Έρευνα για τη δράση της EU40 (νεολαία Ευρωβουλευτών), στην οποία ήταν πρόεδρος η Εύα Καϊλή από το 2019, έχουν ξεκινήσει οι βελγικές Αρχές, ούτως ώστε να διαπιστώσουν αν υπήρχε κάτι το επιλήψιμο στις δραστηριότητές της, αναφορικά με εταιρικούς χορηγούς.
Η ΕU40, ανέστειλε γρήγορα τη σχέση της με την Εύα Καϊλή, μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου Qatargate, ενώ ορισμένοι ευρωβουλευτές και άλλοι συνεργάτες της ομάδας διέκοψαν τους δεσμούς, ισχυριζόμενοι ότι είχαν καταχωρηθεί ως μέλη της χωρίς όμως τη γνώση ή την άδειά τους. Η ομάδα βέβαια εξακολουθεί να είναι ενεργή και μάλιστα πρόσφατα ξεκίνησε ξανά μια σειρά εκδηλώσεων.
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η ΕU40 έχει εμπλακεί σε οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητα, ωστόσο πρώην μέλη της -που μίλησαν στο Politico- σκιαγράφησαν μια εικόνα ενός "συλλόγου", όπου μεγάλοι εταιρικοί χορηγοί μπορούσαν να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση σε νομοθέτες, που ήταν νέοι, γνώστες της τεχνολογίας, με επιρροή και ίσως... αφελείς. "Πολλοί ευρωβουλευτές ήταν χαρούμενοι που έπιναν κρασί, γευμάτιζαν και ασκούσαν επιρροή για περισσότερο από μια δεκαετία. Όταν εμφανίστηκαν οι καταγγελίες ότι η Καϊλή είχε δεχθεί δωροδοκία με εξαψήφιο αριθμό, πολλοί αγωνίστηκαν για να βγουν από την ομάδα" αναφέρει το Politico.
"Το επίσημο μότο τους είναι: "Με χορηγείς και διοργανώνω μια εκδήλωση για σένα". Το ανεπίσημο όμως είναι: "Με χορηγείς και σου δίνω πρόσβαση σε αυτόν ή τον άλλον ευρωβουλευτή. Προσκαλώ αυτό ή εκείνο το άτομο", ανέφερε πηγή που συνεργάστηκε με την ΕU40.

Πίσω στο 2007, η ομάδα ήταν μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που ονομαζόταν "Εκστρατεία" για την Κοινοβουλευτική Μεταρρύθμιση με αποστολή να κάνει το Κοινοβούλιο "πιο διαφανές, αποτελεσματικό και υπεύθυνο", σύμφωνα με το καταστατικό της. Η πρόσβαση περιοριζόταν σε νέους βουλευτές που πλήρωναν έως και 2.000 ευρώ το χρόνο. Το 2010, άλλαξε το όνομα και το επιχειρηματικό μοντέλο και οι νέοι ευρωβουλευτές, που ξεκίνησαν ως πελάτες, είχαν γίνει το κυρίως "προϊόν".
"Επιδεικνύονταν- οι ευρωβουλευτές- σε εκδηλώσεις" των οποίων το θέμα αποφασιζόταν από τους χορηγούς εταιρειών. Οι μεγάλες επιχειρήσεις "μπορούσαν να διοργανώνουν δείπνα δικτύωσης, να δίνουν ομιλίες" κάτω από το πανό της ΕU40 και να επιλέγουν ποιοι ευρωβουλευτές θα κάθονται δίπλα στα στελέχη τους.

Ο ιστότοπος της ΕU40 δείχνει ότι στα εταιρικά μέλη περιλαμβάνονται οι αμερικανικοί τεχνολογικοί γίγαντες Google και Microsoft, οι φαρμακευτικές εταιρείες AstraZeneca και Johnson & Johnson και οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας Huawei και TikTok. Ο ιστότοπος αναφέρει: "Αποστολή μας είναι να υπηρετούμε νέους βουλευτές κάτω των 40 ετών και να ενισχύσουμε τον ρόλο τους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο".
Μέλος της EU40 είπε πως δεν έλαβαν "καμία οικονομική αποζημίωση, εκτός από ένα εταιρικό αυτοκίνητο, ένα τηλέφωνο και λογαριασμούς για γεύματα που σχετίζονται με την εργασία".
Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη...
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

