La Divina, η "θεϊκή". Η Μαρία Κάλλας που αποθεώθηκε από το κοινό και τον κόσμο των Τεχνών, η μεγάλη ντίβα που καθήλωσε με τις ερμηνείες της κατακτώντας κάθε κορυφή. Ο Μύθος που όμως κάποτε υπήρξε κάποτε απλώς ένα μικρό κορίτσι. Το παιδί μιας υπερφιλόδοξης μητέρας, της Λίτσας Δημητριάδου, η οποία καταγόταν από μια αστική οικογενεία και του Γιώργου Καλογερόπουλου, φαρμακοποιού στο Μελιγαλά που έπειτα μετοίκησαν μαζί στην Αμερική. Όταν οι γονείς της χώρισαν, η Μαρία επέστρεψε στην Ελλάδα με τη μητέρα της και την αδερφή της Υακίνθη (ή αλλιώς Τζάκι). Η Τζάκι ήταν το όμορφο κορίτσι της οικογένειας, η Μαρία ήταν το ασχημόπαπο με τη θεϊκή φωνή, η μία θα έπρεπε να παντρευτεί, η άλλη θα έπρεπε να κάνει καριέρα, την καριέρα που ονειρευόταν να κάνει η μητέρα της, αλλά δεν τα κατάφερε.
Οι τρεις του έφτασαν στην Ελλάδα τον Μάιο του 1937. Τότε θα ξεκινήσει η μουσική εκπαίδευση της Μαρίας, αλλά μαζί θα ξεκινήσει και ο πόλεμος. Στα νεανικά χρόνια της Divina, σε αυτή την εν πολλοίς άγνωστη περίοδο της ζωής της, επικεντρώνεται η βιογραφική σειρά 10 επεισοδίων της Όλγα Μαλέα "Η Μαρία που έγινε Κάλλας", η οποία βασίζεται στο βιβλίο "Η άγνωστη Κάλλας" του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη. Η σειρά θα μεταδοθεί αποκλειστικά από το ERTFLIX, με τα πρώτα πέντε επεισόδια να είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα από την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου και τα επόμενα πέντε να είναι διαθέσιμα στις 27 Δεκεμβρίου.
Η Όλγα Μαλέα μίλησε στο Madame Figaro για αυτό το μικρό κορίτσι που κατέβηκε από το πλοίο τον Σεπτέμβριο του 1937 φτάνοντας στην Αθήνα, για να επιβιβαστεί μόνη της τον Σεπτέμβριο του 1945 επιστρέφοντας στις ΗΠΑ. Αυτή την περίοδο της ζωής της καλύπτει η νέα σειρά. Η σκηνοθέτρια αποκαλύπτει όσα την γοήτευσαν προσωπικά στην ιστορία της νεαρής Κάλλας και μας μιλά για τον αμφιλεγόμενο ρόλο της μητέρας της στη ζωή της σοπράνο, ενώ μοιράζεται επίσης και το δικό της όραμα για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
-Ξεκινώντας ήθελα να σας ρωτήσω τι ήταν αυτό που σας γοήτευσε προσωπικά σε αυτή την ιστορία;
Θα έλεγα το γεγονός πως η Μαρία είναι ένα κορίτσι το οποίο ψάχνει την αγάπη και σκοντάφτει στο ταλέντο του. Παράλληλα, έχει μια μητέρα που της λέει: "αν τραγουδήσεις, θα σε λατρέψει όλος ο κόσμος", το οποίο είναι αλήθεια, αλλά δεν ικανοποίησε την ανάγκη της Μαρίας για αγάπη. Έχουμε λοιπόν μια φανταστική περίπτωση σύγκρουσης.
-Η μητέρα της, η Λίτσα Δημητριάδου τι άνθρωπος ήταν;
Η μητέρα της είχε κερδίσει βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού, ήθελε να γίνει ηθοποιός, αλλά η δική της μητέρα της είχε πει: "μπουλουχτσού εσύ δεν θα γίνεις, θα παντρευτείς έναν καλό άνθρωπο". Και όντως την πάντρεψαν με έναν φαρμακοποιό κι έκανε δύο παιδιά. Πριν γεννήσει τη Μαρία το ζευγάρι είχε χάσει έναν γιο. Απώλεια που είχε στοιχίσει πολύ στη μητέρα της. Η Μαρία ρώτησε κάποτε την αδερφή της αν ήταν αλήθεια πως η μητέρα τους έκανε μήνες να την πιάσει στην αγκαλιά της, κάτι που της είχε πει η γιαγιά της. Η Τζάκι το διέψευσε, όμως δεν ξέρουμε τι πραγματικά συνέβη.
Αναμφίβολα όμως η μητέρα της Κάλλας είχε ενόραση, είχε αντιληφθεί το ταλέντο της, κι ας έχει στα 16 της τα παραπάνω κιλά, τα σπυράκια και τα φτωχοφουστανάκια της. Ήταν φιλόδοξη, ήθελε η κόρη της να πετύχει. Από την άλλη η δασκάλα της Μαρίας, η Ελβίρα ντε Ιντάλγκο προέτρεπε το κορίτσι να ζήσει, να ερωτευτεί γιατί πώς αλλιώς θα μπορούσε να ενσαρκώνει τις ηρωίδες της όπερας; Η Τόσκα για παράδειγμα έχει ερωτευτεί παράφορα. "Ερωτεύσου" της έλεγε η μία προτρέποντας την να αφεθεί στη ζωή, "Παναγία μου, αν ερωτευτεί την χάσαμε, δεν θα ξαναμελετήσει" έλεγε η άλλη.
Η μητέρα της επαναλάμβανε στην Κάλλας πως: "αυτό που κερδίζουν τα άλλα κορίτσια με χίλιους δυο τρόπους, εσύ το κερδίζεις με το δώρο που σου δόθηκε, τη φωνή σου". Όταν η Ελένη Ράντου διάβασε το σενάριο επέλεξε να παίξει τη μητέρα. Δεν το περιμέναμε. "Τι γίνεται τώρα;" σκεφτήκαμε, "ποια θα παίξει τη δασκάλα;". Ευτυχώς δέχτηκε η Ρένια Λουϊζίδου.
-Σήμερα πώς θα έβλεπε η κοινωνία αυτή τη μαμά;
Μάλλον ως κακοποιητική, μία μαμά που επεδίωκε την κοινωνική της αναγνώριση και ανέλιξη μέσα από την κόρη της. Ξέρετε, οι κοινωνίες ωριμάζουν και προχωράνε. Κάποτε οι ίδιοι οι ψυχαναλυτές έκαναν σχέσεις με τις θεραπευόμενες τους. Σήμερα, χάνουν την άδειά τους αν συμβεί κάτι τέτοιο. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα απαγορευτεί να είναι manager των παιδιών τους, οι γονείς τους. Το έχουμε δει και στον αθλητισμό. Οι γονείς θα πρέπει να βρίσκονται στο πλευρό των παιδιών τους ως γονείς, όχι ως managers.
Δείτε περισσότερα στο madamefigaro.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr