Το αρχοντικό μέσα στο οποίο δούλεψε ο Ροντέν μέχρι τον θάνατό του το 1917, ανοίγει και πάλι για το κοινό στις 12 Νοεμβρίου. Σήμερα είναι ένα καλοσυντηρημένο, ζεστό, κομψό κτίριο και ο Ροντέν σίγουρα θα είχε μείνει έκπληκτος.
Πρόκειται για το ιστορικό μέγαρο Biron που χτίστηκε στη Rue de Varenne, στο Παρίσι, μεταξύ του 1727 και του 1737. Είναι ένα λαμπρό παράδειγμα αρχιτεκτονικής rocaille που ήταν της μόδας εκείνη την εποχή. Η πρώτη του χρήση ήταν αρχοντικό και εξοχική κατοικία, χτισμένη στα τότε όρια του Παρισιού.
Οι ιδιοκτήτες του μεγάρου μέσα στα χρόνια έκαναν μεγάλες τροποποιήσεις και προσθήκες, ενώ υπήρξε έδρα και της Ρώσικης πρεσβείας τον 19ο αιώνα και έδρα των Παπικών απεσταλμένων. Οι Παριζιάνοι μπορούσαν να παρακολουθήσουν εκεί επιδείξεις πυροτεχνημάτων, εορταστικές εκδηλώσεις και να πάρουν μέρος σε χορούς ή να παρακολουθήσουν συναυλίες. Λειτούργησε σαν οικοτροφείο θηλέων όταν ήρθε στην κατοχή των μοναχών μετά από κληροδότημα της Δούκισσας Charost, ενώ οι κήποι τους μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα χρησιμοποιήθηκαν σαν οπωρώνες, βοσκοτόπια και λαχανόκηποι.
Στις αρχές του 20ου αιώνα αρκετοί καλλιτέχνες όπως ο Κοκτό, ο Ματίς, η Ισιδώρα Ντάνκαν και ο Ροντέν κατοικούσαν στα δωμάτιά του.
Το 1908, ο γλύπτης νοίκιασε τέσσερα δωμάτια με νότιο προσανατολισμό και τα χρησιμοποίησε σαν στούντιο. Στον τότε αφρόντιστο κήπο τοποθέτησε μερικά από τα έργα του.
Ο Ροντέν, έκανε κάθε δυνατή προσπάθεια να σώσει το αρχοντικό που είχε παρακμάσει και ερημώσει και άρχισε τις διαπραγματεύσεις με το κράτος, στο οποίο είχε περιέλθει το κτίριο, για την σωτηρία του.
Με τη διαθήκη του ο Ροντέν άφησε στο κράτος όλα τα έργα του από γύψο, μάρμαρο, από χαλκό και πέτρα καθώς και τη συλλογή αρχαιοτήτων που είχε στην κατοχή του και χρησιμοποιούσε για την εκπαίδευση των μαθητών του. Ζητούσε από το κράτος να κρατήσει όλες τις συλλογές στο Hôtel Biron, το οποίο θα στέγαζε το μουσείο Ροντέν.
Το 1916 η εθνοσυνέλευση αποδέχτηκε τη δωρεά του και μετέτρεψε το αρχοντικό και τον κήπο του σε μουσείο, το οποίο ονομάζεται Μουσείο Ροντέν. Ιστορικό διατηρητέο σήμερα, μετά από ένα μεγάλο πρόγραμμα ανακαίνισης και αποκατάστασης, παραδίδεται στο κοινό στις 12 Νοεμβρίου.
Αυτή τη φορά δεν είναι μόνο τα έργα του Ροντέν, αυτά που εκτίθενται αλλά και τα έργα των μαθητών του και της ερωμένης του Καμίλ Κλωντέλ, τα σχέδιά του στους τοίχους, όταν ακόμα δεν είχε αποφασίσει αν το χρώμα ή το μάρμαρο θα ήταν το μέσο έκφρασής του και χιλιάδες θραύσματα των ελληνικών και ρωμαϊκών γλυπτών.
Μερικά έργα του που εκτίθενται για πρώτη φορά δείχνουν μια άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη, το χιούμορ. Ένα άλλο, εκθαμβωτικής ομορφιάς δωμάτιο περιέχει μερικά έργα τέχνης της συλλογής του, η οποία περιελάμβανε Μονέ, Ρενουάρ και τρία έργα του Βαν Γκογκ.
Η ανακαίνιση κράτησε τρία χρόνια και στοίχισε 16 εκατομμύρια ευρώ και είναι η πιο ολοκληρωμένη που έγινε από τότε που το αρχοντικό μετατράπηκε, το 1919 σε δημόσιο μουσείο.
Το χαρακτηριστικό του μουσείου είναι το φως που μπαίνει από τα μεγάλα παράθυρα, το οποίο δημιουργεί την ατμόσφαιρα ενός καλλιτεχνικού στούντιο.
Η υπουργός πολιτισμού της Γαλλίας Fleur Pellerin, δήλωσε ότι η επαναλειτουργία του μουσείου δεν είναι απλώς μια τεχνική αναγκαιότητα αλλά ένα ηθικό καθήκον.
Πριν κλείσει, το μουσείο δεχόταν περισσότερους από 700.000 επισκέπτες ετησίως.