X

Πιερρακάκης για ΕΛΤΑ: Δεν προβλέπεται κλείσιμο, αλλά μετασχηματισμός των 158 καταστημάτων

"Το νέο σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ διασφαλίζει καθολική πρόσβαση, βιωσιμότητα και ισχυρή παρουσία σε όλη τη χώρα"

Γράφει: TheToc team

Το νέο σχέδιο του Υπερταμείου για τον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) παρουσίασε σήμερα στη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που ενισχύει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, διασφαλίζει την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία και θωρακίζει την παρουσία των ΕΛΤΑ σε κάθε γωνιά της χώρας.

Όπως τόνισε ο υπουργός, με βάση ένα ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε περιοχής μοντέλο, προβλέπεται μετασχηματισμός 158 καταστημάτων. Σε 28 περιπτώσεις υπάρχει ήδη κατάστημα ΕΛΤΑ Courier σε απόσταση 100–200 μ. και πρόσθεσε ότι θα εξεταστεί να αναλάβουν το έργο εκείνοι και να μην αλλάξει τίποτα στην καθημερινότητα των πολιτών.

Για 113 καταστήματα, ο μετασχηματισμός θα προχωρήσει μόνο αφού βρεθεί πράκτορας των ΕΛΤΑ και μόνο κατόπιν πλήρους και έγκαιρης ενημέρωσης των πολιτών τόνισε ο Κ. Πιερρακάκης, επισημαίνοντας ότι ήδη καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον από τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες, γεγονός που επιβεβαιώνει την αποδοχή και τη δυναμική του σχεδίου.

Παράλληλα, με βάση το σχέδιο 17 καταστήματα δεν θα μετασχηματιστούν, καθώς καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες τραπεζικών συναλλαγών.

Διαβάστε Επίσης

Όπως επισήμανε ο κ. Πιερρακάκης, "αυτό αποδεικνύει ότι το σχέδιο δεν εφαρμόζεται μηχανιστικά, αλλά με σεβασμό στις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Καμία τοπική κοινωνία δεν μένει μετέωρη", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, με βάση το σχέδιο του Υπερταμείου, περιλαμβάνει και την ανάπτυξη του μοντέλου "shop-in-shop", με παρουσία των ΕΛΤΑ μέσα σε σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλεία, πρακτορεία Τύπου και άλλα σημεία λιανικής.

Το συγκεκριμένο μοντέλο, σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, εφαρμόζεται ήδη σε 500 σημεία στη χώρα με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Παράλληλα ο Κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι το νέο σχέδιο εντάσσεται στη συνολική στρατηγική εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ, με στόχο ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και οικονομικά βιώσιμο ταχυδρομικό δίκτυο, που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί ισότιμα όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της χώρας.

Δ. Παπαστεργίου: Θέλουμε τα ΕΛΤΑ σε κάθε σημείο της χώρας - Απαιτείται μετασχηματισμός καταστημάτων

"Το κρίσιμο είναι σε κάθε σημείο της χώρας, μέσω της καθολικής υπηρεσίας, οι πολίτες να μπορούν να δεχθούν υπηρεσίες από τα ΕΛΤΑ. Το κρίσιμο παραμένει το να μείνει η ταμπέλα των ΕΛΤΑ σε κάθε σημείο της χώρας γιατί τα ΕΛΤΑ είναι εμπιστοσύνη, είναι σχέση την οποία έχουμε δομήσει στα περίπου 100 χρόνια της υπηρεσίας τους και δεν πρέπει να την χαλάσουμε" δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την καθολική υπηρεσία των ΕΛΤΑ, τομέα ευθύνης του υπουργείου.

"Είμαστε υπεύθυνοι για τη λειτουργία της ταχυδρομικής αγοράς. Έχουμε και έναν ακόμα σημαντικό ρόλο που έχει να κάνει με την καθολική υπηρεσία, την άγονη γραμμή των ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ κάθε χρόνο λειτουργούν τα καταστήματά τους σε όλη την Ελλάδα, στέλνουν έκθεση στην Επιτροπή Ταχυδρομείων και λένε ότι θέλουμε αυτά τα χρήματα. Η ΕΕΤΤ κρίνει κατά πόσο εκτελέστηκε αυτό το έργο και αποτιμά αυτό το ποσό. Διαχρονικά, τα ΕΛΤΑ ζητούσαν περισσότερα χρήματα το 2013 είχαν ζητήσει 57 εκατομμύρια, πήραν 38 εκατομμύρια σιγά σιγά άρχισε να συγκλίνει το αίτημα των ΕΛΤΑ με αυτό που η ΕΕΤΤ καθορίζει. Από την ώρα που η ΕΕΤΤ κρίνει ότι εκτελέστηκε η καθολική υπηρεσία, εμείς ερχόμαστε στο υπουργείο να πληρώσουμε. Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν υπήρξαν καθυστερήσεις στην πληρωμή της καθολικής υπηρεσίας, με αποτέλεσμα τα ΕΛΤΑ να χρειαστεί να προβούν σε δανεισμό και προφανώς στην πληρωμή επιτοκίων. Από το 2019 και μετά, τα πράγματα μπήκαν σε μια σειρά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα που μιλάμε δεν οφείλουμε στα ΕΛΤΑ ούτε ένα ευρώ. Τα ΕΛΤΑ η αλήθεια είναι ότι έχουν ζητήσει περισσότερα χρήματα, όμως ένα ποσό περίπου 29 εκατομμυρίων εκκρεμεί προκειμένου να πληρωθεί. Μέχρι σήμερα, από το 2013 έως το 2025, έχουν πληρωθεί 353 εκατομμύρια σε καθολική υπηρεσία συν έξι εκατομμύρια για τον covid, το οποίο εγκρίθηκε", ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής, λέγοντας πως "Τα ΕΛΤΑ τηρούν την καθολική υπηρεσία, σε γενικές γραμμές, με μικροπροβλήματα και γι' αυτό στο παρελθόν η ΕΕΤΤ έχει επιβάλλει μικρά ή και μεγαλύτερα πρόστιμα, προκειμένου τα ΕΛΤΑ να συνετιστούν και να ευθυγραμμιστούν με τις υποχρεώσεις τους. Καθολική υπηρεσία είναι η παρουσία των ΕΛΤΑ με διάφορους τρόπους με κατάστημα, με θυρίδα, με πρακτορεία σε κάθε σημείο προκειμένου ο πολίτης να μπορέσει να εξυπηρετηθεί".

Σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, "Είναι κρίσιμο να μείνουν ανοιχτά τα ΕΛΤΑ. Διότι όλο αυτό το διάστημα συζητάμε χωρίς να υπολογίζουμε το τι θα σήμαινε να μην μετασχηματιστούν καταστήματα, να μην ληφθούν μέτρα με δεδομένο ότι η αγορά έχει αλλάξει".

Διαβάστε Επίσης

Γ. Παπαχρήστου: Αναγκαία προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ

Ο μετασχηματισμός των Ελληνικών Ταχυδρομείων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα και τη συνέχιση της καθολικής υπηρεσίας σε όλη τη χώρα, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γιάννης Παπαχρήστου, κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Όπως υπογράμμισε, κρίσιμο στοιχείο του εγχειρήματος είναι ο σαφής θεσμικός διαχωρισμός ρόλων μεταξύ Πολιτείας, Υπερταμείου και διοικήσεων, που διασφαλίζει διαφάνεια, λογοδοσία και αποτελεσματική υλοποίηση των στρατηγικών αποφάσεων.

Αναφερόμενος στη συνολική εικόνα του χαρτοφυλακίου του Υπερταμείου, σημείωσε ότι το 2015 μόλις 3 από τις εταιρείες ήταν κερδοφόρες, με σωρευτικές ζημίες 176 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 οι 8 από τις 10 θυγατρικές παρουσίασαν κερδοφορία, με συνολικό θετικό αποτέλεσμα 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, την περίοδο 2017-2025 το Υπερταμείο έχει αποδώσει στο Ελληνικό Δημόσιο σωρευτικά μερίσματα ύψους 279,8 εκατ. ευρώ, τα οποία κατευθύνθηκαν στην απομείωση του δημόσιου χρέους και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Διαβάστε Επίσης

Ο κ. Παπαχρήστου αναγνώρισε ότι υπήρξαν αστοχίες στην αρχική εφαρμογή της αναδιάταξης του δικτύου των ΕΛΤΑ, κυρίως ως προς την ενημέρωση και τη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, επισημαίνοντας ότι αυτές αντιμετωπίζονται πλέον με θεσμικές παρεμβάσεις και οργανωμένο διάλογο σε τοπικό επίπεδο.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Μάριος Τέμπος, παρουσίασε το πλήρες σχέδιο μετασχηματισμού του οργανισμού, το οποίο βασίζεται σε τρεις αλληλένδετους άξονες: τη χρηματοοικονομική εξυγίανση, τη διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας με ενίσχυση της φυσικής παρουσίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όπως ανέφερε, η βελτιστοποίηση του δικτύου βασίζεται στον εξορθολογισμό ενός δομικά μη βιώσιμου μοντέλου, με ταυτόχρονη πρόβλεψη εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης πριν από κάθε αλλαγή.

Ο σχεδιασμός των ΕΛΤΑ προβλέπει ενίσχυση -και όχι μείωση της φυσικής παρουσίας, μέσα από ένα πολυκαναλικό δίκτυο που περιλαμβάνει ιδιόκτητα καταστήματα, συνεργαζόμενα πρακτορεία, σημεία παραλαβής-παράδοσης, έξυπνες θυρίδες και ενισχυμένη κατ' οίκον εξυπηρέτηση από τους 1.600 ταχυδρόμους και διανομείς του οργανισμού. Ήδη περισσότεροι από 1.300 ταχυδρόμοι έχουν εξοπλιστεί με tablets και φορητούς εκτυπωτές, ενώ έχει ανανεωθεί το 25% του στόλου οχημάτων με νέα αγροτικά, ηλεκτρικά δίκυκλα και βαρέα οχήματα.

Παράλληλα, ο κ. Τέμπος ανέδειξε τις στρατηγικές συνεργασίες των ΕΛΤΑ με διεθνείς παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon και η Temu, καθώς και τη συνένωση ΕΛΤΑ - ΕΛΤΑ Courier, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου 2025-2027. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ, που περιλαμβάνει περίπου 80 ακίνητα σε όλη τη χώρα, όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως μέσο δημιουργίας πόρων που επανεπενδύονται σε υποδομές, ψηφιακά συστήματα και υπηρεσίες που στηρίζουν το βασικό επιχειρησιακό έργο του οργανισμού.

Κοινός παρονομαστής των παρεμβάσεων είναι ότι ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ προχωρά με μετρήσιμα αποτελέσματα, θεσμική συνέπεια και σαφή δέσμευση για οικονομική βιωσιμότητα, κοινωνικό πρόσημο και ισχυρή παρουσία σε κάθε περιοχή της χώρας.

Π. Δουδωνής: Τι ωραίο πλιάτσικο

"Αν νομίζετε ότι με τούτη την Επιτροπή τελειώνει η ιστορία, κάνετε λάθος. Αν νομίζετε ότι αλλάζοντας Επιτροπή, στερώντας τη φωνή των βουλευτών της Περιφέρειας, που βλέπουν τα ΕΛΤΑ στις περιοχές τους να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, τη γλιτώσατε, πλανάσθε πλάνην οικτράν", σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Δουδωνής αναφερόμενος στη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη λειτουργία των ΕΛΤΑ.

"Αυτή την πλάνη θα την πληρώσετε. Διότι ο κόσμος έχει εξεγερθεί. Τα ΕΛΤΑ ήταν η τελευταία σύνδεση του πολίτη με το Κέντρο. Και αυτό δεν μπορεί να το ανεχθεί η Περιφέρεια που φθίνει δημογραφικά, που έχει αγκαλιάσει τα ΕΛΤΑ, και το βλέπετε από τις αντιδράσεις. Το 80% των δήμων δίνει δωρεάν τα οικήματα για να στεγαστούν τα ΕΛΤΑ. Αυτή την αντίδραση δεν θα τη γλιτώσετε ούτε κοινωνικά, ούτε κοινοβουλευτικά. Γιατί εδώ ταιριάζει ο τίτλος του βιβλίου: "Τι ωραίο πλιάτσικο!". Αλλά αυτό το πλιάτσικο δεν θα σας αφήσουμε να το ολοκληρώσετε", είπε ο κ. Δουδωνής.

Ο βουλευτής αναφέρθηκε σε όσα έγιναν επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και στην πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για τα ΕΛΤΑ.

"Υπήρξε ένα πρόγραμμα εξυγίανσης των ΕΛΤΑ τη δεκαετία του 1990. Μπήκαν στο δεύτερο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, έπειτα μπήκαν στο τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Είχαμε αυτοματοποιημένα Κέντρα Διαλογής, Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα. Το 2003 τα ΕΛΤΑ είχαν τα μεγαλύτερα κέρδη στην ιστορία τους, τον μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης πελατών στην Ευρώπη, κατά το Ευρωβαρόμετρο. Και την ίδια περίοδο υπήρξε μια ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο από ευρωβουλευτές, ότι η χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ νοθεύει τον ανταγωνισμό. Ξέρετε ποιος ήταν ένας από τους δύο ευρωβουλευτές που υπέγραφε την ερώτηση; Ο κ. Χατζηδάκης. Αυτός ήταν. Αυτός ήταν ο ένας από τους δύο ευρωβουλευτές που υπέγραφε την ερώτηση. Γιατί η δουλειά πάει χρόνια πίσω. Πάει δεκαετίες πίσω και κρύβεται τώρα. Τότε, λοιπόν, μετά τις παρεμβάσεις αυτές, υπήρξε συνεργασία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, με την Επιτροπή, και το θέμα λύθηκε υπέρ των ΕΛΤΑ", είπε ο Παναγιώτης Δουδωνής και σχολίασε:

"Τώρα λέει ο κ. Πιερρακάκης, είπε ο κύριος υπουργός, θα κριθεί το κριτήριο του ιδιώτη επενδυτή. Έχετε υπόψη σας ποιος έχει θέσει το κριτήριο του ιδιώτη επενδυτή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αμφισβητώντας την απόφαση για τα ΕΛΤΑ; Είναι ο κ. Φέσσας και η ACS; Δηλαδή, με λίγα λόγια, είναι αυτός που στα εγκαίνια ήταν ο κ. Χατζηδάκης; Είναι αυτός που στα εγκαίνια ήταν ο κ. Παπαστεργίου, που είναι εδώ μαζί μας; Είναι ο ίδιος αυτός. Ορίστε. Δείτε τους όλοι εδώ μαζί στα εγκαίνια. Είναι πρέπον, διαρκούσης αντιδικίας, να πηγαίνει με ανταγωνιστή δημόσιας εταιρείας στα εγκαίνια της επιχείρησης και του καταστήματός της ο εν ενεργεία υπουργός, με τον οποίο αντιδικεί ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης;".

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ανήξερος σε σχέση με το κλείσιμο των ΕΛΤΑ, ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και συνέχισε: "Υπάρχει δημοσίευμα της "Εφημερίδας των Συντακτών" εδώ: "Τα 204 ψέματα του κ. Χατζηδάκη", που δείχνει το email με το οποίο ήταν πλήρως ενήμερος για το κλείσιμο των 204 καταστημάτων, όπως σαφώς θα ήταν και ο πρωθυπουργός. Και επιπλέον, φήμες λένε ότι με λιγότερα καταστήματα μπήκε ο κ. Σκλήκας στο Μαξίμου, με περισσότερα κλειστά βγήκε".

Ο Παναγιώτης Δουδωνής αναφέρθηκε σε κατασπατάληση πόρων και κακοδιαχείριση στα ΕΛΤΑ. "Πενήντα εκατομμύρια σε απευθείας αναθέσεις για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλου τύπου νομικές υπηρεσίες. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: 12,5 εκατομμύρια συν ΦΠΑ έχει πάρει η PWC. 12.450.000. Είναι και η Delloite. 568.00 ευρώ. Αλλά, βέβαια, εδώ πέρα συναντώνται και γνωστοί, διαπρεπείς δικηγόροι του ελληνικού κοινοβουλίου, όπως είναι ο κ. Πάτσης. Και βλέπω εδώ 134.000 o κύριος Πάτσης. ΜΕΤΑ, DLA PIPER. Αυτή είναι μια κοινοπραξία τότε ενός εν ενεργεία βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας με έναν μετέπειτα υποψήφιο ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας. Αναφέρομαι στον κύριο Πάτση και στον κύριο Ομράν. Αυτοί έχουν πάρει από κοινού 836.000. Και η DLA PIPER μόνη της 124.000", είπε ο κ. Δουδωνής και αναφέρθηκε και στην πολιτική αμοιβών στον Οργανισμό: "Από 55.000 ευρώ σημερινός μισθός, πήγε 125.000 του COO. Του CFO από 55.000 επίσης 125.000. Το ίδιο και σε μια σειρά υψηλόβαθμων. Και γενικώς οι αυξήσεις είναι από 29.000 ευρώ ετησίως έως 69.188 ευρώ ετησίως. Αυτά έναν μήνα πριν κλείσετε τα καταστήματα των ΕΛΤΑ. Κατατίθενται στα πρακτικά".

Σ. Φάμελλος: Πολιτικές ευθύνες για το πάρτι στα ΕΛΤΑ

Για "προσβολή" της Βουλής έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τα ΕΛΤΑ, καταλογίζοντας στην κυβέρνηση ότι ανέβαλε τη συνεδρίαση για το κλείσιμο των καταστημάτων με στόχο να συγκαλύψει ακόμα ένα σκάνδαλο.

"Εδώ υπάρχει ένα ζήτημα κοινοβουλευτικής δεοντολογίας, που είναι η Δημοκρατία. Αυτό λέμε στην Ελλάδα Δημοκρατία, όχι να κάνετε κουμάντο με τα ρουσφέτια σας και εν κρυπτώ, μαζί με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο δεν το έχετε τηρήσει. Θέλετε, λοιπόν, να δημιουργήσετε τετελεσμένα", σημείωσε.

Εξάλλου, απέναντι στις κατηγορίες ότι "για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ", παρέπεμψε σε αυτά που είπε ο διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος "παραδέχτηκε ότι τα ΕΛΤΑ ήταν κερδοφόρα το 2020".

Ο κ. Φάμελλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα 280 εκατομμύρια, τα οποία "έριξε" η κυβέρνηση στα ΕΛΤΑ το 2020, διερωτώμενος εάν ήταν για να ταΐσουν τις "γαλάζιες ακρίδες" ή γιατί ήταν όντως βιώσιμα.

Στη συνέχεια μίλησε για σειρά ευθυνών της κυβέρνησης, από τις αναθέσεις από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία στον κ. Πάτση το 2020-2022, ύψους πάνω από 800.000 ευρώ και το γενικότερο "όργιο αναθέσεων και παρανομιών στη διαχείριση των ΕΛΤΑ", μέχρι τις προσλήψεις με παράκαμψη ΑΣΕΠ και τις κατατμήσεις των συμβάσεων.

"Αριστεία στη διαφθορά", σχολίασε κάνοντας λόγο για "ένα καραμπινάτο σκάνδαλο της Νέας Δημοκρατίας".

"Από τη μια μεριά, κάνατε ό,τι κάνατε με ψέματα και μεγάλα λόγια για να ταΐσετε "γαλάζιες ακρίδες", κι απ' την άλλη μεριά τα κλείνετε για να ικανοποιήσετε τα ιδιωτικά κούριερ, τις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Αυτό είναι το σχέδιο σας "ό,τι αρπάξουμε και να βολέψουμε και τους μεγάλους"", πρόσθεσε, ενώ επανέλαβε το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ να ανακληθεί συνολικά η εν λόγω απόφαση και όχι να ξανανοίξουν "κάποια" καταστήματα.

"Υπάρχουν κερδοφόρα καταστήματα σε περιοχές που δεν υπάρχει άλλη εξυπηρέτηση και πρέπει να ανοίξουν τώρα. Όλοι οι δήμοι έχουν στραφεί εναντίον σας, όλη η κοινωνική αντίδραση είναι εναντίον σας. Είναι ένα ακόμα χτύπημα και στους αγρότες, οι οποίοι κινητοποιούνται", τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Κλείνοντας, προανήγγειλε καα άλλες πρωτοβουλίες, καθώς προκύπτει και "ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, με αδιαφάνεια και ατασθαλίες, ρουσφέτια, προσλήψεις, απευθείας αναθέσεις".

Σε αυτό το πλαίσιο, ζήτησε την κατάθεση του πορίσματος των ορκωτών για τα ελλείματα στα ΕΛΤΑ που παραγγέλθηκε το 2023 και έμεινε στα συρτάρια του Υπερταμείου, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι απαιτείται εξεταστική επιτροπή για το σκάνδαλο των ΕΛΤΑ.

"Υπάρχει σοβαρή ευθύνη και υπουργών για όλο αυτό το πάρτι που έγινε στα ΕΛΤΑ και τη χρεοκοπία που έγινε με τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Υπάρχουν ευθύνες στα πολιτικά πρόσωπα για τα ρουσφέτια. Υπάρχουν ευθύνες για τις κατατμήσεις", κατέληξε ο κ. Φάμελλος.

