Follow us

Τo σχέδιο για να πέσουν οι τιμές σε γιαούρτια, καφέδες και δημητριακά - Το "κυνήγι" των προσφορών σε βασικά είδη τροφίμων

Στα τρόφιμα υπάρχουν περισσότερες "αντιστάσεις" και γι’ αυτό στο υπουργείο Ανάπτυξης θα κινηθούν με πολύ προσοχή πριν προχωρήσουν σε ανακοινώσεις.

Όποιος αγοράζει κάψουλες εσπρέσο για την καφετιέρα σίγουρα έχει έρθει αντιμέτωπος με την ακόλουθη εικόνα στο… ράφι του σούπερ μάρκετ. Το πακέτο με τις 12 ή τις 20 κάψουλες έχει αρχική ονομαστική τιμή της τάξεως των 85-90 ευρώ το κιλό (σ.σ γίνεται αναγωγή ώστε να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης) αλλά σχεδόν πάντα, υπάρχει "προσφορά" ή έκπτωση η οποία περιορίζει την αρχική τιμή στα 50-55 ευρώ το κιλό. Κάτι αντίστοιχο, συμβαίνει και στα δημητριακά, αλλά και στα γιαούρτια στα οποία οι προσφορές του τύπου "1+1" δώρο ή στα "τρία το ένα δώρο" είναι σχεδόν μόνιμες στα ψυγεία.

Είναι ουσιαστικά η ίδια τακτική που ακολουθούνταν με τα απορρυπαντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής. Γι’ αυτό και το υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε προ εβδομάδων το μέτρο της μείωσης των αρχικών τιμών στο ράφι κατά τουλάχιστον 30% για όσα προϊόντα βγαίνουν σε προσφορά. Ό,τι έγινε με τις κάψουλες και τα υγρά πλυντηρίου, διερευνάται να γίνει τώρα και με τις (τουλάχιστον) τρεις βασικές κατηγορίες τροφίμων που προαναφέρθηκαν ώστε ο καταναλωτής να μην επιδίδεται στο κυνήγι των προσφορών αλλά να γνωρίζει ότι θα υπάρχει μια μόνιμα χαμηλότερη τιμή στο ράφι.

Διαβάστε Επίσης

Πώς θα λειτουργούσε το μέτρο στην πράξη; Αν για παράδειγμα ένα κουτί δημητριακά έχει αυτή τη στιγμή αρχική τιμή κοντά στα 6,8 ευρώ αλλά διατίθεται μόνιμα στον καταναλωτή με τιμή που "τραβάει" το μάτι (π.χ έκπτωση 35% και τιμή πώλησης στα 4,4 ευρώ), τότε με το υπό εξέταση μέτρο, η αρχική τιμή θα πέσει στα 5,1 ευρώ χωρίς προσφορά και από εκεί και πέρα θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εταιρείας να κάνει περαιτέρω έκπτωση για να αποσπάσει μερίδιο αγοράς ή τουλάχιστον την προσοχή και το αγοραστικό ενδιαφέρον του τελικού καταναλωτή.

Στην πρώτη φάση του μέτρου μείωσης των αρχικών τιμών, το υπουργείο Ανάπτυξης απέφυγε να εντάξει στον σχετικό κατάλογο τα τρόφιμα και περιορίστηκε σε άλλα είδη ευρείας κατανάλωσης.

Γεγονός είναι ότι στα τρόφιμα, υπάρχουν πολύ περισσότερες "αντιστάσεις" από την εφοδιαστική αλυσίδα και γι’ αυτό στο υπουργείο Ανάπτυξης θα κινηθούν με πολύ προσοχή πριν προχωρήσουν σε ανακοινώσεις. Και αυτό προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς και στη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Από την άλλη, τα τρόφιμα είναι αυτά που "πληγώνουν" περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό και αυτό φαίνεται και στα στοιχεία του πληθωρισμού όπου ο δείκτης των τροφίμων εξακολουθεί να "τρέχει" με τριπλάσια ταχύτητα σε σχέση με τον μέσο δείκτη τιμών καταναλωτή.

Σούπερ μάρκετ

Δεδομένου ότι τα μέτρα για τις προσφορές, τα πλαφόν κλπ ενεργοποιήθηκαν ουσιαστικά προ μηνός, αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα στοιχεία από την Eurostat (για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών) αλλά και την ΕΛΣΤΑΤ (για τον εθνικό δείκτη) ώστε να αποτυπωθούν και οι πρώτες επιπτώσεις στον πληθωρισμό. Τα σχετικά στοιχεία του Μαρτίου, θα δημοσιευτούν από τη Eurostat στις 3 Απριλίου. Ο γενικός δείκτης αναμένεται ότι θα έχει κινηθεί πτωτικά (σ.σ σε αυτό έχει βοηθήσει πολύ και η τιμή του ρεύματος αλλά και του φυσικού αερίου) από την άλλη όμως πρέπει να φανεί το τι ακριβώς συμβαίνει στο "μέτωπο" των ειδών διατροφής.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ 15 Μαϊ 2024 | 15:43

Κομισιόν για Ελλάδα: Βλέπει ανάπτυξη 2,2% φέτος και πληθωρισμό 2,8%

Η Κομισιόν αναμένει για την Ελλάδα ανάπτυξη 2,2% το 2024.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ 15 Μαϊ 2024 | 13:13

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έχουμε αυξήσεις έως 12,26% και σε ποια μειώσεις έως 4,57% - Ερευνα του ΙΕΛΚΑ

Η έρευνα που πραγματοποίησε ο ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στο σούπερ μάρκετ.

ΑΠΟ 3,2% ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ 14 Μαϊ 2024 | 12:53

Επιμένει ο πληθωρισμός με επίκεντρο τα τρόφιμα - Οριακή υποχώρηση στο 3,1% τον Απρίλιο

Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα συνεχίζονται με αισθητά έντονους ρυθμούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 10 Μαϊ 2024 | 12:35

Σκρέκας: Εως 15% η εξοικονόμηση χρημάτων για τα νοικοκυριά μέσω του e-katanalotis

"Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα κατά της ακρίβειας μέχρι ο καταναλωτής να το νιώσει στην τσέπη του", τόνισε ο Κώστας Σκρέκας

ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 09 Μαϊ 2024 | 15:44

Σκρέκας: Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ έχει σχεδόν μηδενιστεί

Ο Κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στην πλατφόρμα e-katanalotis, που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προβούν σε καταγγελίες.

E-KATANALOTIS 30 Απρ 2024 | 12:12

Πώς θα "ξεφουσκώσετε" τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ με το νέο "ψαχτήρι" τιμών - Πέντε πρακτικές λύσεις

Με πέντε "συνταγές", η πλατφόρμα e-katanalotis μπορεί να αξιοποιηθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

ΕΝΟΨΕΙ ΠΑΣΧΑ 29 Απρ 2024 | 16:53

Πώς θα βρείτε το φθηνότερο "καλάθι" προϊόντων στο σούπερ μάρκετ - Στον "αέρα" το νέο "ψαχτήρι" τιμών

Περισσότεροι από 3.500 κωδικοί στο νέο "ψαχτήρι" - Ο καταναλωτής θα τσεκάρει ποιο σούπερ μάρκετ έχει τη χαμηλότερη τιμή στη συνολική λίστα με τα ψώνια.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 29 Απρ 2024 | 07:52

Αυτές είναι οι τροφές που μπορούμε να καταναλώνουμε και μετά την ημερομηνία λήξης

Μπορούμε να καταναλώνουμε τρόφιμα και μετά το πέρας της ημερομηνίας λήξης που αναγράφεται στη συσκευασία; Πότε είναι "ασφαλές" να αγνοήσουμε τις συστάσεις;

ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ 23 Απρ 2024 | 08:42

Σούπερ Μάρκετ: Οι μεταχρονολογημένες επιταγές και ο κίνδυνος να μειωθούν οι κωδικοί στο ράφι

Μείωση κωδικολογίου και αποθεμάτων στις αποθήκες εξετάζουν κάποια από τα μεγάλα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 21 Μαϊ 2024 | 15:28

Αυτά είναι τα προϊόντα που "τσεκουρώνουν" οι πολυεθνικές στην Ελλάδα - Οι εξοργιστικές διαφορές τιμών με το εξωτερικό

Η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα επιτύχει τον περιορισμό του φαινομένου της διαφορετικής τιμολόγησης των προϊόντων από τις πολυεθνικές.

19 Μαϊ 2024 | 09:25

Πώς πληρώνουμε ακριβότερα τα προϊόντα των πολυεθνικών στην Ελλάδα - Τα "κόλπα" για να ανεβάζουν τις τιμές

Οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουμε ακριβότερα στη χώρα μας το ίδιο προϊόν που πωλείται φθηνότερα στο εξωτερικό

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 17 Μαϊ 2024 | 11:03

Γιατί αγοράζουμε 50% ακριβότερα τα προϊόντα των πολυεθνικών από τον μέσο Ευρωπαίο - Το πάρτι της κερδοσκοπίας

Το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν ακριβότερα κάποια προϊόντα σε σχέση με πολλές χώρες της κεντρικής Ευρώπης δεν είναι καινούργιο. Γίνεται όμως τώρα εντονότερο εξαιτίας του πληθωρισμού.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 15 Μαϊ 2024 | 12:33

Οι αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος με το μεσημεριανό, το μηνιαίο και το πορτοκαλί - 8 ερωτήσεις και απαντήσεις

Θα πέσουν ή θα ανέβουν το επόμενο διάστημα οι τιμές του ρεύματος; Πολλές οι αλλαγές που έρχονται στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας.