Μητσοτάκης για το Νέο Αναβαθμισμένο Σχολείο: "Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα - Γιατί τους ενοχλεί;"

Έγινε η παρουσίαση του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου με τίτλο "Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών" από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο "Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών" έγινε το βράδυ της Δευτέρας από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως.

Η εκδήλωση έγινε στο "Στρογγυλό" Σχολείο που στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, το 1ο ΓΕΛ και το πρώτο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου.

Το κτίριο του σχολείου που επελέγη έχει σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο, με κυκλική διάταξη των αιθουσών διδασκαλίας, που σηματοδοτούν, μεταξύ άλλων, τη μετάβαση από μία εκπαίδευση που εστιάζει σε δύο επίπεδα (τάξη-σχολείο) σε μία εκπαίδευση πολυεπίπεδη, ευέλικτη, χωρίς στεγανά, με εξελισσόμενες μαθητικές ομάδες.

Μητσοτάκης για το Νέο Αναβαθμισμένο Σχολείο: "Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα - Γιατί τους ενοχλεί;"

"Μέρος του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ αφορούσε το αντικείμενο της σημερινής συζήτησης. Πώς θα υλοποιήσουμε το σχολείο του μέλλοντος που θα έχει κεντρικό σκοπό να προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους μαθητές ώστε να σας προετοιμάσουμε για ό,τι επιλέξετε να κάνετε στη ζωή σας. Είτε είναι πανεπιστημιακές σπουδές, είτε μεταλυκειακή εκπαίδευση, είτε οποιαδήποτε επαγγελματική διαδρομή" επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση.

Η πανδημία κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια αυτή, σημείωσε ο πρωθυπουργός και ευχαρίστησε ξεχωριστά κάθε δασκάλα, κάθε δάσκαλο, κάθε καθηγήτρια, κάθε καθηγητή που αγκάλιασαν τις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης.

Μητσοτάκης

"Τα καταφέραμε χάρη στην αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας. Καταφέραμε και δεν έχουμε κενά στην ύλη. Ανακαλύψαμε και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει" προσέθεσε και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

"Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει α' δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολειό το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτουμε πώς θα είναι κόσμος" ανέφερε.

Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: "Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυΐα. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές".

"Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες" προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. "Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολείο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους" υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

"Τίποτα από όλα όσα μιλάω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους καθηγητές μας" ανέδειξε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.

"Όταν συζητούσαμε προεκλογικά το πρόγραμμά μας, πάντα έλεγα δώσε παραπάνω βαθμό ελευθερίας στα σχολεία" συνέχισε και αναφερόμενος στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο είπε: "Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους. Θα κάνει την τάξη ο δάσκαλος και ο καθηγητής πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη. Δημιουργικότητα που συναντώ συνέχεια όταν συνομιλώ μαζί τους".

"Τι τους ενοχλεί στην αξιολόγηση;"

Κυριάκος Μητσοτάκης

Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. "Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

Σίγουρα είναι λαθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση" συμπλήρωσε.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στη διαδήλωση που γινόταν την ώρα της παρουσίασης. "Θα ήθελα να τους φωνάξω και να μου πουν τι τους ενοχλεί στην αξιολόγηση. Δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Θέλουμε να βοηθήσουμε δασκάλους και μαθητές να γίνουν καλύτεροι. Κρύβονται πίσω από κούφια συνθήματα. Είναι στο χέρι όλων μας να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό τρόπο. Έχει τον χαρακτήρα της επιβράβευσης".

"Καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει. Θα ήθελα να τους φωνάξω μέσα και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης" ανέφερε εν συνεχεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, τόνισε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. "Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι" υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: "Να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια".

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως "μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί…", σημειώνοντας ότι "η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και στο χέρι μας είναι να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό και ουσιαστικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος και καθηγητής που κάνει το κάτι παραπάνω πιστεύω ότι θέλει μια αναγνώριση ότι δούλεψε σκληρά και προσέφερε κάτι περισσότερο. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται η σπουδαία δουλειά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργος στις "φιλοδοξίες για το νέο σχολείο που θέλουμε να χτίσουμε". Θα χρειαστεί χρόνος, αναγνώρισε και κατέστησε σαφές πως "είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι κάνουμε το σωστό για τους δασκάλους, τους καθηγητές, πάνω από όλα για τους μαθητές. Να σας προσφέρουμε καλύτερη εκπαίδευση σε έναν κόσμο που αλλάζει".

"Όποιος πιστεύει ότι μπορούμε να μείνουμε ακίνητοι, σας οδηγεί στο λάθος δρόμο" επισήμανε παράλληλα και διαμήνυσε πως "εμείς είμαστε εδώ για να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο, να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις που ταλαιπώρησαν την εκπαίδευση, όλα συμπεριλαμβανόντουσαν στο πρόγραμμα της ΝΔ".

Επίσης, απηύθυνε κάλεσμα, "με ήσυχη συνείδηση και αίσθημα ενθουσιασμού" όπως είπε, "να βαδίσουμε μαζί, να κάνουμε πράξη το όνειρο. Να αναβαθμίσουμε το σχολείο και να δημιουργήσουμε προοπτικές ζωής για κάθε ελληνόπουλο στην πατρίδα μας".

Κεραμέως: Αλλάζουμε την παιδεία στην πράξη

Νίκη Κεραμέως

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί συστηματικά τα τελευταία δύο χρόνια, για παρεμβάσεις που δοκιμάστηκαν πιλοτικά και πλέον θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο, αλλά και για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία. Ένα σχολείο που λειτουργεί ως ο πλέον καθοριστικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας για κάθε παιδί.

Ειδικότερα, η Υπουργός περιέγραψε τους 4 βασικούς άξονες, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του σχολείου και η παιδεία αλλάζει στην πράξη:

1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία. Από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν καθολικά, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, εκπαιδευτική ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια.

Θα εισαχθούν δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, θα δοκιμαστούν πιλοτικά νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, μία νέα φιλοσοφία με έμφαση στους ίδιους τους μαθητές.

2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έχει ήδη δοθεί ενίσχυση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες για την αγορά ψηφιακού εξοπλισμού συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, δρομολογείται οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Από το Σεπτέμβριο, προβλέπεται σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σχολείο, συνδέονται οι δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ξεκινούν να λειτουργούν τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ, εφαρμόζεται ήδη το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας που περιλαμβάνουν και τη δημόσια επαγγελματική κατάρτιση.

Σχολείο

4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο υπό κατάθεση. Δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας.

Το νέο νομοσχέδιο που θα τεθεί την εβδομάδα αυτή σε δημόσια διαβούλευση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να επιλέγουν σχολικά βιβλία, να δημιουργούν ομίλους, να αξιολογούν τους μαθητές τους με εναλλακτικούς τρόπους, πχ με εργασία ή να καλείται ο μαθητής να προετοιμάσει παράδοση μαθήματος, να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς, μεταξύ άλλων.

Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης, καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης.

Κλείνοντας, η Υπουργός Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε:

"Για όλες αυτές τις τομές, για τις αλλαγές γενικά στην εκπαίδευση που παίρνουν σάρκα και οστά, για τη σκληρή δουλειά θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Υφυπουργό Ζέττα Μακρή, τον Υφυπουργό Άγγελο Συρίγο, τους Γενικούς μας Γραμματείς, Αλέξανδρο Κόπτση, Γιώργο Βούτσινο, Αποστόλη Δημητρόπουλο, Γιώργο Καλαντζή και όλους τους συνεργάτες
μας.

Νίκη Κεραμέως

Παρά την πανδημία, προχωρήσαμε σε τομές.
Τομές για ένα σύγχρονο σχολείο που επενδύει στις δεξιότητες.
Τομές για ένα σχολείο που δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για όλους.
Τομές για ένα σχολείο που εξασφαλίζει εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές.
Τομές για ένα σχολείο πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο, που φέρνει τον εκπαιδευτικό στην
καρδιά του αυτόνομου και αναβαθμισμένου σχολείου, που απελευθερώνει τη δημιουργική
πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.

Αυτοί είναι οι 4 άξονες της πολιτικής μας για την αναβάθμιση του σχολείου και την
ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Αλλάζουμε την παιδεία. Στην πράξη. Δημιουργούμε το Σχολείο του αύριο, σήμερα".

Οι τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, είναι:

Ι. Μεγαλύτεροι βαθμοί αυτονομίας στο σχολείο

"Ένα πιο ελεύθερο σχολείο, που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια, είναι ένα καλύτερο σχολείο, που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών", εξηγεί η κ. Κεραμέως.

Διαβάστε Επίσης

ΙΙ. Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών - αξιολόγηση, βελτίωση

"Η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιμόρφωση και τη διαρκή βελτίωση. Στο πλαίσιο της αυξημένης ελευθερίας, ενισχύονται οι μηχανισμοί λογοδοσίας, διαφάνειας και αξιολόγησης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου", εκτιμά η υπουργός.

ΙΙΙ. Δομές εκπαίδευσης - αξιολόγηση στελεχών

"Ενισχύεται η ουσιαστική συμβολή των στελεχών στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στα σχολεία, στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και στην επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών", σημειώνει η κ. Κεραμέως.

IV. Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Το νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση τη δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, επισημαίνει η υπουργός και προσθέτει: Αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου μέσω της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και εξορθολογίζονται οι ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες.

Οι κομβικές ρυθμίσεις, σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο). "Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη".

2. Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης. "Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών"

3. Ενδυνάμωση των δομών συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή). "Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε".

4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο. "Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς– Αποκεντρώνουμε το σύστημα".

5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. "Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης".

6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση. "Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς και ενισχύουμε το σχολείο".

7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης. "Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης με σκοπό τη συνεχή βελτίωση".

Μητσοτάκης

Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί, τονίζει η κ. Κεραμέως και προσθέτει: "Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, διάχυση καλών πρακτικών και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης όπου αυτή απαιτείται". Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτούν οι ικανότητες, ο τρόπος που λειτουργούν, σημειώνει. Επίσης, προσθέτει η κ. Κεραμέως, "η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας".

Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με μόνες εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία, επισημαίνει η υπουργός Παιδείας.

Είδος και πεδία αξιολόγησης

Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες επιμόρφωσης και αυτοβελτίωσης του εκπαιδευτικού, με στόχο τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη – όχι την τιμωρία, αναφέρει. Για το λόγο αυτό, εξηγεί, η αξιολόγηση είναι περιγραφική (4βαθμη περιγραφική κλίμακα) και όχι ποσοτική.

Διαβάστε Επίσης

Προβλέπονται τρία πεδία αξιολόγησης:

"Γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία", "Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία" και "Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία", αναφέρει.

Συνέπειες και κίνητρα

Η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, αναφέρει και προσθέτει: Ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εξειδικευμένης επιμόρφωσης έχει ο επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης (παιδαγωγικό στέλεχος εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης).

Στην πλειοψηφία των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, υπογραμμίζει, κύριος στόχος της αξιολόγησης είναι η παροχή ανατροφοδότησης. Η παροχή επιπλέον κινήτρων (π.χ. bonus) και η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούν τον κανόνα στις χώρες της ΕΕ, συμπληρώνει.

Η κ. Κεραμέως εξηγεί τη λογική της ευρύτερης μεταρρύθμισης: "Ως προς την αυτονομία των σχολικών μονάδων, η Ελλάδα είναι η χώρα στην ΕΕ με το χαμηλότερο ποσοστό αποφάσεων και αρμοδιοτήτων στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Πάνω από το 80% των αποφάσεων για εκπαιδευτικά ζητήματα λαμβάνονται σε κεντρικό επίπεδο, ενώ κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ το ποσοστό αυτό είναι μόνο 35%".

"Δίνουμε λοιπόν μεγαλύτερη αυτονομία στις σχολικές μονάδες, ώστε να απελευθερώσουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών και των στελεχών που βρίσκονται κοντά στους μαθητές και τα σχολεία και να τους επιτρέψουμε να ανταποκριθούν με το βέλτιστο τρόπο στις ιδιαίτερες ανάγκες τους, τις οποίες γνωρίζουν καλύτερα από όλους", επισημαίνει η κ. Κεραμέως.

Τι αλλάζει, ως προς τις ενδιάμεσες δοκιμασίες αξιολόγησης

Όπως αναφέρει η υπουργός Παιδείας, δίνεται η αυτονομία στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων. Υπάρχει η πρόβλεψη για μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης σε κάθε μάθημα, αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει τη μορφή της, δηλαδή αν αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται με ωριαίο διαγώνισμα, με κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, με ομαδική εργασία, ή ακόμα και μέσω μεθόδων όπως η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom), όπου ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας, συμπληρώνει.

Επίσης, σημειώνει ότι παρέχεται στον εκπαιδευτικό η ελευθερία να λαμβάνει αποφάσεις για τυχόν άλλες δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, χωρίς να υπερρυθμίζονται μέσω νόμου λεπτομέρειες όπως η ακριβής διάρκεια των ολιγόλεπτων τεστ, όπως γίνεται σήμερα.

Με αυτόν τον τρόπο, εξηγεί η κ. Κεραμέως, "δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών τους. Δίνουμε τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύσσουν και άλλες δεξιότητες πέραν αυτών που ενισχύονται μέσω των γραπτών διαγωνισμάτων, όπως η παρουσίαση και η επικοινωνία των αποτελεσμάτων μιας εργασίας, η σύνθεση και η κριτική ανάλυση πληροφοριών και επιχειρημάτων από διαφορετικές πηγές, αλλά και η συνεργατικότητα και η ομαδική δουλειά. Δίνουμε στους εκπαιδευτικούς την ελευθερία να εισάγουν διαφορετικές και καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές".

Παράδειγμα, αναφέρει, η δοκιμασία της ανεστραμμένης τάξης, όπου ο μαθητής καλείται να επεξεργαστεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό και να παρουσιάσει ένα κομμάτι του μαθήματος της ημέρας στην τάξη, καθιστά το μαθητή ενεργό συμμέτοχο στη διαδικασία μετάδοσης της γνώσης, αξιοποιεί με πρωτότυπο τρόπο το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούν οι μαθητές στην προετοιμασία τους για τη δοκιμασία, και δημιουργεί χρόνο στην τάξη για ομαδικές δραστηριότητες.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ 28 Ιουλ 2021 | 21:04

Βουλή: Με 158 "ναι" υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο

Ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή - 133 βουλευτές καταψήφισαν το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο.

ΣΤΑ SOCIAL MEDIA 28 Ιουλ 2021 | 17:36

Ανάρτηση Μητσοτάκη για τα 5 εκατομμύρια πλήρως εμβολιασμένων - "Ένα μεγάλο ευχαριστώ"

Η χώρα έσπασε σήμερα το φράγμα των 5 εκατομμυρίων πλήρως εμβολιασμένων πολιτών - Το μήνυμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ 28 Ιουλ 2021 | 14:28

Μητσοτάκης σε Βασιλιά Αμπντάλα: Δωρεά από την Ελλάδα 150.000 δόσεις εμβολίου

"Η σημερινή Σύνοδος Κορυφής αντανακλά την δέσμευση των χωρών μας για την προώθηση της ειρήνης, της σταθερότητας και της ευημερίας" ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης.

28 Ιουλ 2021 | 12:05

Live οι δηλώσεις στην Τριμερή Σύνοδο Ελλάδας - Κύπρου - Ιορδανίας

Σε εξέλιξη οι τοποθετήσεις στην τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας, Κύπρου, Ιορδανίας στο Ζάππειο Μέγαρο.

ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ 28 Ιουλ 2021 | 06:49

Στην τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας - Κύπρου - Ιορδανίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα λάβει μέρος στην τριμερή σύνοδο κορυφής Ελλάδας - Κύπρου - Ιορδανίας, που διοργανώνεται στο Ζάππειο Μέγαρο με τη συμμετοχή Αναστασιάδη και του Βασιλιά της Ιορδανίας Αμπντάλα Β’ μπιν Αλ Χουσεϊν.

ΑΘΗΝΑ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ 28 Ιουλ 2021 | 06:17

Διπλωματικά χτυπήματα σε Ερντογάν και αυστηρό μήνυμα Μητσοτάκη: Διεθνής απομόνωση μετά τις προκλήσεις στα Βαρώσια

Αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Με κυρώσεις απειλεί την Άγκυρα ο Ζοζέπ Μπορέλ. Τριμερής Σύνοδος στην Αθήνα, σήμερα, με Ιορδανία και Κύπρο.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ 27 Ιουλ 2021 | 20:36

Σαφές μήνυμα Μητσοτάκη στην Τουρκία: "Η Ελλάδα ουδέποτε θα παραιτηθεί από το υπέρτατο δικαίωμα της άμυνας"

Δριμεία επίθεση Μητσοτάκη στην Τουρκία μετά τις προκλητικές δηλώσεις Ερντογάν για μερικό άνοιγμα των Βαρωσίων.

"ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΙ" 27 Ιουλ 2021 | 16:26

Τσίπρας σε Μητσοτάκη: Υλοποιείτε όσα ακριβώς ζητούσε η Τρόικα από το 2015 έως το 2018 - Έχετε ελιτίστικη αντίληψη

Ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στη Βουλή κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση για "ιδεοληψία" και "ελιτίστικη αντίληψη"

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 27 Ιουλ 2021 | 15:57

Δευτερολογία Μητσοτάκη: Όταν αγωνιζόμαστε να πείσουμε συμπολίτες μας να εμβολιαστούν, δεν διχάζουμε τους πολίτες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη δευτερολογία του στη Βουλή απάντησε στον Αλέξη Τσίπρα

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 27 Ιουλ 2021 | 13:03

Μητσοτάκης: Δεν θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών

Για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και το εάν θα επεκταθεί στους εκπαιδευτικούς, μίλησε ο Κ. Μητσοτάκης, λέγοντας πως προς το παρόν δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ 27 Ιουλ 2021 | 12:06

Live Βουλή: Η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη για το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Παρακολουθήστε live την ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση του σχολείου.

ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ 27 Ιουλ 2021 | 10:08

Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη νέα ηγεσία της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνάντησε την πρόσφατα εκλεγμένη ηγεσία της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

27 Ιουλ 2021 | 08:09

Κυριάκο, ούτε βήμα πίσω...

Αντί κάποιος να απευθύνεται στις ατέλειωτες ουρές του ΙΚΑ και του ΤΕΒΕ (ΕΦΚΑ τώρα) να μπορεί να πάει σε ένα πιστοποιημένο ιδιωτικό γραφείο.