
Ενώ η μεγαλύτερη έκθεση έργων του Ιερώνυμου Μπος που διοργανώθηκε ποτέ, ετοιμάζεται να ανοίξει στην γενέτειρά του την Ολλανδία, σε δυο εβδομάδες. Οι ερευνητές του Bosch Research and Conservation Project (BRCP), ανακάλυψαν ακόμα έναν πίνακα του Μπος, ο οποίος μέχρι σήμερα είχε αποδοθεί σε μαθητή ή μιμητή του στιλ του. Το πρόσφατα επικυρωμένο έργο του Μπος ανήκει στο Nelson-Atkins Museum of Art, το οποίο είναι γνωστό κυρίως για τη μεγάλη συλλογή έργων ασιατικής τέχνης που διαθέτει.

Το μουσείο απέκτησε αυτό το έργο στις αρχές του 1930, λέγεται «Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου», ζωγραφισμένο ανάμεσα στο 1500-1510 και απεικονίζει τον Άγιο να φορά έναν μανδύα και γεμίζοντας μια κανάτα νερό, ενώ περιβάλλεται από τα κλασικά περίεργα τέρατα του ζωγράφου. Το μικρό πάνελ το οποίο παρέμεινε στις αποθήκες για χρόνια, θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στο μουσείο Noordbrabants, στην έκθεση Hieronymus Bosch — Visions of Genius, μια έκθεση η οποία προετοιμαζόταν 9 χρόνια και συγκεντρώνει σχεδόν όλα τα έργα του από τις συλλογές και τα μουσεία σε όλο τον κόσμο.
Το έργο είναι «μια μικρή αλλά σημαντική προσθήκη στο έργο του Bosch, ένα από τα 25 που αναγνωρίζονται ως αυθεντικά μέχρι σήμερα και ανεβάζει τα έργα του Μπος στην Αμερική σε πέντε. Τα άλλα τέσσερα υπάρχουν στα: Metropolitan Museum of Art, Washington, DC’s National Gallery of Art, Yale University Art Gallery και Morgan Library and Museum.

"Ο Πειρασμός του Αγίου Αντωνίου", έχει 15 ίντσες ύψος και 10 ίντσες πλάτος, είναι στην πραγματικότητα μόνο ένα κλάσμα του τι ήταν πιθανό να είναι το κεντρικό μέρος τριπτύχου που έχει διαλυθεί. Η ταυτοποίηση του έργου έγινε με την τεχνική της reflectography ενώ υπάρχουν ίδια στοιχεία με αυτά του τριπτύχου “The Hermit Saints” και το κεντρικό πάνελ του έργου “Last Judgment” όπου μια γυναίκα σκύβει πάνω από μια στέρνα για να μαζέψει νερό. Τα υβριδικά τέρατα του πάνελ που ανακαλύφθηκε και ταυτοποιήθηκε, εμφανίζονται και σε άλλα έργα του Μπος.

Με τη μελέτη των έργων του Μπος από το 2010, έχουν αλλάξει εντελώς τα δεδομένα σχετικά με το ποιά είναι τα δικά του έργα. Τα έργα “Christ Carrying the Cross,” στο Μουσείο της Γάνδης και “Seven Deadly Sins and the Last Four Things” στο Πράδο δεν έχουν ταυτοποιηθεί ως έργα του Μπος όπως πίστευαν μέχρι το 2010, παρόλο που οι ιστοσελίδες των μουσείων ακόμα τα αποδίδουν στον Μπος.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr