1) Στενεύει το εκλογικό τοπίο…
Στην πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB η Νέα Δημοκρατία στην πρόθεση ψήφου έλαβε 29,5%, ο ΣΥΡΙΖΑ 22,7% και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ 11,2%. Ένα χρόνο νωρίτερα στις έρευνες της ίδιας εταιρείας τα ποσοστά ήταν αντίστοιχα 34,3%, 24,2% και 6,9%. Στην έρευνα αυτή αθροιστικά η Ν.Δ. και ο ΣΥΡΙΖΑ έχασαν 4,8% + 1,5% δηλ. 6,3%. Το ΚΙΝΑΛ αντίστοιχα αύξησε τη δύναμή του κατά 4,3% γεγονός που σημαίνει πως απέσπασε τη μερίδα του λέοντος από τις απώλειες των δύο πρωτοπόρων...
Στην τελευταία έρευνα της Metron Analysis φέτος στην πρόθεση ψήφου η Ν.Δ. έλαβε 27,6% έναντι 30,8% πέρυσι. Ο ΣΥΡΙΖΑ έλαβε 20,1% έναντι 19,7% και το ΚΙΝΑΛ 12,3% έναντι 6%.
Ανάλογες είναι οι μετατοπίσεις και στις υπόλοιπες δημοσκοπήσεις γεγονός που αποτυπώνει σε γενικές γραμμές τις μετακινήσεις του τελευταίου χρόνου. Κοινοί παρονομαστές του μέσου όρου των ερευνών είναι:
Οι ευδιάκριτες απώλειες της Ν.Δ. και η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να καρπωθεί μέρος αυτών.
Η σημαντική άνοδος του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ χωρίς όμως να απειλεί τη δεύτερη θέση του ΣΥΡΙΖΑ.
Στις ίδιες έρευνες το κοινό που συσπειρώνει το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται σχεδόν μοιρασμένο (με προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας) στην περίπτωση που είναι να επιλέξει ποιο από τα δύο μεγαλύτερα κόμματα θα προτιμούσε να κερδίσει τις επόμενες εκλογές.
Τούτο έχει τη σημασία του στον βαθμό που οι πρώτες εκλογές με απλή αναλογική δεν καταφέρουν να αναδείξουν κυβέρνηση, κάτι που μοιάζει και το πιθανότερο και οι δεύτερες εκλογές λάβουν χώρα σε κλίμα πόλωσης...
Οι απώλειες της Ν.Δ. εκτιμούνται ως φυσιολογικές, ως φθορά που επιφέρει η διακυβέρνηση. Αυτό που μοιάζει παράδοξο είναι η αδυναμία του δεύτερου κόμματος να καρπωθεί μέρος αυτών των απωλειών.
Αν προσέξει όμως κάποιος καλύτερα θα διαπιστώσει πως και τα τρία μεγαλύτερα κόμματα δεν εμφανίζουν κάποιες ουσιώδεις διαφοροποιήσεις στα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία...
Μεταξύ 2010 και 2015 η διαφοροποίηση μεταξύ του ανερχόμενου ΣΥΡΙΖΑ και των κατερχόμενων δυνάμεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ ήταν σαφής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και η Χ.Α. εισέβαλαν ως ταύροι εν υαλοπωλείο στο πολιτικό σκηνικό, κομίζοντας μια διαφορετική προσέγγιση τόσο για τα αίτια της χρεοκοπίας όσο και για τη διέξοδο από αυτήν.
Η διαφορετική αυτή προσέγγιση έγινε θρύψαλα το καλοκαίρι του 2015 όταν μπροστά στο ρίσκο της αποπομπής από το ευρώ και μιας ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας και του εμφυλιοπολεμικού χάους που θα επέφερε, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έκαναν την περίφημη "κωλοτούμπα" και εφάρμοσαν το τρίτο μνημόνιο, επιβαρύνοντας την ήδη βεβαρυμένη οικονομική κατάσταση της χώρας με περισσότερο από 100 δισ. ευρώ.
Σήμερα ποιο είναι το διαφορετικό αφήγημα που κομίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση; Στο πεδίο των επιδομάτων των βαλλόμενων κατηγοριών έχει υπερκεραστεί από τη Νέα Δημοκρατία. Τόσο η πανδημία όσο και η ενεργειακή κρίση που ακολούθησε έχουν λειτουργήσει ως μοχλοί που έχουν αλλάξει άρδην την αντίληψη των Ευρωπαίων για τα όρια της δημοσιονομικής ευπρέπειας και πειθαρχίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει καθηλωμένος χωρίς να επωφελείται από τη φθορά της Νέας Δημοκρατίας γιατί δεν έχει καταφέρει να εμπεδώσει μια διαφορετική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των αλλεπάλληλων κρίσεων που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια.
Η αδυναμία άρθρωσης μιας εναλλακτικής προσέγγισης αναγκάζει το στελεχιακό δυναμικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αναδεικνύει ως ζητήματα πολιτικής αντιπαράθεσης τις θλιβερές ιστορίες βιασμών και εκπόρνευσης ανηλίκων που απασχόλησαν τις τελευταίες μέρες το αστυνομικό δελτίο...
2) Να γιατί οι ελληνικές Τράπεζες ωφελούν την Οικονομία
Χαίρετε,
Είμαστε μια εμπορική Ο.Ε. με 3 καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας και πρόσφατα διαδεχθήκαμε την πατρική αντίστοιχη ατομική επιχείρηση που διέκοψε λόγω συνταξιοδότησης. Η πατρική επιχείρηση είχε αγοράσει τερματικά POS από (την πρώτη) Τράπεζα της χώρας, με την οποία συνεργαζόταν.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου επισκεφτήκαμε το κατάστημα συνεργασίας με όλα μας τα δικαιολογητικά και ανοίξαμε τον επαγγελματικό μας λογαριασμό. Το πρόβλημα για το οποίο σας απασχολώ είναι ότι έχει περάσει περισσότερο από ένας μήνας και τα καταστήματά μας είναι ακόμη χωρίς τερματικά: Η ανοργανωσιά, η έλλειψη συντονισμού, η αδιαφορία, η αμέλεια, η έλλειψη στοιχειώδους επαγγελματισμού, είναι εξοργιστικές!
Πιο συγκεκριμένα, αφού περιμέναμε αρκετόν καιρό μετά το άνοιγμα του λογαριασμού να ενεργοποιηθούν τα τερματικά μας (θεωρούσαμε ότι η διαδικασία θα ολοκληρωνόταν εξ αποστάσεως) και εκφράζαμε τη δυσφορία μας για την αργοπορία στο κατάστημα συνεργασίας, μας ενημέρωσαν ότι η αίτησή μας είχε εγκριθεί και φαινόταν υλοποιημένη. Τα τερματικά όμως δεν λειτουργούσαν. Στο κατάστημα συνεργασίας δεν ήξεραν κάτι περισσότερο.
Όπως τυχόν γνωρίζετε, οι Τράπεζες έχουν "υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών", με τις οποίες είναι αδύνατον να επικοινωνήσει κανείς αν το πρόβλημά του διαφέρει από τα προεπιλεγμένα (απώλεια κάρτας κ.λπ). Αρχίσαμε λοιπόν να στέλνουμε e-mail στην "υπηρεσία καρτών και υποστήριξης εμπόρων". Μας υπέδειξαν ότι θα πρέπει να προκαταβάλουμε τα εξαμηνιαία τέλη και κατόπιν το κατάστημα συνεργασίας να επικοινωνήσει μαζί τους προκειμένου να παραληφθούν τα τερματικά για παραμετροποίηση. Όπως φαίνεται, το (κεντρικότατο όλων) κατάστημα συνεργασίας δεν γνώριζε τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να έχουμε χάσει εβδομάδες. Αφού ενημερώσαμε σχετικά το κατάστημα και συντονίσαμε τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, έστειλαν κούριερ και πήραν τα τερματικά για την "παραμετροποίηση". Αισίως, είχαμε φτάσει 27-28 Σεπτεμβρίου.
Πόσο χρόνο κάνει άραγε μια παραμετροποίηση στην Τράπεζα; Νομίζαμε ότι γνωρίζουμε τι είναι "παραμετροποίηση", όμως αποδείχτηκε ότι δεν είχαμε ιδέα!
Από τις 30 Σεπτεμβρίου αρχίσαμε να στέλνουμε απελπισμένα μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις και να προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με την εταιρεία λογισμικού – θυγατρική της Τράπεζας. Η εταιρεία μας είπε στο τηλέφωνο ότι δεν γνώριζε πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να παραμετροποιήσει τα ρημαδοτερματικά μας! Αποδείχθηκε ότι γνώριζαν τόσο καλά την υπόθεσή μας όταν έστειλαν ξανά την εταιρεία κούριερ να (ξανα)παραλάβει τα τερματικά (!!)
Θεωρώντας ότι είμαστε εγκλωβισμένοι διότι τα τερματικά μας δεν μπορούν να μεταφερθούν σε άλλη Τράπεζα, συνεχίσαμε να πιέζουμε. Ενδομύχως πιστεύαμε ότι σε μια –δύο μέρες, θα μας στείλουν, δεν μπορεί να καθυστερήσουν άλλο!
Τελικά, μας ενημέρωσαν ότι στις 5 Οκτωβρίου εμφανίστηκε "συστημικό πρόβλημα" στα τερματικά μας και δεν μπορούν να τους φορτώσουν τους κωδικούς ασφαλείας. Ζητήσαμε δύο λογικά πράγματα α) αντικατάσταση των τερματικών (όταν τα παρέλαβαν δεν είχαν κανένα πρόβλημα) και β) την ακριβή ημερομηνία της λύσης του προβλήματός μας ώστε αν καθυστερήσουν, να πάμε σε άλλη Τράπεζα. Μας απάντησαν ότι από τις 7 Οκτωβρίου το συστημικό πρόβλημα έγινε συνολικό και δεν μπορεί να φορτωθεί κανείς κωδικός ασφαλείας σε κανένα τερματικό της συγκεκριμένης Τράπεζας.
Επιχειρούμε επαφή με τις υπόλοιπες Τράπεζες, όμως χρειάζονται τουλάχιστον 2 εβδομάδες μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες και να έχουμε νέα τερματικά.
Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς που έχουμε υποστεί και συνεχίζουμε να υφιστάμεθα, επειδή αδυνατούμε να κάνουμε ηλεκτρονικές συναλλαγές...
Θέτουμε στη διάθεσή σας την ηλεκτρονική αλληλογραφία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, είναι αληθινά πολύ διασκεδαστική.
Με εκτίμηση
Σ.Π.