
Σε μια εποχή όπου το scroll έχει αντικαταστήσει την ανάγνωση και η άμεση ικανοποίηση κυριαρχεί, η έννοια της προσωπικής αισθητικής βρίσκεται σε κρίση. Η ατέρμονη ροή των τάσεων που κατακλύζει τα social media, δημιουργεί μια σύγχυση: τελικά, διαμορφώνουμε το δικό μας στιλ ή απλώς αναπαράγουμε ό,τι μας προτείνει ο αλγόριθμος;
Η αισθητική, με την πραγματική της έννοια, είναι μία διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Χτίζεται μέσα από την έκθεση σε ερεθίσματα, την ανάλυση και το προσωπικό βίωμα. Όπως υποστήριξε ο κοινωνιολόγος Pierre Bourdieu, η αισθητική δεν είναι απλώς μια προσωπική προτίμηση, είναι μια κοινωνικά κωδικοποιημένη γλώσσα που αποκαλύπτει τις αξίες μας. Είναι το αποτέλεσμα της παιδείας, των εμπειριών και της διαρκούς αυτο-αναζήτησης. Είναι η καλλιεργημένη ικανότητα να ξεχωρίζεις το ουσιαστικό από το φευγαλέο.
Αντιθέτως, οι τάσεις λειτουργούν με την ταχύτητα του φωτός. Από το "clean girl aesthetic" μέχρι το "Mob wife", οι αισθητικές μετατοπίσεις είναι τόσο γρήγορες που δεν αφήνουν περιθώριο για προβληματισμό. Υιοθετούνται παρορμητικά, χωρίς να τίθεται το βασικό ερώτημα: "Γιατί μου αρέσει αυτό;" Σύμφωνα με μελέτη του London College of Fashion, σχεδόν το 70% των νέων υιοθετεί τάσεις από το TikTok και το Pinterest χωρίς να ψάξει την προέλευση ή το πολιτισμικό τους πλαίσιο. Η αισθητική έχει πάψει να είναι μια διαδικασία καλλιέργειας και έχει γίνει μια απλή performance.
Δείτε περισσότερα στο madamefigaro.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr