Μετά την άυλη συνταγογράφηση, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού εντάσσονται και τα άυλα παραπεμπτικά των εξετάσεων, με νομοτεχνική βελτίωση που ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας Κυριάκος Πιερρακάκης στο σχέδιο νόμου "Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις", το οποίο συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια.
"Μέσα σε λίγες εβδομάδες οι γιατροί εκτός από τα φάρμακα, θα βάζουν στο σύστημα και τα παραπεμπτικά των εξετάσεων με τον ίδιο τρόπο, ώστε να μπορεί κάποιος να πάει για εξετάσεις χωρίς να πρέπει να επισκεφθεί το γιατρό του", είπε ο υπουργός.
Με το νομοσχέδιο μονιμοποιείται η άυλη συνταγογράφηση και καθιερώνονται νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω του gov.gr. Προβλέπεται ενδεικτικά ότι οι οικογένειες με παιδιά που υποβάλλονται τακτικά σε λογοθεραπεία ή/και εργοθεραπεία πλέον θα υποβάλλουν ψηφιακά τα αιτήματα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για εκκαθάριση από τον ΕΟΠΥΥ ενώ οι πτυχιούχοι μπορούν να αναζητούν τα πτυχία τους μέσω βάσης δεδομένων των ελληνικών πανεπιστημίων και του ΔΟΑΤΑΠ και να εκδίδουν αντίγραφα αυτών ψηφιακά.
Συγγνώμη στους πολίτες
Εν τω μεταξύ συγγνώμη από τους πολίτες ζήτησε από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί από την γραφειοκρατία ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Βουλής
Συγκεκριμένα όπως είπε "όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί όλα αυτά τα χρόνια από την αδυναμία του κράτους να προχωρήσει στην ψηφιοποίηση πλευρών της Δημόσιας Διοίκησης”
Ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας από το βήμα της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου του που ανάμεσα απλοποιεί την διαδικασία για τους γονείς των παιδιών που κάνουν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφερόμενος στις διαδικασίες ψηφιοποίησης τόνισε ότι πάνω από 800.000 επισκέψεις σε γκισέ έχουν αποφευχθεί με την ψηφιοποίηση υπεύθυνων δήλωσεων, εξουσιοδοτήσεων και λοιπά.
"Οι αριθμοί είναι μεγάλοι και δείχνουν πόσο πολύ ο κόσμος διψά για να μην ταλαιπωρείται”, ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι καμία κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της δεν μπορεί να γυρίσει στους γονείς των παιδιών που κάνουν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία και να τους πει πείτε μας μπράβο που αλλάξαμε μια διαδικασία που σας ταλαιπωρούσε χρόνια.
"Πρέπει να πούμε συγγνώμη για όλες αυτές τις ώρες, τις ουρές, όλα αυτά τα χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις, για όλη την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί όλοι οι γονείς και όχι μόνο. Πρέπει να πούμε μια μεγάλη συγγνώμη, τη συγγνώμη της εκκρεμότητας. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε. Θα προχωρήσουμε αυτού του τύπου τις ψηφιακές τεχνολογίες για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών. Και αυτές τις αλλαγές μπορούμε να τις αγκαλιάσουμε όλοι μαζί γιατί δεν έχουν κομματικό χρώμα.”
Καθιέρωση της άυλης συνταγογράφησης
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η μεγάλη φιλοσοφική αλλαγή που συντελείται σήμερα στο υπουργείο είναι ότι περνάμε από τις υποδομές στις υπηρεσίες και τα προϊόντα και έφερε ως παράδειγμα την καθιέρωση της άυλης συνταγογράφησης και της άλυλης παραπομπής για εξετάσεις.
"Τα συστήματα υπήρχαν, το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης βασίζεται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που υπήρχε εδώ και χρόνια. Το κόστος της επέκτασης του για να γίνει άυλη ήταν ελάχιστο και έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Θα βγάλουμε και στο μέλλον τέτοια ψηφιακά προϊόντα που το καθένα θα συνεπάγεται χιλιάδες ουρές που δεν θα πραγματοποιούνται πια”.
20.000 επισκέψεις στα ΚΕΠ
Oσον αφορά την καθιέρωση της εξυπηρέτηση των πολιτών στα ΚΕΠ όχι μέσω φυσικής παρουσίας αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι πριν τον κορονοϊό οι επισκέψεις στα ΚΕΠ ήταν 20.000 την ημέρα.
Οι 12.000 επισκέψεις ήταν για βεβαίωση γνησίου υπογραφής εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης που πια έχουν ψηφιοποιηθεί. Ενώ 2000 ήταν οι επισκέψεις για χαρτιά δημοτολογίου που και αυτά ψηφιοποιήθηκαν.
"Υπάρχουν όμως και κάποιες υπηρεσίες που δεν είναι δυνατόν ακόμη να ψηφιοποιηθούν. Έτσι σκεφτήκαμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία την εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης για να γλιτώσει ο πολίτης την επίσκεψη του στα ΚΕΠ”.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr