Follow us

Ο Κώστας Καραμανλής για τα Τέμπη: Οι 5 δικλείδες ασφαλείας που αποδείχθηκαν ανεπαρκείς και φτάσαμε στην τραγωδία

Συνεδρίασε η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας μίλησε νωρίτερα ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών.

"Ολο αυτό το διάστημα έχουν μιλήσει πολλοί. Λίγοι μίλησαν με πυξίδα την αλήθεια", είπε ξεκινώντας την ομιλία του ο Κώστας Καραμανλής. Οι περισσότεροι ενέδωσαν στον λαϊκισμό. Λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα από την θέση του υπουργού. Γιατί αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής. Που ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων…

Στη συνέχεια ο Κώστας Καραμανλής υποστήριξε ότι στον σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, ήταν πλήρως λειτουργική είπε και έδειξε φωτογραφίες πώς ήταν πριν το σταθμαρχείο και πώς αναβαθμίστηκε επι των ημερών του. Ο σταθμάρχης μπορούσε επι 12 λεπτά να δει στον πίνακα ότι τα δυο τρένα ήταν σε τροχιά σύγκρουσης, πρόσθεσε. Δεν το έκανε με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Αναφερόμενος στην τηλεδιοίκηση, είπε ότι παρέλαβε το έργο στο 18% και το παρέδωσε στο 70%. Το 67% που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν παραδόθηκε ποτέ, πρόσθεσε.

Διαβάστε Επίσης

"Το 2016 παραδόθηκαν μόνο οι 17 από τους 52 σταθμούς, από τους οποίους οι μισοί ανασκευάστηκαν από το 2021" ανέφερε.

Όπως τόνισε μεταξύ 2017 με 2019, το παραδοτέο έργο είναι μηδενικό. Ούτε ένας σταθμός ανατάχθηκε, ούτε ένα έργο τηλεδιοίκησης παραδόθηκε.

Ως μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία των σιδηροδρόμων ανέδειξε "το σπάσιμο των εργολαβιών που καταλήγει σε μία βαβέλ" "Θεσμοθετούμε ενιαία διαδικασία. Ένας εργολάβος για όλο το έργο" ανέφερε.

Σχετικώς με την υπόθεση της HELLENIC TRAIN, είπε ότι ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε στην ιταλική εταιρεία την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 45 εκατ., αφού προηγουμένως διέγραψε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 692 εκατ. χρέη προς το Δημόσιο, η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που την υποχρέωσε να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που πραγματικά εκτελεί, να πληρώνει για τη μίσθωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να πραγματοποιήσει επενδύσεις (με 600 εκατ. όφελος για το Δημόσιο) εκτός από τη συμμετοχή στα κέρδη, αφού συμφώνησε το ελληνικό Δημόσιο να λαμβάνει το 20% των κερδών της εταιρείας ετησίως.

Μίλησε για το λόγο της παραίτησής του και απευθύνθηκε σε προσωπικούς τόνους στη Βουλή, λέγοντας ότι για τις παθογένειες δεκαετιών φέρει κι ίδιος μερίδιο πολιτικής ευθύνης. "Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις: να θέσω σε διαθεσιμότητα ή να ζητήσω τις παραιτήσεις των υφισταμένων μου. Δεν το έπραξα. Ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη. Και αυτό το έκανα από εκεί, από τον τόπο της τραγωδίας".

Οι δικλείδες ασφαλείας που δεν τηρήθηκαν

Κατά την τοποθέτησή του ενώπιον της Επιτροπής, ο κ. Καραμανλής, με βάση τα "όσα αναληθώς προβάλλονται, ότι δήθεν δεν υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας", σημείωσε ότι "υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Δυστυχώς απεδείχθησαν ανεπαρκείς. Γι' αυτό και ενισχύονται. Όμως υπήρχαν" και ειδικότερα ανέφερε:

  • Δικλείδα ασφαλείας ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Όμως δεν χρησιμοποιήθηκε.
  • Δικλείδα ασφαλείας ήταν ο δεύτερος σταθμάρχης και ο τρίτος σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη θέση τους. Όμως δεν ήταν.
  • Δικλείδα ασφαλείας ήταν ο γενικός κανονισμός κινήσεως του ΟΣΕ που αγνοήθηκε.
  • Δικλείδα ασφαλείας ήταν τα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς έπρεπε να γίνουν οι αναγγελίες για το δρομολόγιο. Όμως δεν ακολουθήθηκαν.
  • Δικλείδα ασφαλείας ήταν ότι επί 12 λεπτά περίπου, υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς στον πίνακα ότι το τραίνο βρίσκεται σε λανθασμένη πορεία. Δυστυχώς, όμως, αυτοί που έπρεπε, δεν το είδαν.

Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε και στα "ψεύδη" που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα όσον αφορά τη σύγκρουση των τρένων στα Τεμπη.

Πρώτο ψέμα, είπε ο κ. Καραμανλής, ότι "αναφέρουν πως στο σταθμό Λάρισας δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μια ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά όπως έκαναν οι προηγούμενοι. δυστυχώς δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί. Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά αλλά δυστυχώς δεν το έκανε

Δεύτερο ψεύδος ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ΕΤCS το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι "απο τη στιγμή που ο σταθμάρχης παρέκαμψε το σύστημα και πήγε χειροκίνητα και έδωσε εντολή παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κανένα σύστημα δεν θα σταματούσε την κίνηση του τρένου. Και το ETCS και η σηματοδότηση θα είχε απενεργοποιηθεί. Με το σύστημα αυτό ναι θα είχε περισσότερες δυνατότητες ο σταθμάρχης αλλά δεν ξέρουμε να θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα γιατί όλα τα συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους"

"Ισχυρίζονται ότι αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό. Ισχυρίζονται από την αξιωματική αντιπολιτευση ότι το σύστημα είχε παραδοθεί. Παραλείπουν να πουν ότι έλειπε η απαραίτητη πριν την χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση. Τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία με έγκριση και πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Το GSMR τέθηκε σε λειτουργία το 2022. Το σύστημα αυτό που υποτίθεται ότι δεν χρησιμοποιείται είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε και ακούσαμε τους διαλόγους που έχουν δοθεί σε δημοσιότητα" πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

O κ. Καραμανλής επισήμανε πως ενώ ισχυρίζονται πως έως το 2019 υπήρχε ένας "πύργος Ελέγχου" που θα απέτρεπε το δυστύχημα, αυτό που υποθέτει ότι θα εννοούν είναι το άτυπο κέντρο της οδού Καρόλου, "αφού κανένας Πύργος Ελέγχου, ούτε υπάρχει, ούτε υπήρχε ποτέ φυσικά στο σιδηρόδρομο". Διευκρίνισε ότι αυτό το άτυπο κέντρο που υπήρχε, λειτουργεί και σήμερα αλλά χωρίς εκπροσώπους της Hellenic Train, η οποία πλέον είναι ιδιωτική εταιρεία.

Σκοπός του κέντρου αυτού -εξήγησε- είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφουν για παράδειγμα ενδεχόμενες καθυστερήσεις τους και προσέθεσε πως αυτό το οποίο ονομάζουν "δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου", ή ακόμα και "Πύργο Ελέγχου", στην ουσία δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης των διαφόρων δρομολογίων και όχι κάτι περισσότερο.

Πέμπτον, για αυτό το οποίο διατείνονται ότι δήθεν "μέχρι το 2019 υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης τις νύχτες σε κάθε σταθμό, μέτρο που καταργήθηκε από αυτήν την κυβέρνηση", είπε χαρακτηριστικά πως δεν υπάρχει τίποτα πιο αναληθές και κατέθεσε στα πρακτικά τις βάρδιες των ετών 2017, 2018 και 2019 με έναν σταθμάρχη. Σημείωσε επιπλέον πως αυτό το οποίο προέκυψε από την ανάκριση, την κρίσιμη ώρα είναι ότι έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμαρχείο όχι μόνο ακόμη ένας, αλλά δύο σταθμάρχες, οι οποίοι αδικαιολόγητα έφυγαν νωρίτερα.

Διαβάστε Επίσης

"Οι αλήθειες για την χρηματοδότηση και τις προσλήψεις"

Απαντώντας στα περί υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι "αυξήσαμε από 45 σε 75 εκατ. ευρώ την χρηματοδότηση του ΟΣΕ ενώ προβλέψαμε κονδύλια από το Ταμέιο Ανάκαμψης".

Για τον αριθμό των εργαζομένων, δε, είπε ότι "από το 2009 και μετά ο αριθμός εργαζόμενων έβαινε μειούμενος. Πότε ανακόπηκε η πορεία; Το 2022. Εμείς προχωρήσαμε σε διαδικασίες προσλήψεων με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ το 2022 και 2023. Διαδικασίες αδιάβλητες και δυστυχώς χρονοβόρες. Το 2015-19 έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, επί των δικών μας ημερών έγιαν περισσότερες από 200 προσλήψειες και άλλες 200 με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Σε μια περίοδο μείωσης υπαλλήλων από το 2022 άρχισε να αυξάνεται ο αριθμός. Σε μια τόσο οδυνηρή στιγμή για την κοινωνία μας ας συμφωνήσουμε για τα γεγονότα".

HELLENIC TRAIN

Ο τέως υπουργός Μεταφορών, αναφέρθηκε επίσης στην υπόθεση της HELLENIC TRAIN, λέγοντας πως το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να διαγράψει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 692 εκατομμύρια χρέη προς το Δημόσιο και στη συνέχεια να την πουλήσει έναντι του πολύ χαμηλού τιμήματος των 45 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από την ετήσια επιδότηση του ελληνικού Δημοσίου για την εκτέλεση μεταφορικού έργου μέσω σιδηροδρόμων. Αντιπαρέβαλλε ότι η ΝΔ ήταν αυτή που το 2022 υποχρεώσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ -πλέον Hellenic Train- για πρώτη φορά να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που πραγματικά εκτελεί, να πληρώνει για τη μίσθωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να πραγματοποιήσει επενδύσεις, με συνολικό όφελος για το ελληνικό Δημόσιο που φθάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ εκτός από τη συμμετοχή στα κέρδη, αφού συμφωνήσαμε το ελληνικό Δημόσιο να λαμβάνει το 20% των κερδών της εταιρείας ετησίως.

Ο παραιτηθείς υπουργός τόνισε ακόμη ότι όλοι όσοι βρισκόμαστε στη Βουλή, έχουμε απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και απέναντι στην κοινωνία που πενθεί: Να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του, να πούμε όλη την αλήθεια και να αφήσουμε επιτέλους έξω από ένα τέτοιο θέμα τις μικροκομματικές αντιπαραθέσεις. "Είναι χρέος μας να δούμε με ειλικρίνεια όλα τα λάθη και να κάνουμε ό,τι οφείλουμε για να μην επαναληφθούν ποτέ" και εξήγησε ότι η τοποθέτησή του, η πρώτη μετά από την παραίτηση του, στη Βουλή είναι επιλογή του που λογοδοτεί στην πολιτική και προσωπική μου ηθική.

"Την ώρα του πένθους οφείλουμε σεβασμό και σιωπή. Γι' αυτό σιώπησα. Αλλά ήταν και υποχρέωσή μου, σεβόμενος τους θεσμούς, η πρώτη τοποθέτησή μου να γίνει στο Εθνικό Κοινοβούλιο. Όλο αυτό το διάστημα έχουν μιλήσει πολλοί. Λίγοι, μίλησαν με νηφαλιότητα, αίσθημα ευθύνης, και πυξίδα την αλήθεια. Οι περισσότεροι δυστυχώς ενέδωσαν στην πολιτική σκοπιμότητα και τη δημαγωγία. Λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Πρέπει να διερευνήσουμε ποια λάθη και ποιες παραλείψεις έγιναν, ποιοι τα έκαναν, σε ποιο επίπεδο, και τι πρέπει να γίνει για να μη συμβεί ποτέ ξανά τέτοια τραγωδία. Το οφείλουμε στη μνήμη αυτών που χάθηκαν. Είναι χρέος όλων μας να φωτιστεί η αλήθεια", είπε χαρακτηριστικά.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στον τομέα των σιδηροδρόμων "προσπαθήσαμε να τις αντιμετωπίσουμε με την αναδιοργάνωση που πρόσφατα νομοθετήσαμε, η πραγματικότητα όμως είναι ότι οι παθογένειες δεκαετιών χρειάζονται χρόνο για να εξαλειφθούν. Δεν θα ήμουν ειλικρινής και συνεπής με τα "πιστεύω" μου, εάν υποστήριζα ότι γι' αυτά δεν φέρω κι εγώ μερίδιο πολιτικής ευθύνης. Δεν συμφωνώ με όσους λένε ότι τα έκαναν όλα τέλεια και δεν μπορούν να βρουν πουθενά λάθος. Είναι λογικές του χθες. Αν πραγματικά θέλουμε να συμβάλλουμε, ο καθένας από τη σκοπιά του, στην αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών, πρέπει να συμφωνήσουμε στα στοιχειώδη και τα αυτονόητα. Μόνο έτσι θα δείξουμε έμπρακτα ότι απαντάμε στα μεγάλα "γιατί" που δικαιολογημένα βάζουν οι συμπολίτες μας. Το τελευταίο που πιστεύω ότι προσδοκούν από εμάς είναι να μετατρέψουμε μια τέτοια τραγωδία σε πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης" τόνισε τέλος ο τέως υπουργός Μεταφορών.

Με διαδικαστικά θέματα άρχισε η συνεδρίαση – Ζητήθηκε να κληθούν και άλλα πρόσωπα

Με διαδικαστικά θέματα που τέθηκαν από τις κοινοβουλευτικές ομάδες άρχισε η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, στην οποία έχουν κληθεί σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση των σιδηροδρόμων, ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδη, καθώς ο νυν υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, οι τέσσερις τέως, πρώην και νυν υπουργοί κάθισαν στις θέσεις των υπουργικών εδράνων της Γερουσίας.

Επί της οργάνωσης της συνεδρίασης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθανάσιος Μπούρας πρότεινε η ακρόαση των τεσσάρων να αρχίσει με τη σειρά που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση με αριθμό 717 κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Σχετικά με τις κλητεύσεις και άλλων προσώπων για ακρόαση φορέων που έχουν ζητηθεί και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Μπούρας πρότεινε αυτό να απασχολήσει την Επιτροπή στο τέλος της σημερινής συνεδρίασης.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος, ανέφερε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει η σημερινή συνεδρίαση να αφιερωθεί των αιτιών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα με την ακρόαση των τεσσάρων παριστάμενων υπουργών, αλλά και άλλων προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε την παρουσία στην Επιτροπή των κυρίων Καραμανλή και Γεραπετρίτη για τη σύμβαση 717, αλλά και για τα όλα τα υπόλοιπα θέματα και εμείς θα το πράξουμε. Ζήτησε -επειδή η σημερινή δεν έχει συγκληθεί με την δυνατότητα που δίνει ο ΚτΒ στην Αντιπολίτευση αλλά ήταν ομόφωνη απόφαση- η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ακρόαση και άλλων προσώπων να γίνει εντός του μήνα και να μη χρειαστεί η πάροδος ενός μήνα για να συγκληθεί η Επιτροπή εκ νέου με τη διαδικασία της χρήσης του αιτήματος των 2/5 από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Χάρης Καστανίδης, υπενθύμισε ότι το κόμμα του είχε ζητήσει να κληθούν στην Επιτροπή και άλλα πρόσωπα και θεσμοί για να διερευνηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα, όπως η ΡΑΣ, οι εκπρόσωποι εργαζομένων, διευθύνοντες και πρώην διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train. Σωστά εκκλήθηκαν, εν αρχή αυτών των συνεδριάσεων είναι η ακρόαση των τεσσάρων πρώην Υπουργών αλλά δεν μπορεί να μην υπάρξουν και άλλες ακροάσεις. Πρόκειται για τεράστιο ζήτημα. Η σημερινή μας συνεδρίαση να θεωρηθεί η αρχή μιας συνεχιζόμενης διαδικασίας, προκειμένου μετά από λίγες ημέρες να έχουμε προσκλήσεις για νέες ακροάσεις για το θέμα σύμφωνα με τα αιτήματα που έχουν καταθέσει τα κόμματα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, ανέφερε ότι εμείς έχουμε ζητήσει να κληθούν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών από το 2007 που άρχισε η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως επίσης και οι διοικήσεις του ΟΣΕ από τότε της Hellenic Train και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Γιώργος Μυλωνάκης, συμφώνησε με την συνέχιση της διαδικασίας λέγοντας ότι θα πρέπει στην Επιτροπή να κληθούν και οι υφυπουργού Υποδομών , υπεύθυνοι για τους σιδηροδρόμους και οι γενικοί γραμματείς και όχι μόνο η συζήτηση να περιοριστεί στην σύμβαση 717 αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις. Η εθνική αυτή τραγωδία είπε "θα μας στοιχειώνει όλους"

Η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα ανέφερε ότι το κόμμα της πιστεύει ότι θα πρέπει να κληθούν οι αρμόδιοι υφυπουργοί του Υπουργείου Μεταφορών, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΓΕΟΣΕ, η ΡΑΣ , οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων.

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης ζήτησε να διεξαχθούν όσες συνεδριάσεις χρειάζονται και να μην ακολουθεί η διαδικασία των αιτημάτων της Αντιπολίτευσης (των 2/5) ώστε εντός του μήνα η Βουλή σε επίπεδο Επιτροπής να έχει ολοκληρώσει το έργο της πριν από την έκδοση του πορίσματος των Εμπειρογνωμόνων. Θα πρέπει είπε να μην μείνουμε στο στενός γράμμα του ΚτΒ ώστε το Κοινοβούλιο να ολοκληρώσει τις ακροάσεις του

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας Αθανάσιος Μπούρας, έκλεισε τον κύκλο των παρεμβάσεων επί της διαδικασίας λέγοντας ότι "μετά το πέρας της σημερινής συνεδρίασης θα επεξεργαστώ όλα όσα αναφέρθηκαν αλλά και τυχόν άλλα που μπορεί να προκύψουν. Καθώς σήμερα ξεκινάμε αυτή την διαδικασία με την σύμβαση 717.Και θα σας ενημερώσω σύμφωνα με τον ΚτΒ".

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ERT News

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ 30 Μαϊ 2023 | 11:26

Τέμπη: Στον εφέτη ανακριτή οι Ιταλοί πραγματογνώμονες - Θα εξετάσουν το καταγραφικό τoυ μοιραίου τρένου

Οι τέσσερις Ιταλοί εμπειρογνώμονες που θα εξετάσουν το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη πήγαν στον εφέτη ανακριτή.

Ο ΛΟΓΟΣ 29 Μαϊ 2023 | 18:19

Εκλογές 2023: Γιατί ο Αντώνης Σαμαράς ορκίστηκε μόνος του, σε άδειο κοινοβούλιο [Εικόνες]

Ο Αντώνης Σαμαράς έδωσε τον όρκο μόνος του για τον σχηματισμό της νέας Βουλής

ΣΤΗΝ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ 29 Μαϊ 2023 | 18:11

Εκλογές 2023: Οι τέσσερις Κεφαλογιάννηδες σε Βουλή και Ευρωβουλή - Δύο οι Παπανδρέου [Εικόνες]

Τέσσερις Κεφαλογιάννηδες και δύο Παπανδρέου στην πολιτική ζωή της χώρας - Οι φωτογραφίες στην ορκωμοσία της Βουλής

ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ 29 Μαϊ 2023 | 18:08

Σκέρτσος για τις "κομψές κυρίες" της Βουλής: "Προσβλητική και ξεπερασμένη η συζήτηση"

"Να μιλήσουμε για τη διαδρομή και τις ιδέες που έφεραν περισσότερες από ποτέ γυναίκες στην ελληνική Βουλή" αναφέρει ο Άκης Σκέρτσος.

ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 4 29 Μαϊ 2023 | 16:18

Εκλογές 2023: Θυροκολλήθηκε το Προεδρικό Διάταγμα για τη διάλυση της Βουλής της μιας ημέρας

Η νέα Βουλή που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου, θα συγκληθεί για την ορκωμοσία των μελών της τη Δευτέρα 3 Ιουλίου 2023, στις 11 το πρωί.

ΕΦΕΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΤΗΣ 29 Μαϊ 2023 | 12:57

Τέμπη: Απολογήθηκε ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ – To μπαλάκι στην επιτροπή αξιολόγησης για την μετάταξη του σταθμάρχη

Απολογήθηκε σήμερα Δευτέρα ο πρώην πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ για την τραγωδία στα Τέμπη.

ΧΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ 29 Μαϊ 2023 | 12:25

Color blocking στη Βουλή: Οι μονοχρωμίες, τα baby blue, τα ντραπέ και το αδιαπραγμάτευτα στιλάτο total black

Χρώμα στην ορκωμοσία έδωσαν οι γυναίκες βουλευτές επιλέγοντας έντονες ή παστέλ αποχρώσεις, ενώ ξεχώρισαν και τα total black κομψά look.

ΕΥΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ 29 Μαϊ 2023 | 11:42

Εκλογή νέου προεδρείου για τη Βουλή της μιας ημέρας: Παραμένει πρόεδρος ο Κώστας Τασούλας με 270 ψήφους

Στην ομιλία του ο κ. Τασούλας ευχαρίστησε το Σώμα για την επανεκλογή του, ενώ είπε ότι "αυτή η Βουλή είναι φευγαλέα, μέχρι τις επόμενες εκλογές".

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ 29 Μαϊ 2023 | 07:24

Βουλή της μίας ημέρας: Επανεκλογή Τασούλα ως Πρόεδρος με 270 ψήφους - Το απόγευμα διαλύεται και πάμε σε εκλογές

Το απόγευμα αναμένεται η διάλυση της Βουλής με Προεδρικό Διάταγμα, μετά τη διαπίστωση αδυναμίας σχηματισμού κυβέρνησης.

ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 28 Μαϊ 2023 | 20:55

Βουλή: Η αμήχανη στιγμή πριν την ορκωμοσία - Μπέρδεμα με τα έδρανα, δεν έβρισκαν θέση 18 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Περίπου 18 άτομα, ανάμεσα τους και ο Γιώργος Παπανδρέου, έμειναν όρθιοι μέχρι να ρυθμιστεί το θέμα και να αναγκαστούν να αλλάξουν θέσεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

ΟΙ 300 ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΒΟΥΛΗΣ 28 Μαϊ 2023 | 18:57

Με χαμόγελα και πολλές selfies ορκίστηκε η νέα Βουλή - Η χαρά παλιών και νέων βουλευτών στα έδρανα [εικόνες]

Πολλές και πολλοί θέλησαν να απαθανατίσουν τις στιγμές πριν και κατά τη διάρκεια της ορκωμοσίας.

ΑΥΡΙΟ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ 28 Μαϊ 2023 | 17:52

Ορκίστηκε η Βουλή της μίας ημέρας - Οι αφίξεις των βουλευτών, οι selfies και τα πηγαδάκια [εικόνες]

Ορκίστηκε, ενώπιον της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η Βουλή που προέκυψε από τις κάλπες της 21ης Μαΐου 2023.

ΕΚΛΟΓΕΣ 2023 28 Μαϊ 2023 | 08:56

Εκλογές 2023: Ορκίζεται σήμερα η Βουλή των δύο ημερών – Ολες οι διαδικασίες μέχρι τη διάλυσή της

Παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του υπηρεσιακού πρωθυπουργού Ιωάννη Σαρμά, ορκίζεται σήμερα η νέα Βουλή.