Μετά τις αποκαλύψεις για το πώς λειτουργούσε το σταθμαρχείο Λάρισας, με τον μοιραίο, άπειρο και τελείως ακατάλληλο σταθμάρχη Σαμαρά, να είναι σε νυχτερινή βάρδια για 5 συνεχόμενα βράδια, τον επιθεωρητή να παίρνει αναρρωτική την επομένη της τραγωδίας και τους άλλους υπαλλήλους να μην είναι στο πόστο τους, μετά τις αποκαλύψεις για όλες τις κυβερνήσεις που άφησαν τον ΟΣΕ στην τύχη του και δεν φρόντισαν να εγκαταστήσουν σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, τις διαβεβαιώσεις Καραμανλή ότι όλα δουλεύουν ρολόι και τις συνεχείς επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεων τηλεδιοίκησης με τους εργολάβους χωρίς το σύστημα να εγκαθίσταται ποτέ, σειρά τώρα έχει και η ΡΑΣ, που μπαίνει στο στόχαστρο της κριτικής, για σοβαρά λάθη και παραλήψεις.
Η αρχή έγινε από την εφημερίδα Καθημερινή, που στο κυριακάτικο φύλλο της, αποκάλυψε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ουδέποτε ασχολήθηκε στα σοβαρά με το πρόβλημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, ούτε καν όταν έφθασαν στο γραφείο της εξώδικα από τους συνδικαλιστές, ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, χαρακτηρίζοντας την Αρχή, μια Αρχή διακοσμητική που συνιστά μια ακόμα κακοδαιμονία των ελληνικών σιδηροδρόμων και τιτλοφορώντας το ρεπορτάζ της, ΡΑΣ, η Αρχή που έβλεπε τα τρένα να περνούν….
Συγκεκριμένα η εφημερίδα έγραφε:
"Οι προειδοποιήσεις ενώσεων σιδηροδρομικών υπαλλήλων σχετικά με τα προβλήματα και τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας ήταν πολλές και σε όλους τους τόνους στο παρελθόν· μέχρι και πολύ πρόσφατα. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά. Δεν κινητοποιήθηκε ούτε όταν στα γραφεία της έφτασε, τον περασμένο Νοέμβριο, σοβαρότατη καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελξης –διατυπωμένη και σε εξώδικο προς τη ΡΑΣ- για "τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τη λεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματοs ETCS (που προστατεύει από το ανθρώπινα λάθος)".
Ο διακοσμητικός ρόλος της ΡΑΣ είναι μία από τις "πληγές" του ελληνικού σιδηροδρόμου", γράφει η εφημερίδα.
Ενα σκίτσο του Ανδρέα Πετρουλάκη για την ΡΑΣ και τη λειτουργία της:
Και η εφημερίδα συνεχίζει: "Οι επιζήμιοι χειρισμοί από διαδοχικές κυβερνήσεις στην υλοποίηση των έργων αναβάθμισης και θωράκισης του δικτύου αλλά και τα συχνά προβλήματα της Hellenic Train, βλάβες στα τρένα, ελλείψεις σε τροχαίο υλικό και προσωπικό, καθυστερήσεις, συμπληρώνουν την εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου τα τελευταία χρόνια".
Αποκαλύψεις για αποσπάσεις στελεχών της ΡΑΣ στον ΣΥΡΙΖΑ
Το ρεπορτάζ συνεχίστηκε με εκτενές αφιέρωμα της εφημερίδας ΕφΣυν που σε πρωτοσέλιδο αφιέρωμά της γράφει, ότι "Εκτροχιάζουν την ΡΑΣ", σημειώνοντας ότι η υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη, ενώ σε δηλώσεις της η επικεφαλής της Αρχής Ιωάννα Τσιαπαρίκου- διορίστηκε το 2017 από τον τότε υπουργό Χρήστο Σπίρτζ-, σημειώνει ότι έχει μείνει με 4 υπαλλήλους.
Οι δηλώσεις Τσιαπαρίκου προκάλεσαν την αντίδραση χρηστών των social media, που εντόπισαν στη Διαύγεια, ότι η ΡΑΣ, παρά την προφανή της υποστελέχωση, έχει εγκρίνει υπερωριακή απασχόληση σε δυο υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι σε πολιτικό κόμμα και σε βουλευτή. Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι οι δυο υπάλληλοι είναι στο γραφείο του Γ. Ραγκούση και στον ΣΥΡΙΖΑ, αντίστοιχα.
Η δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβέρνησης για τις αποσπάσεις των δυο υπαλλήλων:
Οι αποκαλύψεις συνεχίστηκαν, με το ρεπορτάζ να αναφέρει ότι η μία υπάλληλος που αποσπάστηκε είναι η Τάνια Καραγιάννη, που σήμερα είναι αναπληρώτρια εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ και έχει αποσπαστεί από το καλοκαίρι του 2021. Η άλλη υπάλληλος φέρεται να είναι η Ειρήνη Δακουτρού και είναι αποσπασμένη στο γραφείο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Ραγκούση από το καλοκαίρι του 2019.
Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δυο υπάλληλοι είχαν τοποθετηθεί σε θέσεις προϊσταμένων στην ΡΑΣ και τα πόστα τους καλύφθηκαν εξ ανάγκης από υπαλλήλους του τμήματος Ασφαλείας των Σιδηροδρόμων, το οποίο αποψιλώθηκε.