
Στα χέρια του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Χρίστου Δήμα, βρίσκεται η λύση του Γόρδιου Δεσμού για το Πάρκο Ριζάρη, που απειλεί να παγώσει την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας αν δε δοθεί άμεσα λύση.
Οι ζυμώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει καθώς η νέα ηγεσία του υπουργείου πραγματοποίησε σύμφωνα με πληροφορίες συνάντηση χθες με τον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα, ο οποίος είχε προσφύγει στο ΣτΕ από το 2022 και δικαιώθηκε εν μέρει στα τέλη του 2023, με επιχείρημα και αντικείμενο της προσφυγής τη διάσωση των δένδρων του Πάρκου Ριζάρη.
Από πλευράς του υπουργείου εκτός από τον υπουργό, παρόντες στη συνάντηση ήταν ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Δημήτριος Αναγνώπουλος, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.
Η συνάντηση σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές ήταν ενημερωτικού χαρακτήρα, αλλά δείχνει ότι το θέμα που έχει παραμείνει κολλημένο από το Δεκέμβριο του 2023 μπορεί να αποκτήσει momentum.
Στην παρούσα φάση, αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ανανεωθεί η περιβαλλοντική μελέτη για το πάρκο Ριζάρη- το οποίο κινδυνεύει να "ξηλωθεί", ώστε να εγκατασταθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού "Ευαγγελισμός"- και να σταλεί πάλι στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που θα δώσει το τελικό πράσινο φως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοτάξιο στο Πάρκο Ριζάρη αποτελεί κομβικό σημείο για την πορεία του έργου, καθώς σε αυτό θα συναντηθούν οι δύο μετροπόντικες που έχουν ξεκινήσει αντίστοιχα το ταξίδι τους από την Κατεχάκη και τη Βεΐκου.
Βάσει των μέχρι στιγμής χρονοδιαγραμμάτων ο πρώτος ("Αθηνά" που ξεκίνησε από την Κατεχάκη) θα πρέπει να έχει φτάσει στο Πάρκο στα τέλη του 2025, ενώ ο δεύτερος ("Νίκη" από τη Βεΐκου) εντός του Α’ Τριμήνου του 2026, έτσι ώστε η Γραμμή 4 να είναι έτοιμη εντός του 2029, όπως ορίζεται στη σύμβαση που υπεγράφη το 2021.

Γιατί "κόλλησε" το Μετρό στο Πάρκο Ριζάρη - Το χρονικό της προσφυγής
Τα σχέδια της Αττικό Μετρό για το νέο σταθμό και το Πάρκο Ριζάρη με την κατάληψη του χώρου και την εκσκαφή των δένδρων, προσέκρουσε στον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα, ο οποίος έχει προχωρήσει σε δωρεές με στόχο τον εξωραϊσμό και τα έργα στο εν λόγω πάρκο από το 2011, καθώς και σε τοπικούς συλλόγους και κατοίκους της περιοχής. Η αντίδραση τους για τη μετακίνηση των δένδρων του Πάρκου Ριζάρη ήταν έντονη.
Ο εφοπλιστής προσέφυγε το 2022 στο ΣτΕ επικαλούμενος το γεγονός ότι δεν υπήρξε επαρκής ενημέρωση εκ μέρους της Αττικό Μετρό για τη δημόσια διαβούλευση, σχετικά με το τι θα γίνει στο Πάρκο.

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα της προσφυγής ήταν το γεγονός ότι θα καταστρεφόταν ένας από τους λιγοστούς πνεύμονες πρασίνου στην Αθήνα, καθώς θα έπρεπε να ξεριζωθούν περίπου 200 δένδρα για την εγκατάσταση του εργοταξίου.
Μάλιστα, ο εφοπλιστής δεν είναι μόνος του σε αυτή τη μάχη καθώς στο πλευρό του βρίσκεται και ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ενώ κατά δηλώσεις του ίδιου του εφοπλιστή τον στηρίζουν ο πρώην δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.
Η απόφαση του ΣτΕ, εκδόθηκε το Δεκέμβριο του 2023 και δικαίωνε σε μεγάλο βαθμό το Νίκο Πατέρα. Το Ανώτατο Δικαστήριο δεχόταν εν μέρει την αίτηση ακύρωσης και απαιτούσε από την Ελληνικό Μετρό να επικαιροποιήσει την τεχνική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΤΕΜΕΠ).
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr