X

Η Klavdia καλείται να κατακτήσει την Ευρώπη σε λίγα λεπτά - Η Αστερομάτα, το καλό feeling, το γούρι και η επιβλητική δημιουργία που θα φορέσει

Η 22χρονη Klavdia αποκλειστικά στο TheToc.gr για την πολυαναμενόμενη συμμετοχή της στη Eurovision - "Τραγουδάει όχι μόνο με τη φωνή της, αλλά και με την ψυχή της", λέει ο Φωκάς Ευαγγελινός

Γράφει: Γεωργια Παπαδημητριου

"Για εμένα η Αστρομάτα είναι ένα σύμβολο. Μου έρχεται στο μυαλό ένα αστέρι που ό,τι και να συμβεί, αυτό είναι ατάραχο και λάμπει", είπε η 22χρονη Κlavdia στη δημοσιογραφική συντροφιά που σχηματίστηκε γύρω της στο press event που έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης από τη δημόσια τηλεόραση, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με αφορμή την επικείμενη εμφάνισή της στον ημιτελικό, σε πρώτη φάση, της Eurovision 2025 στη Βασιλεία της Ελβετίας. Και κάπως έτσι τη φανταστήκαμε και εμείς. Ατάραχη να λάμπει επάνω στο stage της Eurovision ερμηνεύοντας την "Αστερομάτα" της - μια δημιουργία σε σύνθεση των Arcade και της Klavdia και στίχους των Arcade, υπό το στοργικό βλέμμα του creative director της ελληνικής συμμετοχής, Φωκά Ευαγγελινού.

Ποιο είναι το feeling της; "Ανυπομονώ γιατί όπως έχω ξαναπεί, ετοιμαζόμαστε πάρα πολλούς μήνες για 3 λεπτά ουσιαστικά, όσο θα διαρκέσει η εμφάνισή μας. Για τρία λεπτά που θα είμαστε επάνω στη σκηνή, κάνουμε πρόβες, είμαστε τόσο απασχολημένοι. Είναι κάτι που περιμένω πολλά χρόνια. Η Eurovision ήταν ένα όνειρο που είχα από μικρή. Έβλεπα τον διαγωνισμό ως παιδί και φανταζόμουν τον εαυτό μου επάνω στη σκηνή. ", απάντησε η Klavdia στο TheToc.gr.

Μάλιστα, το χαράκτηρισε τόσο μεγάλο και μοναδικό αυτό το όνειρο που δεν θα το αφήσει να "την καταπιεί". Αλήθεια, όταν ονειρευόταν ως μικρό κορίτσι τον εαυτό της στη σκηνή της Eurovision, το έκανε με ένα τραγούδι σαν την "Αστερομάτα"; "Όταν ήμουν πιο μικρή δεν άκουγα τόσο πολύ ελληνική μουσική. Άκουγα περισσότερο ξένη μουσική και αυτή τραγουδούσα. Τότε με φανταζόμουν με ένα ξένο τραγούδι. Ωστόσο, άλλαξαν τα πράγματα και από τότε που ξεκίνησα να δισκογραφώ, αγάπησα το ελληνικό ρεπερτόριο. Και ήρθε και η Αστερομάτα κάπως ουρανοκατέβατη. Και ήρθε και έδεσε πολύ ωραία", απάντησε.

Ποιος είναι ο στόχος για τον ημιτελικό; "Να περάσουμε στον τελικό εννοείται. Αλλά ο απώτερος μου στόχος είναι να το χαρώ και να αφήσω μία εμφάνιση για την οποία θα είμαι περήφανη", τόνισε η Klavdia.

Ποια είναι η συμβουλή που έχει δεχτεί από τραγουδιστές που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στο παρελθόν; "Είναι μία συμβουλή που μου έδωσαν η Έλενα Παπαρίζου, η Ντέμη, η Μαρίνα Σάττι και η Κατερίνα Ντούσκα. Μου είπαν: ''Να το απολαύσεις, να ζήσεις την εμπειρία και να μην σε καταπιεί. Αυτός είναι και ο φόβος μου. Να μην ευχαριστηθώ την εμφάνισή μου", απάντησε η Κlavdia και συνέχισε λέγονας: "Αλλά εμπιστεύομαι τον εαυτό μου και την ομάδα μου και πιστεύω ότι δεν θα συμβεί αυτό. Πιστεύω ότι οι φωνητικές μου δυνατότητες θα είναι εκεί μαζί μου. Όπως δεν με έχουν αφήσει ποτέ, έτσι δεν θα με αφήσουν και στη Eurovision. Όσο και να με βαραίνει η κούραση ή η πίεση".

Έχει κάποιο γούρι; "Τα γυαλιά μου τα οποία θα τα φορώ στη σκηνή και τα σκουλαρίκια της γιαγιάς μου, που τα έβαλα στον εθνικό τελικό και μου πήγε πολύ γούρι", απάντησε.

Σε ποιο στοιχείο της εμφάνισής της ποντάρει; "Είναι όλη η σκηνική παρουσία που θα μεταδώσει το νόημα του τραγουδιού. Αν πραγματικά δουλέψει ερμηνευτικά και σκηνικά η παρουσία μου, ο θεατής θα νιώσει τη δόνηση και ας μην καταλαβαίνει τι λέμε. Είναι κάτι που έχω παρατηρήσει και απο τις αντιδράσεις στα social media. Χωρίς να ξέρουν ελληνικά, καταλαβαίνουν το τραγούδι", απάντησε η 22χρονη ερμηνεύτρια.

Τη βαραίνει το γεγονός της εκπροσώπησης της Ελλάδας; "Η Ελλάδα έχει στηρίξει πάρα πολύ το τραγούδι. Τα μηνύματα που παίρνω είναι υποστηρικτικά και αγάπης. Αγαπούν το τραγούδι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα που θα έρθει. Και αυτό με κάνει να μην νιώθω αυτό το βάρος στην πλάτη μου. Γιατί έχω δει ότι ο κόσμος έχει αποδεχτεί το τραγούδι, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα. Με παρηγορεί αυτή η σκέψη".

Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι πηγαίνει να εκπροσωπήσει την Ελλάδα με ένα μη στερεοτυπικό τραγούδι; "Εγώ υποστηρίζω πως ο κάθε καλλιτέχνης θα πρέπει να πηγαίνει με ένα τραγούδι που τον αντιπροσωπεύει και τον κάνει να αισθάνεται ασφάλεια. Τώρα αν πηγαίναμε να κάνουμε αυτό που είναι στερεοτυπικό και αυτό που περιμένει ο κόσμος, νομίζω δεν θα είχε νοήμα. Στη Eurovision έχω δει τα πάντα και δεν είναι καλό να πηγαίνουμε με κάτι επιτηδευμένο. ''Φορεμένο'' να το πω αλλιώς", είπε.

Σχετικά με το ρούχο που θα φορέσει στο stage της Eurovision, αρκέστηκε να αποκαλύψει το σχεδιαστικό δίδυμο που το υπογράφει. "Το ρούχο το έχουν επιμεληθεί οι φανταστικοί Deux Hommes. Φανταστικοί στη δουλειά τους και φανταστικοί άνθρωποι. Δεν μπορώ να φανταστώ να φοράω κάτι άλλο πια. Και όταν το φοράω, νιώθω το δέος που αισθάνθηκα την πρώτη φορά που το είδα και το φόρεσα. Είναι πολύ εντυπωσιακό!".

Ο Φωκάς Ευαγγελινός
Oι Arcade

Φωκάς Ευαγγελινός: "H Klavdia δεν τραγουδά μόνο με τη φωνή της αλλά και με την ψυχή της"

O Creative director της ελληνικής συμμετοχής είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός ήρθε αργότερα στη δημοσιογραφική συντροφιά μας και αν αναφέρθηκε στο ξεχωριστό στοιχείο της φετινής ελληνικής συμμετοχής: "Η ΕΡΤ άνοιξε τον διαγωνισμό για νέους ανθρώπους. Η Klavdia είναι ένα νέο κορίτσι 22 ετών και είναι τιμή μου και χαρά μου να συνεργάζομαι μαζί της. Έχει άποψη. Είναι προσηλωμένη σε αυτό που κάνει. Σχετικά με το τραγούδι που είναι στα ελληνικά, ένα στοιχείο που είναι η ''δυσκολία'' μου, γιατί πρέπει να γίνει μέσα από την εμφάνισή μας κατανοητό στον κόσμο. Οι Arcade έχουν γράψει μία μουσική που είναι σύγχρονη και εγώ καλούμαι να παντρέψω το παραδοσιακό, με το σύγχρονο, και με τη ματιά που πρέπει να έχουμε στη Eurovision. Ξέρουμε τι είναι Eurovision και πόσο εντυπωσιακά πράγματα πρέπει να συμβαίνουν. Προσπάθησα να τα παντρέψω όλα αυτά. Και το συγκινητικό με την Klavdia είναι ότι δεν τραγουδά μόνο με τη φωνή της αλλά και με την ψυχή της. Δημιουργεί μία δόνηση. Και να μην καταλαβαίνεις τι λέει, θα μπεις στη διαδικασία να μάθεις τι λέει το κομμάτι. Τραγουδάει με ψυχή".

"Έχει δωρικότητα. Από το κομμάτι. Αλλά θα είναι πολύ εντυπωσιακό", είπε ο Φωκάς Ευαγγελινός για την εμφάνιση που θα δούμε. Θα έχει σχέση η εμφάνιση της Klavdia στον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό της Eurovision με εκείνη του εθνικού τελικού; "Καμία σχέση δεν θα έχει. Ο εθνικός τελικός δεν είναι η Eurovision. Καταρχάς δεν σου παρέχει ό,τι σου παρέχει η Eurovision", απάντησε ο Φωκάς Ευαγγελινός.

Μετά από τόσα χρόνια έχει ακόμα αγωνία; "Πάρα πολύ. Δημιουργική αγωνία. Να δω ότι αυτό που έχω σκεφτεί και έχω φτιάξει αποτυπώνεται σωστά. Και βγαίνει και προς το κοινό. Γιατί είναι ένας τηλεοπτικός διαγωνισμός. Να δω ότι βγαίνουν σωστά τα πλάνα. Όταν βγει σωστά, έτσι όπως πρέπει, από εκεί και πέρα είναι στην κρίση του κοινού", απάντησε.

Ποιος είναι ο στόχος; "Πηγαίνοντας σε έναν διαγωνισμό ο στόχος είναι να νικήσω. Είμαι πολύ αισιόδοξος για φέτος. Είμαι πολύ πιο αισιόδοξος και από συμμετοχές που λέγαμε θα είναι νικητήριες", τόνισε ο Φωκάς Ευαγγελινός. Και πρόσθεσε: "Καμία φορά και από τα πιο low πράγματα, βγαίνει άλλο αποτέλεσμα. Το πιστεύω αυτό. Και εγώ είμαι ήρεμος".

Έχει αντιμετωπίσει ποτέ κάποιο περιστατικό στη Eurovision που να διατάραξε αυτή την ηρεμία; "Δεν έχω πάει ποτέ εκεί και να μην έχω δοκιμάσει Plan B ή Plan C. Tώρα έχω φτάσει μέχρι το Plan B", είπε ο Φωκάς Ευαγγελινός.

Τι vibe πιστεύει ότι θα έχει φέτος το κοινό της Eurovision, δεδομένου ότι είναι ο πιο απρόβλεπτος διαγωνισμός; "Θα πω ότι σαν το τραγούδι της Klavdia δεν θα υπάρχει άλλο. Λές να πάω και να έχει 32 παραδοσιακά;", είπε με χιούμορ. Και κατέληξε λέγοντας: "Με συγκινεί πραγματικά αυτό το τραγούδι, μου γεννήθηκαν χιλιάδες ακούγοντας το. Το λέει ένα κορίτσι που είναι 22 ετών. Από αγάπη πάω στη Eurovision και από συγκίνηση προσωπική. Το τραγούδι έχει ποιητικό λόγο. Αυτό μου αρέσει τόσο πολύ"

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 69ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision

Ο παλμός του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision χτυπάει στην ΕΡΤ! Σε απευθείας σύνδεση με τη Βασιλεία της Ελβετίας, η ΕΡΤ θα μεταδώσει τους δύο Ημιτελικούς, στις 13 και 15 Μαΐου και τον Μεγάλο Τελικό της Eurovision, στις 17 Μαΐου 2025, στις 22:00, απευθείας από την ΕΡΤ1, ραδιοφωνικά από το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7, ενώ, για πρώτη φορά στην ιστορία των μεταδόσεων της Eurovision στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός θα παρουσιαστεί με υπηρεσίες προσβασιμότητας σε ξεχωριστό κανάλι του ERTFLIX.

Η Ελλάδα θα εμφανιστεί στην 7η θέση του Β’ Ημιτελικού (15 Μαΐου), με την Klavdia και το τραγούδι "Αστερομάτα", μια δημιουργία σε σύνθεση των Arcade και της Klavdia και στίχους των Arcade. Creative director της ελληνικής συμμετοχής είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός.

Η "Αστερομάτα" θα παρουσιαστεί στη Βασιλεία, με το σκηνικό να ενισχύει την αφήγηση του τραγουδιού που θέτει στο επίκεντρο τον αποχωρισμό: Ο αποχωρισμός με όποιο νόημα έχει για τον καθένα, στην προσωπική του διαδρομή που οδηγεί στο Φως.

Τη δημιουργική ομάδα της σκηνικής εμφάνισης συνθέτουν οι: Χρήστος Μαγκανάς (video artist), Deux Hommes (fashion designer), Γιάννης Μουρίκης (set designer), Γιώργος Τέλλoς (light designer).

Στον σχολιασμό των δύο Ημιτελικών και του Τελικού επιστρέφουν η Μαρία Κοζάκου και ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Μαΐου, θα το ανακοινώσει η ηθοποιός και παρουσιάστρια Τζένη Θεωνά.

Στις τρεις μεταδόσεις, στο στούντιο του Δεύτερου Προγράμματος 103,7 θα βρίσκεται ο Δημήτρης Μεϊδάνης, ο οποίος θα διανθίζει τα διαφημιστικά διαλείμματα με συνεντεύξεις και στοιχεία από την ιστορία του διαγωνισμού.

Και οι τρεις μουσικές βραδιές του δημοφιλούς προγράμματος θα μεταδοθούν με υπηρεσίες προσβασιμότητας από ένα ξεχωριστό κανάλι του ERTFLIX. Συγκεκριμένα, σε όλα τα διαγωνιζόμενα τραγούδια θα υπάρχει υποτιτλισμός για λόγους προσβασιμότητας στην ελληνική γλώσσα, με σκοπό τη μεταφορά του νοήματος με απόδοση των στίχων και της μουσικής κάθε τραγουδιού, όπως επίσης και διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Επίσης, το σύνολο των σόου θα αποδίδεται και στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, όπου θα μεταφέρονται τα σχόλια και οι πληροφορίες των δύο σχολιαστών. Τέλος, οι σχολιαστές, ακολουθώντας ειδικές οδηγίες, καθ' όλη τη διάρκεια των μεταδόσεών τους, θα επιχειρήσουν να προσφέρουν στοιχεία ακουστικής περιγραφής, ώστε να "ζωντανεύουν" την εικόνα για όσους το χρειάζονται.

Πριν από τις τρεις απευθείας μεταδόσεις των Ημιτελικών και του Μεγάλου Τελικού, σε ρυθμούς Eurovision μάς βάζει η θεματική εκπομπή της ΕΡΤ1 "Eurovision Night" με την Τζένη Μελιτά. Σε τρεις βραδιές γεμάτες με μουσική, αποκλειστικές συνεντεύξεις, ζωντανές συνδέσεις από τη Βασιλεία της Ελβετίας και πολλούς καλεσμένους, η Τζένη Μελιτά θα μας μεταφέρει τον παλμό του μεγαλύτερου μουσικού διαγωνισμού της Ευρώπης.

Στη Eurovision 2025 συμμετέχουν 37 χώρες, από τις οποίες οι έξι προκρίνονται απευθείας στον Μεγάλο Τελικό, δηλαδή οι λεγόμενες "Big Five" (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία), καθώς και η διοργανώτρια Ελβετία. Στον Α’ Ημιτελικό εμφανίζονται και ψηφίζουν η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελβετία, ενώ στον Β’ Ημιτελικό η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα τραγούδια που θα προκριθούν από κάθε Ημιτελικό, καθορίζονται αποκλειστικά και μόνο από την ψήφο του κοινού. Το κοινό στην Ελλάδα, μάλιστα, θα μπορεί για πρώτη φορά φέτος να ψηφίσει και online μέσω του www.esc.vote, καθώς και με τηλεφωνική κλήση και SMS.

Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Α’ Ημιτελικό: Ισλανδία, Πολωνία, Σλοβενία, Εσθονία, *Ισπανία, Ουκρανία, Σουηδία, Πορτογαλία, Νορβηγία, Βέλγιο, *Ιταλία, Αζερμπαϊτζάν, Άγιος Μαρίνος, Αλβανία, Ολλανδία, Κροατία, *Ελβετία, Κύπρος

Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Β’ Ημιτελικό: Αυστραλία, Μαυροβούνιο, Ιρλανδία, Λετονία, Αρμενία, Αυστρία, *Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Λιθουανία, Μάλτα, Γεωργία, *Γαλλία, Δανία, Τσεχία, Λουξεμβούργο, Ισραήλ, *Γερμανία, Σερβία, Φινλανδία

* Με αστερίσκο σημειώνονται οι χώρες που προκρίνονται απευθείας.

Συντονιστείτε στην ΕΡΤ και ζήστε τον παλμό της 69ης Eurovision!

Λίγα λόγια για το τραγούδι "Αστερομάτα"

Η "Αστερομάτα" είναι ένα τραγούδι που μιλάει για τον αποχωρισμό σε κάθε του μορφή: τον αποχωρισμό από ό,τι αγαπάμε, από την παιδική μας ηλικία, από έναν τόπο που αφήνουμε πίσω, από μια αγκαλιά που δεν είναι πια κοντά μας. Είναι ένα τραγούδι που ενώνει ανθρώπους και πολιτισμούς, αντλώντας δύναμη από τη βαθιά ρίζα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής.

Η φωνή του τραγουδιού είναι εκείνη ενός ταξιδιώτη της ζωής, ενός ανθρώπου που κουβαλά μέσα του τη μνήμη και την ελπίδα. Μιλά στη μάνα που μένει πίσω, ζητώντας της να μην πενθεί—γιατί ακόμα κι αν η ζωή τον παρασύρει μακριά, τίποτα δεν μπορεί να κάψει το σώμα της ύπαρξής του, τον πυρήνα της ταυτότητάς του.

Τα "χελιδόνια της φωτιάς" συμβολίζουν όλους εκείνους που αναγκάζονται να φύγουν: από έναν τόπο για οποιοδήποτε λόγο, όπως η εντεινόμενη κλιματική κρίση, από έναν έρωτα που δεν άντεξε τον χρόνο. Κι όμως, οι ρίζες τους παραμένουν αναλλοίωτες, ζωντανές στη μνήμη και την καρδιά τους.

Στην πιο τρυφερή στιγμή του τραγουδιού, ο ταξιδιώτης στρέφεται στο αγαπημένο του πρόσωπο, την "Αστερομάτα" του. Ζητά ένα τελευταίο φιλί, ένα άγιο δάκρυ για να σβήσει τη δίψα του, ένα απάγκιο όπου μπορεί να ξαποστάσει τα ξεχασμένα του φτερά. Το άστρο αυτό, φωτεινό μέσα στη νύχτα, είναι η αγάπη του, η ελπίδα του.

Το τραγούδι κλείνει με τη φράση "Αχ, αστέρι μου, τζιβαέρι μου"—ένα κάλεσμα που δεν ανήκει μόνο σε έναν άνθρωπο, αλλά σε κάθε αγαπημένο πρόσωπο ή τόπο που αφήσαμε πίσω. Είναι ένας ψίθυρος που ενώνει το παρελθόν με το παρόν, την απώλεια με την προσμονή, την παράδοση με το μέλλον.

Η "Αστερομάτα" είναι ένας ύμνος στην αντοχή της ψυχής, στην αδιάκοπη αναζήτηση της επιστροφής, στην αιώνια φλόγα όσων αγαπήσαμε και δεν λησμονούμε ποτέ.

Γνωρίστε τους πρωταγωνιστές της Eurovision 2025

Klavdia

Η Klavdia ξεδίπλωσε το μεγάλο της ερμηνευτικό ταλέντο από μικρή ηλικία, παίρνοντας μέρος στο "The Voice of Greece", όπου έφτασε στον τελικό με την ομάδα της Έλενας Παπαρίζου.

Τα επόμενα χρόνια συνέχισε να μαγεύει με ζωντανές εμφανίσεις. Μεταξύ άλλων, εμφανίστηκε στο πλευρό του σπουδαίου καλλιτέχνη Διονύση Σαββόπουλου στα Mad Video Music Awards, μαζί με τον Κωνσταντίνο Αργυρό και τον Ματθαίο Τσαχουρίδη και σε συναυλίες με τον Γιώργο Σαμπάνη.

Από το 2022 ξεκίνησε η συνεργασία της με την πετυχημένη ομάδα των Arcade, κυκλοφορώντας τραγούδια τους. Το πρώτο της single με τίτλο "Lonely Heart" το οποίο έγινε Νο1 στη λίστα Shazam Discovery. Ακολούθησε το 2 φορές πλατινένιο single "Χαράματα" και μετά από ένα χρόνο το πρώτο της EP με τίτλο το όνομά της, "KLAVDIA". Επίσης, συνεργάζεται με επιτυχημένους DJs και μουσικούς παραγωγούς όπως είναι οι Playmen και ο Valeron, διασκευάζοντας διεθνή dance hits των ‘00s, μέσα από το δικό τους μοναδικό μουσικό πρίσμα ("Touch me” & "Movin’ Too Fast”).

Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα στο TikTok (200.000 followers), όπου με τα πολύ επιτυχημένα της covers κατάφερε να μαγέψει μέχρι και τη διάσημη pop star, Christina Aguilera. To 2023 κέρδισε το βραβείο της καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης στα βραβεία της Κύπρου, Super Music Awards 2023.

Arcade

Arcade

Οι Arcade είναι η πολυβραβευμένη δημιουργική ομάδα πίσω από μερικές από τις πιο μεγάλες επιτυχίες των τελευταίων ετών. Οι Arcade έχουν συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής δισκογραφίας όπως Ελένη Φουρείρα, Έλενα Παπαρίζου, Σάκης Ρουβάς, Χρήστος Μάστορας και Μέλισσες, Αντώνης Ρέμος, Καίτη Γαρμπή, Πάνος Κιάμος και πολλούς άλλους. Τα τελευταία χρόνια έχουν υπογράψει με στίχους και μουσική κορυφαίες επιτυχίες όπως: "Αν με δεις να κλαίω", "Δεν έχω ιδέα", "ΑΝ", "Αριστούργημα", "Dejavu", "Μοναχική Καρδιά", "El Ritmo Psycodelico", "Σε Δυο Μόνο Μάτια", "Χαράματα" και πολλές άλλες. Έχουν εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision δίπλα στον Δημήτρη Κοντόπουλο και τη Stefania με το τραγούδι "Last Dance" που κέρδισε την 10η θέση.

Φωκάς Ευαγγελινός

Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι. Αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης το 1989.

Το 1996 δημιούργησε τη Σχολή του, η οποία είναι αναγνωρισμένο μέλος της Imperial Society of Teachers of Dance of London.

Από το 2002 διδάσκει χορό στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου.

Το 2005 βραβεύτηκε με το βραβείο χορού "ΚΟΥΛΑ ΠΡΑΤΣΙΚΑ" από το Κέντρο Μελέτης & Έρευνας Ελληνικού Θεάτρου.

Από το 1991 μέχρι και σήμερα έχει χορογραφήσει και σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις και μιούζικαλ, για το ελεύθερο θέατρο, Εθνικό Θέατρο, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδος, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικά show, μουσικά βραβεία. Έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του Ελληνικού Θεάτρου.

Εμπνεύστηκε και υλοποίησε ως creative director τις Τελετές Έναρξης και Λήξης Παγκοσμίων Αγώνων SPECIAL OLYMPICS ΑΘΗΝΑ 2011 στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο. Επίσης Τελετές Αφής και παράδοσης της φλόγας για τους χειμερινούς Παγκόσμιους Αγώνες ΚΟREA 2013 και τους Ευρωπαϊκούς Αγώνες AMVERSA 2014.

Για την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία ανέλαβε τη διοργάνωση της αναβίωσης των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων και την "Ημέρα Ολυμπιακής Παιδείας" στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Έχει σκηνοθετήσει για το ΣΕΓΑΣ το Τελετουργικό Αφής της Φλόγας του Αυθεντικού Μαραθωνίου στον Τύμβο του Μαραθώνα.

Στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σκηνοθέτησε μια ιδιαίτερη παράσταση/αναπαράσταση ζωντανής παρτίδας σκάκι, με τίτλο "Χορεύοντας στη σκακιέρα" με τον σπουδαιότερο σκακιστή του 20ου αιώνα, Γκάρι Κασπάροφ.

Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού σκηνοθέτησε τη συναυλία του Desmond Child "Desmond Child rocks the Parthenon" με τη συμμετοχή ξένων και Ελλήνων ερμηνευτών, καθώς και τον Desmond Child στα Βραβεία "LA MUSA AWARDS" στην Αμερική.

Το 2024 ανέλαβε ως creative director την Παράδοση της Ολυμπιακής Φλόγας που πραγματοποιήθηκε στις 16 Απριλίου στο Καλλιμάρμαρο - Παναθηναϊκό Στάδιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι.

Στη Eurovision έχει συμμετάσχει στο διαγωνισμό 22 φορές ως creative director αναλαμβάνοντας τη σκηνική παρουσία σπουδαίων καλλιτεχνών από διάφορες χώρες, από τις οποίες 13 συμμετοχές βρέθηκαν στο τοπ 10.

Κατέκτησε:

Την 1η θέση 2 φορές, για την Ελλάδα με την Έλενα Παπαρίζου και για τη Ρωσία με τον Dima Bilan.

Τη 2η θέση, 3 φορές για την Ουκρανία με την Annie Lorak, για τη Ρωσία με τον Dima Bilan και για το Αζερμπαϊτζάν με τον Farid Mammadov.

Την 3η θέση, 3 φορές, για την Ελλάδα με τον Σάκη Ρουβά και 2 φορές για τη Ρωσία με τον Sergey Lazarev.

Σκηνοθετεί και χορογραφεί την πιο αγαπημένη συμμετοχή της Ελλάδας, το "My Number One" της Έλενας Παπαρίζου, που φέρνει το βραβείο στην Ελλάδα.

Μετά την πρώτη θέση της Έλενας Παπαρίζου, ανέλαβε τη διοργάνωση του Ημιτελικού και του Τελικού ως creative director για τον διαγωνισμό Eurovision Song Contest ATHENS 2006, που διεξήχθη στην Αθήνα.

Το 2021 έλαβε μέρος σε μια επιτυχημένη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision, όπου κατέκτησε την 10η θέση με τη Στεφανία και το τραγούδι "Last Dance", ενώ το 2022, την 8η θέση για την Ελλάδα με την Αμάντα Γεωργιάδη και το τραγούδι "Die Together".

Το 2024 εκπροσώπησε την Ελλάδα ως καλλιτεχνικός διευθυντής με τη Μαρίνα Σάττι στο τραγούδι "ZARI" στο Μάλμε της Σουηδίας.

To 2025 ανέλαβε τον Εθνικό Τελικό για την επιλογή τραγουδιού Eurovision Song Contest 2025 με νικήτρια την Klavdia την οποία ανέλαβε ως creative director για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα με το τραγούδι "ΑΣΤΕΡΟΜΑΤΑ", στη Βασιλεία της Ελβετίας.

Μαρία Κοζάκου

Η Μαρία Κοζάκου εργάζεται στον τομέα της Επικοινωνίας και των Μέσων Ενημέρωσης από το 1996, με εμπειρία σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και online περιεχόμενο. Ξεκίνησε στην τηλεόραση, όπου ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφική έρευνα και το μοντάζ κεντρικών θεμάτων. H φωνή της έχει ταυτιστεί με την prime zone μουσικών/πολιτιστικών ραδιοφώνων. Έχει συμμετάσχει σε μεγάλα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά projects, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2004, τα Special Olympics, η Πολιτιστική Ολυμπιάδα, η Ελληνική Προεδρία της ΕΕ το 2014 και ο διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision τον οποίο ξεκίνησε να μεταδίδει το 2006 αρχικά για το ραδιόφωνο και από το 2011 για την τηλεόραση. Από το 2013 περιγράφει τον διαγωνισμό με τον Γιώργο Καπουτζίδη, δημιουργώντας ένα αγαπητό δίδυμο για τους Έλληνες τηλεθεατές.

Από το 2001 εργάζεται στην ΕΡΤ. Από τον Φεβρουάριο του 2025 είναι Γενική Διευθύντρια Προγράμματος της ΕΡΤ με ευθύνη το τηλεοπτικό πρόγραμμα, τα μουσικά πολιτιστικά ραδιοφωνικά προγράμματα, τις αθλητικές διοργανώσεις και τα ιστορικά μουσικά σύνολα της ΕΡΤ. Το 2020 ανέλαβε τη διεύθυνση του Δεύτερου Προγράμματος 103,7, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση ακροαματικότητας. Έχει συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας ERTecho που οδήγησε την ΕΡΤ στην πρωτοπορία του audio περιεχομένου. Το 2015 και για 4 χρόνια διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του JAJ.gr, με στόχο την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Είναι απόφοιτος του τμήματος ΜΜΕ του Παντείου Πανεπιστημίου, κάτοχος Master’s in ARTs του αυστριακού Donau Krems Universitat και το 2019 αποφοίτησε από το πρόγραμμα "Distinguished Humphrey Fellowship" στο Maryland University των ΗΠΑ, καλεσμένη του αμερικανικού ΥΠΕΞ με υποτροφία Fulbright. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη δημιουργία του "European Media Literacy Toolkit for Newsrooms" και εξελέγη δύο φορές μέλος της Επιτροπής Ραδιοφώνου της EBU.

Γιώργος Καπουτζίδης

Σεναριογράφος, ηθοποιός, παρουσιαστής, θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης.

Ο Γιώργος Καπουτζίδης αναλαμβάνει το σχολιασμό του διαγωνισμού φέτος για δέκατη χρονιά, ενώ έχει παρουσιάσει και τρεις φορές τον εθνικό τελικό, το 2006, 2013 και 2014.

Φέτος παρουσίασε το μουσικό talent show "Voice of Greece". Αυτή την περίοδο συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο με το νέο του θεατρικό έργο "Η Καρυάτιδα!"

Παράλληλα βρίσκεται σε γυρίσματα για την τηλεοπτική σειρά Σέρρες, που θα προβληθεί από τον ΑΝΤ1 και το NETFLIX, αλλά και για μία τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΙ που συμπαρουσιάζει με τη Γεωργία Καλτσή, και που έχει στο επίκεντρο ανάπηρα άτομα που έχουν ξεχωρίσει στο δημόσιο βίο.