
Με αφορμή την επέτειο των 125 ετών κυκλοφορίας της, η αμερικανική Vogue, η «Βίβλος» της μόδας, θέλησε να κάνει τη διαφορά.
Στο τεύχος Μαρτίου, το θρυλικό περιοδικό μόδας αποφάσισε να γιορτάσει «τη σύγχρονη γυναίκα» χρησιμοποιώντας το σύνθημα «οι γυναίκες κάνουν κουμάντο», βάζοντας δίπλα δίπλα μοντέλα διαφορετικών εθνοτήτων, διαφορετικού χρώματος και διαφορετικού τύπου σώματος.
Ο στόχος σαφής, αλλά δεν επετεύχθη
Αν και ο στόχος του περιοδικού ήταν σαφής, οι αναγνώστες του δεν έχουν πειστεί ότι τον πέτυχε αφού τις τελευταίες ημέρες, μεγάλη μερίδα χρηστών των social media επικρίνουν τη Vogue ότι παραμένει εγκλωβισμένη μέσα στα στενά, ασφυκτικά πλαίσια της βιομηχανίας της μόδας.
Σίγουρα, το εξώφυλλο είναι δυνατό με τη Τζίτζι Χαντίντ, την Κένταλ Τζένερ, την Ασλεϊ Γκράχαμ, την Βιτόρια Σερέτι, την Ιμάν Χαμάμ, την Adwoa Aboah και τη Liu Wen να ποζάρουν δίπλα δίπλα.

Για ποια διαφορετικότητα μιλάμε;
Ωστόσο, η Γκράχαμ είναι το μόνο υπερμεγέθες μοντέλο, ενώ όλα τα άλλα μοντέλα είναι πολύ αδύνατα και έχουν σχετικά ανοιχτούς τόνους του δέρματος. Για ποια διαφορετικότητα μιλάμε;
Επιπλέον, η Vogue κατηγορήθηκε ότι αλλοίωσε το χέρι της Χαντίντ στη φωτογραφία για να κρύψει το στομάχι της Γκράχαμ για να φαίνεται πιο αδύνατη. Και έχει κρύψει περίτεχνα τους μεγάλους γλουτούς της.

Η ίδια η Γκράχαμ, το μοντέλο που έγραψε ιστορία ως το πρώτο μοντέλο με καμπύλες που πόζαρε στο Sports Illustrated, έσπευσε να δώσει τη δική της απάντηση στο instagram τονίζοντας ότι η ίδια επέλεξε να ποζάρει έτσι. Ωστόσο, δεν έπεισε κανέναν.

Το cover story
Στο cover story του περιοδικού, η Μάγια Σίνγκερ γράφει: «Σε ένα κλίμα απαγόρευσης της μετανάστευσης και χτισίματος τειχών, τα μεγαλύτερα ονόματα του 2017 κάνουν ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει μόνο ένας τύπος αμερικανικού κοριτσιού. Ούτε έχει υπάρξει ποτέ».
Τα μοντέλα που κοσμούν το εξώφυλλο εξομολογούνται τις δικές τους ιστορίες για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν: Η Liu Wen, η πρώτη γυναίκα ασιατικής καταγωγής που έκανε εξώφυλλο στην αμερικανική Vogue, λέει: «Πολλά μοντέλα από την Ασία γνωρίζουν πλέον απίστευτη αναγνώριση και επιτυχία όχι μόνο στην χώρα τους αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Νομίζω ότι αυτό οφείλεται, εν μέρει, στην άνθιση των social media τα οποία συνδέουν τις κοινωνίες... και αλλάζουν τις προοπτικές μας.
Η Γκράχαμ υπενθυμίζει στους αναγνώστες: «Το 67% των γυναικών στην Αμερική φορούν μέγεθος 14 ή μεγαλύτερο... Στο παρελθόν αυτοί οι καταναλωτές αγνοούνταν, αλλά τώρα χάρις στα social media, οι φωνές τους ακούγονται... Και θέλουν να είναι ορατές».
Οργή στα social media
Ωστόσο, οι αναγνώστες εκφράζουν την απογοήτευση και τον θυμό τους σε Twitter και Instagram, καταγγέλλοντας αυτή την απόπειρα ποικιλομορφίας ως αποτυχημένη.
Πολλοί κατέκριναν την επιλογή της Κένταλ Τζένερ και της Τζίτζι Χαντίντ σε αυτό το εξώφυλλο.
«To κοινό ζητάει διαφορετικότητα. Πάρτε ξανά την Κένταλ και τη Τζίζι» γράφει ένα από τα πολλά memes που κυκλοφόρησαν στο twitter.

«Τι σημαίνει «επαναπροσδιορίζεις την ομορφιά» όταν έχεις μερικά από τα πιο υπερ-εκτεθειμένα και συμβατικά στην εμφάνισή τους μοντέλα στο εξώφυλλο;» πρόσθεσε άλλος.
Κάποιοι άλλοι ζήτησαν αυτή η αλλαγή να είναι μόνιμη και όχι αποσπασματική.
«Αυτή θα μπορούσε να είναι μια εκπληκτική ευκαιρία για εσάς, αλλά με απογοητεύσατε. Ελπίζω στο μέλλον να αρχίσετε να ασχολείστε πραγματικά με τις γυναίκες που αντιπροσωπεύουν αληθινά σώματα και αληθινά πρότυπα ομορφιάς».
«Το εξώφυλλο θα έπρεπε να είναι πιο περιεκτικό σε ποικιλία χρώματος, ύψους, μεγέθους, ηλικίας, και θα έπρεπε να έχετε περισσότερη ποικιλομορφία κάθε μήνα».
Εν κατακλείδι, εκτός από αποσπασματικές κινήσεις εντυπωσιασμού, η διαφορετικότητα θα ήταν καλό να τιμάται καθημερινά προσφέροντας σε κάθε γυναίκα το δικαίωμα να νιώθει όμορφα μέσα στο σώμα της, όπως κι αν είναι αυτό.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr