Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, μιλώντας στην εκπομπή "Press Talk" του ΕΡΤnews, παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες και προκλήσεις της δημοτικής διοίκησης για τα επόμενα χρόνια. Τόνισε ότι ανέλαβε καθήκοντα χωρίς προηγούμενη αυτοδιοικητική εμπειρία και χωρίς ξεκάθαρο "εγχειρίδιο" μετάβασης, βρίσκοντας ελλείψεις σε κρίσιμους οργανισμούς και σημαντικά έργα σε στασιμότητα.
Βασιλίσσης Όλγας — "Η καθυστέρηση είναι πλέον πολιτική"
Αναφερόμενος στην ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, ο δήμαρχος μίλησε για ένα έργο που παραμένει ανολοκλήρωτο από το 2020. Όπως είπε, το 95% έχει τελειώσει, ενώ η καθυστέρηση οφείλεται πλέον σε πολιτικούς και όχι τεχνικούς λόγους. Το κόστος έχει φτάσει περίπου τα 6 εκατ. ευρώ και το έργο αναμένεται να μειώσει την κυκλοφορία στο κέντρο κατά 20%.
Κυκλοφοριακό και δημοτική συγκοινωνία
Ο κ. Δούκας υπογράμμισε ότι η Αθήνα χρειάζεται περισσότερα μέσα μεταφοράς, τόσο λεωφορεία όσο και συρμούς του μετρό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως είπε, είναι η έλλειψη σύνδεσης μεταξύ γειτονιών, καθώς οι περισσότερες γραμμές οδηγούν μόνο στο κέντρο. Γι’ αυτό ο Δήμος σχεδιάζει έξι συν μία νέες γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρώσει τη φάση διαβούλευσης και αναμένουν έγκριση από ΟΑΣΑ και υπουργείο. Το πιλοτικό πρόγραμμα θα είναι δωρεάν τον πρώτο χρόνο και η πλήρης λειτουργία τοποθετείται στις αρχές του 2027.
Πράσινο και μείωση θερμοκρασίας
Για την αντιμετώπιση της αστικής θερμότητας, ο δήμαρχος έθεσε ως κεντρικό στόχο την ενίσχυση του πρασίνου. Θύμισε ότι ο στόχος είναι η φύτευση 5.000 νέων δέντρων ετησίως: "Βάλαμε 5.000 την πρώτη χρονιά και φέτος 3.500–4.000, οπότε θα πιάσουμε ξανά τον στόχο". Η επέκταση του αστικού πρασίνου αποτελεί βασικό εργαλείο για τη μείωση της αισθητής θερμοκρασίας στο κέντρο της πόλης.