X

Βολές ΠΑΣΟΚ - Ποταμιού κατά Φίλη για την Παιδεία

Η παιδεία είναι για τον κ. Φίλη και την κυβέρνησή του πρόσφορο έδαφος για κομματική γυμναστική και επικοινωνιακή τακτική, αναφέρει το ΠΑΣΟΚ.

Γράφει: TheToc team

Επίθεση στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη εξαπολύουν ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι, με αφορμή τις επιχειρούμενες αλλαγές στην Παιδεία.

Η μεν Χαριλάου Τρικούπη κατηγορεί τον κ. Φίλη ότι «χρησιμοποιεί την παιδεία ως μέσο διαφυγής από τη σκληρή πραγματικότητα», η δε Σεβαστουπόλεως τον καλεί να αφήσει «τις ιδεοληψίες έξω από την Παιδεία».

«Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του εξαμήνου της «διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη» συνεχίζει να μας εκπλήσσει αρνητικά με την τακτική και τις επιλογές του.Σε μια δύσκολη συγκυρία για την κυβέρνηση, με τις δημοσκοπήσεις να αποτυπώνουν την απογοήτευση και τη δυσαρέσκεια, ο κ. Φίλης χρησιμοποιεί την παιδεία ως μέσο διαφυγής από τη σκληρή πραγματικότητα», επισημαίνει το ΠΑΣΟΚ και προσθέτει:

«Αφού ευτέλισε την όποια διαδικασία διαλόγου, μη συγκροτώντας τα θεσμικά προβλεπόμενα όργανα, αλλά λειτουργώντας στο πλαίσιο των επιτροπών που ο ίδιος διόρισε, μας βομβαρδίζει καθημερινά με επικοινωνιακές εξαγγελίες άνευ ουσίας και παιδαγωγικής επεξεργασίας.

Μοναδικός του στόχος είναι να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, όπως έκανε και το εξάμηνο Φεβρουαρίου-Αυγούστου του 2015. Η παιδεία είναι για τον κ. Φίλη και την κυβέρνησή του πρόσφορο έδαφος για κομματική γυμναστική και επικοινωνιακή τακτική. Είναι ένα μεγάλο πρωτοσέλιδο εφημερίδας για τη δημιουργία εντυπώσεων και την αλλαγή της ατζέντας.

Αφού εμμονικά ξήλωσε οτιδήποτε μεταρρυθμιστικό και συναινετικό θεσπίστηκε τα προηγούμενα χρόνια, τώρα ο κ. Φίλης επανέρχεται με μια σωρεία καταργήσεων και μειώσεων:

Καταργεί το ολοήμερο σχολείο
Καταργεί τις βαθμολογίες
Καταργεί εξετάσεις
Μειώνει τις ώρες μαθημάτων
Μειώνει τον αριθμό των καθηγητών
Μειώνει το διδακτικό έτος
Μειώνει τη διδακτέα ύλη

Απορίας άξιο είναι αν όλα αυτά υιοθετούν κάποια παιδαγωγική πρακτική ή υπηρετούν τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, την οποία φαίνεται ότι ασπάζεται προσωπικά ο κ. Φίλης. Τον καλούμε να σταματήσει τα «πρωτοσέλιδα παιδείας» και να εγγυηθεί, επιτέλους, μια σοβαρή διαδικασία διαλόγου, επεξεργασίας και υιοθέτησης καλών πρακτικών μέσω των θεσμικών οργάνων διαλόγου.

Τον καλούμε να σταματήσει να αιφνιδιάζει τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την παιδαγωγική κοινότητα. Η παιδεία δεν είναι μέσο για τη στρατηγική της συγκυρίας. Είναι υπόθεση όλων μας, για το μέλλον της χώρας και των παιδιών».

Ποτάμι: Ιδεοληψίες και εμμονές

Από την πλευρά του το Ποτάμι επισημαίνει ότι «στο πλαίσιο της διαδικασίας που ακολουθήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, το Ποτάμι έστειλε την Κυριακή 29/5 στον Πρόεδρο της Επιτροπής τα σχόλια του και κάποιες επιπλέον προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο 100σέλιδο πόρισμα του κ. Γαβρόγλου που είχε παρουσιαστεί στις 24/5 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κι αφορούσε την Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση.

Το εν λόγω 100σέλιδο πόρισμα δεν ήταν το αποτέλεσμα ενός διαλόγου στην Επιτροπή, αλλά κάποιες ακοστολόγητες, γενικόλογες προτάσεις με αρκετές εκ των οποίων είναι δύσκολο να διαφωνήσει κανείς. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη. Το πόρισμα του κ. Γαβρόγλου θέτει τον χρονικό ορίζοντα των διαφόρων προτάσεων αλλά χωρίς τις λεπτομέρειες εφαρμογής και δίχως έστω και μια εκτίμηση του κόστους τους.

Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο ότι το κείμενο διαπνέεται από μια αποστροφή απέναντι σε οτιδήποτε ιδιωτικό, κυρίως απέναντι στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και μέσης εκπαίδευσης. Η ιδεοληψία αυτή πρέπει κάποια στιγμή να εκλείψει καθότι η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δύο συμπληρωματικά κι όχι ανταγωνιστικά πεδία. Αν τα δημόσια σχολεία ήταν σε καλύτερη κατάσταση (που αυτό είναι το έργο της Πολιτείας), η φροντιστηριακή εκπαίδευση θα ήταν σίγουρα πιο περιορισμένη. Αυτό άλλωστε απέδειξε η επιτυχημένη περίπτωση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων που τώρα υποβαθμίζονται και για ακόμη μία φορά δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά στη λέξη «Πρότυπα» στο πόρισμα, λες και για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρξαν ποτέ!

Οι 6 στοχευμένες προτάσεις του Ποταμιού στο συγκεκριμένο πλαίσιο, αφορούν στην αυτονομία της σχολικής μονάδας, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο θεσμό του εθνικού απολυτηρίου, στις διαδικασίες εισαγωγής στην Γ’βάθμια εκπαίδευση, στην επανεξέταση του θεσμού των πρότυπων πειραματικών σχολείων καθώς και στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών σε αυτά.

Το Ποτάμι από την ίδρυσή του έχει πρώτο στην πολιτική του ατζέντα, τα ζητήματα της Παιδείας και γνωρίζοντας καλά το τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, κατέθεσε ρεαλιστικές και μεταρρυθμιστικές προτάσεις δίχως να ακολουθήσει την άγονη λύση της φυγής από τον διάλογο. Προτάσεις οι οποίες είναι το αναγκαίο αντίβαρο στις κυβερνητικές ιδεοληψίες και εμμονές για την Παιδεία. Προτάσεις οι οποίες είναι αποτέλεσμα εμπεριστατωμένης μελέτης και οι οποίες ελπίζουμε να συμβάλλουν σε αυτόν τον πρωτότυπο διάλογο μέσω πορισμάτων και να γίνουν αποδεκτές».