X

Σχεδόν το 23% των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν έχει πάρει άδεια - Σε έναν νομό από τους 12 νηπιαγωγούς έμειναν οι 6

Ο υφυπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έρθει η νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης.

Γράφει: TheToc team

Σχεδόν 1 στους 4 εκπαιδευτικούς πήρε άδεια μόλις διορίστηκε, ένας νομός έμεινε με τους μισούς νηπιαγωγούς σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κώστας Βλάση.

Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη ο υφυπουργός μίλησε μεταξύ άλλων για τους χιλιάδες διορισμούς, τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία αλλά και τις άδειες των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Μάλιστα, όπως είπε μέχρι τέλος του χρόνου θα έρθει η νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης.

"Από 1η Σεπτεμβρίου οι επιπλέον 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν και ήταν στις αίθουσες, κάτι πολύ σημαντικό, αν σκεφτούμε ότι από το 2020 έως και φέτος έχουν διοριστεί περίπου 50.000 εκπαιδευτικοί" είπε ο κ. Βλάσης σημειώνοντας ότι στις αρχές του μήνα "ήρθε και το πρώτο κύμα των αναπληρωτών. 24.000 αναπληρωτές διορίστηκαν για να αντιμετωπιστούν τα κενά. Κενά βέβαια εξακολουθούν να υπάρχουν" παραδέχτηκε εξηγώντας στη συνέχεια ότι πολλοί από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς "δεν κάνουν αποδοχή του διορισμού ή ζητούν άδεια άνευ αποδοχών ή παράταση συνήθως μικρή για το χρόνο ορκωμοσίας τους κι άλλοι για πιο σοβαρούς λόγους" με αποτέλεσμα "σχεδόν το 23% των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν φέτος να έχει πάρει κατευθείαν άδεια (ανατροφής τέκνου, κύησης, επαπειλούμενης κύησης κ.α.)" "Σε έναν μόνο νομό διορίστηκαν 12 νηπιαγωγοί και πήραν άδεια οι 6. Σε άλλο μικρό νησί διορίστηκε νηπιαγωγός που πήρε αμέσως άδεια κι εμείς στείλαμε έναν άλλο για να μη μείνουν χωρίς νηπιαγωγό τα παιδιά" αποκάλυψε ο κ. Βλάσης στη συνέντευξή του στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.

Έχουμε να κάνουμε με μια "δύσκολη εξίσωση" υπογράμμισε ο υφυπουργός αφού όπως σημείωσε "αλλιώς υπολογίζουμε κι αλλιώς μας έρχονται κάτι που δε μπορούμε να το προβλέψουμε. Μέχρι την Πέμπτη πάντως "Θα προχωρήσουμε στο β’ κύμα διορισμού αναπληρωτών, δασκάλων και καθηγητών για να καλύψουμε τα κενά".

Διαβάστε Επίσης

"Πιο δύσκολα βρίσκει δουλειά ο φιλόλογος από τον ηλεκτροσυγκολλητή"

"Πιστεύουμε στην αξία και δυναμική της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και κάνουμε ότι μπορούμε για να την αναβαθμίσουμε και να αυξήσουμε τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας" τόνισε ο κ. Βλάσης επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να αλλάξει το να είναι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση επιλογή του παιδιού όταν δεν καταφέρνει να πετύχει σε κάποιο πανεπιστήμιο. "Βλέπουμε πολλά επαγγέλματα που προκύπτουν από ανώτατα πανεπιστήμια που είναι καλές σπουδές με ωραία πτυχία που δεν έχουν όμως επαγγελματική αποκατάσταση. Πιο δύσκολα θα βρει δουλειά ο φιλόλογος ή ο θεολόγος από τον ηλεκτροσυγκολλητή… Πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχουν πολύ ελκυστικά επαγγέλματα που περιμένουν να βρουν εξειδικευμένους επαγγελματίες πληρώνοντας μάλιστα αδρά, πάνω από 3.000 ευρώ μισθό το μήνα. Επενδύουμε σ’ αυτό. Θέλουμε να έχουμε εξειδικευμένο εργατικό προσωπικό" υποστήριξε.

Διαβάστε Επίσης

"Μέχρι τέλος του χρόνου θα έρθει νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης"

"Υπάρχει πράγματι νομικό κενό" παραδέχτηκε ο κ. Βλάσης όταν ρωτήθηκε για τα Κέντρα Μελέτης που λειτουργούν σήμερα χωρίς θεσμικό πλαίσιο και επίσημη εποπτεία. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ίδιος, αυτή τη στιγμή γίνεται όλη η συλλογή πληροφοριών προκειμένου η Υπουργός να νομοθετήσει. "Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θα έρθει για ψήφιση" είπε συγκεκριμένα ο κ. Βλάσης.