτικά, μέσα στο 2019 ανήλθε στο 14%).