X

Μητσοτάκης για 1555: Ένα call center για όλο το κράτος - Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ως εργαλείο, όχι ως αυτοσκοπό

"Θα συνεχίσουμε να έχουμε εξαιρετικά φιλόδοξα σχέδια για την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη και τον εκσυγχρονισμό του κράτους" είπε ο πρωθυπουργός.

Γράφει: TheToc team

Τα θερμά του συγχαρητήρια στις ηγεσίες των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το έργο που έφεραν εις πέρας, έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών, από τις υπηρεσίες και τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και Απασχόλησης.

"Σκεφτόμουν ότι ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός: πρόοδος είναι να μην συμβιβάζεσαι με τη λογική ότι τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει", τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:

"Τα είπε όλα η συμπολίτης μας, που μπορεί με την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού με έναν ειδικό τού οργανισμού να διεκπεραιώνει τα αιτήματα της. Τίποτε δεν ήταν αυτονόητο, εργάστηκαν εκατοντάδες άνθρωποι και το έργο αυτό έχει πολύ μεγάλο βαθμό πολυπλοκότητας. Το 1555 δεν είναι ένα απλό call center. Θα ήθελα να καλέσω τους πολίτες να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του 1555. Αυτό αυξάνει τον πήχη των απαιτήσεων των πολιτών, καθώς το 1555 θα γίνεται ακόμη πιο γνωστό. Να συνεχιστεί και στο μέλλον αυτή η ιστορία επιτυχίας. Και είναι σπουδαίο για μια δημόσια υπηρεσία να βραβεύεται ως call center της χρονιάς. Αλλάζουμε το κράτος χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο και όχι ως αυτοσκοπό".

Και συνέχισε ο πρωθυπουργός: "Με αυτόν τον τρόπο χτίζονται οι σχέσεις εμπιστοσύνης, και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ριζώσει η δημοκρατία μας. Θεωρώ σημαντικό τον θεσμό του πιστοποιημένου δικηγόρου και λογιστή. Ένα ακομμάτιστο κράτος βλέπει όλους τους πολίτες με την ίδια ματιά, ωστόσο, οφείλει να κοιτά με προσοχή αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Οι πιο αδύναμοι είναι τα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας. Θα συνεχίσουμε με την ίδια ζέση στην ίδια κατεύθυνση. Φανταστείτε ένα 1555 για όλο το Κράτος. Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους δεν σταματά για να κάνουμε πράξη το σύνθημα πως η εξυπηρέτηση είναι πράγματι κοινωνική πολιτική".

Δείτε την εκδήλωση και την ομιλία του πρωθυπουργού:

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε ότι ο πολίτης ταλαιπωρείται στις δημόσιες υπηρεσίες και αγανακτεί, όταν τηλεφωνεί και δεν απαντά κανείς στην άλλη γραμμή.

Συνεχίζοντας είπε ότι δύο κύρια προβλήματα αντιμετωπίζει στο υπουργείο Εργασίας από την πρώτη ημέρα, τις εκκρεμείς συντάξεις και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η αντίληψη που υπήρχε στον ΕΦΚΑ ήταν "έτσι το βρήκαμε και έτσι θα πάμε" είπε και συμπλήρωσε πως "αποφασίσαμε να το αλλάξουμε υιοθετώντας έξι πολιτικές σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με την στήριξη του πρωθυπουργού".

"Σημαντικό έργο είχε γίνει και από την προηγούμενη διοίκηση και η σημερινή προχωρά. Σήμερα υπάρχουν 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο σύνολο των φορέων και υπηρεσιών του υπουργείου και πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν γίνει τα τελευταία 2,5 χρόνια. Αυτό είναι κοινωνική πολιτική στην πράξη".

"Είμαστε στον σωστό δρόμο, έχουμε κάνει άλματα, είναι υποχρεωσή μας να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, γιατί η εξυπηρέτηση είναι κοινωνική πολιτική" κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Πιερρακάκης: "Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κοινωνική πολιτική"

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι αρωγός στο όραμα και στη στρατηγική που έχει ορίσει το υπουργείο Εργασίας, όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στην εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε σε τρία σημεία σε σχέση με αυτήν τη συνεργασία, συνολικότερα, και στο πώς η κυβέρνηση σχεδιάζει τα θέματα που αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εξυπηρέτηση του πολίτη.

"Πρώτον, η τεχνολογία δεν είναι στο επίκεντρο", σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε: "Κεφαλαιώδεις στιγμές της τελευταίας τριετίας σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όπως τις έχει εισπράξει ο πολίτης, ήταν το μήνυμα 112, το μήνυμα της άυλης συνταγογράφησης και το μήνυμα του εμβολιασμού". "Είναι σωστό να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε μορφής τεχνολογία νεότερη ή παλαιότερη(call centers, sms, πλατφόρμες) στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Καθετί που έχουμε στα χέρια μας πρέπει να αξιοποιηθεί", επεσήμανε.

Ως δεύτερο σημείο, ο κ. Πιερρακάκης "έδειξε" την "ολιστική", όπως είπε, "στρατηγική, 360 μοιρών που ξεκινάει για να μπορέσει να καλύψει συνολικά την εξυπηρέτηση του πολίτη με κάθε μέσο. Η εντολή που έχουμε από τον πρωθυπουργό είναι αυτό να γίνει για όλο το κράτος". Έκανε λόγο, μάλιστα, για ένα σύστημα συνολικής εξυπηρέτησης των πολιτών συνολικά για όλο το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνι,α χρηματοδοτούμενο από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. "Θα μας επιτρέψει να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες, να τις αλλάξουμε, να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη καλύτερα. Τρίτον, η εξυπηρέτηση είναι κοινωνική πολιτική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κοινωνική πολιτική, βοηθά τον άνεργο, τον εργαζόμενο γονιό, τα Άτομα με Αναπηρία, τα άτομα που βρίσκονται σε απόσταση από τις δημόσιες υπηρεσίες γεωγραφικά, τον απόδημο Έλληνα και στο τέλος της ημέρας αλλάζει τελείως την εξίσωση τού τι είναι κράτος και πώς αλληλεπιδρά με τον κόσμο".

Τέλος, ο υπουργός υπογράμμισε ότι "θα γίνουν παρά πολλά ακόμη σε κάθε πτυχή και τομέα του κράτους ακριβώς επειδή αυτή είναι η εντολή που λάβαμε".