X

Το θέμα με τις ταυτότητες είναι σοβαρό...

Στις 29 Αυγούστου του 2001, ο τότε Αρχιεπίσκοπος πήγε στο Προεδρικό Μέγαρο με 3 εκατ. υπογραφές (αριθμός που αμφισβητείται), μεταξύ αυτών και του Κώστα Καραμανλή, Προέδρου της ΝΔ.

Γράφει: Κωστας Στουπας

1) Το θέμα με τις ταυτότητες είναι σοβαρό...
Πριν από μια 20ετία και πλέον (23 χρόνια για την ακρίβεια...) πλήθος κόσμου συμμετείχε στις κινητοποιήσεις για τις ταυτότητες με δημεγέρτη τον τότε Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.

Στις 29 Αυγούστου του 2001, ο τότε Αρχιεπίσκοπος πήγε στο Προεδρικό Μέγαρο με 3 εκατομμύρια υπογραφές (αριθμός που αμφισβητείται), μεταξύ αυτών και του Κώστα Καραμανλή, Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας.

Ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωστής Στεφανόπουλος, απέρριψε την πιθανότητα δημοψηφίσματος και εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία έκανε λόγο για: "εκτός νομοθετημένης διαδικασίας συλλεγείσες υπογραφές" οι οποίες "δεν είναι δυνατόν να ανατρέψουν τις διατάξεις του Συντάγματος"...

Η επίσημη εκκλησία δεν μετέχει των κινητοποιήσεων διαμαρτυρίας για το ζήτημα της αντικατάστασης των ταυτοτήτων που καθιερώθηκαν τότε, με νέες ηλεκτρονικές οι οποίες πληρούν τα κριτήρια ασφαλείας που θέτει η διεθνής κοινότητα...

Το πλέον οξύμωρο αυτής της υπόθεσης είναι πως οι αρνητές των νέων ταυτοτήτων του 2000 και εντεύθεν σήμερα στοιχίζονται σε ουρές έξω από τα αστυνομικά τμήματα προκειμένου να εκδώσουν τα δελτία ταυτοτήτων που αρνούνταν τότε...

Για ορισμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, της αριστεράς μη εξαιρουμένης, ο 20ετής ετεροχρονισμός αποτελεί "πταίσμα"...

Όμως η ενασχόληση των φανατικών που πιστεύουν σε θεωρίες συνωμοσίας και φθηνές εκδοχές του δημιουργισμού, συσκοτίζει τα πιθανά προβλήματα που πραγματικά μπορεί να υπάρχουν σε σχέση με τις νέες ταυτότητες...

Η αλήθεια είναι πως η ανάδειξη του ζητήματος των νέων ταυτοτήτων από συγκεκριμένες περιθωριακές κατηγορίες πολιτών και η καπηλεία τους από κάποια μικρά κόμματα με έφεση στα σενάρια συνωμοσιολογίας, υποβάθμισε τη σοβαρότητα του ζητήματος...

Είναι βέβαιο πως οι ηλεκτρονικές ταυτότητες θα διευκολύνουν πολλές συναλλαγές των πολιτών με το κράτος αλλά και με τις τράπεζες, τα νοσοκομεία και άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Επίσης, θα διευκολύνουν περαιτέρω τα ταξίδια, ενώ θα βοηθήσουν στον έλεγχο της λαθρομετανάστευσης...

Στον βαθμό που οι παλιές ταυτότητες πλαστογραφούνται πιο εύκολα και καθώς αποτελούν το βασικό έγγραφο για την έκδοση διαβατηρίου, η έκδοση πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων θα περιοριστεί...

Ηλεκτρονικές ταυτότητες όμως δεν νοούνται χωρίς την ύπαρξη βάσεων δεδομένων. Μπορεί το ελληνικό κράτος διάτρητο, αναποτελεσματικό και διεφθαρμένο να εγγυηθεί πως τα προσωπικά στοιχεία του καθενός δεν θα πουληθούν ή θα κλαπούν από ιδιωτικά ή δημόσια συμφέροντας, ημεδαπά ή αλλοδαπά;

Μεγάλο πρόβλημα συνεχίζει να είναι το γεγονός πως η χώρα στερείται σοβαρής αντιπολίτευσης η οποία θα αναδείκνυε το ζήτημα στην υπαρκτή σοβαρή του διάσταση.

Μια σοβαρή αντιπολίτευση δεν θα αντιτίθετο σε βάση συνωμοσιολογικών θεωριών για το "χάραγμα του Αντίχριστου" κλπ. αλλά θα απαιτούσε να πληροφορηθεί η κοινωνία για τις δικλείδες ασφαλείας του συστήματος…

Θα ζητούσε να μάθει η ίδια και να πληροφορηθεί η κοινωνία αν έχουν υπάρξει παραβιάσεις κρατικών βάσεων δεδομένων τα τελευταία χρόνια και ποια μέτρα θωράκισης ελήφθησαν στη συνέχεια.

Η αντιπολίτευση έκανε θόρυβο προεκλογικά με το predator και τώρα που υπάρχει πεδίο για έλεγχο της κυβέρνησης, φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται τη σημασία του ζητήματος… ή διάγει περίοδο ενδοσκόπησης...

Πολύ φοβάμαι πως ούτε στην κυβέρνηση έχουν ασχοληθεί σοβαρά με αυτές τις κρίσιμες παραμέτρους. Απλά ανταποκρίθηκαν στις διεθνείς υποχρεώσεις για καλύτερα συστήματα ταυτοποίησης των πολιτών προκειμένου να μην αποκλειστεί η χώρα και έπραξαν ανάλογα...

Οι ευρωπαϊκές χώρες όμως έχουν ισχυρότερους θεσμούς και υπηρεσίες που λειτουργούν με μεγαλύτερη επάρκεια.

Στην Ελλάδα πριν μερικούς μήνες είχαν υπάρξει καταγγελίες για παρακολούθηση κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης, της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων κ.ά. Το θέμα χρησιμοποιήθηκε για προεκλογικές σκοπιμότητες χωρίς αντίκρισμα απ’ ό,τι έδειξε το τελευταίο εκλογικό αποτέλεσμα, αλλά η κυβέρνηση χρωστάει κάποιες εξηγήσεις...

Επίσης, εδώ και χρόνια άπαντες υποστήριζαν πως ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου και ο ΑΜΚΑ για πρακτικούς λόγους πρέπει να συγχωνευθούν σε έναν.

Δεν διάβασα πως με τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες προβλέπεται να συμβεί αυτό. Αν ισχύει τότε μιλάμε "για μια τρύπα στο νερό";...

Το συμπέρασμα είναι πως η ενασχόληση των "ψεκασμένων" με ένα τόσο σοβαρό ζήτημα παρακάμπτει τις όποιες εύλογες ανησυχίες πρέπει να υπάρχουν σε σχέση με ζητήματα ιδιωτικότητας κλπ.

Ο ίδιος, όπως έχω ξαναγράψει, θεωρώ περισσότερο επικίνδυνα για τα ζητήματα περιφρούρησης της ιδιωτικότητας και των ατομικών δικαιωμάτων τις προσπάθειες περιορισμού χρήσης των μετρητών.

Υπάρχουν πολίτες που δεν επιθυμούν να γνωρίζει η αστυνομία, η εφορία, τα κόμματα, οι ασφαλιστικές ή οι εμπορικές επιχειρήσεις που ψάχνουν πελάτες, πόσα χρήματα διαθέτουν και πού τα ξοδεύουν...

Ποιος διασφαλίζει τα θεμελιώδη αυτά δικαιώματα που καθιστούν τις δημοκρατίες, δημοκρατίες και όχι κοινωνίες του "Big Brother";

2) Τραπεζικό (και όχι μόνο) μοντέλο εξυπηρέτησης...
Καλημέρα σας κ. Στούπα,

Συγχαρητήρια για τη δημοσιογραφική σας πορεία, σας παρακολουθώ εδώ και 20 χρόνια και σας έχω γράψει ακόμα μία φορά προ 15ετίας (?).

Εξ αρχής θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην δημοσιευθεί σε καμία περίπτωση το όνομα μου.

Η θεματολογία του μηνύματος μου είναι "Τραπεζικό (και όχι μόνο) μοντέλο εξυπηρέτησης".

Αποφάσισα να αφιερώσω συνολικά "30 λεπτά" στο να γράψω σε στάδια το παρόν παρά να περιμένω στο τηλέφωνο...

Ξεκινάω με το να σας ενημερώσω ότι γνωρίζω ότι οι ελληνικές τράπεζες χρεοκόπησαν και διασώθηκαν με τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων, συνεπώς δεν μιλάμε για οργανισμούς που είναι εύρωστοι ή έστω εμπνέουν κάποια ιδιαίτερη εμπιστοσύνη. Επίσης γνωρίζω για το κύμα εθελουσίας εξόδου σε πολλές από αυτές. Τέλος, διαβάζω με σκεπτικισμό στον Τύπο όλες αυτές τις ωραίες ιστορίες για μία αναπτυξιακή εποποιΐα και την πορεία προς το αύριο των τραπεζών μας... μακάρι.

Συνεπώς, αντιλαμβάνομαι ότι είναι οργανισμοί που θυμίζουν τα μαγαζιά στο ιστορικό εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, αν κοιτάξεις το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το καλυμμένο με γκλάμουρους γυψοσανίδες μοντέρνο μαγαζί θα τρομάξεις.

Ιστορικό

Αφορμή του γράμματος μου είναι ότι προσπαθώ να επικοινωνήσω με κάποιον από την (…..) εδώ και 10 ημέρες για ένα θέμα πολύ απλό τεχνικά αλλά σημαντικό για εμένα. Απλά έκανα μία αγορά 1000ευρώ το 2021 από το διαδίκτυο με προ-πληρωμένη κάρτα, δεν παρέλαβα το προϊόν γιατί η εταιρεία στις ΗΠΑ χρεοκόπησε και χρειάζομαι να αποστείλω το αποδεικτικό αγοράς μήπως λάβω κάποιο ποσό από την εκκαθάριση της εταιρείας. Δηλαδή, απλά προσπαθώ να πάρω από την τράπεζα μία απόδειξη της συναλλαγής, κάτι που μου φαινόταν απλό αλλά τελικά μάλλον δεν είναι.

Προσπάθειες

1η Ηλεκτρονικά: Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ατυχώς όμως δε μου δείχνει συναλλαγές πίσω στο 2021.

2η Τηλεφωνικά (με επαναλήψεις): Μέσω της τηλεφωνικής πύλης της τράπεζας, η οποία αφού πέρασα τα αρχικά στάδια και την ταυτοποίηση (σύνολο 5 λεπτά τουλάχιστον) ο χρόνος αναμονής ήταν 30+ λεπτά (συγνώμη δεν έχω 30+ λεπτά, διότι δουλεύω ...)!

3η Ηλεκτρονικό ραντεβού: Λαμβάνω (αυτοματοποιημένο?) επιβεβαιωτικό mail στο οποίο το ραντεβού καθορίζεται για 2 ημέρες μετά (?! σκεφτείτε να ήταν κάτι επείγον) σε συγκεκριμένη ώρα με το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου να αναγράφεται. Εντάξει σκέφτομαι θα περιμένω 2 ημέρες ...τι άλλο να κάνω. Όπως φαντάζεστε για να σας γράφω κανείς δεν μου τηλεφώνησε… τώρα με τα κινητά βλέπουμε και τις αναπάντητες οπότε … κανείς δεν μου τηλεφώνησε την ώρα του ραντεβού.

4η Mail διαμαρτυρίας στο support … καμία απάντηση

5η (Επαναλαμβανόμενη κάθε ημέρα) Από ότι είχα αντιληφθεί το υποκατάστημα εξυπηρέτησης ήταν αυτό της Μακρυγιάννη κοντά στην παλιά μου εργασία… γιατί σε ένα πλήρως μηχανογραφημένο σύστημα χρειάζεται αποκεντρωμένο κατάστημα εξυπηρέτησης? Οπότε σκέφτομαι θα τηλεφωνήσω … σε όλες τις προσπάθειες μου μετά την φωνητική πύλη (χαμένος χρόνος) το μήνυμα ήταν το ίδιο ότι όλοι οι υπάλληλοι είναι απασχολημένοι και αυτόματα να κλείνει η γραμμή …

6η Mail διαμαρτυρίας στο support … ίδωμεν …

Σκέψεις

Αντιλαμβάνομαι ότι με τη μείωση του προσωπικού μειώνονται τα πάγια έξοδα … αλλά μήπως θα έπρεπε να μειωθούν πρωτίστως από αλλού?

Αν ένας σώφρων πελάτης γίνεται δέκτης τέτοιας χωρίς λόγω χρονοβόρας απαξιωτικής εξυπηρέτησης τι θα σκεφτεί όταν δει την πανάκριβη διαφήμιση της τράπεζας στην τηλεόραση ή στο διαδίκτυο? Φυσικά θα σκεφθεί τη ΜΗ εξυπηρέτηση του όταν χρειάστηκε και όχι τους ευτυχισμένους ηθοποιούς. ... θα πηγαίνατε ξανά σε ένα κακό εστιατόριο αν βλέπατε καλή διαφήμιση?

Πόσες θέσεις εργασίας κοστίζει η κάθε διαφήμιση? Θα χρειαζόντουσαν τόσο δαπανηρές καμπάνιες εάν η εξυπηρέτηση ήταν καλύτερη? Όχι, γιατί θα είχαν ευχαριστημένους πελάτες.

Σκέφτομαι να πάω τους λογαριασμούς μου σε ανταγωνιστική τράπεζα διότι εκεί έχω ένα γνωστό και αυτός θα είχε βγάλει άκρη εσωτερικά. Τι σας θυμίζει αυτό κ. Στούπα? Εμένα ότι πρέπει να σκέφτομαι με όρους παλαιού δημοσίου και για τον νέο ιδιωτικό τομέα.

Σκέφτομαι με ΤΡΟΜΟ εάν το θέμα μου δεν ήταν των 1000 ευρώ όπως τώρα αλλά πολύ παραπάνω!

Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι το παρόν να γίνει αφορμή για έρευνα για τη ΜΗ-εξυπηρέτηση από τις τράπεζες μας.

Τέλος σας υπενθυμίζω την παράκληση μου να μην δημοσιευθεί σε καμία περίπτωση το όνομα μου.

Με εκτίμηση στη δουλειά σας,

ΑΓ

Σχόλιο: Η στήλη αφαίρεσε το όνομα της τράπεζας λόγω της παράκλησης του αναγνώστη η επιστολή να είναι ανώνυμη...

Πηγή: capital