X

«Σόου» στην Πάρο για τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου

Το νέο αεροδρόμιο της Πάρου εγκαινίασε σήμερα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Γράφει: TheToc team

Στην Πάρο βρίσκεται ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για να εγκαινιάσει τον νέο κρατικό αερολιμένα Πάρου.

Ο Αλ. Τσίπρας αναχώρησε το πρωί από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με ειδική πτήση της Aegean η οποία προσγειώθηκε στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου λίγο πριν τις 12:00 και θα επιστρέψει στην Αθήνα το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης στον διάδρομο του νέου αεροδρομίου το αεροπλάνο του κ. Τσίπρα πέρασε κάτω από δύο υδάτινες αψίδες που σχημάτισαν δύο πυροσβεστικά οχήματα.

Τον υπουργό συνοδεύει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης και ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης.

Τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε ο διοικητής της ΥΠΑ Κωνσταντίνος Λιτζεράκος. Στη συνέχεια, ο κ. Τσίπρας επισκέφτηκε τον Πύργο Ελέγχου του νέου αεροδρομίου όπου του δόθηκαν στοιχεία σχετικά με την κατασκευή του αεροδρομίου, αλλά και για τις δυνατότητες που αυτό δημιουργεί για το νησί της Πάρου.

Τον αγιασμό του νέου κρατικού αερολιμένα Πάρου, τέλεσε ο Μητροπολίτης Παροναξίας Καλλίνικος.

Τσίπρας: Η Πάρος δεν είναι πια άγονη γραμμή

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «Η Πάρος σταματάει να είναι άγονη γραμμή», υπογραμμίζοντας το σύντομο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο ολοκληρώθηκε το έργο.

«Όταν υπάρχει πολιτική βούληση και κυρίως η θέληση των πολιτών και τοπικών φορέων, μπορούμε να έχουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ακόμη και θαύματα», είπε ο κ. Τσίπρας, τονίζοντας πως το έργο, «που η υλοποίηση του τελευταίου σταδίου έγινε σε ένα εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα 102 ημερών και παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, θα βοηθήσει ώστε οι επισκέπτες του νησιού να αυξηθούν κατά 150.000 κατ' έτος».

Τέλος, επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «να αξιοποιήσουμε το κάθε ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου» για να διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης που θα αφορά κυρίως στην υγεία και την παιδεία.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του πρωθυπουργού έχει ως εξής:

11:00 Αναχώρηση από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς Πάρο με ειδική πτήση της Aegean/Olympic Air

11:40 Αφιξη στον νέο Κρατικό Αερολιμένα Πάρου

12:00 Τελετή εγκαινίων - Αγιασμός

12:10 Χαιρετισμός από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη

12:15 Χαιρετισμός από τον αντιπρόεδρο του ΔΣ της Aegean Airlines, Ευτύχιο Βασιλάκη

12:20 Ομιλία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα

12:40 Ξενάγηση / περιήγηση στους χώρους του νέου Κρατικού Αερολιμένα Πάρου

13:30 Συναντήσεις με επαγγελματικούς και παραγωγικούς φορείς της Πάρου

20:00 Αναχώρηση με ειδική πτήση της Aegean/Olympic Air προς Αθήνα

Η πολιτική κόντρα που προηγήθηκε

Από την Τετάρτη έχει ξεσπάσει πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για μια τροπολογία με φόντο τις εκτός έδρας αμοιβές και τη διαμονή σε ξενοδοχείο των συνεργατών του πρωθυπουργού και ορισμένων υπουργών.

Η ΝΔ, με αφορμή σχετική τροπολογία στη Βουλή, είχε καταγγείλει πως ο Αλ. Τσίπρας θα μεταβεί για τριήμερο στην Πάρο συνοδεία 54 ατόμων, ενώ η κυβέρνηση απαντά πως τον πρωθυπουργό θα συνοδεύουν έξι άτομα, η επιστροφή θα γίνει αυθημερόν και η πτήση είναι χορηγία της Aegean.

«Οι Γκέμπελς της ΝΔ χρειάζονται μόνιμες διακοπές», αναφέρει η κυβέρνηση. «Λυπούμαστε που χαλάσαμε στον πρωθυπουργό και την κουστωδία του το τριήμερο στην Πάρο! Ας μην ανησυχούν όμως. Πολύ σύντομα η Κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου θα είναι σε μόνιμες διακοπές», απάντησε η ΝΔ.

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου

Το νέο αεροδρόμιο που τέθηκε την περασμένη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία - 20 χρόνια μετά από την ημέρα που οι κάτοικοι της Πάρου το αιτήθηκαν μέσω απόφασης του Δημοτικού τους Συμβουλίου - χαρακτηρίζεται σημαντικό έργο υποδομής καθώς εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου που διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για την υλοποίηση του οποίου αγωνίστηκε ο παριανός λαός, φορείς του νησιού, η τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιήθηκαν όχι μόνο εθνικοί πόροι αλλά και ιδιωτικοί, υπήρξε συνεργασία του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.

Η κατασκευή νέου αεροδρομίου ήταν ένα αίτημα αρκετών ετών και εκτιμάται ότι δεν θα ωφελήσει μόνο την Πάρο και την Αντίπαρο αλλά και τα γύρω νησιά. Είναι αξιοσημείωτη η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του, την ΑΜΚΕ «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για τη δημιουργία εγκαταστάσεων εδάφους νέου αερολιμένα Πάρου». Μέσω της ΑΜΚΕ οι Παριανοί συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου.

Το έργο του νέου αεροδρομίου αφορά στο νέο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, που αποτελεί πάντα και το σημαντικότερο κατασκευαστικό κομμάτι ενός αεροδρομίου πολύ περισσότερο που πλέον δίνεται η δυνατότητα να δεχθεί και πτήσεις του εξωτερικού, να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και άρα με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους.

Έτσι η Πάρος από τη φετινή θερινή περίοδο αποκτά επιτέλους νέο αεροδρόμιο με όλες τις προβλεπόμενες υποδομές και πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση, την τοπική κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα, έφτανε τα 30.000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος 16 μηνών τετραπλασιασμό των επιβατών.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου αναμένεται να αποδώσει και όφελος στο ελληνικό δημόσιο και αυτό διότι η Πάρος είχε ενταχθεί στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε μέχρι σήμερα επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί ένα μόνο τύπος μικρού αεροσκάφους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας-Πάρου ανερχόταν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Τη δε περασμένη τετραετία η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια το κράτος χρειάστηκε να πληρώσει σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου.

Ο νέος διάδρομος μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου της Πάρου, κόστισε 15,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου είχαν ξεκινήσει πριν από μια 20ετία, το 1996 και η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Η κατασκευή του διαδρόμου που δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας, δίνει τη δυνατότητα στην Πάρο να συνδεθεί με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κλπ).

Η ολοκλήρωση δε του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τ.μ. και των συνοδών έργων επέτρεψαν την εκκίνηση της κανονικής επιχειρησιακής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Σε μια δεύτερη φάση σχεδιάζεται ο διπλασιασμός της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τ.μ. για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης ενώ προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί μεγάλος αεροσταθμός επιφάνειας 5.000 τ.μ. τα επόμενα χρόνια και οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου χρειάστηκε ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμό και παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της ΥΠΑ. Είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια οικονομικές εμπλοκές και μεγάλες καθυστερήσεις και τελικά η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε αφού το ΥΠΟΜΕΔΙ προχώρησε στην αποπληρωμή του έργου και στον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον περασμένο Μάϊο.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ προωθεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Φορείς της Πάρου, ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί.