X

Συζήτηση προ ημερησίας διάταξης στη Βουλή για τη διαπλοκή

Δείτε live από τη Βουλή τις δευτερολογίες των πολιτικών αρχηγών

Γράφει: TheToc team

Ανέβηκαν οι τόνοι στις δευτερολογίες των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή για την Παιδεία, που όμως στάθηκαν αφορμή για να υπάρξει σύγκρουση εφ' όλης της ύλης. Εν αναμονή πιθανής τριτολογίας του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, δείτε τα κυριότερα σημεία των πρωτολογιών και δευτερολογιών των κυρίων Τσίπρα και Μητσοτάκη.

Δευτερολογία Μητσοτάκη

-Εγινε συζήτηση για τη διαπλοκή τον Μάρτιο και υποστήκατε πανωλεθρία. Με χαρά δεχόμαστε την πρότασή σας. Εχουν προστεθεί νέα στοιχεία. Καλογρίτσας, Τράπεζα Αττικής, off shore Αυγής. Με χαρά να κάνουμε αυτή την συζήτηση.

- Ξεχάστε να μας πείτε ποια ήταν η παράταξη στην οποία συμμετείχατε: Εγκέλαδος. Ε αυτό, τον εγκέλαδο φέρατε στην Παιδεία.

- Εγώ είχα την τιμή να φοιτήσω σε μη κρατικό πανεπιστήμιο. Εσείς όμως στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Αυτό είναι το άκρον άωτο της υποκρισίας. Εσείς ο ίδιος δεν εμπιστεύεστε την δημόσια παιδεία.

- Να δούμε αν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα αυτονόητα. Να γίνει το σχολείο αυτόνομη μονάδα; Να αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών που κρατούν όρθιο το σχολείο; Γιατί δεν έχετε φέρει ούτε ένα νόμο για την αξιολόγηση;

- Μήπως έχετε υπ'όψη τις δηλώσεις της κυρίας Φωτίου; Οτι μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν; Γιατί να μην υπάρχει αξιολόγηση στο Δημόσιο και άρα να επιβραβεύεται ο άξιος;

- Χρειαζόμαστε πρότυπα πειραματικά; Ολα τα πρότυπα είναι και πειραματικά. Ολα τα πειραματικά δεν είναι και πρότυπα. Το ερώτημα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας σε κάθε Νομό και κάθε Περιφέρεια, ώστε να μπορούν να πάνε και τα παιδιά που δεν έχουν τύχη σαν τα δικά μου ή τα δικά σας κύριε Τσίπρα να πηγαίνουν σε ιδιωτικά.

- Φαντάζομαι ότι γνωρίζετε ότι τα περισσότερα καταξιωμένα Πανεπιστήμια στον κόσμο είναι μη κρατικά. Οχι κερδοσκοπικά, αλλά μη κρατικά. Γιατί να μην κάνουμε και την Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο; Γιατί να φεύγουν κάθε χρόνο 30.000 παιδιά για σπουδές στο εξωτερικό και να μην σπουδάζουν στην Ελλάδα;

- Μπλέχτηκα για το θέμα των Θρησκευτικών. Ακουσα τον κ.Καμμμένο να μας ανακοινώνει ότι και με δικιά σας συμφωνία ακυρώνονται όλες οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου και ξεκινάτε από μηδενική βάση. Μπορείτε να μας το επιβεβαιώσετε; Η απαραίτητη αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή όχι να γίνει σε συνεργασία με την Εκκλησία;

- Κλείνω με την ευχή να μπορέσουμε σε κάποια από αυτά που θεωρώ αυτονόητα να μπορέσουμε να συμφωνήσουμε. Δεν θα είναι εύκολο.Βλέπουμε τον κόσμο από διαφορετική ματιά. Αυτό που εσείς ορίζετε νεοφιλελεύθερο, είναι το ίδιο που έχουν υιοθετήσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ως κοινή λογική.

Δευτερολογία του Αλέξη Τσίπρα:

- Ζήτησα την άδεια του Προεδρείου να ξεκινήσω από θέματα της πολιτικής επικαιρότητας γιατί βομβαρδιζόμαστε επί ένα μήνα για τις τηλεοπτικές άδειες.

- Ο κ.Μητσοτάκης προτίμησε να μην μιλήσει γι αυτά. Ισως γιατί έτσι τον συμβούλευσαν. Ισως γιατί "στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί".

- Σε μια αποστροφή του λόγου του ο κ.Μητσοτάκης είπε αν θέλω να ορίσω άλλη συζήτηση για τη διαπλοκή κι ότι σήμερα συζητούμε για την Παιδεία. Ενίοτε τα αιτήματα γίνονται δεκτά. Καταθέτω αίτημα για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την διαπλοκή και τη διαφθορά. Δεν θα αποδράσετε κύριε Μητσοτάκη.

- Για την Παιδεία ο κ.Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε της νεοφιλελεύθερης ατζέντας του.

- Ακραία η άποψη Μητσοτάκη ότι τα μεταπτυχιακά πρέπει να τα καθορίζει η αγορά.

- Μας είπατε για τα πρότυπα σχολεία. Τα ιστορικά πρότυπα σχολεία ακόμη λειτουργούν. Εμείς θέλουμε να δώσουμε έμφαση στα πειραματικά.

- Μας λέτε ότι υποβαθμίσαμε το ολοήμερο. Μα όλα τα δημοτικά μπορούν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα.

- Μειώσαμε τις ώρες μαθήματος στο Δημοτικό γιατί αυτή είναι η παιδαγωγική άποψη.

- Διαφωνείτε με τις αλλαγές που έγιναν στο Γυμνάσιο; Πείτε το στην ελληνική οικογένεια, ότι θέλετε ένα εξεταστικοκεντρικό Γυμνάσιο.

- Μας είπατε ότι θέλετε Λύκεια που να συνεργάζονται με επιχειρήσεις. Μα εσείς διαλύσατε την επαγγελματική εκπαίδευση για να έχουν πελατεία τα ΙΕΚ.

- Θα κλείσω με ένα σχόλιο. Είμαστε πράγματι αποτέλεσμα των βιωμάτων μας. Κι εγώ είμαι περήφανος για τη δική μου πορεία.Γιατί είμαι περήφανος που μετείχα στις εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος. Μετείχα στους αγώνες απέναντι σε ένα αυταρχικό νόμο το '90 επί κυβέρνησης του πατέρα σας. Αυτοί οι αγώνες πήγαν μπροστά την κοινωνία. Το βασικό σας πρόβλημα κύριε Μητσοτάκη, είναι μάλλον τα δικά σας βιώματα. Γιατί ποτέ δεν περάσατε την πόρτα δημόσιου σχολείου για να το υπερασπιστείτε, παρά μόνο την ιδιωτική.

Υψηλούς τόνους χρησιμοποίησε στην πρωτομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ενώ ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να μιλήσει αποκλειστικά για το θέμα της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης, δηλαδή τα θέματα Παιδείας.

Τι είπε στην πρωτολογία του ο πρωθυπουργός:

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του με επίθεση στο παλιό πολιτικό σύστημα για τα δάνεια, τη στάση του στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και στον διαγωνισμό για το ψηφιακό σήμα.

Έκανε λόγο για συκοφαντίες, ψεύδη και θεσμικές εκτροπές της αντιπολίτευσης επικαλούμενος και μια ρήση του Hegel ότι για το «σκοτάδι μέσα στο οποίο όλες οι αγελάδες είναι μαύρες».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην κατάσταση της οικονομίας λέγοντας πως όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ήδη έχουμε μπει σε τροχιά ανάπτυξης και πως μέχρι τέλους του έτους θα υπάρξει ρύθμιση του ελληνικού χρέους.

Για το θέμα της Παιδείας ο κ. Τσίπρας υπεραμύνθηκε των επιλογών του Νίκου Φίλλη λέγοντας ότι το μάθημα των θρησκευτικών «Δεν μπορεί να έχει πια ομολογιακό χαρακτήρα. Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα δεν γίνεται αυτό. Να ξεκαθαρίσω, την ευθύνη για το περιεχόμενο της διδασκαλίας έχει το Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής.

«Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί πια να έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται, ούτε μάθημα επιλογής γίνεται, ούτε χάνεται η αναφορά στο ορθόδοξο θρησκευτικό δόγμα», ήταν η αναφορά του κ. Τσίπρα.

«Στον διάλογο που συνεχίζεται», συνέχισε, «είναι ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας», τονίζοντας όμως ότι οι ρόλοι στον διάλογο πρέπει να είναι διακριτοί.

Τι είπε στην πρωτολογία του ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

Λαμβάνοντας το λόγο μετά τον πρωθυπουργό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της κυβέρνησης, επικεντρώνοντας κατά κύριο λόγο στην Παιδεία και όχι σε ζητήματα όπως οι τηλεοπτικές άδειες, η υπόθεση Καλογρίτσα και η τράπεζα Αττικής.

Το γεγονός ότι αυτό αποτελεί στρατηγική επιλογή της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιβεβαιώνουν πηγές της Πειραιώς, λέγοντας: «Υπεύθυνος με προτάσεις και όραμα για την Παιδεία και την Ελλάδα ο κ. Μητσοτάκης. Διχαστικός για τη χώρα και απολογητικός για τις σχέσεις του με τη διαπλοκή ο κ.Τσίπρας».

Στην πρωτολογία του κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επέπληξε τον πρωθυπουργό ότι διάβασε μια ομιλία που ήταν σαν να γράφτηκε πριν τρεις μήνες, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Δεν έρχεστε ως κατήγορος, απολογούμενος είστε για ζητήματα διαφάνειας και για τα νέα τρίγωνα διαπλοκής».

Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας. «Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στα θέματα της Παιδείας, ο Κυρ. Μητσοτάκης κατηγόρησε και πάλι τον Αλ. Τσίπρα ότι «διακρίθηκε ως ηγέτης καταλήψεων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και δημοσίων χώρων» και ότι με βαθιά ιδεοληψία καταστρέφει και την εκπαίδευση.

Ειδικά για τα Θρησκευτικά, αφού διάβασε μια επιστολή του Αρχιεπισκόπου, σημείωσε ότι «κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ούτε η Εκκλησία. Αλλά αυτό πρέπει να γίνεται κατόπιν μελέτης, όχι συγκρουσιακά. Τα Θρησκευτικά αφορμή για να δρομολογήσετε άλλη μια σύγκρουση για τον μικρόκοσμο των στελεχών σας».