
Το "Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες", μια καινοτόμος υπηρεσία που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία του υπουργείου Εσωτερικών και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Νωρίτερα έγινε σχετική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε:
"Είναι ένας πυλώνας από μία σειρά δράσεων οι οποίες έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση. Υπάρχουν τα συστήματα και το σύστημα εσωτερικής αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται για 2η χρονιά και ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή και έχει να κάνει με την αξιολόγηση των υφισταμένων από τους προϊσταμένους αλλά και των ιδίων των προϊσταμένων τους. Δεύτερος πυλώνας είναι αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα και ο τρίτος πυλώνας έχει να κάνει με τη δυνατότητα που θα έχουν σε λίγους μήνες οι πολίτες που προσέρχονται στις τοπικές υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως είναι τα ΚΕΠ για παράδειγμα, όπως είναι ο ΕΦΚΑ, να μπορούν να αξιολογήσουν τη συγκεκριμένη εργασία για την οποία προσήλθαν στο κατάστημα".
"Εκεί λοιπόν θα έχουμε ένα άλλο σύστημα το οποίο θα αξιολογεί πραγματικούς χρήστες μιας υπηρεσίας, ώστε και από εκεί να λάβουμε συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας", πρόσθεσε.

Τι είναι και πώς λειτουργεί
"Η εφαρμογή είναι πάρα πολύ απλή στη λειτουργία της. Το ερωτηματολόγιο φτιάχτηκε και σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι κάτι το οποίο χονδρικά μέσα σε ένα μήνα σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και εκτελέστηκε.
Είναι ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο ποσοτικής έρευνας. Αυτό θα τρέχει δύο φορές τον χρόνο, μία την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και μία την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου μια την εαρινή περίοδο και μία τη φθινοπωρινή περίοδο.
Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο είναι ήδη ανοιχτό και μπορείτε έως 24 Μαΐου να υποβάλετε και να υποβάλετε την αξιολόγησή σας και η οποία θα συμπεριληφθεί και θα παρουσιαστεί περίπου στις αρχές Ιουνίου.
Προφανώς είναι εθελοντική η συμμετοχή. Τα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα σε όλους.
Δικαίωμα πρόσβασης
Δικαίωμα πρόσβασης έχουν όλοι οι ενήλικοι πολίτες αλλά και κάτοικοι μόνιμοι της Ελλάδας, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
Οι χρήστες θα εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.
Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.
Μετράμε υπηρεσίες του κεντρικού κράτους, την ΑΑΔΕ, τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, τις αστικές συγκοινωνίες.
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι η διοίκηση του Οργανισμού μπορεί να κάνει τις απαραίτητες δράσεις προκειμένου να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών στο συγκεκριμένο σημείο. Είναι πάρα πολύ σημαντικός ο περιοδικός χαρακτήρας της έρευνας, το οποίο θα μας δώσει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε και τη μεταβολή των ποσοτικών δεικτών μέσα σε χρονικό διάστημα".
Παπαστεργίου: Ασφαλής η διαδικασία ψηφιακής επικοινωνίας με τους πολίτες
"Έχουμε την υποχρέωση, αλλά και τεράστια χαρά να συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Εσωτερικών και να υλοποιούμε δράσεις σαν και αυτή τη καινοτόμο δράση", δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου και τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Η δράση υλοποιείται μέσω του gov.gr και στόχος της είναι η ασφαλής επικοινωνία με τους πολίτες που είναι γραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
"Δεν θα φύγει κανένα SMS, δεν θα φύγει κανένα email προκειμένου να ειδοποιήσουμε τους πολίτες, αλλά θα γίνει με push notification πάνω στο κινητό. Και αυτό γίνεται γιατί πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να φέρουμε ασφαλή διακίνηση πληροφορίας. Προφανώς δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο ΕΜΕπ. Κάποιος απλά μπορεί να μπει στο gov.gr και να συμμετέχει στο ερωτηματολόγιο" τόνισε.
Από σήμερα, όπως είπε, ξεκινούν να αποστέλλονται τα push notifications ως μία επιπλέον ειδοποίηση. "Είναι πολύ σημαντικό να πουν την άποψή τους οι πολίτες. Και εμείς και το υπουργείο Εσωτερικών λέμε ότι οι πολίτες θέλουν λίγα λεπτά για να αξιολογήσουν ττις υπηρεσίες Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να έχουμε ένα καλύτερο ελληνικό δημόσιο" ανέφερε.
Διευκρίνισε ότι δεν υπάρχουν ερωτήσεις για το κομμάτι της υγείας, διότι "υπάρχει ειδικό ερωτηματολόγιο και ξεχωριστό πρόγραμμα, το οποίο τρέχει μαζί με το υπουργείο Υγείας. Υπάρχει ξεχωριστό ερωτηματολόγιο, το οποίο θα μπορεί σύντομα να απαντήσει κάποιος ο οποίος έχει δεχθεί και υπηρεσίες από το δημόσιο σύστημα υγείας. Άρα εκεί πέρα θα υπάρξει περαιτέρω αξιολόγηση, το κάνει και το υπουργείο Υγείας, το κάνει και ο ΕΦΚΑ για τις δικές του υπηρεσίες".
Ο κ. Παπαστεργίου κατέληξε λέγοντας "ότι είναι μια κομβική στιγμή για το ελληνικό δημόσιο για να γίνει καλύτερο".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr