Νέα σύγκρουση ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας

Άρχισε σήμερα η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

SHARE THIS
0
SHARES

Κόντρα με το «καλημέρα» στην Ολομέλεια της Βουλής με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις. 

Η απόφαση του Κώστα Γαβρόγλου να ψηφιστεί το νομοσχέδιο με συνοπτικές διαδικασίες εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.

Τις ενστάσεις αυτές εξέφρασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος σε αυστηρούς τόνους καυτηρίασε την απόφαση του υπουργού και με σκωπτική διάθεση πρότεινε από την κυβέρνηση να φέρνει ψηφίσματα τα οποία όπως είπε δεν χρειάζονται τη ψήφο των βουλευτών.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασαν με τον κ. Τζαβάρα να επανέρχεται: "Δεν μπορώ να ανεχτώ τη χάβρα των Συριζαίων" ανέφερε και έκανε λόγο για έλλειμμα δημοκρατικότητας.

"Την δημοκρατία τη ζήσαμε στο σχέδιο Αθηνά (σ.σ σχέδιο αναδιάρθρωσης του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας το 2013) απάντησε ο προεδρεύων Γιώργος Βαρεμένος προκαλώντας νέο γύρω αντιπαραθέσεων. 

Ενστάσεις ως προς τη διαδικασία εξέφρασε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης που υποστήριξε ότι είναι απαράδεκτο να συζητείται το νομοσχέδιο την Μεγάλη Εβδομάδα που είναι κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια.

"Δεν γνώριζα ότι το ΚΚΕ είναι τόσο θρησκόληπτο" απάντησε με ειρωνική διάθεση ο Κώστας Γαβρόγλου. Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι είχε προσκαλέσει τα κόμματα από τον Σεπτέμβριο του 2017 να καταθέσουν τις απόψεις τους και το έπραξε μόνο το Ποτάμι.

"Αν ήταν μεγάλο έπρεπε να μας ζητήσετε να σας δώσουμε βοηθούς για να σας βοηθήσουμε στην ανάγνωση" συνέχισε στους ίδιους τόνους απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση και υπενθύμισε ότι το νομοσχέδιο ήταν στην διαβούλευση εδώ και πολύ καιρό. 

"Η Βουλή δεν μετέχει στην διαβούλευση. Η Βουλή είναι το κυρίαρχο όργανο του κράτους που κρίνει εάν τα νομοσχέδια που βρίσκονται στην διαβούλευση αξίζει να γίνουν νόμοι" απάντησε ο Κώστας Τζαβάρας.

Αποχώρησε το ΚΙΝΑΛ

Σημειώνεται ότι χωρίς την παρουσία των βουλευτών του ΚΙΝΑΛ εξελίσσεται στην ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ είχαν αποχωρήσει μετά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και την ίδια στάση τηρούν και στη διαδικασία στην Ολομέλεια. Όπως έχει δηλώσει το ΚΙΝΑΛ δεν θα μετέχει στη συζήτηση διότι αρνείται να συμμετάσχει σε ένα θεσμικό έγκλημα που διαλύει το Λύκειο, καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση, βυθίζει τους νέους ανασφάλεια.

Την απόφαση του Κινήματος Αλλαγής να αποχωρήσει από τη συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε η εισηγήτρια, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

«Αποχωρήσαμε από την κοινοβουλευτική διαδικασία για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Αρνούμαστε να συμπράξουμε σε ένα θεσμικό έγκλημα που διαλύει το Λύκειο, καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση και βυθίζει στην ανασφάλεια τα νέα παιδιά με το εξεταστικό, ενώ υποβαθμίζει τα πτυχία», δήλωσε.

Επίσης, πρόσθεσε ότι μετά τις εκλογές, «θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να καταργηθεί το έκτρωμα Γαβρόγλου και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος με τη μέγιστη δυνατή συνεννόηση των δημοκρατικών δυνάμεων του τόπου».

Live η συνεδρίαση

Κρατάει ...χρόνια αυτή η κόντρα

Παιδείας... μάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα, Μεγάλη Δευτέρα. Η προεκλογική περίοδος έχει ανεβάσει το πολιτικό θερμόμετρο στο "κόκκινο", σε ένα τομέα που ανέκαθεν τα δύο κόμματα έχουν επιδοθεί σε σκληρές αντιπαραθέσεις. 

Μέσα σε τρεις μέρες, οι βολές, τα καρφιά, οι επιθέσεις και οι βαριές κατηγορίες εκτοξεύονται βροχηδόν περιλαμβάνοντας καταγγελίες από εκβιασμούς μέχρι και bullying. 

O βασικός κορμός του νομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή αφορά την ανοικοδόμηση του ακαδημαϊκού χάρτη της Ελλάδας αλλά και ένα νέο εισαγωγικό σύστημα στα Πανεπιστήμια που επιτρέπει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μόνο με την απόκτηση απολυτηρίου. Παρ' όλα αυτά , η “πολιτική” πλευρά της κόντρας εξαντλείται στις μακροχρόνιες αντιθέσεις των δύο κομμάτων.

Μετά την χαμένη – για πολλούς – ευκαιρία αλλαγής του άρθρου 16 με την Αναθεώρηση του Συντάγματος, το αίτημα για ιδιωτικά πανεπιστήμια επανέρχεται διαρκώς από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία κάνει λόγο για “ιδεοληψίες” του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίστοιχα, η διαφορετική αντιμετώπιση των φαινομένων παραβατικότητας στα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά και οι διαφωνίες για το μέγεθος του φαινομένου συνεχίζουν να πυροδοτεί την ήδη έκρυθμη πολιτική σχέση των δύο κομμάτων.

Μία μέρα μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να στείλει ένα συμβολικό μήνυμα - καταδικάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, - από την Κύπρο, στην οποία επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

“Από τις συναντήσεις που έχω κάνει από το πρωί, αλλά και γενικότερα από τις επαφές που έχω στην Κύπρο, βλέπω το πολύ επιτυχημένο παράδειγμα μιας χώρας η οποία έχει καταφέρει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, στηριζόμενη σε έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Την ίδια ώρα κάντε την αντιδιαστολή με ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τέσσερα χρόνια μετέτρεψε ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες. Τώρα έρχεται ο κ. Τσίπρας και ο κ. Γαβρόγλου να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα, καταθέτοντας έναν νόμο σκούπα για την Ανώτατη Εκπαίδευση”

Ο Κώστας Γαβρόγλου απάντησε στον Κυριάκο Μητσοτάκη κατηγορώντας τον για πλήρη άγνοια.

"Αυτή η δήλωση δείχνει για μία ακόμη φορά την πλήρη άγνοια του κ. Μητσοτάκη για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Είναι δηλώσεις όχι μόνον εναντίον της Κυβέρνησης. Είναι μία δήλωση ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμιά μας, τους φοιτητές και τους διδάσκοντες. Δεν καταλαβαίνει ότι η απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου είναι η απαξίωση του κόπου χιλιάδων διδασκόντων και ερευνητών που έχουν βάλει τα πανεπιστήμια μας στον διεθνή χάρτη;”.

Μετά τον κ. Μητσοτάκη, τη σκυτάλη πήρε η η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως που επιτέθηκε με σφοδρότητα εναντίον του νομοσχεδίου κάνοντας λόγο για «Αρμαγεδδώνα» στην παιδεία. “Αυτή η κυβέρνηση και ο Γαβρόγλου όταν κάποιος δεν συμφωνεί μαζί του ασκεί πιέσεις, οι αποφάσεις είναι προϊόν εκβιασμού”. Και συνέχισε: “Ο Υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying”.

Ο υπουργός απάντησε και πάλι με ταχύτατα αντανακλαστικά κάνοντας λόγο για ψεύδη και για ανταποδίδοντας τις κατηγορίες για bullying. "Η κ. Κεραμέως δυστυχώς για μια ακόμη φορά επιβεβαίωσε τόσο την άγνοιά της για τα θέματα
της Παιδείας όσο και την καταφυγή της σε ψεύδη προκειμένου να δικαιολογήσει τους υψηλούς αντιπολιτευτικούς τόνους που έχει επιλέξει η Ν.Δ. για τον χώρο της Παιδείας".

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

Νέο εισαγωγικό σύστημα:

Δύο τρόποι εισαγωγής θεσπίζονται από τον Ιούνιο του 2020 στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα πανεπιστημιακά τμήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτά που η εισαγωγή μπορεί να γίνει μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και σε αυτά που η πρόσβαση γίνεται μόνο με την απόκτηση απολυτηρίου.

Οι υποψήφιοι στην περίπτωση που επιλέξουν να εισαχθούν με πανελλαδικές εξετάσεις θα εξεταστούν σε τέσσερα μαθήματα της ομάδας Προσανατολισμού τους όπως ακριβώς γίνεται μέχρι σήμερα.

Για όσους όμως επιθυμούν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μόνο με το απολυτηρίο, θα πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική διαδικασία.

Τον Οκτώβριο του 2019, οι μαθητές τηςε Γ' Λυκείου θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα "μίνι" μηχανογραφικό δελτίο, στο οποίο θα έχουν έναν περιορισμένο αριθμό επιλογών τμημάτων. Τα τμήματα που θα συγκεντρώσουν χαμηλό αριθμό προτιμήσεων θα αποτελέσουν τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης. Οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν εντός ολίγων ημερών για το αν οι επιλογές τους ανήκουν σε αυτή την κατηγορία και μέχρι τον Φεβρουάριο του τρέχοντος σχολικού έτους θα πρέπει να έχουν "κλειδώσει" τη θέση τους σε αυτά. Δηλαδή, είτε θα επιλέξουν την εισαγωγή τους σε τμήμα ελεύθερης πρόσβασης, είτε θα διεκδικήσουν με πανελλαδικές εξετάσεις κάποιο άλλο τμήμα. Στην πρώτη περίπτωση, η μόνη τους υποχρέωση τους είναι να λάβουν το απολυτήριο της Γ' Λυκείου και στη συνέχεια εισάγονται αυτόματα στο τμήμα ελεύθερης πρόσβασης. 

-Συνέργειες ΤΕΙ με πανεπιστήμια: Παράλληλα με την αλλαγή του εισαγωγικού συστήματος, οι φοιτητές θα βρεθούν μπροστά σε ένα νέο ακαδημαϊκό χάρτη. Περίπου 100 πανεπιστημιακά τμήματα ιδρύονται στο εν λόγω νομοσχέδιο και τα ΤΕΙ απορροφώνται από τα ήδη υπάρχοντα Πανεπιστήμια και επανιδρύονται ως πανεπιστημιακά. 

Ήδη σε προηγούμενους νόμους ιδρύθηκαν 50 επιπλέον πανεπιστημιακά τμήματα με την ίδια διαδικασία και συνολικά οι αλλαγές  αφορούν σχεδόν όλες τις ελληνικές περιφέρειες. Στην πλειοψηφία τους, τα περισσότερα τμήματα θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2019, δηλαδή οι πρώτοι τους εισακτέοι θα είναι φετινοί υποψήφιοι της Γ' Λυκείου. 

-Μεταρρύθμιση Γ’ Λυκείου: Η Γ' Λυκείου μεταρρυθμίζεται πλήρως με τα διδασκόμενα μαθήματα να μειώνονται από 15 σε 7 και τις διδακτικές ώρες στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να αυξάνονται (σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και να διπλασιάζονται) σε 6 ώρες. Τη νέα δομή της θα εγκαινιάσουν οι φετινοί μαθητές της Γ' Λυκείου. 

Ο κ. Γαβρόγλου ανάφερε ότι με το νομοσχέδιο επιλύονται τρία προβλήματα: "Το πρώτο είναι το θέμα της ανυπαρξίας της τρίτης λυκείου, το δεύτερο είναι το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο δεν εξαντλεί μόνο τους υποψήφιους αλλά τους μαθαίνει τεχνικές για να μπουν στα Πανεπιστήμια χωρίς όμως να τους μορφώνει. Και το τρίτο ότι τα δύο ισότιμα σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης -τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ- πρέπει να τα δει κανείς ενιαία σε ένα πλαίσιο νέας αρχιτεκτονικής για την ανώτατη εκπαίδευση», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας για το νομοσχέδιο".

 

 

Φωτο: Eurokinissi 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook