Δημήτρης Τάρλοου: Ο παππούς μου, Μ. Καραγάτσης

Με αφορμή την πρεμιέρα του εμβληματικού έργου του παππού του, Μ. Καραγάτση, «Γιούγκερμαν», ο Δ.Τάρλοου ήρθε στο στούντιο κι έκανε ένα μικρό απολογισμό έργου & ζωής

SHARE THIS
0
SHARES

 Με αφορμή την πρεμιέρα του - διασημότερου ήρωα της εργογραφίας του παππού του, Μ. Καραγάτση - «Γιούγκερμαν» στο «Πορεία», ο ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και «ψυχή» του θεάτρου της οδού Τρικόρφων που ανεβάζει έργα με τεράστιες λίστες αναμονής για μια θέση στην πλατεία, Δημήτρης Τάρλοου, βρέθηκε στο στούντιο του TheTOC.

΄Ο ίδιος πιστεύει σ’ ένα θέατρο εγγύτητας. Και το θέατρο Πορεία των 220 θέσεων, παρά τη μεγάλη ζήτηση εισιτηρίων σε πολλές παραστάσεις, θεωρεί ότι καλύπτει, και μετά την ανακαίνισή του, πλήρως τις ανάγκες του κόσμου. Φέτος πέντε έργα διεκδίκησαν και διεκδικούν το ενδιαφέρον του κοινού:

 Το Ευχαριστημένο της Μαρίνας Καραγάτση έκλεισε τον επιτυχημένο τριετή κύκλο του με 13 τελευταίες παραστάσεις από τις 20 Σεπτεμβρίου. Το Ύψωμα 731 του Άρη Μπινιάρη, μια θαρραλέα ματιά πάνω στα δεινά του πολέμου, μετά τη συμμετοχή του σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, θα παιχτεί για 10 τελευταίες παραστάσεις από τις 4 Νοεμβρίου. Ο Γιούγκερμαν του Μ. Καραγάτση, το περσινό sold-out, συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν από τις 9 Οκτωβρίου και μάλιστα με ενδιαφέρουσες αντικαταστάσεις σε ρόλους – κλειδιά.

Και οι νέες παραγωγές: η Δόξα Κοινή, σε δραματουργία Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, βασίζεται στο ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου Εις την οδόν των Φιλελλήνων, το οποίο εμπλουτίζεται με αποσπάσματα ποιημάτων κάποιων εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της ελληνικής ποίησης, από τη Σαπφώ μέχρι τη δημοτική μας ποίηση, και από τον Καβάφη ως τον Ελύτη και τον Καββαδία. Τη σκυτάλη κατόπιν παίρνει η Μαρία Μαγκανάρη, μια ενδιαφέρουσα ανερχόμενη νέα δημιουργός, που σκηνοθετεί για το θέατρο Πορεία σε συμπαραγωγή με τον Θίασο Κανιγκούντα- προτσές, ένα από τα λιγότερο παιγμένα και περισσότερο σαγηνευτικά έργα του Tennessee Williams, τη Νύχτα της Ιγκουάνα.

 Αλήθεια πιστεύει ότι το θέατρο που διευθύνει έχει ταυτισθεί με έργα του παππού του; «΄Εχω κατηγορηθεί ότι είναι ο μέγας εκφραστής του έργου του Καραγάτση.  Σίγουρα ένα μέρος του "Πορεία" είναι ο Μ. Καραγάτσης, αλλά όχι μόνο. Το κοινό που έρχεται δεν έρχεται για τον Καραγάτση αλλά για να δει παραστάσεις προσεγμένες που πίσω τους έχουν κόπο και αίμα και σέβονται τον θεατή...», απαντά.

 Γιατί άργησε σχετικά (εκεί κοντά στα 40 - 50 του χρόνια) να έρθει κοντά με το έργο του παππού του; «Πιθανότατα από ανασφάλεια, πιθανότατα από θυμό, ή από ταυτίσεις που δεν ήθελα να κάνω. Αλλά αυτή η διαδικασία με ωφέλησε», μας λέει.

 Κι όσον αφορά τη «βαριά σκιά» μιας προσωπικότητας εκρηκτικής και ιδιόμορφης στο στενό οικογενειακό κύκλο; «Προφανώς επηρεάζει. Είναι και βαριά σκιά και πρόκληση να ζεις με έναν τέτοιο άνθρωπο στο ίδιο σπίτι. Δεν τον έζησα (σ.σ. ο Τάρλοου ήρθε στη ζωή το 1966 κι ο παππούς του έφυγε το 1960), αλλά από διηγήσεις είναι προφανές ότι υπήρχε μια δυσκολία στο χαρακτήρα. Εκανε δύσκολη τη συνύπαρξη κι επηρέασε την καλλιτεχνικότητα της γυναίκας του, Νίκης Καραγάτση και της κόρης του, Μαρίνας Καραγάτση», αναφέρει.

  Ο ίδιος, επίσης μιλά για τους κύκλους των ανθρώπων που σύχναζαν στα σαλόνια των Καραγάτσηδων: «Τα χρόνια εκείνα ερχόντουσαν διάφοροι. Από τον Νίκο Χουλιαρά και τον ΄Ακο Δασκαλόπουλο μέχρι τον ΄Αγγελο Δεληβορριά, τον Νίκο Καρούζο, τον Ελύτη, τον Εμπειρίκο – η γυναίκα του η Βιβίκα με τη γιαγιά μου ήταν φίλες – και πολλοί ακόμη. Δεν ήταν κάποιοι πολύ "βαρείς" τύποι που συναντιούνταν και συζητούσαν πολύ σοβαρά ζητήματα περί λογοτεχνίας και ποίησης. Το αντίθετο θα έλεγα. Θυμάμαι πολλά γέλια. Πολλές βραδιές εξαιρετικού και οίστρου και πιωμάτων», διηγείται.

  Ο Δημήτρης Τάρλοου στο στούντιο του TheTOC:

«Δεν ξέρω το μοντέρνο. Ξέρω το ζωντανό και το ψόφιο θέατρο»: Το Πορεία κι η 20ετής του διαδρομή.

 

 

Οι παραστάσεις της φετινής σαιζόν στο θέατρο «Πορεία».

 

 

Η «Μεγάλη Χίμαιρα» κι ο «Γιούγκερμαν». Ο παππούς του Δ. Τάρλοου, Μ. Καραγάτσης.

 

Στο σαλόνι των Καραγάτσηδων: Από τον Εμπειρίκο ως τον Ελύτη.

 

 

Από το πορεία τη φετινή σαιζόν δε θα λείψουν παράλληλες εκδηλώσεις, συζητήσεις, ανοιχτές πρόβες, φιλοσοφικά brunch, μουσικές παραστάσεις και η σχολή θεατρικής γραφής με το όνομα «Πυροδότηση».

https://poreiatheatre.com/

 

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook