Συνεχίζεται η οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού

Οι ακτές της δυτικής Αττικής έχουν ντυθεί στα... μαύρα καθώς η ρύπανση από το πετρέλαιο που διέρρευσε από το πλοίο Αγία Ζώνη έχει πλέον καλύψει τον μισό Σαρωνικό

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Συνεχίζεται η οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού

Με τις ακτές της δυτικής Αττικής να έχουν ντυθεί στα... μαύρα καθώς η ρύπανση από το πετρέλαιο που διέρρευσε από το πλοίο Αγία Ζώνη έχει πλέον καλύψει τον μισό Σαρωνικό, όπως είναι φυσικό οι κάτοικοι των παράκτιων περιοχών είναι ανάστατοι, οι δήμαρχοι απειλούν με μηνύσεις ενώ οι οικολογικές οργανώσεις κάνουν λόγο για απειλή οικολογικής καταστροφής και υπογραμμίζουν την ανάγκη ταχείας απορρύπανσης της θάλασσας.

Η διαδικασία απορρύπανσης επικεντρώνεται σήμερα Πέμπτη σε όλες τις περιοχές του Πειραιά, από τη Σαλαμίνα έως την Πειραϊκη, τον Άγ. Κοσμά και τη Γλυφάδα, όπου έχουν ποντιστεί σε ορισμένα σημεία πλωτά φράγματα για περιορισμό της ρύπανσης.

Περίπου 17 κυβικά πετρελαίου έχουν «μαζέψει» ήδη τα συνεργεία που επιχειρούν αυτή τη στιγμή κοντά στη θαλάσσια περιοχή του Φαλήρου, ανέφερε ο δήμαρχος Π. Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης περιγράφοντας την τεράστια οικολογική καταστροφή που έχει προκαλέσει η βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, στον Σαρωνικό.

«Άλλαξε ο καιρός και η πετρελαιοκηλίδα έπεσε πάνω στον Φλοίσβο. Μαζέψαμε 17 κυβικά πετρέλαιο, χρειάζεται να μισθωθούν ειδικά καράβια για να καθαρίσουν τη θάλασσα».

Για υπεράνθρωπή προσπάθεια, έκανε λόγο από την πλευρά του ο δήμαρχος Γλύφαδας: «Από τα χαράματα σήμερα καταβάλλουμε υπεράνθρωπη προσπάθεια με όλα τα μέσα για να αποκατασταθεί η τεράστια ζημιά που έχει γίνει στο θαλάσσιο μέτωπο της Γλυφάδας. Εφόσον σήμερα δεν έχουμε νέα εισροή πετρελαίου, η εξωτερική εικόνα της παραλίας μας ακόμα και αύριο θα έχει αποκατασταθεί. Αμέσως μετά, σε λίγες μέρες δηλαδή, θα μετρήσουμε - όπως κάνουμε συνεχώς - την ποιότητα των υδάτων για να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες.»

Να σημειωθεί πως στις παραλίες του Ελληνικού και της Γλυφάδας η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες.

Ταυτόχρονα, "θαλάσσιοι οργανισμοί και θαλασσοπούλια «καίγονται» και πεθαίνουν από ασφυξία από το μαζούτ, ενώ η χημική σύσταση των νερών καθιστά απαγορευτική τη θάλασσα για τον άνθρωπο" αναφέρει ο Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος εκστρατειών της Greenpeace.

«Εξαιτίας του γεγονότος ότι η ρύπανση έχει μετατοπιστεί σε παραλίες της Αττικής, υπάρχει ο κίνδυνος να ξεχαστεί η Σαλαμίνα, όπου το πρόβλημα παρατηρείται σε 1,5χλμ ακτογραμμής» επισημαίνει ο κ. Ιμπραήμ, ενώ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τονίζει: «Αναμφισβήτητα η μόλυνση επιφέρει ένα πλήγμα στον τουρισμό αυτή την περίοδο [...] από τη στιγμή που ολοκληρωθούν οι καθαρισμοί και γίνει μία συστηματική παρατήρηση των βιολογικών και χημικών δεικτών των υδάτων και των ακτών, του χρόνου έχουμε τη δυνατότητα να μην αντιμετωπίζουμε άμεσο πρόβλημα». Για τον κ. Ιμπραήμ μείζον ζήτημα αποτελεί η διαφάνεια, η παρακολούθηση, η πληροφόρηση και η συστηματική συνέχιση των ερευνών μετά την πλήρη απορρύπανση του οικοσυστήματος, αλλά και η απόδοση των ευθυνών για την οικολογική καταστροφή στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει». Καταλήγοντας, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επικείμενες εξορύξεις πετρελαίου στο Ιόνιο, λέγοντας «το θέμα δεν είναι αν θα υπάρξει νέο δυστύχημα αλλά πότε».

Μισόλογα και δικαιολογίες από την κυβέρνηση

Εν μέσω όλων αυτών, η κυβέρνηση και οι αρμόδιες αρχές αφενός δίνουν ελλιπείς εξηγήσεις για το συμβάν, έχοντας χάσει πολύτιμο χρόνο στον περιορισμό της διαρροής κι αφετέρου επιμένουν να δηλώνουν ότι... όλα βαίνουν καλώς.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής για το θέμα της πετρελαιοκηλίδας από το Αγία Ζώνη ΙΙ, υπερασπίστηκε τους χειρισμούς του και επισήμανε ότι η κινητοποίηση του μηχανισμού ήταν άμεση και... αποτελεσματική.

Μάλιστα, ο κ. Κουρουμπλής έριξε την ευθύνη για την πετρελαιοκηλίδα στα... θαλάσσια ρεύματα, όταν όλοι οι επιστήμονες τονίζουν ότι η πετρελαιοκηλίδα μετακινείται στην επιφάνεια της θάλασσας, αναλόγως της διεύθυνσης των ανέμων!

Στη συνέχεια ο κ. Κουρουμπλής έστρεψε τα πυρά του προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη: «Είπε ότι υπήρξε καθυστέρηση. Τι εννοούσε; Στη δική του εκδοχή σε πόση ώρα από τότε που θα γίνει ένα ναυάγιο, παρεμβαίνουν τα σωστικά μέσα, πόση ώρα μετά γίνεται η ανάθεση της άντλησης των υδάτων σε ιδιώτη; Μπορεί να μας πει ο κ. Μητσοτάκης;», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και συμπλήρωσε: «Όταν η βύθιση γίνεται ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή. Στις 6:14 υπάρχει το μέιλ που ανατίθεται η ευθύνη στην εταιρεία. Στις 9.30 μπαίνουν τα φράγματα και στις 10 ξεκινά η άντληση».

«Βιάστηκε ο κ. Μητσοτάκης. Τον καλώ να έρθει να δει τη γιγαντιαία προσπάθεια που ίσως πρώτη φορά έχει γίνει στην ιστορία, όπου σκάφη εργάζονται για την άντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο σκάφος, να καθαριστεί η θάλασσα από το πετρέλαιο, να καθαριστούν οι ακτές από την πίσσα, όπως επίσης και τα βράχια να καθαριστούν χωρίς χημικά. Ακούω το «πόσο χρόνο χρειάζονται, αυτά τα πράγματα για να γίνουν» και σας λέω ότι όταν τελειώσουν οι 30 μέρες που εμείς λέμε ότι θα έχει τελειώσει, να δούμε τι θα έχει μείνει πίσω».

Στη συνέχεια τόνισε: «Υπάρχει μία καλή εξέλιξη, γίνεται μία γιγαντιαία προσπάθεια και το λιμενικό κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και ο στόχος είναι να υπάρξει το ποιοτικότερο αποτέλεσμα».

Κλείνοντας, ο κ. Κουρουμπλής επανήλθε στο θέμα της καθυστέρησης και κάλεσε τους επικριτές να ζητήσουν συγγνώμη αν αποδειχθεί πως δεν υπάρχει καθυστέρηση: «Μας λένε ότι καθυστερήσαμε. Τα στοιχεία υπάρχουν. Ας μας πουν πώς καθυστερήσαμε. Όταν θα έρθει ο εισαγγελέας και θα εξετάσει στα στοιχεία, ελπίζω αυτοί που μας κατηγορούν, να ζητήσουν συγγνώμη».

Ενώ είπε και το τι μπορεί να φταίει για τη διαρροή που έχει μαυρίσει τις ακτές από τη Σαλαμίνα μέχρι τη Γλυφάδα: «Διερωτηθήκαμε, όταν μπήκαν τα φράγματα, πώς μπορεί να έγινε η διαρροή. Και μας είπαν ότι το μαζούτ, το οποίο βρισκόταν στο πλοίο, μπορεί να κατέβηκε προς τα κάτω λόγω του κρύου και των ρευμάτων στην περιοχή».

Συνεχίζεται η οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού

Φάμελος "αδειάζει" Κουρουμπλή

Ο Σωκράτης Φάμελλος, αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, τόνισε στη συνέχεια πως την ευθύνη την έχει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Επισήμανε ακόμη, μεταξύ άλλων: «Οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος, από τη Δευτέρα, βρίσκονται κάθε μέρα στο σημείο. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός είναι σύμφωνος με τους κανόνες και αντίστοιχος του περιστατικού που έχει συμβεί. Έχει υπάρξει επικοινωνία και με το Πράσινο Ταμείο».

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν διαρροές από την περιοχή του ναυαγίου. Αντιμετωπίζονται τα κατά τόπους περιστατικά, όπου υπήρξε διαφυγή, η οποία ήταν πολύ μικρότερη, σε σχέση με την ποσότητα της διαρροής».

«Δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση στην σφράγιση του ναυαγίου» υποστήριξε με την σειρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Για την έκταση των θαλάσσιων ρύπων ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως «δεν υπάρχει κηλίδα με την έννοια της πετρελαιοκηλίδας» αλλά μόνο «διάσπαρτες κηλίδες» πετρελαίου σε όλη την περιοχή από τον Πειραιά μέχρι και την Γλυφάδα και τη Σαλαμίνα. Η μεγαλύτερη ποσότητα των 2.5 χιλιάδων τόνων καυσίμων που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» της ναυτικής εταιρείας «Αγία Ζώνη», παραμένουν μέσα στο δεξαμενόπλοιο, επισήμανε ο υφυπουργός.

Αποφεύγοντας τις «πρόχειρες εκτιμήσεις» ο κ. Σαντορινιός εγγυήθηκε ότι θα ερευνηθούν όλα τα ενδεχόμενα, σχετικά με τη βύθιση του πλοίου. Απαντώντας σε όσους κάνουν λόγο για αρχική υποεκτίμηση της σοβαρότητας της κατάστασης, τα ξημερώματα της Κυριακής, ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως βρέθηκε αμέσως σκάφος του λιμενικού στο σημείο και μέσα σε 4 ώρες είχαν γίνει όλες οι ενέργειες για να υπογραφεί η σύμβαση για την ανάπτυξη φράγματος γύρω από το δεξαμενόπλοιο.

Σε είκοσι ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι διαδικασίες απάντλησης και καθαρισμού των ρύπων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ», στις πληγείσες περιοχές και τα νερά θα είναι «καθαρότερα από πριν», διαβεβαίωσε ο υφυπουργός, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με το πότε θα είναι και πάλι ασφαλές για τους λουόμενους της Αττικής να κολυμπήσουν.

Στις εργασίες καθαρισμού μετέχει, μεταξύ άλλων, το μεγάλο ειδικό σκάφος της ευρωπαϊκής υπηρεσίας για τον καθαρισμό των θαλασσών, τρία πλωτά του λιμενικού σώματος που επιχειρούν στα παράλια της Αττικής και περίπου 9 συνεργεία που επιχειρούν από στεριάς για τον έλεγχο των ρύπων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της εταιρείας «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, ο οποίος συμμετέχει με τέσσερα σκάφη στην ευρεία επιχείρηση που έχει στηθεί στον Σαρωνικό για τον καθαρισμό των ακτών, φαίνεται ιδιαίτερα προβληματισμένος σχετικά με τις τελευταίες πληροφορίες ότι η πετρελαιοκηλίδα ξαναβρέθηκε. «Εντύπωση κάνει πως τόσες φορές που σηκώθηκε το αεροπλάνο δεν την βρήκε. Αυτό ξέρετε, μπορεί να συμβαίνει γιατί μπορεί να πρόκειται για πετρέλαιο που έχει βιοαποικοδομηθεί, έχοντας χάσει πολλά χαρακτηριστικά του και δεν το πιάνουν οι σένσορες του αεροπλάνου».

Έχοντας δουλέψει σε 2.000 περιστατικά σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο κ. Πολυχρονόπουλος, ο οποίος είχε πολλά χρόνια να δει τέτοιο ατύχημα στον Πειραιά, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Αυτή τη στιγμή όλα τα σκάφη είναι στη θάλασσα και αγωνίζονται… Εμείς έχουμε να κοιμηθούμε δύο μέρες και παρά την εξάντληση συνεχίζουμε, γιατί όλη η προσπάθεια γίνεται από αγάπη, ανεξάρτητα από το βιοποριστικό κομμάτι. Η θάλασσα είναι ιερή».

«Η θάλασσα», τονίζει ο κ Πολυχρονόπουλος, «μετά τον καθαρισμό θα είναι αναμφίβολα καθαρότερη απ’ ό,τι ήταν» και διευκρινίζει: «Εμείς παίρνουμε σκουπίδια που δεν μπορείτε να διανοηθείτε, κάτω από βράχια, από παντού».

Ο πρόεδρος της «Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος» προσθέτει πως οτιδήποτε περισυλλέγεται από τη θάλασσα κατά τον καθαρισμό, όπως πλαστικά, φύλλα, βράχια, άμμος, σίδερα, χαρτιά, ανακυκλώνονται και δεν μένει τίποτε ώστε να πάει στη χωματερή ή οπουδήποτε αλλού, ενώ για την απορρύπανση δεν χρησιμοποιείται ούτε ένα γραμμάριο χημικής ουσίας». Μόνο με μηχανικά μέσα γίνεται η συλλογή του πετρελαίου, τονίζει ο κ. Πολυχρονόπουλος.

Σε ερώτηση για τον χρόνο που θα χρειαστεί ώστε να περισυλλέξουν την ποσότητα πετρελαιοειδών, ο κ. Πολυχρονόπουλος απαντά: «Πολύ σύντομα. Εάν μπορέσουν τα σκάφη και συγκεντρώσουν όλη την κηλίδα που υπάρχει, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορέσει να αποκατασταθεί το περιβάλλον».

Σε περίπτωση πάλι που δεν συγκεντρωθεί όλη η ποσότητα των πετρελαιοειδών, επειδή αυτή θα βγει στην παραλία, θα μπορέσουν να την περισυλλέξουν από εκεί, επισημαίνει.

Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν πως θα χρειαστούν ακόμα και χρόνια, ώστε να αποκατασταθεί η περιοχή, ο κ. Πολυχρονόπουλος εξηγεί πως τα αποτελέσματα για την κάθε περιοχή που καθαρίζεται έρχονται σύντομα, εξηγώντας τη διαδικασία: «Για κάθε έργο που ολοκληρώνεται, συστήνεται μια επιτροπή από εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να παραλαμβάνουν τον χώρο. Στη συνέχεια ακολουθούν οι δειγματοληψίες του νερού, που στέλνονται στα ειδικά εργαστήρια και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, ώστε να βγάλουν το πόρισμά τους».

Επιστήμονες: 5 με 10 χρόνια η διαδικασία απορρύπανσης!

Την ώρα που τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας δίνουν ένα χρονοδιάγραμμα μόλις 20 ημερών για την απορρύπανση, οι περιβαλλοντολόγοι μιλούν για ένα διάστημα 5 έως 10 ετών για να καθαρίσουν πλήρως τα μολυσμένα ύδατα στον Σαρωνικό και να εξαφανιστούν οι καταστροφικές συνέπειες της ρύπανσης που προκλήθηκε στο οικοσύστημα από την βύθιση του δεξαμενόπλοιου.

Για ολιγωρία του υπουργείου Ναυτιλίας που άργησε να αντιδράσει στην βύθιση του δεξαμενόπλοιου, δείχνει ως υπεύθυνη για την οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού ο πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κώστας Μουτζούρης. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι όταν το πετρέλαιο πηγαίνει σε αμμώδεις παραλίες, οι διαδικασίες απορρύπανσης παίρνουν πάρα πολύ καιρό γιατί το μαζούτ παραμένει στο πορώδες της άμμου και αυτού του είδους η ρύπανση δεν αντιμετωπίζεται εύκολα, εξήγησε ο κύριος Μουτζούρης, μιλώντας στον Σκάι.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στο ατύχημα αυτό καθεαυτό, επισημαίνοντας πως «είχαμε ένα ατύχημα, υπό ιδεατές συνθήκες». Εξηγώντας τι σημαίνει αυτό, είπε πως το δεξαμενόπλοιο ήταν «στα 500 μέτρα από την Ψυττάλεια, όπου υπάρχουν δύο σταθμοί κατάλληλα εξοπλισμένοι, οι ποσότητες πετρελαίου που βγήκαν δεν ήταν τεράστιες, ο καιρός ήταν καλός».

«Από το 2002 υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει τα απαραίτητα για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων, υπήρξε όμως ολιγωρία και τίποτα δεν λειτούργησε», είπε ξεκάθαρα. Η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν ήταν εδώ και προσπαθούσε εκ του μακρόθεν να ενημερωθεί. Ολιγώρησε, δεν αντέδρασε και ήταν το αρμόδιο υπουργείο, τόνισε ο πρώην πρύτανης. «Πρέπει να καθαριστούν οι ακτές και αυτό θα πάρει χρόνο, μην καλλιεργούμε προσδοκίες. Οι χειμερινοί κολυμβητές θα έχουν πρόβλημα, για τους θερινούς θα δούμε», είπε χαρακτηριστικά.

Άγνοια για τα αίτια του ναυαγίου εκφράζει ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη II»

Συντετριμμένος από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην Αταλάντη, ανοιχτά της Σαλαμίνας, τα ξημερώματα της Κυριακής, δήλωσε ο πλοιοκτήτης της εταιρίας Αγία Ζώνη, Θεόδωρος Κουντούρης μιλώντας στον Real Fm.

Ο κ. Κουντούρης σημείωσε ότι το πλοίο είχε ασφαλιστεί μόνο για ζημίες προς τρίτους και για ρύπανση, τονίζοντας ότι από το ναυάγιο ο ίδιος έχασε την περιουσία του. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι παρά την παλαιότητά του, το πλοίο ήταν συντηρημένο, είχε επιθεωρηθεί και τα πιστοποιητικά ήταν εν ισχύ από την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι το πλοίο κατά την βύθιση του ήταν φορτωμένο και αγκυροβολημένο χωρίς να έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα ή κάποια ζημιά, ενώ δήλωσε άγνοια για την αιτία που οδήγησε στο ναυάγιο, παραπέμποντας στην έκθεση των εμπειρογνωμόνων.

«Έχει γίνει επιθεώρηση από δύτες και δεν υπάρχει ρήγμα στο κάτω μέρος», τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Δεν είμαι χοντρόπετσος από τα Βόρεια Προάστια. Είμαι γεννημένος στο Πέραμα και τα παιδιά μου κάνουν μπάνιο στην Σαλαμίνα».


Οργή κι ερωτήματα για το συμβάν

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων πως το πλοίο ήταν 45 ετών με μπαλώματα και πως απουσιάζαν τα 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος. Καταλογίζει δε σημαντικές ευθύνες σε κυβέρνηση , υπουργείο και προσωπικά στον υπουργό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης:

«Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.
Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11.....
Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!
Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!
Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!! Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος. Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ' επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά. Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεατύδα κ.λπ.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!
Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο Υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα» ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.
Τα συμπεράσματα οφείλουν να τα βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά που ένα τριήμερο βιώνουν την δυσοσμία και την καταστροφή των ακτών τους!
Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή".

Εμπλεκόμενη σε υποθέσεις λαθρεμπορίου η πλοιοκτήτρια εταιρία!

Τις λιμενικές αρχές έχει απασχολήσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» για υποθέσεις λαθρεμπορίου καυσίμων.

Όπως δήλωσε, κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο αρχηγός του λιμενικού, η εταιρεία είχε ερευνηθεί το 2012 και το 2013 αλλά τελικά απαλλάχθηκε με βούλευμα. Όσο αφορά στο πετρέλαιο που παρέλαβε και είχε στις δεξαμενές το «Αγία Ζώνη ΙΙ», ο ίδιος ο πλοιοκτήτης Θεόδωρος Κουντούρης ήταν και έμπορος και διανομέας και προοριζόταν για εφοδιασμό τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα motor vessel.

Όσο αφορά τα αίτια του ναυαγίου, ο αρχηγός Σταμάτης Ράπτης δήλωσε ότι είναι θέμα προανάκρισης και ότι προβληματίζει η γρήγορη βύθισή του: «Μπορούμε να υποθέσουμε κάτι, όπως πιθανότητα εισροής υδάτων στο μηχανοστάσιο. Το πού οφείλεται όμως η εισροή, το ερευνούμε».

Το πλοίο δεν παρακολουθείτο από νηογνώμονα αφού δεν είναι υποχρεωμένο βάσει νομοθεσίας και τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του είχαν εκδοθεί από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων που υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Όπως επεσήμανε ο Ιωάννης Ζήκας, διευθυντής του κλάδου «τα πιστοποιητικά έληγαν 27/7, ζητήθηκε από την εταιρεία, όπως είχε δικαίωμα η χορήγηση παράτασης και μετά από έλεγχο που έγινε από επιθεωρητές με ικανοποιητικά αποτελέσματα, εγκρίθηκε δίμηνη παράταση (έως 27/9).

Επίσης τόνισε ότι, το πλοίο, διέθετε τη σύνθεση πληρώματος που έπρεπε ενώ αναφορικά με την ηλικία του πλοίου υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας σε αυτά τα πλοία, καθώς δεν προβλέπεται από καμία νομοθεσία.

Για το αν το σκαρί είναι παλιό και μπορεί να βγάλει άλλα προβλήματα και διαρροές, ο αρχηγός του λιμενικού τόνισε, πως από βίντεο που έχουν εξετάσει, «δεν υπάρχουν ρωγμές στο κύτος, δεν έχω δει κάτι ούτε υπάρχει κάποιο στοιχείο και δεν υπάρχει διαρροή από το μηχανοστάσιο».

ΦΩΤΟ: INTIMEnews, Eurokinissi

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ 93.179 ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 19 Ιαν 2021 | 19:37

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για την πορεία του εμβολιασμού: Πιθανή η ανακοίνωση της επόμενης ηλικιακής ομάδας

Τακτική σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την πορεία υλοποίησης του εμβολιασμού κατά του κορoνοϊού.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 19 Ιαν 2021 | 18:13

Λευτέρης Αυγενάκης: Πιστεύω την Μπεκατώρου - Είναι κυρία με Κ κεφαλαίο [βίντεο]

Ο κ. Αυγενάκης κάλεσε κάθε αθλητή και αθλήτρια να προβεί σε καταγγελία εάν έχει υποστεί οποιουδήποτε είδους βίας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΦΟΝ ΝΤΕΡ ΛΑΙΕΝ 19 Ιαν 2021 | 18:00

IATA για "πιστοποιητικό εμβολιασμού" Μητσοτάκη: Θα σώσει θέσεις εργασίας και την οικονομία, θα ξανασυνδέσει οικογένειες

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προέτρεψε την ΕΕ να υποστηρίξει την πρωτοβουλία Μητσοτάκη για ένα κοινό ψηφιακό ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού.

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 19 Ιαν 2021 | 17:22

Τσίπρας στους πρυτάνεις ΑΕΙ: Προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων έναντι των δημοσίων πανεπιστημίων

Στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ προβλέπεται η πρόσληψη 1.000 επιπλέον αστυνομικών αλλά δεν προβλέπεται η πρόσληψη καθηγητών αναφέρει ο Αλέξης Τσίπρας

ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 19 Ιαν 2021 | 14:43

Καυστική η Μπακογιάννη για Μάας: Να μας εξηγήσει γιατί έμεινε μουγγός στις προκλήσεις Τσαβούσογλου

Επίθεση της Ντόρας Μπακογιάννη στον Χάικο Μάας για τη μη παρέμβασή του στις προκλητικές δηλώσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ 19 Ιαν 2021 | 13:06

Μητσοτάκης στο ΥΠΕΣ: Αλλάζει ο εκλογικός νόμος στις αυτοδιοικητικές εκλογές - Τέλος η απλή αναλογική

" Θα βελτιώνουν την καθημερινότητα των Δημοτών ", ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια σύσκεψης με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 19 Ιαν 2021 | 12:28

Προαναγγελία Δένδια για επέκταση χωρικών υδάτων στην Κρήτη: Θα αφορά και το ανατολικό της τμήμα

"Ο πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί εδώ και μήνες για την επέκταση των χωρικών υδάτων στην Κρήτη. Και βεβαίως η Κρήτη περιλαμβάνει και το ανατολικό κομμάτι της Κρήτης", ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας.

ΕΧΕΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ ΤΟ 0,8% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ 19 Ιαν 2021 | 12:10

Γεραπετρίτης: Περιμένουμε 4,5 εκατ. δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca ως τον Απρίλιο

Όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, προς το παρόν έχει εμβολιαστεί το 0.8% του πληθυσμού στη χώρα, ενώ το επόμενο διάστημα θα ανοίξουν και άλλα εμβολιαστικά κέντρα.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΑΛ 19 Ιαν 2021 | 12:09

Γεννηματά: Είμαστε δίπλα στη Ζέφη Δημαδάμα και ζητάμε να πέσει φως και στην καταγγελία της

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά επικοινώνησε με την Ζέφη Δημαδάμα και της εξέφρασε τη συμπαράσταση της.

ΣΕ ΙΜΒΡΟ, ΤΕΝΕΔΟ ΚΑΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 19 Ιαν 2021 | 10:55

Μήνυμα Δένδια στην Τουρκία: Να σεβαστεί πλήρως τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας

Να σεβαστεί πλήρως τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας σε Ίμβρο, Τένεδο και Κωνσταντινούπολη κάλεσε την Τουρκία ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας.

ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ 19 Ιαν 2021 | 10:11

Βορίδης: Πολύ πιθανό νέο lockdown αν χρειαστεί – Τον Φεβρουάριο ο νέος εκλογικός νόμος για τους ΟΤΑ

Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης μίλησε για προσεκτική διαδικασία ανοίγματος που λαμβάνει υπόψη της τι συμβαίνει επιδημιολογικά με εβδομαδιαία αποτίμηση των δεδομένων.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 19 Ιαν 2021 | 09:51

Αδειάζει Πολάκη ο Τσακαλώτος στο Capital: Δεν γονατίσαμε εμείς τη μεσαία τάξη - Η ΝΔ δεν θα πέσει σαν ώριμο φρούτο [βίντεο]

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος απορρίπτει τις μομφές ότι η νέα εσωκομματική τάση "ομπρέλα" - Τι λέει για την κούρσα της διαδοχής στον ΣΥΡΙΖΑ.

ΕΚΤΕΝΕΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ 19 Ιαν 2021 | 09:15

Γερμανικός Τύπος ενόψει διερευνητικών: Γιατί ο Ερντογάν έχει κάθε λόγο να αναζητεί φίλους

Στην επίσκεψη του Γερμανού ΥΠΕΞ Χάικο Μάας στην Άγκυρα αναφέρεται εκτενώς ο γερμανικός Τύπος.