Στις επάλξεις βρίσκονται τα κομματικά επιτελεία, καθώς την Τετάρτη ανακοινώνεται στην Ολομέλεια της Bουλής η έλευση της δικογραφίας για την διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του Κώστα Καραμανλή, επί υπουργίας του οποίου συνέβη το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.
Ήδη, η πρόταση από την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου έγινε. Κάλεσε όλες τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης να συνεργαστούν, ώστε να καταθέσουν πρόταση για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής με στόχο την απόδοση δικαίου. Αλλωστε το "πείραμα" έγινε μία φορά με επιτυχία στην πρόταση δυσπιστίας σε βάρος της κυβέρνησης, την οποία υπέγραψαν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας.
Αμέσως μόλις ανακοινωθεί στη Βουλή η δικογραφία, μέσω της οποίας ο ανακριτής ενημερώνει ότι "σκόνταψε" σε ευθύνες των πρώην υπουργών Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη (σ.σ. τα όποια τυχόν αδικήματα ωστόσο του τελευταίου έχουν υποπέσει σε παραγραφή, με τον ίδιο παρόλαυτά να ζητεί την σύσταση προανακριτικής επιτροπής στο πρόσωπό του) κυβέρνηση και αντιπολίτευση, έχουν δικαίωμα να ενημερωθούν για τα στοιχεία που περιέχει, ώστε να προχωρήσουν στις επόμενες κινήσεις τους.
"Εμείς δεν πρόκειται να σταθούμε εμπόδιο στην διερεύνηση τυχόν ευθυνών πολιτικών προσώπων" διαμηνύουν κυβερνητικά στελέχη, προσθέτοντας ότι θα αξιολογήσουν την δικογραφία, όταν την πάρουν στα χέρια τους και "δεν θα κρύψουν τα λόγια τους... Ειδικά τώρα, που οι θεωρίες που διακινούνταν από την αντιπολίτευση περί μπαζώματος, συγκάλυψης, ξυλολίου, παράνομου υλικού κλπ έχουν καταρρεύσει, αποδεικνύοντας ότι η συγκάλυψη ήταν από την ανάποδη πλευρά".
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μιλώντας χθες στο Μέγκα, κινήθηκε στην ίδια γραμμή, κρατώντας μία.. επιφύλαξη και προβαίνοντας σε μία προειδοποίηση προς τα κόμματα της αντιπολίτευσης: " Επί της αρχής σας λέω, ότι εφόσον περιγράφεται κάτι στη δικογραφία που αφορά πολιτικά πρόσωπα, με το σωστό νομικό χαρακτηρισμό, έτσι, όχι να βάλουμε μέσα πέντε, δέκα, αδικήματα ή να κάνουμε το αδίκημα ακόμα βαρύτερο για να κάνουμε αντιπολίτευση. Αυτό νομίζω ότι δεν είναι σοβαρή αντιμετώπιση, η κυβέρνηση δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο σε τίποτα ως προς αυτά που θέλει να κάνει η Δικαιοσύνη. Και συνολικά αυτό πρέπει να κάνουμε…".
Τι "κρύβεται" πίσω από την αποστροφή του Παύλου Μαρινάκη; Ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχθεί ένα "κατηγορητήριο" από την αντιπολίτευση σε βάρος του πρώην υπουργού Μεταφορών, εάν αυτό δεν στοιχειοθετείται με καταθέσεις, έγγραφα, και τις διατάξεις του νόμου. Τις επόμενες ημέρες, οι νομικοί θα αξιολογήσουν την δικογραφία, χωρίς να αποκλείεται να είναι η κυβέρνηση αυτή που θα κάνει το πρώτο βήμα, καταθέτοντας η ίδια πρόταση για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής, "προλαβαίνοντας" την αντιπολίτευση. Θέση στο θέμα θα πάρει σύμφωνα με πληροφορίες και ο Κ. Καραμανλής, όταν ενημερωθεί επί του συνόλου της δικογραφίας.
Το νέο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ
Στόχος του Υπουργείου μεταφορών είναι να έχει υλοποιήσει τις διατάξεις του νομοσχεδίου που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο σε 15 μήνες, με τον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα να διαθέτει –επιτέλους-τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και αυτόματη πέδηση.
Η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr, θα ανοίξει σε τρεις μήνες ώστε όλοι οι πολίτες να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο την εκτέλεση των δρομολογίων.
Μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών, ενώ όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων.
Toν σχεδιασμό θα πλαισιώσει και η Hellenic Train, η οποία κληθεί πολύ σύντομα να προχωρήσει σε δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr