X

Η Αθανασία Μαρινάκη σε εικαστικά εγκαινία στην Κηφισιά - Με καλοκαιρινό chic σύνολο

Χαμογελαστή και κομψή η σύζυγος του Βαγγέλη Μαρινάκη σε εγκαίνια έκθεσης στην Κηφισιά

Γράφει: TheToc team

Η Αθανασία Μαρινάκη πριν λίγες ημέρες έδωσε το παρών στα λαμπερά εγκαίνια της έκθεσης "5-7-5" στο χωρο Τέχνης ARTFLYER στην Κηφισιά. Πρόκειται για μια ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, εμπνευσμένη από την ποιητική φόρμα του χαϊκού και τη λογοτεχνική κληρονομιά του Γιώργου Σεφέρη και του Ζήσιμου Λορεντζάτου την οποία επιμελήθηκε η Αλεξία Αντσακλή - Βαρδινογιάννη.

Η σύζυγος του Βαγγέλη Μαρινάκη φωτογραφήθηκε χαμογελαστή στον φωτογραφικό φακό και εντυπωσίασε με την κομψότητά της. Για την περίσταση, η Αθανασία Μαρινάκη επέλεξε ένα διαχρονικά κομψό ασπρόμαυρο πουά τοπ με δαντελένιες λεπτομέρειες που ανέδειξε με μία ψηλόμεση μαύρη φούστα και μία μαύρη δερμάτινη ζώνη με χρυσή λεπτομέρεια. Από κοσμήματα επέλεξε ένα εντυπωσιακό ζευγάρι χρυσά σκουλαρίκια και ένα καλαίσθητο ρολόι.

Ζέττα Αντσακλή, Μαρία Κοντού, Αθανασία Μαρινάκη, Μαρίνα Αντσακλή-Δοξιάδη

Στην έκθεση συμμετέχουν 24 σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες, ανάμεσά τους και ο Νικόλαος Ντε Γκρες. Η έκθεση αντλεί την έμπνευσή της από τη λιτή και στοχαστική φόρμα του ιαπωνικού χαϊκού, καθώς και από τη λογοτεχνική και φιλοσοφική παρακαταθήκη του Νομπελίστα ποιητή Γιώργου Σεφέρη και του στοχαστή Ζήσιμου Λορεντζάτου. Ο τίτλος 5-7-5 παραπέμπει στη συλλαβική δομή του χαϊκού (τρεις στίχοι, με ρυθμό 5-7-5 συλλαβών) και λειτουργεί ως αφετηρία για την εξερεύνηση της δύναμης της μεταμόρφωσης μέσω μικρών μετατοπίσεων στην αντίληψη και τη φόρμα. Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκεται μια επιστολή του Σεφέρη προς τον Λορεντζάτο, στην οποία ο ποιητής αναστοχάζεται πάνω σε ένα χαϊκού του Matsuo Bashō και αναφέρεται στη συμβουλή του προς τον μαθητή του Kikaku: να αντιστρέψει τη δομή του ποιήματος ως ένδειξη σεβασμού προς κάθε πλάσμα της φύσης. Από: Une libellule Enlevez-lui les ailes Un piment (μια λιβελούλα / βγάλτε της τα φτερά / μια πιπεριά) Σε: Un piment Mettez-lui des ailes Une libellule (μια πιπεριά / βάλτε της φτερά / μια λιβελούλα) Αυτή η αλλαγή δεν είναι μόνο λεκτική. Συνιστά μια βαθύτερη συναισθηματική και νοηματική μετατόπιση. Ένα πέρασμα από τη βαρύτητα στη χάρη, από το σκοτεινό στο φωτεινό.

Ο Σεφέρης εφάρμοσε αυτή την προσέγγιση και στο ίδιο του το έργο, πιο χαρακτηριστικά στο ποίημα Κίχλη, επιδιώκοντας να μετασχηματίσει τον ποιητικό του λόγο σε πεδίο ανανέωσης και εσωτερικής διαύγειας. Στην 5-7-5, οι είκοσι τέσσερις συμμετέχοντες καλλιτέχνες ανταποκρίνονται στα πρότυπα του Bashō και του Σεφέρη μέσα από έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας και εγκατάστασης, καθένα από τα οποία λειτουργεί, όπως ένα χαϊκού, ένας στοχασμός πάνω στο φως, τη μεταμόρφωση και τη δυναμική της εσωτερικής ή συλλογικής αλλαγής.

Η έκθεση φιλοξενείται στην πρώην κατοικία του Ζήσιμου Λορεντζάτου, ο οποίος είχε επίσης πειραματιστεί με τη φόρμα του χαϊκού, γράφοντας μια σειρά από 24 ποιήματα (ένα για κάθε γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου) τα οποία συγκεντρώθηκαν στη συλλογή Αλφαβητάρι. Σε έναν χώρο ιδιαίτερης πολιτιστικής και πνευματικής σημασίας, τα έργα τέχνης συνομιλούν με την ποιητική και φιλοσοφική αυτή παρακαταθήκη, και η διαχρονική καθαρότητα του χαϊκού συναντά τη ρευστή γλώσσα της σύγχρονης τέχνης. Μέσα από μια στοχαστική επιμέλεια, παρουσιάζεται ένα νέο εικαστικό αλφαβητάρι, 24 οπτικές αναζητήσεις οργανωμένες σε έξι θεματικές ενότητες, εμπνευσμένες από τα χαϊκού του Λορεντζάτου: προσανατολισμός, επιθυμία, εφήμερο, ρυθμός, μεταμόρφωση και μνήμη.