Ο Αντώνης Φωνιαδάκης, χορογράφος με διεθνείς περγαμηνές επελέγη μεταξύ των 36 υποψηφίων οι οποίοι συμμετείχαν στην σχετική Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για τη θέση του νέου Διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ. Ο νέος Διευθυντής Μπαλέτου αναλαμβάνει καθήκοντα από 1η Σεπτεμβρίου 2016 και η διάρκεια της θητείας του είναι τριετής.
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ιεράπετρα. Άρχισε να χορεύει στα 14 του, στη δημοτική σχολή χορού της πόλης. Στα 18 του έρχεται στην Αθήνα και μπαίνει στην Κρατική Σχολή Χορού. Δυο χρόνια αργότερα, πήρε την υποτροφία Μαρία Κάλλας και γίνεται δεκτός στη σχολή του Μωρίς Μπεζάρ στη Λοζάνη. Στη Λοζάνη μένει δυο χρόνια. Μεταπηδά στην Όπερα της Λυών μετά από πρόσκληση του Γιώργου Λούκου και περνά εκεί τα επόμενα έξι χρόνια.
«Τα πράγματα έγιναν πολύ γρήγορα και δεν κατάλαβα τι συνέβη. Από την επαρχία στην Αθήνα, από την Αθήνα στην Ελβετία. Έζησα δυο χρόνια στην Αθήνα και βγήκα από τα νερά μου πολύ απότομα. Τα πράγματα εκείνη την εποχή ήταν πολύ καλά στην Ελλάδα. Ο Παπαϊωάννου ξεκινούσε, ο Ρήγος ξεκινούσε, όλα μου φαινόντουσαν πολύ μεγάλα, έκανα πολύ χορό κάθε μέρα. Υπήρχε αυθορμητισμός, όραμα, όλα ήταν στην αρχή. Όταν πήγα στην Ελβετία δεν ήξερα ποιος είναι ο Μπεζάρ, δεν είχα αίσθηση των πραγμάτων, ούτε ήξερα τι συμβαίνει στο χορό σε διεθνές επίπεδο. Συνήθως οι καριέρες ξεκινάνε στα 18 και τελειώνουν στα 33 η δική μου ξεκίνησε στα 24. Έκανα απλώς αυτό που ήθελα να κάνω, μάθαινα κάθε μέρα και δε θεωρούσα τον εαυτό μου σούπερ ερμηνευτή από την πρώτη μέρα. Ειλικρινά δεν ασχολήθηκα ποτέ ούτε με την ηλικία, ούτε με την κατάληξη μου, ούτε με τα όρια: εμένα με ενδιέφερε να αναπτύξω την τάση μου, να μαθαίνω, να προοδεύω και να χαίρομαι με τη δουλειά. Ήμουνα στο φυσικό μου στοιχείο γιατί η κίνηση υπάρχει μέσα στα χρωμοσώματά μου, δεν κατάλαβα ποτέ ότι θα πάω να κάνω χορό για να γίνω επαγγελματίας χορευτής. Αυτό το επαγγελματικό κομμάτι το συνειδητοποίησα μετά τη σχολή. Ότι έπρεπε να κερδίζω και χρήματα. Η κίνηση είναι μια πώρωση, ένα ναρκωτικό, σε υπερβαίνει».
Για την επιλογή του ο Αντώνης Φωνιαδάκης δήλωσε:
"Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά για εμένα, η ανάθεση των καθηκόντων του Διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ειδικά την χρονική αυτή στιγμή, όπου η ΕΛΣ ετοιμάζεται για μια νέα σημαντική σελίδα στην ιστορία της με την μεταστέγαση της στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Έχοντας ήδη γνωρίσει το δυναμικό του Εθνικού μας Μπαλέτου, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της νέας παραγωγής LINKS, η οποία θα κάνει πρεμιέρα στις 3 Απριλίου στο Θέατρο Ολύμπια, αισθάνομαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι με πνεύμα ενότητας, επιμονή και πολλή δουλειά θα επιτύχουμε όλους τους στόχους μας.
Η ανοδική πορεία της ΕΛΣ τα τελευταία χρόνια, η διεύρυνση του κοινού της, οι διεθνείς συνεργασίες της, αποτελούν πρόκληση για την δική μου θητεία ως Διευθυντή του Μπαλέτου.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη, για την εμπιστοσύνη του προς το πρόσωπο μου, καθώς και το θερμό καλωσόρισμα στον Οργανισμό".
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με τα: Royal New Zealand Ballet, Sydney Dance Company, Aterbaletto, Luzern Ballet, CCN Ballet de Lorraine, Martha Graham Dance Company, Cedar Lake Contemporary Ballet, Geneva Ballet, Lyon Opera Ballet, Ballet Jazz de Montreal, Bern Ballet, Ballet du Rhin, Maggio Danza, National Dance Company of Wales, Dansgroep Amsterdam, MDTIstanbul, Cia Sociedade Masculina Brazil, Bale da Cidade of Sao Paulo Brazil, Helsinki Dance Company Finland, Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ΚΘΒΕ, Benjamin Millepied Dance Company USA, Washington Ballet, Bejart Ballet Lausanne, Ballet Junior Geneva, Hellenic Dance Company, CNSMD Lyon, Copenhagen International Dance.
«Έχω μια τεράστια αγάπη για την ανθρώπινη υπέρβαση», λέει, «για το πως ο άνθρωπος ξεπερνά τα πράγματα με την σωματικότητά του. Μου αρέσει ο παλμός. Οι χορευτές, η αναπνοή, ο ιδρώτας, αυτό το σώμα που πάλλεται και αναπνέει σε ένα παρόν συγκεκριμένο. Με ενδιαφέρει η υπέρβαση, αυτή που σε κινεί πέρα από την ψυχολογική και συναισθηματική δομή της σωματικής υπόστασης. Αυτό συμβαίνει γιατί μεγάλωσα στη φύση, μεγάλωσα με την ιδέα ότι είμαι ένα μέρος της, και ότι εκεί υπάρχει ζωή, θάνατος, φθορά και αναγέννηση. Αυτό επί σκηνής δε μπορώ να το εκφράσω παρά δείχνοντας ότι υπάρχει παλμός, ότι υπάρχει καρδιοχτύπι».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr