
Στα γαλανόλευκα ντύθηκαν τα δύο πρώτα Rafale, που απέκτησε η Ελλάδα από την Γαλλία έτσι ώστε οι Έλληνες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, να πραγματοποιούν τις πρώτες τους πτήσεις.
Συγκεκριμένα, οι πτήσεις που καταγράφηκαν και σε βίντεο γίνονται στην Γαλλία, στην βάση Μερικιάν κοντά στο Μπορντό, όπου συνεχίζει και η εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων. Πρόκειται για τους πιλότους που θα πιστοποιηθούν και ως εκπαιδευτές έτσι ώστε με την άφιξη των υπερσύγχρονων αεροσκαφών στην Ελλάδα, στις αρχές του νέου έτους, να εκπαιδεύσουν και τα "γεράκια" της 332 Μοίρας.
Oι πρώτοι τέσσερις πιλότοι ήδη πετούν σόλο το μαχητικό, αφού η ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση είχε ολοκληρωθεί πριν από τον Ιούνιο. Την ίδια ώρα και στην 114 Πτέρυγα Μάχης, οι αλλαγές στην 332 Μοίρα "Γεράκι" δεν είναι λίγες κι αυτές αφορούν τόσο τους χώρους στην πολεμική Μοίρα, όσο και στα υπόστεγα είτε των τεχνικών είτε στις "φωλιές" των Rafale.
Δείτε το βίντεο:
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους
Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ.
Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Αν και χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales.
Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.
Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Αν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, η Πολεμική Αεροπορία προσδοκά να διαθέτει έξι ετοιμοπόλεμα δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη στο τέλος του 2021, 12 στο τέλος του 2022 και 18 το καλοκαίρι του 2023.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr