
Στην απεργία των εκπαιδευτικών, που εναντιώνονται στους θεσμούς του μέντορα και του σχολικού συντονιστή, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε ανάρτησή της στα social media.
"Παράνομη κρίθηκε από το Πρωτοδικείο και η απεργία της ΑΔΕΔΥ –όπως και η πανομοιότυπη της ΔΟΕ– για το νέο θεσμό του μέντορα που υποστηρίζει τους νέους εκπαιδευτικούς", γράφει η υπουργός Παιδείας σε ανάρτησή της στο Twitter.
Γιατί όμως οι συνδικαλιστές δεν θέλουν τους σχολικούς μέντορες;
Η αντίδραση των συνδικαλιστών έχει προκαλέσει πολλές απορίες και πλήθος σχόλια στον τύπο, αφού οι σχολικοί μέντορες, έχουν καθήκοντα συμβούλου των εκπαιδευτικών και στόχο να τους βοηθήσουν στο έργο τους και δεν μπορεί να εξηγηθεί γιατί αντιδρούν οι συνδικαλιστές δάσκαλοι, που επιχείρησαν να κάνουν δυο φορές απεργία, που και οι δυο κρίθηκαν παράνομες.
Το σχόλιο του Γιάννη Πρετεντέρη

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρει στο σχόλιό του στην εφημερίδα Τα Νέα, ο Γιάννης Πρετεντέρης:
"Μπορεί οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές να μην θέλουν τον μέντορα, ούτε την αξιολόγηση , ούτε την PISA ούτε τις εξετάσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Γενικά να μην θέλουν τίποτα. Αλλά ο συνδικαλισμός (θα έλεγε και ο Κλεμανσό) είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στους συνδικαλιστές. Κι είναι κρίμα μια τεράστια κατάκτηση του κοινωνικού πολιτισμού μας όπως είναι ο συνδικαλισμός να αποδυναμώνεται από εκείνους που πρέπει να τον υπηρετούν. Από ανθρώπους δηλαδή που δεν εστιάζουν στην ουσία των πραγμάτων στον χώρο τους αλλά είναι εξ΄ ορισμού αντίθετοι σε κάθε αλλαγή που τους ξεβολεύει. Πριν καν τη γνωρίσουν και την υπηρετήσουν."
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Στέφανος Κασσιμάτης, στην ίδια εφημερίδα και στη στήλη του "Πανδώρα":
"Γιατί όμως οι συνδικαλιστές φθάνουν σε αυτό το σημείο αυτοεξευτελισμού; Απορώ, επειδή για να καταφεύγουν σε τόσο ακραία μέσα, σημαίνει ότι εξαιτίας των μεντόρων, κινδυνεύει σοβαρά κάποιο συμφέρον τους. Σημαίνει δηλαδή ότι κάτι χάνουν οι ίδιοι, επειδή ένα κενό που υπήρχε στο σύστημα, καλύπτεται με τη θέση του μέντορα. Χάνουν, νομίζω, τη δυνατότητα επιρροής και εξάρτησης των νεών συναδέλφων τους, διότι το κενό που υπήρχε το εκμεταλλεύονταν οι ίδιοι, όπως ακριβώς οι κομματικές οργανώσεις με τους φοιτητές στα πανεπιστήμια. Ο μέντορας τους αφαιρεί πεδίο επαγγελματικής, δηλαδή κομματική δράσης.
Τους στερεί ένα πεδίο εργασίας, από το οποίο "τρώγανε ψωμάκι". Υπάρχει κάτι σημαντικότερο από αυτό; Μη μου λέτε λοιπόν για εκπαίδευση και μαθητές.. Ο συνδικαλισμός έχει κάνει τη δημόσια εκπαίδευση να υφίσταται κατ΄αρχάς προς όφελος των διδασκόντων."

Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση για τους Παιδαγωγικούς Συμβούλους- Μέντορες
Η απεργιακή κινητοποίηση που ήθελαν να κάνουν οι συνδικαλιστές φαίνεται εξαιρετικά παράλογη, αρκεί να δει κανείς ποια είναι τα καθήκοντα, πάντα συμβουλευτικά, των καθηγητών μεντόρων, όπως αναφέρονται στην υπουργική απόφαση.
Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, γίνεται ο ίδιος πρότυπο προς μίμηση, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, δίδει ερεθίσματα, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του. Για την εκπλήρωση του ρόλου του πρέπει να είναι σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά την εφαρμογή των δράσεων υποστήριξης που υλοποιεί.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr