
Το πιο κοντινό πλοίο του EMSA στην Ελλάδα, εκτός από αυτό που ήταν στην Ελλάδα, βρισκόταν στη Μάλτα, εξήγησε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, απαντώντας στις επικρίσεις για ολιγωρία από τις ελληνικές αρχές, σε ότι αφορά την έκκληση για συνδρομή στις προσπάθειες, από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό οργανισμό.
Μιλώντας στην εκπομπή «ΣΗΜΕΡΑ» του ΣΚΑΪ, ο υπουργός επανέλαβε πως ήταν «ατυχία για τη χώρα μας», που η βύθιση του δεξαμενόπλοιου έγινε νύχτα και υποστήριξε πως το πλοίο της EMSA ήταν δεσμευμένο με άλλη σύμβαση.
Όπως εξήγησε ο κ. Κουρουμπλής, το πλοίο της EMSA που βρισκόταν στην Ελλάδα αποδεσμευόταν την Τρίτη, δηλαδή την ίδια ημέρα που εμφανίστηκε και η πρώτη κηλίδα στον Πειραιά. «Δεν φαινότανε αυτό το πράγμα την Κυριακή», είπε.
Το πλοίο από τη Μάλτα ταξίδευε με 10 κόμβους και θα χρειαζόταν τρεισίμισι ημέρες για να φτάσει στην χώρα μας καθώς «το πλοίο δεν είναι αεροπλάνο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Για το λόγο αυτό, είπε ότι κάναμε το αίτημα στις 12 Σεπτεμβρίου (την Τρίτη) γιατί τότε φάνηκε ο μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας.
Ο κ. Κουρουμπλής συμπλήρωσε ότι «την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινότανε».
Σε ερώτηση για το εάν οι επαγγελματίες ψαράδες μπορούν να ξαναρχίσουν το ψάρεμα στις πληγείσες περιοχές, ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε να «κάνουν λίγη υπομονή». «Το ατύχημα έγινε ξημερώματα Κυριακής στις 10 του μηνός και στις 12 υποβάλαμε αίτημα», συνέχισε ο υπουργός.
Μετά τον ΣΚΑΙ πήγε κατευθείαν στον ...ΑΝΤ1
«Για να παραιτηθεί ο Κουρουμπλής θα έπρεπε να έχει άλλα χαρακτηριστικά και δεν τα έχει«, είπε καυστικά η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη αφού άκουσε τον υπουργό Ναυτιλίας στον ΑΝΤ1 να αναλύει τι συνέβη μετά τη βύθιση του δεξαμενοπλοίου που προκάλεσε τη ρύπανση στον Σαρωνικό και των ακτών της Αττικής.
Αντέδρασε ο υπουργός Ναυτιλίας λέγοντας ότι αυτός έγινε πολιτικός με προσωπική προσπάθεια και δεν ανήκει σε οικογενειοκρατία θίγοντας την κυρία Μπακογιάννη που αντέτεινε ότι η ίδια είναι βουλευτής Αθήνας και ζει από κοντά τα προβλήματα των πολιτών. Ο κ. Κουρουμπλής επανέλαβε ότι δεν είναι της οικογένειας Μητσοτάκη επιτιθέμενος επί προσωπικού στην κυρία Μπακογιάννη. Συνέχισε εξηγώντας πώς έγινε το περιστατικό που προκάλεσε την έκρηξη της βουλευτή της ΝΔ. «Είστε ψεύτης. Ποιον κοροϊδεύετε σ αυτήν τη χώρα;».
«Είστε πολύ επιθετική, είναι μάλλον κληρονομικό» την ειρωνεύτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας. «Είναι από τον Βενιζέλο» αντέτεινε η κυρία Μπακογιάννη. Ερωτώμενος για τη συνεργάτιδά του και το χθεσινό περιστατικό απολογήθηκε λέγοντας: «Ζητώ συγγνώμη για τη συνεργάτιδά μου.. Έγινε παρεξήγηση γιατί κάτι της είπε ο διπλανός της. Είναι συγγενικό μου πρόσωπο. Δεν δικαιούμαι να έχω ένα πρόσωπο εμπιστοσυνης δίπλα μου; Ο κ. Μητσοτάκης ήταν εκνευρισμένος, νόμισε ότι γέλαγε για εκείνον. Εγώ δεν έχω αγωνία για την καρέκλα!» «Ούτε πολιτική αξιοπρέπεια έχετε να παραιτηθείτε» αντέδρασε η κυρία Μπακογιάννη.
«Μην τα βάζετε μαζί μου, θα βρείτε τον μπελά σας» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.
EMSA: Εχουμε 16 πλοία standby διαθέσιμα εντός 24 ωρών
Σύμφωνα με όσα είχε πει στον skai.gr η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA Radina Russeva το αίτημα της Ελλάδας έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ αλλά ο Οργανισμός έχει πάντα 16 πλοία standby και η έγκριση επιχειρήσεων δίνεται 24 ώρες μετά την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε χώρα μέλος.
Η ίδια εξηγεί πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή (σ.σ αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού στις 13 Σεπτεμβρίου και το επικαλέστηκε και ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής) η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.
Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τελικώς έγινε η επικοινωνία από την πλευρά της χώρας μας η κα. Russeva σημειώνει πως το Ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12 Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας.
Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος).
Η Εκπρόσωπος τύπου της EMSA σημειώνει τέλος πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (στην προκειμένη περίπτωση της Ελληνικής) το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.
Τα ίδια έγραφε και το δελτίο τύπου του Οργανισμού
Εξάλλου και στο δελτίο τύπου ο EMSA ανέφερε πως ενημερώθηκε και κλήθηκε να συνδράμει στον καθαρισμό του Σαρωνικού την Τετάρτη, 13 Σεπτεμβρίου, δηλαδή 4 ημέρες μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ. Στο δελτίο Τύπου σημειώνεται πως το ναυάγιο του "Αγία Ζώνη ΙΙ" έλαβε χώρα στις 9 Σεπτεμβρίου στις 02:45 τα ξημερώματα στα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr