Η «μαμά» μας, η κυρία Κική

Οσα μπορεί να της έλεγα στον καφέ που δεν προλάβαμε να πιούμε

Η «μαμά» μας, η κυρία Κική

΄Οταν το είχα πρωτοδιαβάσει, το όνομά της θυμάμαι μου είχε φανεί τρομερά ασυνήθιστο: Κική Σεγδίτσα. Ηταν τότε που ως μαθήτρια Δημοτικού δεν έχανα σχεδόν κανένα τεύχος της κοριτσίστικης «Μανίνας». Δεν άργησα να μάθω να το τονίζω σωστά αφού τα χρόνια εκείνα δεν υπήρχε περίπτωση να χάσω σε συνέχειες τις βιογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Πασχάλη κι άλλων σταρ της εποχής. Κι εγώ τις μάζευα κι έφτιαχνα βιβλιαράκια με την Κική Σεγδίτσα να έχει γίνει ένας μύθος στο παιδικό μυαλό. Ενας μύθος με περίεργο όνομα.

΄Οταν, χρόνια αργότερα, φυντάνι της δημοσιογραφίας εγώ, καταξιωμένη καλλιτεχνική ρεπόρτερ εκείνη, συναντηθήκαμε πάνω από τις μονταζιέρες του ΑΝΤ 1 – τόσο στο στούντιο Φάρος, όσο και στο μικρό στούντιο του Συντάγματος – ένιωσα δέος να μπορώ να συνεργάζομαι με το θρύλο των παιδικών μου διαβασμάτων. Γρήγορα κατάλαβα πως είχα πολύ περισσότερα πράγματα να διδαχθώ από εκείνη από τη βιογραφία της Τζένης Καρέζη: την ανεξάντλητη, εφηβική της ενέργεια με την οποία κάλυπτε τα θέματά της, δίνοντας σημασία μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και δουλεύοντας χωρίς να γνωρίζει τι θα πει κόπωση.

Να γιατί η «πρέσβειρα του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ», όπως ονομάστηκε από κάποιους που επιχειρούν να κλείσουν σε ένα τίτλο μια ζωή, εκτός από συνεργασίες με τις εφημερίδες «Αθηναϊκή», «Απογευματινή», «Ακρόπολις», «Εξπρές», «Νίκη», «Μεσημβρινή», «Προοδευτική», τα περιοδικά «Πρώτο», «Ταχυδρόμος», «Έρευνα», «Ρομάντσο», «Πάνθεον», «Και», «Βεντέτα», «Ομορφιά», «Αλίκη», «Τηλέραμα», και βεβαίως «Μανίνα», διετέλεσε αρχισυντάκτρια της ΕΡΤ και του «ΑΝΤΕΝΝΑ», υπεύθυνη των ραδιοφωνικών εκπομπών «Ακόμα Νέοι», «Φθινοπωρινά Νιάτα», «Ποιητική Ανθολογία», «Ταξιδεύοντας τη Νύχτα», «Κοντά στα γεγονότα», Καθηγήτρια μαθήματος Επικοινωνίας στην Ανωτάτη Σχολή Θεάτρου «Μ. Βογιατζή – Τράγκα» και Σύμβουλος Τύπου του Υπ. Δημοσίων Έργων Ν. Ζαρντινίδη, επί πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Καραμανλή 1978-1980.

Έγραψε, τέλος, πολλά λογοτεχνικά και ποιητικά έργα: «Κίτρινα Ράμφη», «Ρυτίδες», «Νεκροί Θεοί», «Επιστροφή στο Μέλλον», «Προσωπογραφίες», «Δημοπρασία 1», «Δημοπρασία 2», «Ερωτική απόδραση – αταξίδευτα», «Το σπίτι με τον Φοίνικα», σίριαλ για την ΥΕΝΕΔ, «Στησιχόρου 73», «Ο δρόμος της ευτυχίας», «Ο Θεός του Ακατόρθωτου», «Διονυσία» (θεατρικό), «Φωνή μιας αθώας» (σενάριο κινηματογραφικής ταινίας), «Φάρος» (σενάριο κινηματογραφικής ταινίας), «Τελευταία Πτήση» (σενάριο κινηματογραφικής ταινίας).

΄Ισως, όμως, πάνω απ’ όλα - ακόμα κι απ’ αυτή τη σπουδαία επαγγελματική διαδρομή που συγκέντρωσε άφθονες διακρίσεις - κανείς να έβαζε τη στήριξη, και το «δόσιμό» της σε συναδέλφους ανεξαρτήτως ηλικίας και επαγγελματικής θέσης. Μπορεί να μην έκανε δικά της παιδιά, αλλά ήταν «μαμά» για πολλούς από εμάς. Γι’ αυτό η Κική Σεγδίτσα υπήρξε ένας άνθρωπος πολύ αγαπητός στο σινάφι μας. Ηθοποιοί, τραγουδιστές, λοιποί καλλιτέχνες και βεβαίως αμέτρητοι συνάδελφοι έχουν να θυμηθούν τον καλό της λόγο στα δύσκολα, κι ένα αναβλύζον χιούμορ μέσα από τη βραχνάδα της φωνής της. Αυτό το σπιρτόζο πνεύμα που θύμιζε πως πέρα και πίσω απ’ όλα η «κυρία Κική» μας με όλη τη σοφία μιας ζωής 89 χρόνων τριγύρω από το θεατρικό σανίδι και πάνω από το δημοσιογραφικό χειρόγραφο ήταν ένα ξεχωριστό κορίτσι με μεγάλη καρδιά.

Και βεβαίως Μαχήτρια. Τα πολλά προβλήματα υγείας που την ταλαιπώρησαν τα τελευταία χρόνια της ζωής της τα αντιμετώπισε με σθένος και διακριτικότητα. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες έβρισκε χρόνο να ανταποκριθεί σ’ όλες της τις υποχρεώσεις, ενώ το σπίτι της στο Παγκράτι ήταν ανοιχτό, και φιλόξενο σε όλους, ανεξάρτητα από τα ζόρια της οικοδέσποινας. «Αστα, έπαθα μια παγκρεατίτιδα, χειρουργήθηκα αλλά γύρισα σπίτι. Είμαι καλύτερα και το παλεύω», μου είπε τρεις μέρες πριν φύγει από τη ζωή όταν της τηλεφώνησα για να της ευχηθώ Καλή Χρονιά. «Και που’ σαι; Τον καφέ μας δεν τον έχω ξεχάσει. Καλύτερα να έρθετε απόγευμα, να ξέρεις».

Δεν προλάβαμε να πιούμε τον καφέ μας κυρία Κική. Πιο έντονα κι από τη μυρωδιά του, όμως, η ζεστασιά σας που θα μας «αρωμάτιζε» νιώθω στιγμές - στιγμές να με πλημμυρίζει. Καλό σας ταξίδι.


Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

24 Σεπ 2020 | 10:42

Ερντογάν, Τραμπ και ο κύκλος της παρακμής

Σπάνια ο θάνατος ενός δικαστή λαμβάνει τέτοιας έκτασης δημοσιότητα σε όλη την υφήλιο, όσο της Ruth Bader Ginsburg.

24 Σεπ 2020 | 08:48
ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ 23 Σεπ 2020 | 10:38

Τα πράγματα εξελίσσονται άσχημα...

Αν πριν ένα χρόνο κάποιος μας έλεγε πως τους επόμενους 12 μήνες θα περάσουμε το 1/10 από αυτά που μας συνέβησαν θα λέγαμε πως είναι "τρελός".

ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΦΩΝΑΕΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ 23 Σεπ 2020 | 10:28

Φιλελεύθερα διδάγματα από το φιάσκο με τις μάσκες - αλεξίπτωτα

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γιατί έγινε αυτή η "κοινωνική παροχή".

21 Σεπ 2020 | 10:42

Νοσταλγίας εγκώμιον

Δεν είναι σπαρακτικός ο πόνος της ψυχικής αυτής μέθης, είναι ανακουφιστικός, όπως όταν μπαίνει ένας εξαρθρωμένος αγκώνας στη θέση του, συνοδευόμενος από ένα "κρακ".

21 Σεπ 2020 | 10:05

Η ζωή χωρίς κορονοϊό

Ας φανταστούμε ότι δεν είχε ενσκήψει κορονοϊός. Πού θα βρισκόμασταν σήμερα;

21 Σεπ 2020 | 10:05

H Δύση ετοιμάζεται να "αδειάσει" την Τουρκία...

Το καθεστώς Ερντογάν φαίνεται πως δεν αφήνει στις δυτικές κυβερνήσεις σημαντικά περιθώρια άλλων επιλογών.

20 Σεπ 2020 | 20:29
18 Σεπ 2020 | 13:06

Χρυσή Αυγή: Ήταν πάντα εγκληματική οργάνωση

Χάρη στη "θυσία" του Παύλου Φύσσα καταλάβαμε όλοι τι είναι η Χρυσή Αυγή.

16 Σεπ 2020 | 10:37

Χρειαζόμαστε επανάσταση, όχι "ξεματιάσματα"...

Καλή η μείωση του κόστους εργασίας, αλλά δεν αρκεί, χρειάζεται επανάσταση για να σωθεί η χώρα.

16 Σεπ 2020 | 10:35

Διαβάζοντας τον Τσαβούσογλου

Η άγνοια για τις πραγματικές επιδιώξεις της Τουρκίας δεν είναι καινούργιο φαινόμενο.

16 Σεπ 2020 | 08:00

Η Μέρκελ παίρνει 1.500 από τη Μόρια, οι Έλληνες δήμαρχοι πόσους;

Πόσοι Έλληνες δήμαρχοι και περιφερειάρχες έκαναν έστω μια δήλωση ότι θα δεχτούν έναν μικρό αριθμό ανθρώπων για να βοηθήσουν τη Λέσβο;

15 Σεπ 2020 | 09:42

Στα λόγια, όλα είναι εύκολα

Στο πρόβλημα "κόστος δημοσίου", υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία έχουν δημιουργηθεί σοβαρές παρανοήσεις.