Follow us

Δραγασάκης «αδειάζει» Τσίπρα για το '15: Εγώ δεν το βίωσα ως αυταπάτη

«Προσωπικά δεν τη δέχομαι τη λέξη αυταπάτη. Εγώ βίωσα ότι είχαμε ένα σχέδιο. Ξέραμε από την αρχή τη δομική του αντίφαση».

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Δραγασάκης «αδειάζει» Τσίπρα για το '15: Εγώ δεν το βίωσα ως αυταπάτη

Σαφείς αποστάσεις από τη δικαιολογία του Αλέξη Τσίπρα περί «αυταπάτης» για το δραματικό α' εξάμηνο του 2015, όταν η χώρα βρέθηκε ένα βήμα πριν την καταστροφή, δίνει ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Τσίπρα, Γιάννης Δραγασάκης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ το βράδυ της Πέμπτης, δήλωσε ότι εκείνος απορρίπτει τη φράση αυτή, δεν την αποδέχεται, ούτε το βίωσε έτσι. Μάλιστα κάνει και έναν ...παραλληλισμό της ανάληψης της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 με τον ...Λένιν το 2017, μιλώντας για παρόμοιες αντιφάσεις.

Η τοποθέτηση Δραγασάκη στον ΣΚΑΙ:

«Προσωπικά δεν τη δέχομαι τη λέξη αυταπάτη. Εγώ βίωσα ότι είχαμε ένα σχέδιο. Ξέραμε από την αρχή τη δομική του αντίφαση. Είχα γράψει ότι τα όρια της πολιτικής μας είναι δύο, το εσωτερικό και το εξωτερικό όριο. Από μεθοδολογική άποψη είχαμε την ίδια αντίφαση που είχε και ο Λένιν το 17. Ξεκίνησε να κάνει μια παγκόσμια επανάσταση και κατέληξε να γίνει επανάσταση μόνο στη χώρα του. Εμείς δεν ξεκινήσαμε επανάσταση, ξεκινήσαμε ένα εγχείρημα το οποίο απαιτούσε αλλαγές στην Ευρώπη, απαιτούσε συμμαχίες και άλλα παράλληλα εγχειρήματα. Αυτό δεν υπήρξε και έρχεσαι σε μια φάση και λες ‘και τώρα τί κάνω που είμαι μόνος;’. Αν σκεφτόμαστε έτσι πάντα, δεν θα κάνουμε τίποτα ποτέ. Βλέπεις μια δυνατότητα και λες ‘για να δω, μπορώ να την αξιοποιήσω τη δυνατότητα αυτή’;».

Το 2015 ξένες και εγχώριες δυνάμεις ήθελαν να μας «ρίξουν»

Στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Αποτύπωμα» και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα μίλησε το βράδυ της Πέμπτης ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Γιάννης Δραγασάκης, μίλησε μεταξύ άλλων για τα πέντε χρόνια από την ημέρα που ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το δραματικό πρώτο εξάμηνο του 2015, το χθες, το σήμερα και το αύριο.

«Δεν δικαιολογείται πανικός για τα ελληνοτουρκικά»

Για το αν ανησυχεί με τις τελευταίες εξελίξεις με τη Τουρκία, όπως η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ, ο κ. Δραγασάκης τόνισε πως «είναι λογικό να ανησυχεί κανείς και να προβληματίζεται. Θεωρώ όμως ότι πρέπει να υπάρξει αυτοσυγκράτηση ώστε να μην οδηγηθούμε σε πανικό».

Πρόσθεσε ότι στα εξωτερικά θέματα είναι θετικό το γεγονός ότι δεν έχουμε πρόβλημα με τα βόρεια σύνορά μας. «Έχουμε μια πρόοδο σε αυτό το σημείο. Παρά τη κρίση έχουμε ένα κύρος και η Ελλάδα έγινε παράγοντας σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή και αυτό πιστώνεται στη προηγούμενη κυβέρνηση και στον Αλέξη Τσίπρα. Ελπίζω αυτό να μην διαταραχθεί».

Αναφέρθηκε στις προσπάθειες του ΣΥΡΙΖΑ να καλέσουν τον Ερντογάν σε διάλογο, λέγοντας πως τα πυρά που δέχτηκε η τότε κυβέρνηση αποδείχτηκε πως ήταν λάθος. «Χρειάζεται σταθερή στρατηγική, ψύχραιμη αντιμετώπιση και να μην είμαστε δεδομένοι σε κανέναν», είπε για τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο.

Ο κ. Δραγασάκης τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τη δική του πολιτική γραμμή και με αυτή θα πορευτεί, δηλαδή, «ότι οι Πρέσπες είναι μια συμφωνία που τιμούμε ως χώρα και το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι γείτονες. Εφόσον συμφωνούμε (συναίνεση με τη ΝΔ) ότι τα Βαλκάνια είναι ο χώρος μας και πρέπει να δουλέψουμε ενεργητικά για μια βαλκανική συνανάπτυξη και ότι η Τουρκία είναι ο γείτονάς μας και δεν μπορούμε να τον αλλάξουμε τον γείτονα, και πρέπει να αναζητούμε διαρκώς γέφυρες και τρόπους συνεννόησης στη βάση της υπεράσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, αυτή η γραμμή είναι μια βάση ευρύτερης συναίνεσης».

«Θετικά βήματα από Άδωνι Γεωργιάδη στην ανάπτυξη»

Για τη πολιτική θύελλα στη Βουλή τη Πέμπτη, και το νομοσχέδιο για τις μικροπιστώσεις (παράλληλο τραπεζικό σύστημα), που έφερε στη Βουλή ο διάδοχός του, Άδωνις Γεωργιάδης, ο κ. Δραγασάκης είπε: «Επιβεβαιώνεται ότι η πολιτική είναι ο χώρος των παραδόξων. Διότι και εγώ όταν άκουσα ποιος θα είναι υπουργός που θα με διαδεχθεί, ειλικρινά μου γεννήθηκαν σκέψεις. Εξήγησα και στον κ. Γεωργιάδη και στον κ. Τσακίρη ότι ότι υπάρχουν κάποιες πρωτοβουλίες που δεν είναι κομματικού χαρακτήρα. Είναι η δημιουργία της αναπτυξιακής τράπεζας, είναι το να έχουμε πολυετή προγράμματα επενδύσεων, οι μικροπιστώσεις, οπότε αν θέλετε κάντε κάποιες προσθήκες κλπ οπότε φέρτε τα να τα ψηφίσουμε στη Βουλή, οπότε το θεωρώ θετικό παράδειγμα. Για τη πράξη δεν μπορώ να εγγυηθώ γιατί ένα νόμο τον ψηφίζεις και στη πράξη μπορεί να του δόσεις πολύ διαφορετικό περιεχόμενο Κρατάω όμως το θετικό».

Ο κ. Δραγασάκης τόνισε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα του 2012 ήταν αποτέλεσμα κατάρρευσης, δεν το καταρρεύσαμε εμείς, αλλά κατέρρευσε. Σε αυτή τη συνθήκη της πλήρους απονομιμοποιησης, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν η δημοκρατική επιλογή της κοινωνίας. Αυτό δεν έχει συνειδητοποιηθεί τί σημαίνει. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε χτίσει αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης με τη κοινωνία. Ο ΣΥΡΙΖΑ διαχειρίστηκε μια συνθήκη που τη πρωτοβουλία την είχε ο λαός. Αναφέρομαι στη γενική εικόνα».

Το δραματικό 2015, το χθες και το σήμερα

Για το κρίσιμο πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι ποτέ δεν ένιωσα πως χάναμε τον έλεγχο της χώρας.

«Μας έθεσαν θέμα Grexit τον Ιούλιο του 2015»

«Τα γεγονότα ήταν δραματικά αλλά εντός πλαισίου. Αυτό που ζήσαμε ήταν πόλεμος. Ο Τσίπρας και εμείς δεν θέσαμε ποτέ θέμα εξόδου από το ευρώ. Ετέθη ως απειλή στον Βενιζέλο και νομίζω και στον Σαμαρά, και ετέθη και σε εμάς τον Ιούλιο, όταν μας είπαν ‘ή συμφωνείτε ή έξοδος’. Ενδιάμεσα ο κ. Σόιμπλε είχε διαμηνύσει τη προσωπική του άποψη αλλά η κ. Μέρκελ διαφωνούσε».

«Θα δικαιωθεί η πολιτική μας για το 2015»

Είπε ότι το σύνθημα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν «ανατροπή στην Ελλάδα, αλλαγή στην Ευρώπη». «Ο λόγος μας ήταν ότι αυτή η Ευρώπη πρέπει να κάνει αλλαγές οι οποίες θα αφορούν και εμάς. Εμείς προσφερθήκαμε ως χώρα και ως κυβέρνηση, να συζητήσουμε μια νέα συμφωνία εντός του ευρώ η οποία θα εξασφάλιζε την αξιοπρέπεια του λαού μας και την επιβίωση της κοινωνίας και αυτό θα ωφελούσε και την Ευρώπη. Ιστορικά εγώ θεωρώ ότι η δική μας πολιτική θα δικαιωθεί».

Για το αν πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, στην εποχή της ήταν ρεαλιστική, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «δεν υπάρχει στατικός ρεαλισμός, χαράζεις μια γραμμή και αναζητάς συμμάχους».

Ο Γιάννης Δραγασάκης σημείωσε ότι «το πρώτο μνημόνιο απέτυχε, καθώς έλεγε ότι το 2012 θα έχουμε ανάκαμψη από την ύφεση και κατέρρευσε υπό δραματικές συνθήκες». Για το δεύτερο μνημόνιο το οποίο είχε αρχίσει κάπως να αποδίδει, ο κ. Δραγασάκης τοποθετήθηκε:

«Το δεύτερο μνημόνιο ήρθε μαζί με το PSI. Είμαστε η μόνη χώρα από τις μνημονιακές που ζήσαμε χρεοκοπία. Το δεύτερο μνημόνιο κατέστρεψε τις τράπεζες και τις οδήγησε στη χρεοκοπία. Το 2014 η χώρα δεν έχει πρόγραμμα το μνημόνιο δεν έχει υλοποιηθεί, η 5η αξιολόγηση δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν έχουμε πρόβλημα χρηματοδότησης. Γίνεται μια συμφωνία από εγχώριες δυνάμεις και ξένες για να παγιδευτεί η νέα κυβέρνηση. Δηλαδή, ότι η νέα κυβέρνηση που ορκίζεται 26 Ιανουαρίου θα πρέπει σε δύο εβδομάδες ή να συμφωνήσει ή να καταρρεύσει».

«Το 2015 ήμασταν πιο προετοιμασμένοι από ότι είναι η ΝΔ σήμερα»

Ο κ. Δραγασάκης είπε για το 2015 ότι «δεν μπορούσε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει την ευθύνη για να υπάρξει μια περεταίρω κυβέρνηση Σαμαρά. Θα ήταν μια προδοσία στο κίνημα το λαϊκό που μας έσπρωχνε να προχωρήσουμε».

Εξαπέλυσε «πυρά» κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη ότι δεν είναι ενήμερη για το θέμα του Ελληνικού και που οφείλονται οι καθυστερήσεις και ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν ήταν ενήμερος για το θέμα του προσφυγικού. Είπε ότι η προετοιμασία του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στο θέμα ήταν «μίλια μπροστά» και αμφιβάλει αν είχε γίνει από άλλο κόμμα. Πρόσθεσε ότι ήταν τόσο ρευστά τα δεδομένα που δεν μπορούσες να προετοιμαστείς για όλα τα ενδεχόμενα. Τόνισε πως με τη βοήθεια ειδικών, «καταλήξαμε ότι τα σενάρια είναι άπειρα και η μέθοδος είναι αδιέξοδη και πρέπει να κυβερνήσουμε με τρόπο που να δείξουμε ότι κάναμε ότι περνούσε από το χέρι μας. Και αυτό κάναμε.Και ενώ έχουν περάσει από τότε πέντε χρόνια, περιμένω να ακούσω την σαφή εναλλακτική τακτική που θα μπορούσε να έχει αποδώσει».

Με «απογείωσε» που ο Βαρουφάκης έγραφε σενάρια για ταινία

Για την τοποθέτηση στη θέση υπουργού Οικονομικών του Γιάνη Βαρουφάκη, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει τοποθετηθεί επ’ αυτού. Ομολόγησε ότι «εξεπλάγην δυσάρεστα, όταν τον Ιούνιο του 2015 (ο κ. Βαρουφάκης) έγραφε σενάρια για να γυριστεί ταινία». Ο κ. Δραγασάκης πρόσθεσε ότι οι Ευρωπαίοι «μας είχαν βάλει σε καραντίνα το 2015».

«Το 2015 ξένες και εγχώριες δυνάμεις ήθελαν να μας ρίξουν»

Για την απόφαση του Eurogroup στα τέλη Φεβρουαρίου, για το δεύτερο μνημόνιο, ότι η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να κρατήσει το 30% από αυτό που απομένει και το υπόλοιπο 70% να το αντικαταστήσετε με κάτι που θα σχεδιάσει η ίδια η χώρα, και το εάν ήταν μια ευκαιρία που χάθηκε, καθώς δεν απάντησε ουσιαστικά η χώρα μας, ο κ. Δραγασάκης είπε: «Καταρχήν αυτό ήταν πρόταση του Βαρουφάκη. Όλη αυτή η περίοδος ήταν ένα παιχνίδι κόπωσης της δικής μας κυβέρνησης. Δεν θέλανε συμφωνία. Ήταν μια στρατηγική η κυβέρνηση είτε να πέσει, σε συνεργασία και με εγχώριες δυνάμεις, από ασφυξία δημοσιονομική και να καταρρεύσει, είτε να υποχρεωθεί σε πλήρη παράδοση».

«Υπήρχε ομάδα στον ΣΥΡΙΖΑ που ήθελε έξοδο από το ευρώ»

Για το περίφημο δημοψήφισμα, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «εμείς το λέγαμε από το 2014». Πρόσθεσε ότι το 2015 «αναζητήσαμε ρευστότητα μέχρι και από το Ιράν», διότι το ταμείο ήταν μείον 500 εκατομμύρια και έπρεπε να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις και πως ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να εξαντλήσει όλες τις πιθανότητες. Σημείωσε ότι μια μικρή μερίδα μελών του ΣΥΡΙΖΑ ήθελε την έξοδο από το ευρώ, προκαλώντας «θόρυβο».

Ο κ. Δραγασάκης είπε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τελικά, πήρε μια συμφωνία τόσο κακή, που «δεν μπορούσαμε να την υλοποιήσουμε» και κάναμε το δημοψήφισμα.

«Η συμφωνία που μπήκε στο δημοψήφισμα είχε 20 δις. περισσότερη λιτότητα από τη συμφωνία που υλοποιήσαμε. Η συμφωνία που μπήκε σε δημοψήφισμα δεν είχε χρηματοδότηση δεν είχε πρόγραμμα χρηματοδοτικό μακράς διάρκειας. Μας έλεγαν ως τότε, ότι ανά τρίμηνο θα ερχόμαστε για επιθεώρηση, αν είστε καλά παιδιά, θα παίρνετε».

«Διαφωνώ με Ρέγκλινγκ ότι χάθηκαν 100 δισ. Από τους χειρισμούς μας το 2015»

Για τις εκτιμήσεις Ρέγκλινγκ ότι το παιχνίδι του χρόνου της διαπραγμάτευσης που κατέληξε τον Ιούνιο του 2015 στη συμφωνία για το τρίτο μνημόνιο, κόστισαν στην ελληνική οικονομία 100 δις. ευρώ, ο κ. Δραγασάκης απάντησε: «Διαφωνώ. Θα μπορούσε να ήταν πιο σοβαρός σε αυτά τα θέματα ο κ. Ρέγκλινγκ. Όλο αυτό το έβγαλε ο κ. Στουρνάρας και είναι αυθαίρετο».

«Δεν δέχομαι τη λέξη αυταπάτη για το 2015, όπως λέει ο Τσίπρας»

Ο κ. Δραγασάκης διαφώνησε με τη λέξη «αυταπάτη» που είχε πει ο τέως πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. «Προσωπικά δεν τη δέχομαι τη λέξη αυταπάτη. Εγώ βίωσα ότι είχαμε ένα σχέδιο. Ξέραμε από την αρχή τη δομική του αντίφαση. Είχα γράψει ότι τα όρια της πολιτικής μας είναι δύο, το εσωτερικό και το εξωτερικό όριο. Από μεθοδολογική άποψη είχαμε την ίδια αντίφαση που είχε και ο Λένιν το 17. Ξεκίνησε να κάνει μια παγκόσμια επανάσταση και κατέληξε να γίνει επανάσταση μόνο στη χώρα του. Εμείς δεν ξεκινήσαμε επανάσταση, ξεκινήσαμε ένα εγχείρημα το οποίο απαιτούσε αλλαγές στην Ευρώπη, απαιτούσε συμμαχίες και άλλα παράλληλα εγχειρήματα. Αυτό δεν υπήρξε και έρχεσαι σε μια φάση και λες ‘και τώρα τί κάνω που είμαι μόνος;’. Αν σκεφτόμαστε έτσι πάντα, δεν θα κάνουμε τίποτα ποτέ. Βλέπεις μια δυνατότητα και λες ‘για να δω, μπορώ να την αξιοποιήσω τη δυνατότητα αυτή’;».

Υπογράμμισε ότι οι προσδοκίες (πρόγραμμα Θεσσαλονίκης κτλ) αναπτύχθηκαν από τον λαό, «εμείς τις υιοθετήσαμε και τις ενισχύαμε, και κάνω τη σκέψη ότι ίσως ήταν πιο ευκρινείς οι προϋποθέσεις τις οποίες εννοούσαμε ότι χρειάζονται». Έφερε ως παράδειγμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να πάει ο κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ. «Όμως, έβλεπα ότι η ύφεση συνεχιζόταν και υπήρχε κίνδυνος ο μέσος μισθός να πέσει τόσο πολύ, που αν έρθουμε εμείς στη κυβέρνηση και ο μέσος μισθός είναι 800, δεν μπορείς να πεις τον κατώτατο να τον κάνεις 751».

Ο κ. Δραγασάκης υπογράμμισε ότι ο συμβιβασμός δεν έγινε νωρίτερα επειδή «δεν επέτρεπαν τον διάλογο για τον συμβιβασμό» και πρόσθεσε ότι «δεν είχαμε συμμάχους» στις συνεδριάσεις του Eurogroup.

«Αν χάναμε το δημοψήφισμα του 2015 θα φεύγαμε»

Για το περίφημο δημοψήφισμα του 2015, τόνισε ότι «ο Τσίπρας είχε πει ότι αν χάσουμε το δημοψήφισμα, εγώ δεν είμαι πρωθυπουργός παντός καιρού. Εγώ εκτιμώ ότι αυτή δήλωση σημαίνει ότι θα φεύγαμε. Για τις θεωρίες ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προετοίμαζε εναλλακτικές κινήσεις όπως παράλληλα νομίσματα κτλ, ο κ. Δραγασάκης τόνισε γελώντας πως δεν υπήρχε κανένα τέτοιο σχέδιο και ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.

«Ο Σόιμπλε ήθελε Grexit, εμείς όχι»

Υπογράμμισε ότι την ιστορική εκείνη περίοδο δεν υπήρχε θέμα Grexit, ούτε ως θετική διέξοδος ούτε ως εκβιασμός. «Η απειλή ήταν από τον κ. Σόιμπλε», είπε χαρακτηριστικά. Τέλος, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι «παραλάβαμε μια χώρα διαλυμένη και την παραδίδουμε χωρίς μνημόνια, χωρίς πιστοληπτική γραμμή.

Είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που παραδίδουμε τη χώρα χωρίς άδεια ταμεία αλλά με ένα ισχυρό απόθεμα και όλοι οι ξένοι ηγέτες έλεγαν ότι είμαστε χώρα παράγων σταθερότητας στη περιοχή μας. Ωστόσο πρέπει να πω ότι υπολογίζαμε να συμπληρώσουμε και οχταετία». Για την αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές, είπε ότι έφταιξε το μνημόνιο που εφάρμοσε η κυβέρνησή του.

Φωτό: Ευρωκίνηση

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Τελικά, αξίζει να δούμε το νέο "Avatar: Φωτιά και Στάχτη";

Με αφορμή την πρεμιέρα της τρίτης ταινίας του μπλε franchise επιστημονικής φαντασίας, εξερευνούμε τον αντι-αποικιοκρατικό (;) κόσμο του Τζέιμς Κάμερον.

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ 17 Δεκ 2025 | 10:14
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ "ΙΘΑΚΗΣ" 16 Δεκ 2025 | 23:14

Τσίπρας: Κοινωνική και εθνική ανάγκη η πολιτική αλλαγή - Απαιτείται πειστική εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης

"Σήμερα υπάρχει επείγουσα ανάγκη επανίδρυσης της δημοκρατικής - προοδευτικής παράταξης", τόνισε από την Πάτρα ο Αλέξης Τσίπρας

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 16 Δεκ 2025 | 19:23

Βιβλίο του... Ολυμπιακού στα χέρια του "πράσινου" Τσίπρα πριν από την παρουσίαση της "Ιθάκης" στην Πάτρα

Ο πρώην πρωθυπουργός περπάτησε στην Πάτρα συνομίλησε με κόσμο σε χαλαρό κλίμα και αντάλλαξε απόψεις

ΤΟ Β' ΜΕΡΟΣ 16 Δεκ 2025 | 12:03

Δημοσκόπηση GPO: Πρόωρες εκλογές ζητά το 52,2% - Στο 26% οι θετικές γνώμες για τον Τσίπρα

Στο β' μέρος της έρευνας της GPO, καταγράφεται η θετική απάντηση για πρόωρες κάλπες και από ψηφοφόρους της ΝΔ.

ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΑ 16 Δεκ 2025 | 10:43

"Το φάντασμα της Ιθάκης πάνω από το καθεστώς τους": Νέο μανιφέστο Τσίπρα από την Πάτρα, πριν την ομιλία Μητσοτάκη

Ανεβάζει τα αντικυβερνητικά ντεσιμπέλ από την Πάτρα ο Αλ. Τσίπρας την ώρα που ψηφίζεται ο προϋπολογισμός.

ΓΙΑ ΤΟΝ ALPHA 15 Δεκ 2025 | 21:01

Δημοσκόπηση Alco: Στο πλευρό των αγροτών το 78% των πολιτών - Στο 20,9% εκτοξεύτηκαν οι αναποφάσιστοι

Το 61% δηλώνει ότι δεν έχει βοηθηθεί καθόλου από τις παροχές της κυβέρνησης - Τα ίδια επαναλαμβάνει ο Τσίπρας, σύμφωνα με το 68%

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ 15 Δεκ 2025 | 17:57

Παύλος Μαρινάκης: Αμετανόητοι οι σύμβουλοι του Τσίπρα και το Ινστιτούτο του

"Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτά για να ελαφρύνει και λίγο το κλίμα και να γελάμε και λίγο", είπε ο Παύλος Μαρινάκης

ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 15 Δεκ 2025 | 12:36

Βενιζέλος: Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να είναι συνεργασίας - Το ΠΑΣΟΚ να είναι πρώτη δύναμη στην κεντροαριστερά

Η χώρα είναι μη διακυβερνήσιμη γιατί δεν υπάρχει το κοινωνικό συμβόλαιο, δεν υπάρχουν συναινέσεις,

ΑΝΑΛΥΣΗ 15 Δεκ 2025 | 11:15

Έρευνα Ινστιτούτου Αλέξη Τσίπρα: "Καταρρίπτεται το κυβερνητικό success story για την ελληνική οικονομία"

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας δεν επιβεβαιώνουν το αφήγημα ενός κυβερνητικού success story κατά την τελευταία πενταετία.

ΣΦΟΔΡΗ ΚΡΙΤΙΚΗ 14 Δεκ 2025 | 10:50

Γ. Βαρουφάκης: Το μεγαλύτερο ατού του Μητσοτάκη είναι ο Τσίπρας - Δειλός, καθαρά εκμεταλλευτικός ο προϋπολογισμός

Εξαπέλυσε αιχμές κατά του Αλέξη Τσίπρα σημειώνοντας ότι είναι "το μεγαλύτερο ατού του Μητσοτάκη"

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ 11 Δεκ 2025 | 19:17

Τσίπρας: "Εγκληματίες είναι όσοι ενορχήστρωσαν το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ όχι οι αγρότες"

Ο πρώην πρωθυπουργός επεσήμανε ότι εγκληματίες δεν είναι όσοι έχουν υποστεί αδικίες, αλλά εκείνοι που ενορχήστρωσαν το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΤΟΧΕΙΑ 11 Δεκ 2025 | 11:19

Δημοσκόπηση RealPolls: Μικρή πτώση για την (πρώτη) ΝΔ, ανεβαίνει το ΠΑΣΟΚ στο 17% με άλλο πρόεδρο εκτός Ανδρουλάκη

Τι απαντούν οι ερωτηθέντες για ενδεχόμενη συνεργασία του ΠΑΣΟΚ είτε με τη ΝΔ είτε με το ενδεχόμενο κόμμα Τσίπρα.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ 10 Δεκ 2025 | 10:49

"Ιθάκη": Στην Πάτρα η επόμενη παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα - Οι λόγοι που επέλεξε την πόλη

Ο πρώην πρωθυπουργός θα παρουσιάσει το βιβλίο του στην Πάτρα την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου - Πού θα πραγματοποιηθεί η πρώτη παρουσίαση της "Ιθάκης" το 2026.

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ INTERVIEW 09 Δεκ 2025 | 10:42

Δημοσκόπηση Interview: Στο 30,8% η ΝΔ, ο διχασμός για τα αγροτικά μπλόκα και η απάντηση στο "Τσίπρας ή Καρυστιανού"

Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Interview, στο ερώτημα ποιον "εμπιστεύεστε περισσότερο για τη διακυβέρνηση της χώρας", προηγείται ο κανένας με 33,4%.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ 08 Δεκ 2025 | 18:07

Φάμελλος: Το μείζον είναι η ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου και η ενότητα

"Ο κ. Μητσοτάκης εξαπατά τους αγρότες", τόνισε μεταξύ άλλων ο Σωκράτης Φάμελλος

ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ 08 Δεκ 2025 | 09:45

Νέος εμφύλιος στον ΣΥΡΙΖΑ λόγω Τσίπρα: Το παρασκήνιο της παραίτησης του διευθυντή της "Αυγής"

Η ηγεσία της Κουμουνδούρου αναζήτησε εκτόνωση στην απομάκρυνση του Σπ. Σουρμελίδη και τη διαρροή πως δεν απηχεί το πρωτοσέλιδο τη γραμμή του κόμματος.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΕ ΠΑΣΟΚ 08 Δεκ 2025 | 09:23

Ανδρέας Σπυρόπουλος: Δεν καλούμε κανέναν Τσίπρα - Η στρατηγική του απέτυχε παταγωδώς

Όπως υπογράμμισε ο κ. Σπυρόπουλος "δεν καλούμε κανέναν Αλέξη Τσίπρα. Δεν αφορά τη συζήτηση του ΠΑΣΟΚ τι θα κάνει ο πρώην πρωθυπουργός".

ΣΦΟΔΡΑ ΠΥΡΑ 08 Δεκ 2025 | 08:32

Λαφαζάνης: Ο Τσίπρας δεν έχει καμία αξιοπιστία - Στο Παλλάς έκανε τον επικήδειο του ΣΥΡΙΖΑ

"Μόνο που θα σταθώ δίπλα στον Τσίπρα, θα πάθει συγκοπή. Γιατί ξέρει ότι είναι ένοχος", είπε ο Παναγιωτης Λαφαζάνης.

08 Δεκ 2025 | 07:47

Μήπως αδικούμε τον Αλέξη Τσίπρα;

Από όλες τις κριτικές που διάβασα για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, δυο βρήκα τις πιο ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 07 Δεκ 2025 | 16:51

Πηγές Τσίπρα: Η "Ιθάκη" έβαλε τέλος στη στασιμότητα - Ανοίγει η συζήτηση για μια νέα μεταπολίτευση

Όπως λένε, η "πέτρα" που έριξε ο Τσίπρας έβαλε τέλος στη στασιμότητα του πολιτικού βάλτου

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ 07 Δεκ 2025 | 16:33

Π. Καμμένος: Δεν μετάνιωσα από τη συγκυβέρνηση με Τσίπρα - Αν ο χώρος δεν καλύπτεται, θα επιστρέψω στην πολιτική

"Η Ελλάδα μετατρέπεται σε Κατάρ - Τύχη για την Ελλάδα η άφιξη της Γκίλφοϊλ"

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ 07 Δεκ 2025 | 12:26

Νίκος Μουρατίδης: "Η Ζωή συμπεριφέρεται κυκλοθυμικά και παλαβά, έχει εμμονές"

"Θα μπορούσε να είναι χρήσιμη η Κωνσταντοπούλου αλλά συμπεριφέρεται τόσο κυκλοθυμικά και παλαβά. Έχει εμμονές""

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 07 Δεκ 2025 | 08:32

Αιμίλιος Χειλάκης στο TheTOC: "Στην Ιθάκη ο Τσίπρας αναλαμβάνει την ευθύνη και ζητά συγγνώμη πεντακάθαρα"

Ο Αιμίλιος Χειλάκης μιλά για το βιβλίο του Τσίπρα, τη φιλία τους και την αφήγηση - "Θα ήθελα πάρα πολύ να δω κάποια στιγμή ένα βιβλίο του κ. Μητσοτάκη για τις υποκλοπές, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τα Τέμπη"

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ 06 Δεκ 2025 | 13:04

Κωνσταντοπούλου για Τσίπρα: "Θα έπρεπε να είναι στη φυλακή για το Μάτι, τον κάλυψε ο Μητσοτάκης"

"Όσο περνά από το χέρι μου, δεν θα μείνει κανένας υπεύθυνος ατιμώρητος" σχολίασε για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ - Τι είπε για Καραναστάση

ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΤΙΚΤΟΚ 06 Δεκ 2025 | 12:09

Ο Κοντογιαννίδης τα χώνει στον Τσίπρα: "Η ντροπή ντροπή δεν έχει - Η "λαϊκίστικη παπ...ά" που είπε στην παρουσίαση

"Δεν έχεις το δικαίωμα στην παρουσίαση να παρουσιάζεις μόνο εσύ" λέει για τον Αλέξη Τσίπρα ο Παύλος Κοντογιαννίδης

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ 05 Δεκ 2025 | 16:03

"Καρφιά" Χαρίτση για Τσίπρα: Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στη μεταπολίτευση, στον εξώστη ήταν όσοι ασκούσαν αυστηρή κριτική

Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης ασκεί σαφή κριτική στον Αλέξη Τσίπρα

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ 05 Δεκ 2025 | 13:13

Το ειρωνικό σχόλιο Πολάκη για την παρουσίαση του Τσίπρα: Δεν πήγα λόγω υψοφοβίας σε εξέδρες και θεωρεία

"Εγώ θα μείνω ΣΥΡΙΖΑ", απάντησε σε ενδεχόμενο συμπόρευσης με τον Αλέξη Τσίπρα - Τι είπε για Μητσοτάκη

ΑΙΧΜΗΡΟΣ 05 Δεκ 2025 | 09:57

Νέες βολές Αλαβάνου κατά Τσίπρα: "Να γονατίσει και να πει συγγνώμη, είναι ντροπή για την Αριστερά"

Νέες βολές κατά του Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε ο πρώην πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέκος Αλαβάνος.

05 Δεκ 2025 | 06:26

Ανασύνταξη στο Μαξίμου ενόψει του νέου κόμματος Τσίπρα - Δεν είναι όλα "μαύρα", μίζερη η αντιπολίτευση

Ο Κ. Μητσοτάκης έδωσε το σύνθημα στα στελέχη της ΝΔ για την υπεράσπιση των πεπραγμένων της κυβέρνησης

Η ΑΙΧΜΗΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 04 Δεκ 2025 | 21:00

Πυρά Βαξεβάνη για τη "χωροταξική απομόνωση" των πρώην συντρόφων του Τσίπρα στο Παλλάς: Η "κυβέρνηση του θεωρείου"

Αιχμηρός ο Κώστας Βαξεβάνης για τους πρώην συντρόφους του Αλέξη Τσίπρα στην παρουσίαση του βιβλίου του

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ 04 Δεκ 2025 | 16:51

Τσουκαλάς για Τσίπρα: Αντί να πει ότι το πρόβλημα είναι η κυβέρνηση, κατηγόρησε την αντιπολίτευση

Ο κ. Τσουκαλάς είπε ότι του έκανε αρνητική εντύπωση "το ότι ο πρώην πρωθυπουργός αγκάλιασε και ταυτίστηκε με τη γραμμή της ΝΔ

ΔΙΠΛΑΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ 04 Δεκ 2025 | 14:08

Τσίπρας και Κωνσταντοπούλου πήγαν στο ίδιο wine bar μετά την παρουσίαση, δεν αντάλλαξαν ούτε λέξη

Η αποκάλυψη για την τυχαία συνάντηση Αλέξη Τσίπρα - Ζωής Κωνσταντοπούλου σε wine bar

ΙΘΑΚΗ 04 Δεκ 2025 | 12:50

Μαραντζίδης για Τσίπρα: "Θα ηττηθεί όσες φορές χρειάζεται, μέχρι να κερδίσει, γιατί είναι η προοπτική και η ελπίδα"

Όπως ανέφερε, σε μια περίοδο πολιτικής "ξηρασίας" ιδεών και εναλλακτικών προτάσεων στην κεντροαριστερά, ο Τσίπρας εμφανίζεται για ένα μέρος της κοινωνίας ως "βροχή".

ΙΘΑΚΗ 04 Δεκ 2025 | 11:36

Σκέρτσος για Τσίπρα: "Μας είπε ότι είναι περήφανος για όσα έκανε - Θα ήταν λάθος να μην τον πιστέψουμε"

Το σχόλιο του Σκέρτσου καταλήγει με μια ρητορική ερώτηση: "Πόσες ευκαιρίες ακριβώς χρειάζεται ο Αλέξης Τσίπρας για να μας αποδείξει ότι δεν μπορεί να αλλάξει;",

Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ 04 Δεκ 2025 | 11:36

Πόπη Τσαπανίδου: Με ανδρόγυνο look στην παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα

Η Πόπη Τσαπανίδου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πόζαρε χαμογελαστή στον φωτογραφικό φακό.

"ΙΘΑΚΗ" 04 Δεκ 2025 | 11:18

Γεωργιάδης: Πήγε ο μέγας ηγέτης Σαντάμ Τσίπρας, τους είπε "είστε μηδέν" και αυτοί χαμογελούσαν από τον εξώστη

Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης προχώρησε ακόμη περισσότερο, εκτιμώντας ότι στις επόμενες εκλογές "ο μόνος που θα κατέβει με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Πολάκης.

ΣΥΝΟΔΕΥΣΕ ΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ «ΙΘΑΚΗΣ» 04 Δεκ 2025 | 11:17

Μπέττυ Μπαζιάνα: Με one shoulder βελούδινη δημιουργία στο πλευρό του Αλέξη Τσίπρα

Η κομψή εμφάνιση της Μπέττυς Μπαζιάνα στην παρουσίαση του βιβλίου του συζύγου της, Αλέξη Τσίπρα, το απόγευμα της Τετάρτης στο θέατρο Παλλάς.

ΙΘΑΚΗ 04 Δεκ 2025 | 10:04

Αντίστροφη μέτρηση για το κόμμα Τσίπρα: Εστειλε Φάμελλο και Χαρίτση στον εξώστη - "Ρεζερβέ α' θέση για κανέναν"

Η επανίδρυση της Δημοκρατικής Παράταξης που οραματίζεται, προφανέστατα δεν ξεκίνησε χθες από το Παλλάς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 04 Δεκ 2025 | 09:20

Γεωργιάδης για παρουσίαση βιβλίου Τσίπρα: Ο μόνος που έλειπε ήταν ο Πολάκης

"Χρειάζονταν τόση φασαρία για να απαλλαγούν από τον Παύλο;", έγραψε σε ανάρτησή του ο Άδωνις Γεωργιάδης.

"ΙΘΑΚΗ" 04 Δεκ 2025 | 09:03

Βαρουφάκης για την παρουσίαση του βιβλίου Τσίπρα: "Εκανε οντισιόν στην ολιγαρχία με τον θίασο που διέλυσε"

"Ήταν μια θεατρική σκηνή με το ίδιο συνάφι από κάτω. Έμαθα ότι ήταν όλος ο θίασος που διέλυσε ο Τσίπρας.

"ΙΘΑΚΗ" 04 Δεκ 2025 | 08:35

Επεισόδιο με την Ελένη Λουκά στην ομιλία Τσίπρα στο Παλλάς: Φώναζε "προδότη", τη "μάζεψε" η Αστυνομία

Αστυνομικοί επενέβησαν και απομάκρυναν την Ελένη Λουκά, ενώ η εκδήλωση συνεχίστηκε κανονικά χωρίς περαιτέρω προβλήματα

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΠΑΛΛΑΣ 04 Δεκ 2025 | 07:33

O Τσίπρας ζητά "σοκ δημοκρατίας" και ο Μητσοτάκης παίζει το χαρτί της σταθερότητας - "Μας γυρίζει στο 2015"

Πώς θα αντιμετωπίσει η Νέα Δημοκρατία το rebranding του πρώην πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ 04 Δεκ 2025 | 07:30

Καρφιά ΠΑΣΟΚ για Τσίπρα: "Επιστρέφει αγκαλιά με τα συμφέροντα παίζοντας το παιχνίδι του κ.Μητσοτάκη"

Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, οι επιλογές Τσίπρα συνέβαλαν ουσιαστικά στη διαδοχική επικράτηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη στις τελευταίες εκλογές.

ΚΑΥΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ 03 Δεκ 2025 | 21:43

Μαρινάκης για Τσίπρα: "Σαν να μην πέρασε μια μέρα - Αμετροεπής, αμετανόητος, αλαζόνας"

Ο κ. Μαρινάκης ανέφερε ότι ο πρώην πρωθυπουργός, "αντί να μπει σε όλο αυτόν τον κόπο, θα μπορούσε κάλλιστα να συγκαλέσει κοινή συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ και των διασπάσεών του"

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ 03 Δεκ 2025 | 20:27

Αλέξης Τσίπρας: Υπέγραψε την "Ιθάκη" στον πρώτο αναγνώστη που την αγόρασε - Η αφιέρωση στο βιβλίο [βίντεο]

"Πιστεύω ο Αλέξης ήθελε να μας πει για την επιστροφή του. Πανηγυρίζουμε...", ανέφερε ο άνθρωπος που αγόρασε πρώτος το βιβλίο Τσίπρα

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ 03 Δεκ 2025 | 19:00

Τσίπρας: "Δεν έχουμε κυβέρνηση που κάνει λάθος, έχουμε λάθος κυβέρνηση - Απογοητευτική η εικόνα της Αριστεράς"

Γέμισε το "Παλλάς" από κόσμο και τους παλιούς συντρόφους του Αλέξη Τσίπρα για την παρουσίαση του βιβλίου του - Τα μηνύματα που έστειλε

ΧΑΜΟΣ 03 Δεκ 2025 | 17:53

Αλέξης Τσίπρας: Ουρές από τις 16:30 έξω από το θέατρο "Παλλάς" για την "Ιθάκη" [βίντεο]

Έξω από το θέατρο "Παλλάς" σχηματίστηκαν ουρές από δεκάδες πολίτες, 2,5 ώρες πριν από την ώρα έναρξης της παρουσίασης

03 Δεκ 2025 | 12:09

Ο Τσίπρας και τα "σκληρά παιδιά"

Μένω έκπληκτος διαβάζοντας (παρά τα νεύρα μου) το βιβλίο του πρώην, και διαπιστώνοντας πόσο δεν έμαθε τίποτα απολύτως από την κρίση

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΛΕΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 03 Δεκ 2025 | 10:49

Κωνσταντοπούλου: Πήρα το βιβλίο του Τσίπρα να δω τι γράφει για το Μάτι - Πολιτικός απατεώνας που μαζεύει χρήματα

Κριτική στον Αλέξη Τσίπρα τον οποίο χαρακτήρισε "πολιτικό απατεώνα", άσκησε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

ΣΤΟ ΠΑΛΛΑΣ 03 Δεκ 2025 | 08:31

Σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας παρουσιάζει την "Ιθάκη" του με σφορδή επίθεση κατά της κυβέρνησης - Τι θα πει στην ομιλία του

Σήμερα το απόγευμα στις 19.00 στο θέατρο Παλλάς η παρουσίαση του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ 02 Δεκ 2025 | 16:55

Συγγενείς θυμάτων στο Μάτι κατά Τσίπρα: Δεν ανεχόμαστε τη χρήση της τραγωδίας για προσωπική αποκατάσταση

"Δεν ανεχόμαστε τη χρήση της τραγωδίας μας ως εργαλείο προσωπικής αποκατάστασης", αναφέρει ο Σύλλογος σε ανακοίνωση

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 02 Δεκ 2025 | 10:57

Χάρης Δούκας: "Το ΠΑΣΟΚ έχει πρόεδρο και είναι ο Νίκος Ανδρουλάκης" - Τι είπε για συνεργασία με Τσίπρα

Στο ερώτημα για το ποιος θα ηγηθεί ενός τέτοιου εγχειρήματος, ο Χάρης Δούκας ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει ήδη επικεφαλής.

ΣΤΗΝ ΕΡΤ3 02 Δεκ 2025 | 10:31

Κασσελάκης: Ο Τσίπρας υπονόμευσε τον ΣΥΡΙΖΑ για να επανέλθει ως κεντρώος

Ο κ. Κασσελάκης αναφέρθηκε εκτενώς στις εσωκομματικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, επί προεδρίας του, εξαπολύοντας "βολές" κατά του πρώην προέδρου Αλέξη Τσίπρα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 02 Δεκ 2025 | 08:11

Λαφαζάνης: "Δεν είναι δίλημμα το Μητσοτάκης ή Τσίπρας - Είμαι καταζητούμενος στην Ουκρανία"

Ο κ. Λαφαζάνης αναφερόμενος στον Αλέξη Τσίπρα έκανε λόγο για "πολιτική αλητεία"

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 01 Δεκ 2025 | 16:30
ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 01 Δεκ 2025 | 09:46

Τσακαλώτος: Δεν θα πάω στην παρουσίαση του βιβλίου του Τσίπρα - Προσωπικά δεν θεωρώ ότι με αδικεί

"Προσωπικά δεν θεωρώ ότι με αδικεί το βιβλίο, δεν είμαι εκνευρισμένος ή θυμωμένος με όσα αναφέρει για μένα", λέει χαρακτηριστικά.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ 01 Δεκ 2025 | 08:10

Ποια είναι τα έσοδα του Αλέξη Τσίπρα από το βιβλίο "Ιθάκη" - Η αμοιβή του πρώην πρωθυπουργού

Τα ποσό που εκτιμάται ότι θα αποκομίσει ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από την πώληση του βιβλίου "Ιθάκη".

01 Δεκ 2025 | 07:17

Ο κανακάρης

Το γεγονός ότι ο Τσίπρας έγινε στα 40 του πρωθυπουργός και στα 51 του επιδιώκει, με αξιώσεις, την ολική επαναφορά του, θα έπρεπε να μας προβληματίσει όχι για τον ίδιο. Μα για την κοινωνία μας.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 30 Νοε 2025 | 14:06
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ 30 Νοε 2025 | 13:16

Θανάσης Λάλας: "Προσωπικό ξεκαθάρισμα το βιβλίο του Τσίπρα - Σε σύγκρουση το θυμικό του και η εξουσία"

"Αυτό που συνέβη με τον Τσίπρα και τους συνεργάτες του ήταν ότι ήταν από διαφορετικούς χώρους..."

ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 30 Νοε 2025 | 08:46

Τσακαλώτος στο TheTOC: Δεν έπρεπε να συμβάλουμε στο να πέσει η κυβέρνηση Σαμαρά λόγω Προέδρου Δημοκρατίας

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλάει για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και για το αν θα πήγαινε σε ένα νέο κόμμα του πρώην πρωθυπουργού.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ 29 Νοε 2025 | 11:43

Ντόρα Μπακογιάννη: "Ο κόσμος είναι κουρασμένος, από τα μεγαλύτερα λάθη μας η υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ"

Το βιβλίο της Ντόρας Μπακογιάννη, όπως αποκάλυψε η ίδια, αναμένεται το Πάσχα.

29 Νοε 2025 | 09:43

Η Μποφίλιου, ο Χατζιδάκης και το "ηθικό πλεονέκτημα" Τσίπρα

Έτσι είναι άμα είσαι με τον Άνθρωπο (το διόρθωσα σε Α κεφαλαίο για να ταιριάζει με το ύφος της Μποφίλιου) και παλεύεις για τα ιδανικά της αριστεράς.

ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ 28 Νοε 2025 | 20:12

Αλέξης Τσίπρας: Αυτοί θα είναι οι ομιλητές στην παρουσίαση της "Ιθάκης" - Ποιοι δημοσιογράφοι θα συντονίσουν

Ο Αλέξης Τσίπρας θα εκφωνήσει τη δική του ομιλία κατά το δεύτερο μέρος της παρουσίασης του βιβλίου "Ιθάκη"

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΣΠΟΤ 28 Νοε 2025 | 14:51

Τα Jumbo τρολάρουν τον Τσίπρα στη νέα διαφήμιση: "Η Ιθάκη των Χριστουγέννων, αδειάστε τα όλα χωρίς τσίπα"

Τα Jumbo "καρφώνουν" τον Αλέξη Τσίπρα και το βιβλίο του "Ιθάκη", στο νέο διαφημιστικό σποτ τους για το ραδιόφωνο ενόψει Χριστουγέννων

ΣΥΡΙΖΑ 28 Νοε 2025 | 08:09

Η Αχτσιόγλου επιβεβαίωσε την πρόταση Τσίπρα για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ: "Δεν συμφώνησα με την παραίτησή του"

Η πρώην υπουργός Εργασίας εξήγησε ότι δεν αποδέχθηκε την πρόταση, καθώς θεωρούσε πως ο Τσίπρας δεν έπρεπε να παραιτηθεί εκείνη τη χρονική στιγμή.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 27 Νοε 2025 | 15:13

Κασσελάκης: Ο Τσίπρας μου είπε "γιατί δεν κλείνεις την Αυγή και το Κόκκινο;" – Βρήκα άδεια ταμεία στον ΣΥΡΙΖΑ

"Δεν ισχύει ότι πίστευα ότι θα γίνω πρωθυπουργός. Δεν περίμενα καν ότι θα κέρδιζα στον ΣΥΡΙΖΑ", είπε ο Στέφανος Κασσελάκης

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 27 Νοε 2025 | 12:48

Ανδρουλάκης: Εάν είχα κάνει στη χώρα τη ζημιά που έχουν κάνει Μητσοτάκης - Τσίπρας, δεν θα μπορούσα να πιω καφέ στο Σύνταγμα

"Δεν είναι όλοι το ίδιο. Δεν έχουμε όλοι την ίδια πορεία. Δεν κάναμε όλοι ρουσφέτια. Δεν έχουμε όλοι σχέση με διαπλοκή και διαφθορά", λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.

ΓΙΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ "ΙΘΑΚΗ" 27 Νοε 2025 | 12:19

Ο Ανδρέας Ψυχάρης για τη συνάντηση του πατέρα του με τον Τσίπρα: "Ηταν τέσσερις, όχι μία και εκείνος ζητούσε διάφορα"

Σην περίφημη συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον πατέρα του, Σταύρο Ψυχάρη, και όσα γράφει για αυτή ο πρώην πρωθυπουργός στο βιβλίο του, μίλησε ο γιος του εκδότη, Ανδρέας Ψυχάρης.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΑΙΛΕΡ ΜΑΚΜΠΕΘ 27 Νοε 2025 | 11:57

Τάιλερ Μάκμπεθ για το βιβλίο Τσίπρα: "Κόκκινη γραμμή η αναφορά σε μένα - Δεν ενδιαφέρει το κοινό τι είπα με την Μπέττυ"

"Δεν είμαι βέβαιος ότι εξυπηρετεί σε κάτι το ευρύ κοινό το να έχει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με αυτή τη συζήτηση", τόνισε ο Τάιλερ Μακμπέθ.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 27 Νοε 2025 | 09:25

Ο Τσίπρας αυτοτρολάρεται με Κωνσταντοπούλου και Βαρουφάκη: "Πίσω από τις λέξεις κρύβεται ο Αλέξης" [βίντεο]

"Εγώ θα μιλήσω την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου στις 19:00 στο Παλλάς. Είσοδος ελεύθερη. Σας περιμένω όλους", αναφέρει στο βίντεο ο Αλέξης Τσίπρας.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 27 Νοε 2025 | 08:35

Τρολάρισμα των Εκδόσεων Ψυχογιός για το βιβλίο Τσίπρα με Χάρι Πότερ: "Αρα με 1,5 εκατ. αντίτυπα ρίχνεις κυβέρνηση"

Μία χιουμοριστική απάντηση, με αρκετή δόση... τρολ, έκαναν οι Εκδόσεις Ψυχογιός, για τις πωλήσεις του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα "Ιθάκη", των Εκδόσεων Gutenberg.

ΣΤΟ OPEN 26 Νοε 2025 | 19:14

Τραγωδία στο Μάτι: "Γράφει για θυελλώδεις ανέμους, ενώ εμείς είχαμε άπνοια" λέει εγκαυματίας για τον Τσίπρα

Η Κάλλι Αναγνώστου χαρακτήρισε "ψεύδη και ασάφειες" τα όσα γράφει στο βιβλίο του ο Αλέξης Τσίπρας για τη φωτιά στο Μάτι

ΙΘΑΚΗ 26 Νοε 2025 | 14:59

Νίκος Μαραντζίδης: Στην περίπτωση της κυρίας Αχτσιόγλου ήμουν παρών και έγιναν ακριβώς όπως περιγράφονται

Όπως τόνισε ο καθηγητής Μαραντζίδης ο Αλέξης Τσίπρας κλείνει τους λογαριασμούς του με το παρελθόν και ανοίγει την πόρτα για την ίδρυση νέου κόμματος

ΠΡΩΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΣΙΠΡΑ 26 Νοε 2025 | 14:16

Καρανίκας: Ανερμάτιστος τιτλολάτρης ο Τσίπρας - Γελοίοι, αναχρονιστικοί και άχρηστοι οι συνεργάτες του

Ο Νίκος Καρανίκας δήλωσε πως οι ζουρνάδες και τα νταούλια ήταν μια επικοινωνιακή φούσκα.

"ΜΕ ΛΥΠΕΙ Ο ΑΜΟΡΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ" 26 Νοε 2025 | 11:01

Κασσελάκης: Στο Σούνιο ο Τσίπρας μου είπε ότι θα επέστρεφε στην πολιτική για μεγαλύτερη θέση από αυτή που έφυγε

"Κάθε ημέρα δείχνει πόσο ανήκει στο παρελθόν", είπε ο Στέφανος Κασσελάκης για τον Αλέξη Τσίπρα.

"ΙΘΑΚΗ" 26 Νοε 2025 | 09:55

Ο Λαφαζάνης κατακεραυνώνει Τσίπρα για το βιβλίο: "Είναι πολιτικά ανώμαλος, κυνικός και αδίστακτος" [βίντεο]

Όπως κατήγγειλε ο κ. Λαφαζάνης, η κατάργηση του Μνημονίου ήταν επικοινωνιακή φούσκα. Το μόνο που ενδιάφερε τον Τσίπρα ήταν η πρωθυπουργική καρέκλα.

«ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΧΑΜΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ» 26 Νοε 2025 | 08:14

Κωνσταντοπούλου για Τσίπρα: "Είναι ειδικός στο ξεπούλημα - Θα έπρεπε να είναι φυλακή για το Μάτι"

Οι απαντήσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου σε όσα της καταλογίζει ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του "Ιθάκη"

26 Νοε 2025 | 07:19

Ο Αλέξης Τσίπρας, ο Βαρουφάκης και το παράδειγμα Πατέλη

Λέει πιθανώς και πολλά ψέματα στο βιβλίο του ο Αλέξης Τσίπρας, οι διαψεύσεις πέφτουν άλλωστε σαν τη βροχή, αλλά αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, λέει και πολλές αλήθειες.

ΠΑΤΡΟΚΤΟΝΙΑ 25 Νοε 2025 | 22:39

Πώς ο Αλέξης Τσίπρας πήρε τη θέση του Αλέκου Αλαβάνου- Η κόντρα τους και το debate των αρχηγών που τον εκτόξευσε

Ο Αλέκος Αλαβάνος τον ήθελε κομπάρσο, αλλά το debate των πολιτικών αρχηγών εκτόξευσε τον Αλέξη Τσίπρα στην κορυφή

ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ 25 Νοε 2025 | 19:54

Όταν ο Αλέξης Τσίπρας πουλούσε τον "Οδηγητή" και εισιτήρια για το φεστιβάλ της ΚΝΕ: "Ήταν ένα είδος βίαιου coming out"

Ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρεται σε "βίαιο coming out", όταν στήθηκε έξω από το σχολείο του για να πουλήσει Οδηγητή και εισιτήρια για το Φεστιβάλ της ΚΝΕ.

Η ΑΝΑΦΟΡΑ 25 Νοε 2025 | 19:51

Ανδρέας Τσούνης: "Ο Αλέξης Τσίπρας είναι καθ' έξιν ψεύτης" - Η αντίδραση του συζύγου της Φώφης Γεννηματά για το βιβλίο

Η αντίδραση του συζύγου της Φώφης Γεννηματά σε όσα αναφέρει ο Αλέξης Τσίπρας στην "Ιθάκη"

ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ 25 Νοε 2025 | 17:34

Αντώνης Κανάκης για "Ιθάκη": "Συντροφικό ξεκατίνιασμα χωρίς προηγούμενο - Η προδοσία ήταν τεραστίων διαστάσεων"

"Στην περίπτωση του Τσίπρα ο ελληνικός λαός πίστεψε ότι μπορεί να υπάρξει μια αλλαγή και η προδοσία ήταν τεραστίων διαστάσεων"

ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΑ... 25 Νοε 2025 | 17:34

Πόσα χρήματα μπορεί να "βγάλει" ο Αλέξης Τσίπρας από την έκδοση του βιβλίου του- Τα πρώτα 33 χιλιάδες αντίτυπα εξαντλήθηκαν

Σύμφωνα με τον εκδοτικό οίκο τα πρώτα αντίτυπα εξαντλήθηκαν και ετοιμάζονται νέες εκδόσεις

ΑΚΑΡΠΗ 25 Νοε 2025 | 16:27

Ο Τσίπρας και η συνάντηση με τον Ψυχάρη και τη γάτα Ιμαλαΐων- Τι του ζήτησε ο εκδότης

Ο τότε εκδότης του Συγκροτήματος Λαμπράκη, του ζήτησε τη διαγραφή των χρεών του Ομίλου, με αντάλλαγμα υποστήριξη

ΣΚΛΗΡΗ ΚΡΙΤΙΚΗ 25 Νοε 2025 | 16:10

Βαξεβάνης για "Ιθάκη" Τσίπρα: Πόνημα μεταμέλειας - Προκλητική δήλωση συγγνώμης στη Μαρέβα Γκραμπόφσκι

"Πολύ πριν κυκλοφορήσει το βιβλίο, το αποκάλεσα πόνημα μεταμέλειας", λέει ο Κώστας Βαξεβάνης για την "Ιθάκη" του Αλέξη Τσίπρα

"ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ" 25 Νοε 2025 | 15:42

Λαφαζάνης για βιβλίο Τσίπρα: Σκέψη πολιτικού βρυκόλακα να τα βάζει με όλους και να βγάζει λάδι τον εαυτό του

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης κάνει λόγο για "παραλήρημα" ενός "πανικόβλητου" Τσίπρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 25 Νοε 2025 | 15:34

Ο Γεωργιάδης απαντά με δικό του βιβλίο στην αφιέρωση Τσίπρα: Η Ιστορία θα σε μάθει να διαλέγεις συνεργάτες

"Ως γνήσιος βιβλιοπώλης και εγώ θα του στείλω το νέο δικό μου βιβλίο: "Ρώμη"", αναφέρει ο Άδωνις Γεωργιάδης για τον Αλέξη Τσίπρα

«ΕΠΑΝΑΦΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» 25 Νοε 2025 | 15:11

Guardian για βιβλίο Τσίπρα και Βαρουφάκη: "Η μεγαλύτερη δολοφονία χαρακτήρα" στη σύγχρονη ελληνική ιστορία

Αποφασισμένος να οργανώσει "πολιτική επιστροφή" ο Τσίπρας, σύμφωνα με τον Guardian - Κάνει "τη χειρότερη δολοφονία χαρακτήρα" στη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

ΓΝΩΣΤΟΣ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ 25 Νοε 2025 | 13:58

Μωραΐτης για Κασσελάκη: Μεγαλομανής - Θεωρούσε ότι θα αφήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα από τον Ανδρέα

"Θεωρώ τον Κασσελάκη από τους χειρότερους χαρακτήρες που έχω γνωρίσει", λέει ο Νίκος Μωραΐτης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ 25 Νοε 2025 | 13:18

Κατρούγκαλος: Τίμιο και αντικειμενικό το βιβλίο Τσίπρα – Έχω μετανιώσει που υπερασπίστηκα τον Πολάκη

"Μόνο ο Τσίπρας μπορεί να καλύψει το κενό που υπάρχει στην Αριστερά", λέει ο Γιώργος Κατρούγκαλος.

"ΙΘΑΚΗ" 25 Νοε 2025 | 12:51

Επαινοι Τσίπρα για Παυλόπουλο: "Νουνεχής πολιτικός", είχαμε καθημερινή επικοινωνία τον Δεκέμβρη του 2008

Με τον Πρ. Παυλόπουλο ο Αλέξης Τσίπρας είχε μία ειλικρινή σχέση, αναφέρει στο βιβλίο του και γι' αυτό το λόγο τον πρότεινε για τη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ 25 Νοε 2025 | 11:38

Καμμένος για Τσίπρα: Μου είχε πει να με βάλει στο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ - Εγιναν τεράστια λάθη στο Μάτι

Ο Πάνος Καμμένος μίλησε για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα και παράλληλα εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον Αντώνη Σαμαρά.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ 25 Νοε 2025 | 10:41

Ανάρπαστο το βιβλίο του Τσίπρα: Εξαντλήθηκε μέσα σε λίγες ώρες - Πουλήθηκαν 33.000 αντίτυπα

Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση του κοινού στο βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, με τον εκδοτικό οίκο Gutenberg να ανακοινώνει ότι τα 33.000 διαθέσιμα αντίτυπα της "Ιθάκης" εξαντλήθηκαν.

"ΙΘΑΚΗ" 25 Νοε 2025 | 10:26

Η γκάφα στο βιβλίο Τσίπρα με τη Ρίγα της... Εσθονίας - Μαρινάκης: "Είναι η Λέσβος και η Μυτιλήνη του εξωτερικού"

Ένα λάθος στο βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα "Ιθάκη" εντόπισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

"ΙΘΑΚΗ" 25 Νοε 2025 | 09:40

Ο Αλέξης Τσίπρας τρολάρει τον Άδωνι Γεωργιάδη για το βιβλίο του: "Το λιγουρεύεστε έτσι;" [βίντεο]

"Στον Άδωνι βαθύτατες ευχαριστίες για τη δωρεάν διαφήμιση που μου έχει κάνει", έγραψε ο Αλέξης Τσίπρας.

''ΙΘΑΚΗ'' 25 Νοε 2025 | 09:23

Βαρουφάκης για βιβλίο Τσίπρα: Αυτοεξευτελισμός τα περί πληρωμής με "κουπόνια" - Ηταν όρος για να αναλάβω το ΥΠΟΙΚ

"Έχω πολλά βιβλία να διαβάσω, γι' αυτό λέω να περιμένω την ταινία", σχολίασε καυστικά ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης.

ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟ ACTION24 25 Νοε 2025 | 08:33

Γεροβασίλη για βιβλίο Τσίπρα: "Ο Βαρουφάκης ήταν ο λάθος άνθρωπος τη λάθος στιγμή για τη χώρα"

Η Όλγα Γεροβασίλη σχολίασε το νέο βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, αναφερόμενη σε πρόσωπα και καταστάσεις της πολιτικής σκηνής κατά την περίοδο των μνημονίων.