Από αρκετή ένταση συνοδεύτηκε η άτυπη τηλεδιάσκεψη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, που έγινε το βράδυ της Δευτέρας 3/11, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα ΕΛΤΑ και το κλείσιμο καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο μοναδικός εκ των κυβερνητικών στελεχών που παρευρίσκεται στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των "γαλάζιων" βουλευτών, έγινε δέκτης έντονων παραπόνων -όχι φυσικά προς το πρόσωπό του.
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, το εκρηκτικό κλίμα είναι απολύτως ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο εσωτερικό της ΚΟ της ΝΔ, με τους βουλευτές να προειδοποιούν ότι τέτοιο νομοσχέδιο δεν μπορεί να περάσει από τη Βουλή. Μάλιστα, πολλοί εξ αυτών ζήτησαν την παραίτηση της διοίκησης των ΕΛΤΑ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως τις πιο έντονες αντιδράσεις εξέφρασαν οι εξής βουλευτές: Β' Πειραιά Δημήτρης Μαρκόπουλος, Σάμου Χριστόδουλος Στεφανάδης, Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου, Δωδεκανήσου Γιάννης Παππάς, Δράμας Δημήτρης Κυριαζίδης, Μεσσηνίας Μιλτιάδης Χρυσομάλλης, Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος, Β' Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Καράογλου και Σερρών Φωτεινή Αραμπατζή.
ΕΛΤΑ: Οι αντιδράσεις έφεραν αναπροσαρμογή του σχεδίου για λουκέτα
Σημειώνεται ότι αρχικά αποφασίστηκε να κλείσουν 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ, καθώς η εταιρεία προχωρά σε αναδιάρθρωση, αλλά μετά τις έντονες αντιδράσεις υπήρξε... αλλαγή πλεύσης, όπως έγινε γνωστό σε νέα ενημέρωση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, σε πρώτη φάση θα ανασταλεί η λειτουργία μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα, περιορίζοντας έτσι τις επιπτώσεις για τους πολίτες.
Η ανακοίνωση των ΕΛΤΑ:
"Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας τους.
Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες καταγράφουν ζημιές, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ριζικά και ραγδαία. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκοί κανόνες δεν επιτρέπουν πλέον καμία κρατική ενίσχυση. Αν δεν ληφθούν τώρα οι απαραίτητες αποφάσεις, μέσα στους επόμενους έξι έως εννέα μήνες οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες -απειλώντας τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ.
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, η διοίκηση επιλέγει να δράσει με ευθύνη και ρεαλισμό. Ο μετασχηματισμός που εφαρμόζεται δεν έχει στόχο τη συρρίκνωση, αλλά τη διάσωση και την αναγέννηση των ΕΛΤΑ ως μια σύγχρονη, αποδοτική εταιρεία υπηρεσιών.
Αντιμετωπίζονται χρόνια φαινόμενα αδράνειας, που κρατούσαν δεκάδες εργαζομένους χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, ενώ ταυτόχρονα έλειπαν εκεί όπου υπήρχε πραγματική ανάγκη. Με το νέο πλάνο, αυτοί οι πόροι επανατοποθετούνται στο έργο της διανομής και της εξυπηρέτησης του πελάτη – εκεί όπου χτίζεται καθημερινά η αξιοπιστία και η εικόνα των ΕΛΤΑ.
Τίποτα από όλα αυτά δεν αναιρεί τον κοινωνικό ρόλο της εταιρείας. Αντίθετα, τον ενισχύει μέσα από νέα εργαλεία και τεχνολογία. Οι υπηρεσίες που κάποτε απαιτούσαν φυσική παρουσία στο κατάστημα, σήμερα παρέχονται στην πόρτα του πολίτη, μέσω του προγράμματος "ΕΛΤΑ κατ’ οίκον" και του ψηφιακού ταχυδρόμου, που εξοπλίζεται με tablet και POS για να εξυπηρετεί τους πελάτες γρήγορα, με ασφάλεια και συνέπεια. Η πλειονότητα των συναλλαγών -επιστολές, δέματα, πληρωμές- πραγματοποιείται πλέον εκτός καταστήματος. Το φυσικό κατάστημα, που άλλοτε αποτελούσε τον πυρήνα της δραστηριότητας, έχει σε πολλές περιοχές περιοριστεί σε ελάχιστο αντικείμενο.
Τα ΕΛΤΑ μεταβάλλουν το μοντέλο λειτουργίας τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους και με τρόπο που θα εγγυάται την καλύτερη δυνατή υπηρεσία στην πόρτα του κάθε πολίτη ακόμη και της πιο απομακρυσμένης περιοχής της χώρας μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοινώνει ότι έχοντας αξιολογήσει το σύνολο των καταστημάτων που διατηρεί στην επικράτεια με βασικό κριτήριο τον όγκο των υπηρεσιών που εκτελούνται σε αυτά, προχωρά σε πρώτη φάση στην αναστολή λειτουργίας μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα.
Για όλες τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι μεταβολές θα γίνουν εντός τριμήνου, ώστε να υπάρξει ο χρόνος να εξηγηθεί η αναγκαιότητα των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν, πάντα με κριτήριο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών και να εξεταστεί η λειτουργία πρακτορείων, εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον και είναι εφικτό σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες".