
Τις αιχμές που της αποδίδουν ευθύνες για την ταλαιπωρία και τις τεράστιες ουρές που σχηματίζονται καθημερινά στα εκδοτήρια για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις κάρτες αποκρούει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Σε ανακοίνωσή της υποστηρίζεται πως η Αρχή όχι μόνον δεν απαγόρευσε τη χρήση του διαδικτύου για την έκδοση του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου αλλά, αντιθέτως, την επέτρεψε ρητώς.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Αρχής, «κατόπιν συστηματικής συνεργασίας με εκπροσώπους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ), όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ. 1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου)». Περαιτέρω, και όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, «η Αρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότι αυτή «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων». Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς», προστίθεται στην ανακοίνωση της Αρχής, η οποία και καταλήγει ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζεται ότι η Αρχή είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασία προσωπικών δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν. 2472/1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».
Τι είπε σήμερα ο Νίκος Μαυραγάνης
Όπως ανέφερε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, η διαδικασία δεν έγινε διαδικτυακά, επειδή το απαγόρευσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, υπό τον φόβο δημιουργίας ηλεκτρονικού «πελατολογίου».
Τι έλεγε χθες ο Τζανακόπουλος
«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να τελειώσει γρήγορα η ταλαιπωρία» για την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, ανέφερε μεταξύ άλλων απαντώντας σε ερωτήσεις κατά τη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός Εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος.
Ερωτηθείς για το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις ουρές για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση ηλεκτρονικού εισητηρίου για λόγους σχετίζονται και με την αντιμετώπιση διαφόρων κυκλωμάτων τα οποία είχαν οργανώσει τη διακίνηση πλαστών εισητηρίων, κάτι που προκαλούσε μεγάλα προβλήματα στους προϋπολογισμούς των εταιρειών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και δημοσιονομικά προβλήματα στη χώρα. «Αναγνωρίζουμε το πραγματικό πρόβλημα» είπε ο κ. Τζανακόπουλος και υπενθύμισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης ήταν η προσωποιημένη κάρτα να εκδίδεται μέσω διαδικτύου αλλά υπήρξε αντίρρηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε αυτοπρόσωπη παρουσία των ενδιαφερομένων στα εκδοτήρια --και εκεί, πρόσθεσε, οφείλονται οι μεγάλες ουρές που παρατηρούνται».
«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να τελειώσει γρήγορα η ταλαιπωρία. Έχει δοθεί παράταση και μπορεί να δοθεί και νέα», τόνιζε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Το επιβατικό κοινό δεν χρειάζεται να στέκεται στις ουρές για να βγάλει προσωποιημένη κάρτα αλλά μπορεί να καταθέτει φάκελο στα εκδοτήρια και να αποστέλεται η κάρτα του ταχυδρομικώς».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr