
Τα Όσκαρ 2020 απονεμήθηκαν και προκάλεσαν θόρυβο. Κυρίως γιατι εκτός από την λάμψη, τις τουαλέτες των σταρ του Χόλιγουντ και τα ευφυολογήματα των βραβευθέντων είχε ανατροπές. Τόσο στα βραβεία που δόθηκαν όσο και στις ατάκες των νικητών. Οι ανατροπές αυτές μάλιστα είχαν μια «αριστερή στροφή».
Ο θρίαμβος της ταινίας «Τα Παράσιτα» είναι από μόνο του ένα γεγονός πρωτόγνωρο για τα δεδομένα των Οσκαρ. Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου , έκανε μία ιστορική ανατροπή, καθώς είναι η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει το μεγάλο βραβείο. Αλλά και το περιεχόμενο της ταινίας ενέχει ισχυρό συμβολισμό, αφού είναι υβρίδιο μαύρης σάτιρας, θρίλερ και αλληγορίας για την ζωή των προνομιούχων και των μη προνομιούχων στη σύγχρονη Σεούλ.
Ωστόσο, η φράση της Τζούλιας Ράικερτ που «ντύθηκε» Κάρλ Μάρξ έκλεψε την παράσταση στο Dolby Theatre.
Το Κομμουνιστικό Μανιφέστο στα φετινά Όσκαρ - Τζούλια Ράικερτ
«Πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα όταν οι εργάτες όλου του κόσμου ενωθούν» δήλωσε η νικήτρια των Όσκαρ για την κατηγορία ντοκιμαντέρ, Τζούλια Ράικερτ, ολοκληρώνοντας την ομιλία της στην τελετή απονομής, για την υποστηριζόμενη από το ζεύγος Ομπάμα (συμπαραγωγοί) ταινία «Αμερικανικό εργοστάσιο».
Είναι η πρώτη φορά που το Κομμουνιστικό Μανιφέστο, ένα από τα θεμελιώδη μαρξιστικά κείμενα που εκδόθηκε από τους Μαρξ και Ένγκελς το 1848, μνημονεύτηκε σε τελετή απονομής των Όσκαρ.
Η δήλωση αυτή είναι σύμφωνη με το θέμα της ταινίας, η οποία δείχνει τους εργάτες σε ένα πρώην εργοστάσιο της Τζένεραλ Μότορς (GM), το οποίο τώρα πλέον ανήκει σε μια κινέζικη εταιρεία, η οποία εμποδίζει τις προσπάθειές τους να συνδικαλιστούν.
Χοακίν Φοίνιξ: «Αγώνα ενάντια στην αδικία»
Ο Χοακίν Φοίνιξ, ο διάσημος πλέον Τζόκερ, έκανε μια ομιλία με κοινωνική διάσυαση, μίλησε για το ρατσισμό, για τα δικαιώματα των ζώων, για την ανισότητα. Μίλησε και για το περιβάλλον, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να σπαταλάμε τις πρώτες ύλες, και ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε την κατανόηση και την αγάπη για να γίνονται οι αλλαγές ευκολότερες για όλους. Δήλωσε ευγνώμων που του δόθηκαν δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή και πρόσθεσε ότι ο δρόμος προς την εξιλέωση πρέπει να είναι κοινός. Δακρυσμένος, αναφέρθηκε στον αδελφό του, επίσης ηθοποιό, Ρίβερ Φοίνιξ, που έφυγε από τη ζωή σε μικρή ηλικία από ναρκωτικά. Υπέρμαχος της προστασίας του περιβάλλοντος, αφιέρωσε την μακρά ομιλία του μετά την παραλαβή του Όσκαρ του για να ταχθεί με πάθος κατά της αδικίας, να ικετεύσει τους ανθρώπους να δείξουν μεγαλύτερο σεβασμό στη φύση και να σέβονται τα δικαιώματα των ζώων
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι :«Σκεφτόμουν για αρκετό καιρό τώρα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σε συλλογικό επίπεδο και μερικές φορές αισθανόμαστε ή μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι μαχόμαστε για διαφορετικούς σκοπούς,αλλά εγώ βλέπω αυτά που μας ενώνουν. Πιστεύω ότι είτε μιλάμε για ισότητα των φύλων είτε ότι για ανισότητα και ρατσισμό είτε για τα δικαιώματα των ατόμων με διαφορετική σεξουαλική προτίμηση είτε για τα δικαιώματα των γηγενών είτε των ζώων-κάνουμε λόγο για αγώνα ενάντια στην αδικία».
Τα Παράσιτα
O Μπονγκ Τζουν Χο, θριαμβευτής της τελετής απονομής των πιο περίβλεπτων βραβείων της διεθνούς βιομηχανίας του κινηματογράφου, με την ταινία του μία σάτιρα για τις κοινωνικές ανισότητες στη Νότια Κορέα, έγινε ο πρώτος ασιάτης που κέρδισε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας. Το έργο του έγινε η πρώτη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε το βραβείο της καλύτερης ταινίας.
Είχε ήδη εξασφαλίσει το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και, ήδη στην αρχή της βραδιάς, αυτό του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.
Ο 50χρονος Μπονγκ κέρδισε βετεράνους, όπως ο Μάρτιν Σκορτσέζε και ο Κουέντιν Ταραντίνο. Παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, αναφέρθηκε τιμητικά και στους δυο τους.
«Όταν πήγαινα σχολείο, μελετούσα τα φιλμ του Μάρτιν Σκορτσέζε. Και μόνο που ήμουν υποψήφιος ήταν τεράστια τιμή. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα», είπε καταχειροκροτούμενος. «Θα πίνω μέχρι το πρωί», είχε πει νωρίτερα, όταν παραλάμβανε το βραβείο.
Ο Μπονγκ συνηθίζει να γυρίζει ταινίες η πλοκή των οποίων τις κάνει κωμωδίες και θρίλερ ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα το φιλμ «Μνήμες εγκλήματος» (Memories of Murder, 2003). Τα «Parasite» είναι μακράν η πιο επιτυχημένη ταινία του μέχρι σήμερα. Ήδη πέραν της πολύ καλής εισπρακτικής της πορείας εξασφάλισε το κορυφαίο βραβείο στις Κάννες.
«Ήξερα ότι είχε τη δική του δύναμη, ότι θα πρόσφερε τροφή για σκέψη, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πως μπορούσε να είναι τόσο επιτυχημένη ταινία στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, στη Γαλλία», παραδέχθηκε.
«Πολλοί Αμερικανοί θεατές είπαν ότι το "Parasite" είναι πολύ απρόβλεπτη ταινία, νομίζω ότι αυτό απόλαυσε το κοινό», πρόσθεσε. Εξερευνά, επισήμανε, την «ευγένεια προς τα ανθρώπινα όντα», την «ανθρώπινη αξιοπρέπεια».
Η υπόθεση και ο συμβολισμός
Πρόκειται για την ιστορία μιας τετραμελούς οικογένειας μικροαπατεώνων, που προσπαθεί να επιβιώσει σε μια από τις λιγότερο προνομιούχες περιοχές της σημερινής Σεούλ.
Μια αχτίδα ελπίδας εμφανίζεται, ωστόσο, όταν ο νεαρός γιος της φαμίλιας βρίσκει δουλειά στο πολυτελές σπίτι ενός ιδιοκτήτη πολυεθνικής εταιρείας, δημιουργώντας με ύπουλο τρόπο τις συνθήκες ώστε και οι υπόλοιποι παρίες συγγενείς του να μπορέσουν να επωφεληθούν της ευκαιρίας, δίχως να φαντάζεται, παρ' όλα αυτά, όσα πρόκειται να συμβούν.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr