
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσίασαν τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία των νέων ψηφιακών υπηρεσιών στον χώρο της Υγείας, καθώς και τα δεδομένα της αξιολόγησης ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία.
Ο κ. Παπαστεργίου τόνισε πως πρόκειται για "εφαρμογές με χαμηλότερο κόστος αλλά πολλαπλασιαστικό όφελος", που "κάνουν τη διαφορά και λύνουν προβλήματα της καθημερινότητας".
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το MyHealth App έχει ήδη εγκατασταθεί από 1,6 εκατομμύρια πολίτες, ενώ μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566 έχουν καταγραφεί πάνω από 600.000 κλήσεις.

Συνολικά έχουν κλειστεί περισσότερα από 200.000 ραντεβού, εκ των οποίων τα 133.000 ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Η γραμμή 1566 είναι σχεδιασμένη για να δέχεται 11.000 κλήσεις ημερησίως, ωστόσο την 1η Οκτωβρίου καταγράφηκαν 162.000 κλήσεις, ένδειξη του αυξημένου ενδιαφέροντος των πολιτών.
Από το περασμένο Σάββατο προστέθηκε και η υπηρεσία call back, που επιτρέπει σε όσους καλούν να λαμβάνουν επιστροφή κλήσης χωρίς αναμονή.
Σήμερα, στο σύστημα των ραντεβού συμμετέχουν 12.600 γιατροί από 40 διαφορετικές ειδικότητες, ενώ έχει θεσπιστεί η υποχρέωση κάθε γιατρού στα νοσοκομεία να διαθέτει 12 ραντεβού την εβδομάδα, προσθέτοντας έτσι περίπου 7 εκατομμύρια επιπλέον ραντεβού ετησίως.
"Έχουμε ένα σύστημα που λειτουργεί και ένα μεγάλο απόθεμα ραντεβού. Ο ασθενής μπορεί πλέον να βρει γρήγορα γιατρό", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Θετικά τα πρώτα δείγματα ικανοποίησης των ασθενών
Η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλβιρίδη, παρουσίασε τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των ασθενών που νοσηλεύτηκαν στα δημόσια νοσοκομεία μεταξύ 14 Ιουλίου και 3 Οκτωβρίου.
Από 79 εκατομμύρια sms, απαντήθηκαν 14.885 ερωτηματολόγια. Η συνολική θετική εμπειρία των ασθενών ανέρχεται σε 92%, με υψηλά ποσοστά ικανοποίησης από ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Ωστόσο, μέτρια είναι τα ποσοστά ικανοποίησης για την καθαριότητα, την επάρκεια προσωπικού και τη συμμετοχή των ασθενών στις αποφάσεις θεραπείας. Μόνο το 48% των ασθενών που νοσηλεύτηκαν αξιολόγησαν θετικά το φαγητό των νοσοκομείων.

Το 31% των ερωτηματολογίων προέρχεται από νοσοκομεία της Αθήνας, ενώ η συμμετοχή ασθενών που νοσηλεύτηκαν στην Αττική ανέρχεται σε 20,4%.
Η μεγαλύτερη ικανοποίηση καταγράφεται στις καρδιολογικές και χειρουργικές κλινικές, ενώ χαμηλότερη εμφανίζεται στις παθολογικές.
Η κ. Βιλβιρίδη σημείωσε πως εντός του μήνα θα διανεμηθεί ενημερωτικό υλικό στα νοσοκομεία, με στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής των ασθενών στη διαδικασία αξιολόγησης.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr