Quiet Luxury, Old Money Aesthetic, Αθόρυβη Πολυτέλεια. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αποκαλέσει κανείς το στιλ που περιγράφει εμφανίσεις με διαχρονικότητα, φινέτσα και πολυτέλεια. Η τάση που "απογειώθηκε" στη μόδα από το 2022 και μετά μοιάζει να διατηρεί την κυριαρχία της στο πώς ντυνόμαστε μέχρι σήμερα, τρία χρόνια μετά, παρά τις προτάσεις των σχεδιαστών που αλλάζουν από σεζόν σε σεζόν. Η pop κουλτούρα, οι συνθήκες οικονομικής αβεβαιότητας, η επιθυμία για πιο συνειδητές αγορές και η έμφαση στη βιωσιμότητα, έχουν στρέψει το καταναλωτικό κοινό στο στιλ που βασίζεται πρωτίστως στην καλή ποιότητα και τις διαχρονικές γραμμές. Ποιο είναι, όμως, το μυστικό για να δείχνουν τo look σου ακριβό - χωρίς απαραίτητα να πρέπει να ξοδέψεις πολλά;
Οι ρίζες και η σύγχρονη αναβίωση
Το "Quiet Luxury" δεν είναι μια νέα τάση, αλλά μια διαχρονική αισθητική που γνωρίζει εκρηκτική αναβίωση τα τελευταία χρόνια. Οι ρίζες της βρίσκονται στην ιδέα ότι η αυθεντική πολυτέλεια είναι διακριτική και αναγνωρίζεται από την ποιότητα -σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ - και τη λιτότητα στο styling, και όχι από τα ορατά λογότυπα και την υπερβολή.
Ιστορικά, η "αθόρυβη πολυτέλεια" άνθισε τη δεκαετία του 1990, με σχεδιαστές και οίκους όπως ο Helmut Lang και η Jil Sander να προωθούν τον μινιμαλισμό και τις καθαρές γραμμές. Η έμφαση δόθηκε στην τέλεια ραφή και στα πολυτελή υφάσματα (κασμίρι, μετάξι, γνήσιο μαλλί) σε ουδέτερες αποχρώσεις (γκρι, μπεζ, navy). Ο σκοπός ήταν η δημιουργία μιας "στολής" για τη σύγχρονη γυναίκα που να αποπνέει κύρος χωρίς να έχει ανάγκη από επίδειξη.
Η σύγχρονη αναβίωση του "Quite Luxury" οφείλεται κυρίως σε 3 παράγοντες:
-Τηλεόραση & Pop Culture: Η επιτυχία της σειράς "Succession", όπου οι πλούσιοι χαρακτήρες φορούσαν ρούχα οίκων όπως Loro Piana και The Row χωρίς εμφανή λογότυπα, έκανε την αισθητική viral. Σε ένα παράλληλο, πραγματικό σύμπαν, η court wardrobe της Gwyneth Paltrow στη διάρκεια της δίκης της στη Γιούτα με αφορμή ένα ατύχημα σε χιονοδρομικό, έστρεψε το ενδιαφέρον λιγότερο στο αποτέλεσμα της δίκης - που τη δικαίωσε- και περισσότερο στην αισθητική που η ηθοποιός έχει κάνει κομμάτι της ταυτότητάς της εδώ και δεκαετίες.
H Gwyneth Paltrow με "Οld Μoney" look στη δίκη της στη Γιούτα.
-Οικονομικό Κλίμα: Σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, όπως αυτή που πυροδοτήθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία (2022), οι καταναλωτές έχουν την τάση να στρέφονται σε "κομμάτια-επένδυση" (investment pieces), τα οποία αντέχουν στον χρόνο.
-Έμφαση στη βιωσιμότητα: Η αισθητική του "Old Money" σχετίζεται άμεσα και οργανικά με τη βιωσιμότητα (sustainability). Η βασική φιλοσοφία της βασίζεται στην ιδέα του επενδύω - κι όχι του καταναλώνω. Η υψηλή ποιότητα των ρούχων εξασφαλίζει αντοχή και διάρκεια στον χρόνο, γι' αυτό και συχνά τα πολυτελή κομμάτια κληροδοτούνται από γενιά σε γενιά. Τα ρούχα είναι κλασικά και διαχρονικά στον σχεδιασμό τους και αντιστέκονται στις εφήμερες τάσεις. Για την ακρίβεια, δεν βγαίνουν ποτέ "εκτός μόδας" και αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας capsule wardrobe, που δεν απαιτεί διαρκή ανανέωση.
Επιπλέον, οι φυσικές ίνες και τα αγνά υλικά που αξιοποιούν συχνά οι μάρκες πολυτελείας είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον από τα υλικά που χρησιμοποιούνται στη "γρήγορη μόδα". Σε μια εποχή επομένως που οι καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, η "ήσυχη πολυτέλεια" είναι μία σοβαρή λύση για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα.
Δείτε περισσότερα στο missbloom.gr