X

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό στην Αθήνα - "Βιώνουμε όλοι μία τραγική κατάσταση"

"Ποιότητα ζωής για όλους" είναι το μήνυμα που έστειλε ο Νίκος Ανδρουλάκης από τη χθεσινή εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό της Αθήνας.

Γράφει: TheToc team

Στην εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε τις θέσεις και τις λύσεις που προτείνει το κόμμα, επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων, ώστε να διευκολυθούν οι Αθηναίοι πολίτες.

"Βιώνουμε όλοι μία τραγική κατάσταση. Η ζωή στην Αθήνα έχει φτάσει στο απροχώρητο. Είναι σύμπτωμα της σημερινής κατάστασης ότι η κυβέρνηση δεν επενδύει στη βιωσιμότητα, με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων", ανέφερε, κάνοντας λόγο για "αμέτρητα αυτοκίνητα, γηρασμένο στόλο και χώρους στάθμευσης που δεν επαρκούν για τους κατοίκους".

Όπως τόνισε, "η αναζήτηση θέσης στάθμευσης έχει μετατραπεί σε προσωπική περιπέτεια για κάθε πολίτη καθημερινά", προσθέτοντας ότι "ο μέσος οδηγός χάνει στον δρόμο 100 ώρες τον χρόνο, ενώ το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα κοστίζει στην εθνική οικονομία από 80 έως 90 εκατομμύρια ευρώ".

Στη συνέχεια, ο Νίκος Ανδρουλάκης πρόσθεσε ότι "Το ΠΑΣΟΚ, όμως, δεν βάζει τα θέματα έτσι απλά προς συζήτηση. Προσπαθεί πάντα τεκμηριωμένα, με αίσθημα ευθύνης, να προτείνει λύσεις υπαρκτές. Λύσεις που σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις έχουν φέρει αποτελέσματα".

Τόνισε ακόμη πως "Εμείς, με αυτόν τον τρόπο βρισκόμαστε μέσα στην κοινωνία. Δίπλα στον πολίτη. Και αφουγκραζόμαστε τις πραγματικές του ανάγκες. Με ρεαλιστικές λύσεις για μια ποιοτική ζωή, για μια ποιοτική καθημερινότητα".

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υπενθύμισε ότι "Αυτό, άλλωστε, ήταν και η παρουσίαση του προγράμματός μας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Ένα πρόγραμμα για όλα, συγκεκριμένο, προοδευτικό, τεκμηριωμένο, κοστολογημένο. Για να φύγουμε και από τον λαϊκισμό που πληρώσαμε ακριβά και από τον διχασμό που πληρώσαμε ακριβά. Διότι αυτό το κόμμα έχει μια πορεία συνέπειας, ευθύνης και προόδου και για αυτό διεκδικεί από τον ελληνικό λαό τη στήριξή του στις επόμενες εθνικές εκλογές".

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι "Αγωνιζόμαστε για μια "Ελλάδα για Όλους”. Στο πλευρό του συνταξιούχου που σκέφτεται δυο και τρεις φορές τι θα αγοράσει στο σούπερ μάρκετ, του φοιτητή που σκέφτεται τις δυσκολίες να βρει ένα σπίτι με ενοίκιο αξιοπρέπειας, του αγρότη που βλέπει το κόστος παραγωγής να έχει απογειωθεί και που σήμερα αντιδρά".

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό της Αθήνας

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, που συνοψίζονται ως εξής:

  • Για το μεγάλο ζήτημα του Κηφισού

"Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αρχικά με έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού ώστε να αποτρέψουμε την υπερφόρτωση του δικτύου, όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης.

Δημιουργούμε έναν έξυπνο μηχανισμό ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι το 30% της συμφόρησης στον Κηφισό οφείλεται σε ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Παράλληλα προχωρούμε σε στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις: αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας και εξετάζουμε την επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά".

Έτσι οι πολίτες αποκτούν τις μετακινήσεις που αξίζουν, ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες, όχι με τα ευχολόγια της ΝΔ.Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των κρίσιμων έργων υποδομών, με μελέτες, αδειοδοτήσεις και με εξεύρεση και καθορισμό χρηματοδοτικών πηγών.

  • Προωθούμε τον ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Πρόσφατα στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησα για μητροπολιτικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ στις μεγάλες πόλεις την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Ας κάνουμε την αρχή από τις πολιτικές αστικής κινητικότητας.
  • Προχωράμε στο συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών του Λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Έγινε από το ΠΑΣΟΚ σε περιορισμένη έκταση στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Μπορούμε, λοιπόν, με αυτό το παράδειγμα να πάρουμε τώρα μια γενναία απόφαση για ένα πραγματικά μητροπολιτικό συντονισμό.
  • Νομοθετούμε τη θέσπιση ως προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας. Δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητες οι επιλογές αυτές από τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας.
  • Σχεδιάζουμε ένα διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού. Αυτά θέλουν ολοκληρωμένες μελέτες για όλο το δημόσιο τομέα που αφορά στο λεκανοπέδιο.
  • Προχωράμε σε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, για να διαμορφώσουμε ανθρώπινες γειτονιές.
  • Ενθαρρύνουμε μέσω οικονομικών κινήτρων την κατασκευή περιφερειακών, προς το κέντρο, χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόγειων και υπέργειων, με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου. Ένα αντίβαρο δηλαδή, για κάθε νέο χώρο στάθμευσης και ένας νέος χώρος πρασίνου στο ίδιο δημοτικό διαμέρισμα.
  • Σχεδιάζουμε τη μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, εκεί που χτυπά ο παλμός της δημιουργίας, ενώ παρέχουμε κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας.

Αυτό είναι το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ και αυτό το σχέδιο ζητώ από τον ελληνικό λαό να μας δώσει τη δύναμη να υλοποιήσουμε για μια πιο ανθρώπινη ζωή για όλους τους Έλληνες, για όλους τους πολίτες".

Καταλήγοντας ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε: "Η σημερινή μας εκδήλωση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Θα καταβάλλουμε όποια προσπάθεια χρειαστεί, ώστε η Αθήνα μας να μετατραπεί σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και με υψηλή ποιότητα ζωής. Ποιότητα ζωής για όλους. Είτε έχουν χρήματα είτε δεν έχουν χρήματα. Είναι η ακρίβεια ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Είναι το κυκλοφοριακό ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Αλλά, επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της ασφάλειας. Το δικαίωμα στην ασφάλεια του πολίτη σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, σε κάθε γειτονιά της Αττικής, είναι προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι το όραμά μας για μια Αθήνα πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη. Με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη".

Διαβάστε Επίσης

Χάρης Δούκας: Πρέπει να αλλάξουμε υπόδειγμα

Ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ανέφερε μεταξύ άλλων για το κυκλοφοριακό: "Δεν υπάρχει (εύκολη) λύση στο κυκλοφοριακό, υπάρχει λύση για την κινητικότητα, λένε οι δικοί. Λένε μάλιστα ότι όσους δρόμους κι αν φτιάξεις, αν δεν αλλάξεις τον τρόπο που προσεγγίζεις την κινητικότητα, θα είναι μονίμως μποτιλιαρισμένοι".

Ο δήμαρχος της πόλης σημείωσε ότι "έχει πολύ μεγάλη σημασία να αναδείξουμε προτάσεις και δράσεις που δεν θα αφορούν μία από τα ίδια, κι άλλους νέους δρόμους κι άλλους τέτοιους σχεδιασμούς, αλλά διαφορετικές προσεγγίσεις. Πρέπει να αλλάξουμε υπόδειγμα".

Σε αυτό το πλαίσιο ανέφερε ότι το 2025 οι συζητήσεις που λένε για δακτύλιο δεν προσφέρουν και πολλά, "ούτε και θα λύσουν πολλά προβλήματα διατυπώσεις που έπεσαν στο τραπέζι όπως είπε και ο κ. Κυρανάκης πριν από λίγες μέρες ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό 7:00-10:00 θα μπορέσει να δημιουργήσει μεγάλη ανακούφιση". "Θετικό, αλλά ανακούφιση μεγάλη δεν θα δημιουργήσει", σχολίασε. Πρόσθεσε ότι δεν θέλει να μηδενίζει και πως "έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες, όπως ο εκσυγχρονισμός και η πολύ μικρή αύξηση του στόλου των λεωφορείων και η περίφημη γραμμή 4 του μετρό που πάει όμως πάρα πολύ αργά".

Προς επίρρωση της θέσης του για αλλαγή υποδείγματος ανέφερε ορισμένα στοιχεία. Είπε ότι το 2024 χάθηκαν περίπου 500.000 δρομολόγια λεωφορείων γιατί δεν υπήρχαν οδηγοί. Πρόσθεσε ότι είναι μονίμως γεμάτο το μετρό, με συρμό ανά 6 λεπτά μέσο όρο και πως, κατά τους ειδικούς, αν γίνει 3 λεπτά θα αποτυπωνόταν αυτό σα να είχαμε μία επιπλέον λεωφόρο 110 χλμ στην Αττική, απορροφώντας αντίστοιχες μετακινήσεις.

Ο κ. Δούκας τόνισε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στην Αθήνα η Δημοτική συγκοινωνία, κάνοντας αναφορά στο σχετικό σχέδιο που έχει καταθέτει στον ΟΑΣΑ, το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας, ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, δημιουργία περισσότερων θέσεων πάρκινγκ. Είπε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα, σε δυο-τρεις εβδομάδες, "ανακοινώνουμε το νέο πάρκινγκ στην Κοτζιά, περίπου 500 νέες θέσεις και αμέσως μετά έχουμε βρει άλλες δύο δυνατότητες για να τις αναδείξουμε κι αυτές και να της παρουσιάσουμε το 2026".