Αλ. Χαρίτσης: "Πράσινο" φως του Μητσοτάκη για λουκέτο στα ΕΛΤΑ

Ευθύνες στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για "αιφνιδιαστικό λουκέτο σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα" απέδωσε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, σε παρέμβασή του στην σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ο κ. Χαρίτσης επανέλαβε ότι "το πράσινο φως για το λουκέτο στα ΕΛΤΑ το έδωσε ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου", προκαλώντας τους παριστάμενους υπουργούς να τον διαψεύσουν εάν μπορούν.

"Μόνο όταν υπήρξαν αντιδράσεις ακόμη και από βουλευτές της συμπολίτευσης επιχειρήθηκε μια προσωρινή αναδίπλωση", ανέφερε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς και πρόσθεσε: "Ο κ. Μητσοτάκης είχε μυστικές συσκέψεις και καρατόμησε τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ ψάχνοντας για ακόμα ένα εξιλαστήριο θύμα, όπως συνηθίζει άλλωστε". Θύμισε, ακόμη, "το ευτράπελο της ματαίωσης κοινής συνεδρίασης των δύο κοινοβουλευτικών επιτροπών στις αρχές Νοεμβρίου, 10 μόλις λεπτά πριν την έναρξη της συνεδρίασης".

Για το κλείσιμο των καταστημάτων, σημείωσε πως "η επιλογή να κλείσουν μαζικά καταστήματα ούτε τεχνοκρατική είναι ούτε ουδέτερη. Ευνοεί συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα και μεταφέρει κόστος και ταλαιπωρία στους πιο αδύναμους. Κι αυτό είναι καθαρά πολιτική επιλογή, όχι αναγκαιότητα".

Επίσης, παρέθεσε στοιχεία "για την προκλητική κακοδιαχείριση με αναθέσεις", όπως είπε. Ειδικότερα, "1 εκατ. ευρώ στον κ. Πάτση, ανάθεση σχεδόν 5 εκατ. ευρώ στην PWC για υπηρεσίες συμβούλου, με ασφαλιστήριο 500.000 ευρώ για τα στελέχη της διοίκησης και μάλιστα τις μέρες ακριβώς που ανακοινωνόταν το μαζικό κλείσιμο καταστημάτων". Ρώτησε, δε, εάν όλα αυτά υπηρετούν τον εξορθολογισμού του κόστους, για τον οποίο μιλάει το στρατηγικό σχέδιο του Υπερταμείου, που εγκρίνεται από τον υπουργό Οικονομικών. "Μην επιχειρείτε να καλυφθείτε πίσω από το Υπερταμείο", επεσήμανε.

Στη συνέχεια, ο κ. Χαρίτσης είπε ότι "το στρατηγικό σχέδιο του Υπερταμείου έως το 2027 μιλάει για όραμα να γίνουν τα ΕΛΤΑ θεμέλιο της ελληνικής κοινωνίας" και ρώτησε:

"1. Διασφαλίζεται η καθολική υπηρεσία μετά το κλείσιμο των 204 καταστημάτων;

2. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έστειλε επιστολή και ζητάει από τα ΕΛΤΑ άμεση πληροφόρηση για την εξασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας. Τι έχουν απαντήσει τα ΕΛΤΑ;

3. Πώς υπολογίζεται το κόστος της καθολικής υπηρεσίας και πότε καταβάλλεται; Καταβάλλεται τακτικά και εμπρόθεσμα ή καθυστερεί; Και πόσο επηρεάζεται αυτό από τη μείωση του δικτύου;".

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς στους εργαζόμενους, μόνιμους και εργολαβικούς, ζητώντας από τους υπουργούς να δεσμευτούν για τη διασφάλισή τους.

"Τα ΕΛΤΑ δεν είναι μια οποιαδήποτε επιχείρηση. Είναι υποδομή συνοχής. Είναι ο τρόπος με τον οποίο το κράτος έφτανε μέχρι το τελευταίο χωριό, μέχρι τον ηλικιωμένο, τον αγρότη, τον μικρό επαγγελματία. Και αυτή η λειτουργία δεν μπορεί να μετριέται μόνο με λογιστικούς όρους. Εμείς λέμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος. Ένα δημόσιο ταχυδρομείο σύγχρονο, ψηφιακά αναβαθμισμένο, οικονομικά βιώσιμο, αλλά ταυτόχρονα παρόν σε όλη τη χώρα. Ένα εργαλείο ισότιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής", υπογράμμισε ο κ. Χαρίτσης.

Διαβάστε Επίσης