Αυτοψία Μενδώνη στο ΕΜΣΤ προ των εγκαινίων του το 2020

Σήμερα όλα τα προβλήματα που ανακύπτουν αντιμετωπίζονται συστηματικά και επιλύονται αμέσως.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Έτοιμο να παραδοθεί στους πολίτες, τέλος Φεβρουαρίου, θα είναι το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, όπως διαπιστώθηκε από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη, η οποία πραγματοποίησε χθες το πρωί αυτοψία, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη, παρουσία του μεταβατικού διευθυντή του μουσείου Δημήτρη Αντωνακάκη, του προέδρου του Δ.Σ. Γιώργου Παπαναστασίου και υπηρεσιακών παραγόντων.

Το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από την υπουργό, για τα εγκαίνια του μουσείου,τέλος Φεβρουαρίου 2020, τηρείται κατά γράμμα. Το ΕΜΣΤ, το οποίο παραλήφθηκε ως κτηριακή υποδομή τον Φεβρουάριο του 2014, παραμένει ακόμη κλειστό.

Το καίριο πρόβλημα που κρατούσε κλειστό το μουσείο ήταν η παντελής έλλειψη συντονισμού. Σήμερα όλα τα προβλήματα που ανακύπτουν αντιμετωπίζονται συστηματικά και επιλύονται αμέσως. Αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται η έκθεση της μόνιμης συλλογής σύμφωνα με τη μουσειολογική μελέτη που εκπονήθηκε από την τέως διευθύντρια κ. Κατερίνα Κοσκινά.

Μέσα στον Ιανουάριο, ολοκληρώνονται οι εργασίες φωτισμού και οργάνωσης των χώρων υποδοχής, όπως και εκείνοι της υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών. Οι διαδικασίες για τη λειτουργία του εστιατορίου και του πωλητηρίου προχωρούν ικανοποιητικά. Επίσης, ο σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας του ΕΜΣΤ έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης.

Παράλληλα με τις προετοιμασίες έναρξης της λειτουργίας, μελετώνται και θέματα που άπτονται του κανονισμού λειτουργίας του οργανισμού, την επαρκή στελέχωση αλλά και την ομαλή μετάβαση του Μουσείου και του προσωπικού του σε καθεστώς καθημερινής λειτουργίας για το κοινό.

Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες δοκιμές λειτουργίας ώστε το μουσείο να ανοίξει για τους επισκέπτες εντός χρονοδιαγράμματος.

Το ΕΜΣΤ, ένας βασικός πόλος για την προβολή του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού, θα λειτουργήσει αφενός ως ένα κέντρο ανάδειξης της ελληνικής σύγχρονης τέχνης και του έργου των Ελλήνων καλλιτεχνών και αφετέρου ως εκπαιδευτικό κέντρο για τις νεότερες ηλικίες, ενθαρρύνοντας τη σχέση τους με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΠΟΑ έχει διαθέσει περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ για την ανακατασκευή του κτηρίου της πρώην Ζυθοποιϊας Φιξ, ενώ τρία εκατομμύρια ευρώ ήταν η δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η οποία ενεργοποιήθηκε τον Ιούλιο 2018, για τον εξοπλισμό του Μουσείου και την εφαρμογή των εγκεκριμένων μελετών έκθεσης της μόνιμης συλλογής.

Ενώ όμως αυτά ανακοινώνονται η ανοιχτή επιστολή των εργαζομένων του ΕΜΣΤ, που υποστηρίζουν πως "το ΕΜΣΤ δεν έκλεισε ποτέ. Μπορεί να ανέστειλε την εκθεσιακή του δραστηριότητα στις αρχές του 2019, αλλά δεν σταμάτησε ούτε στιγμή το έργο του, που αφορά τη σύγχρονη τέχνη".

Η επιστολή του Σωματείου εργαζομένων προς τον τύπο

Για ένα Μουσείο Ανοιχτό και μετά τα Εγκαίνια

Η ημερομηνία, που το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης θα ανοίξει και πάλι τις πόρτες του για να υποδεχθεί το κοινό στην έκθεση της μόνιμης συλλογής του, πλησιάζει. Την ίδια ώρα όμως διαπιστώνουμε ότι μια σειρά από προβλήματα ζωτικής σημασίας, τα οποία μπορούν να υπονομεύσουν τόσο τη λειτουργία του Μουσείου όσο και το σύνολο του έργου που οφείλει να προσφέρει στην κοινωνία ως θεσμός του σύγχρονου πολιτισμού, μπαίνουν για μια ακόμα φορά κάτω από το χαλί. Και πολύ φοβόμαστε ότι θα εκραγούν ως βόμβα στα θεμέλιά του, όταν κοπούν οι κορδέλες, αποχωρήσουν οι επίσημοι και σβήσουν οι κάμερες.

Η επιλογή της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας –την οποία υιοθέτησε και η σημερινή– δηλαδή να οδηγηθεί το ΕΜΣΤ προς τα εγκαίνια της μόνιμης συλλογής του με έναν μεταβατικό διευθυντή που προσφέρει τις υπηρεσίες του αμισθί και με τη συνδρομή εξωθεσμικών παραγόντων, έχει αποδειχθεί επιεικώς άστοχη και αναποτελεσματική. Η άρνηση του μεταβατικού διευθυντή να αναλάβει το σύνολο των αρμοδιοτήτων του, όπως αυτές απορρέουν από τον Ιδρυτικό Νόμο, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία του ΕΜΣΤ και δυσκολεύει στο έπακρο τη διεκπεραίωση των καθηκόντων των υπαλλήλων. Ταυτόχρονα, η εμπλοκή εξωθεσμικών παραγόντων στη λειτουργία του Μουσείου και η υποκατάσταση από μέρους τους του ρόλου του διευθυντή, δημιουργεί μεγαλύτερη σύγχυση και δυσλειτουργίες.

Δεν θα σταματήσουμε να υπογραμμίζουμε, το τεράστιο κενό που υπάρχει στο προσωπικό του ΕΜΣΤ, αφού 32% των ήδη ελλειμματικών οργανικών θέσεων που προβλέπει ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας παραμένουν κενές.

Το Δ.Σ. του ΕΜΣΤ δεν έχει αγγίξει καθόλου το θέμα της διάρθρωσης του Φορέα και της εφαρμογής του οργανογράμματος, ενώ και ο ίδιος ο ΕΚΛ έχει απίστευτα κενά ως προς το σύνολο των διαδικασιών που θα πρέπει να διέπουν τον φορέα.

Καθώς προχωράει το έργο της εγκατάστασης της μόνιμης συλλογής, οι εργαζόμενοι έχουμε εντοπίσει και επισημάνει μια σειρά από αστοχίες, παραλείψεις, προβλήματα και λάθος εφαρμογές, αναφορικά με μέρος των εργασιών και του εξοπλισμού που συνιστούν ως αρθρωμένο σύνολο το έργο υλοποίησης του συνολικού ανοίγματος του ΕΜΣΤ. Αντί η διεύθυνση, η διοίκηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ να ακούσουν και να διερευνήσουν τις επισημάνσεις των εργαζομένων, έχουμε δει το τελευταίο διάστημα να ενορχηστρώνονται μεθοδεύσεις απαξίωσης και υποβιβασμού τους με στόχο τη μετάθεση σε αυτούς ευθυνών που σε κάθε περίπτωση βαραίνουν άλλους παράγοντες.

Αν μέχρι σήμερα το Μουσείο έχει καταφέρει να λειτουργήσει χωρίς διάρθρωση, χωρίς συγκεκριμένο καθορισμό των υπαλληλικών αρμοδιοτήτων και με μια απούσα Διεύθυνση, αυτό οφείλεται στις προσπάθειες και στο φιλότιμο των εργαζομένων του. Δεν υπάρχει κανείς που να θέλει περισσότερο από εμάς, το ΕΜΣΤ ανοιχτό στην κοινωνία και λειτουργικό για τους επισκέπτες του.

Είμαστε αυτές και αυτοί, που σε δύσκολες συνθήκες, έχουμε συμβάλει ώστε το ΕΜΣΤ από το 2000 έως σήμερα να έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 119 εκθέσεις, 200 δράσεις και προγράμματα _με την επισκεψιμότητα των εκθέσεων & δράσεων του σε Ελλάδα και εξωτερικό να αγγίζει τα 2.000.000 επισκέπτες _.

Το ΕΜΣΤ δεν έκλεισε ποτέ. Μπορεί να ανέστειλε την εκθεσιακή του δραστηριότητα στις αρχές του 2019, αλλά δεν σταμάτησε ούτε στιγμή το έργο του, που αφορά τη σύγχρονη τέχνη. Τα προγράμματα, η ερεύνα και η τεκμηρίωση συνεχίστηκαν και συνεχίζονται παράλληλα με το κοπιαστικό έργο της εγκατάστασης της μόνιμης συλλογής και της βελτίωσης των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του. Πρωταγωνιστές και παρόντες σε αυτή την άοκνη προσπάθεια είναι πρώτα από όλους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και εργαζόμενές του.

Οι εργαζόμενοι στο ΕΜΣΤ δεν θα ανεχθούμε καμία μετακύλιση ευθυνών και θα σταθούμε απέναντι σε μεθοδεύσεις που εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τους καταστατικούς στόχους του Μουσείου.

Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα Μουσείο ανοιχτό στην κοινωνία, υπερασπιζόμενοι τον δημόσιο χαρακτήρα του.

Παλεύουμε για:

· Αύξηση των οργανικών θέσεων εργασίας και κάλυψή τους από μόνιμο προσωπικό

· Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

· Επέκταση του επιδόματος βαρέων και ανθυγιεινών σε όλες εκείνες τις κατηγορίες εργαζομένων στα ΝΠΙΔ στις οποίες δεν καταβάλλονται, μολονότι αυτό συμβαίνει σε αντίστοιχες ειδικότητες εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ.

Σωματείο Εργαζομένων του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 74 ΕΤΩΝ 29 Μαρ 2020 | 20:22

Με αναπνευστική ανεπάρκεια νοσηλεύεται ο τραγουδιστής Κριστόφ

Είναι θετικός στον κορονοϊο και σε σοβαρή κατάσταση.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 86 ΕΤΩΝ 29 Μαρ 2020 | 10:50

Πέθανε ο σπουδαίος Πολωνός συνθέτης Κριστόφ Πεντερέτσκι

Ένας καινοτόμος συνθέτης του 20ου αιώνα.

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 28 Μαρ 2020 | 22:06

Ελένη Γκασούκα: Έγινα γιαγιά και θέλω να δω το μωρό!

Συνειδητοποίησα ότι η καραντίνα ήταν ο πιο σίγουρος δρόμος για να ξαναδώ την κόρη μου και τον εγγονό μου.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 64 ΕΤΩΝ 27 Μαρ 2020 | 08:24
ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ... ΤΡΑΒΙΑΤΑ 26 Μαρ 2020 | 09:36
ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 25 Μαρ 2020 | 10:10

Περιηγηθείτε ελεύθερα και δωρεάν στα αριστουργήματα του Μουσείου Β.&Ε. Γουλανδρή

Στη Συλλογή του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, σε ψηφιακές αναπαραγωγές έργων και φωνητικές ξεναγήσεις.

ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ ON DEMAND 23 Μαρ 2020 | 10:34

Universal Studios: Σε ψηφιακές πλατφόρμες θα κυκλοφορούν οι νέες ταινίες

Το περασμένο Σαββατοκύριακο τα έσοδα της βιομηχανίας ήταν μόλις 55,3 εκατομμύρια δολάρια, τα χαμηλότερα από το 1995.

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 22 Μαρ 2020 | 11:14

Μένουμε σπίτι - Σοφία Φιλιππίδου: Ο φόβος της ηθικής καταρράκωσης

Θα γίνουμε πιο άγρια θηρία από ό,τι είμαστε τώρα;

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 21 Μαρ 2020 | 13:23

Μένουμε Σπίτι- Φωτεινή Αθερίδου: "Είμαστε ένα μηδενικό μπροστά στη φύση"...

Ήταν έτοιμη για βόλτες με το μικρό Θοδωρή αλλά ο κορονοϊός είχε ...άλλα σχέδια.

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 21 Μαρ 2020 | 10:26

Μένουμε Σπίτι-Ξένια Καλογεροπούλου: Το ότι δε βλέπω είναι χειρότερο...

Ένα μήνυμα για τις ημέρες της "καραντίνας" από τη συγγραφέα των ωραιότερων ιστοριών του παιδικού θεάτρου στην Ελλάδα.

ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 19 Μαρ 2020 | 10:02

O Μπόνο τραγουδά για τους γιατρούς της Ιταλίας

Και για όλο τον κόσμο που είναι μόνος και κλεισμένος στα σπίτια του

ΓΑΛΛΙΑ 18 Μαρ 2020 | 20:32

Θύμα του κορονοϊού και ο θρυλικός σαξοφωνίστας της αφρο-τζαζ Μανού Ντιμπανγκό

Eισήλθε στο νοσοκομείο με συμπτώματα κορονοϊού όπου "αναπαύεται και αναρρώνει με ηρεμία".