
Το Entertainment Weekly προτείνει τη λίστα με τις 25 καλύτερες κινηματογραφικές ταινίες των τελευταίων 25 ετών, αρχίζοντας από το 1990 και φθάνοντας μέχρι το 2014.
Το ενδιαφέρον είναι ότι, τη λίστα «υπογράφουν» οι κριτικοί του σινεμά, στοιχείο που ανεβάζει τον πήχη με έναν αληθινά ενδιαφέροντα τρόπο.
Ένα ταξίδι στον χρόνο, στις μνήμες και κυρίως, στις καλύτερες στιγμές -σκηνοθετικές και ερμηνευτικές- του παγκόσμιου κινηματογράφου, αλλά και μια περιήγηση στα Όσκαρ.
Μία ταινία για κάθε χρονιά.

«Το Γύρισμα της τύχης» (1990)
Η ταινία -πρωτότυπος τίτλος Reversal of Fortune- σε σκηνοθεσία Μπάρμπετ Σρέντερ, βασίζεται στο μπεστ σέλερ του καθηγητή Νομικής Άλαν Ντέρσοβιτς με τίτλο Reversal of Fortune: Inside the von Bülow Case που κυκλοφόρησε το 1985. Πρόκειται για την πραγματική υπόθεση της δίκης του Κλάους Φον Μπιούλοου, ο οποίος κατηγορήθηκε ως υπαίτιος για το κώμα στο οποίο έπεσε η σύζυγός του, η κοσμική και πλούσια Σάνι Φον Μπιούλοου και τον οποίον υπερασπίστηκε στο δικαστήριο ο ίδιος ο συγγραφέας του βιβλίου Άλαν Ντέρσοβιτς. Με Τζέρεμι Άιρονς και Γκλεν Κλόουζ. Η ταινία έλαβε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ και χάρισε στον Τζέρεμι Άιρονς το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.

«Η Σιωπή των Αμνών» (1991)
Σκηνοθεσία Τζόναθαν Ντέμι, με Τζόντι Φόστερ και Άντονι Χόπκινς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το σενάριο έχει βασιστεί στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τόμας Χάρις. Η ταινία βραβεύτηκε με πέντε Όσκαρ και άφησε εποχή.
Ο Άντονι Χόπκινς απέσπασε διθυραμβικές κριτικές για το ρόλο του ως Hannibal Lecter, παρά το ότι η εμφάνισή του στην ταινία είναι μόλις 16 λεπτά. Η ερμηνεία του κέρδισε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου (παραμένει ο μικρότερος Α΄ Ρόλος στην ιστορία των Όσκαρ, που κέρδισε το βραβείο).

H νεαρή μαθητευόμενη πράκτορας του FBI Clarice Starling (Τζόντι Φόστερ) θα επισκεφθεί τον επί σειρά ετών έγκλειστο ιδιοφυή καννίβαλο, ψυχίατρο Hannibal Lecter (Άντονυ Χόπκινς) με σκοπό να του αποσπάσει πληροφορίες σχετικά με κάποιον κατ' εξακολούθηση δολοφόνο (Τεντ Λεβίνι), ο οποίος έχει απαγάγει την κόρη (Μπρουκ Σμιθ) μιας γερουσιαστού. Για να αποσπάσει, όμως, τις πληροφορίες που θέλει, θα πρέπει να του ανοίξει τις πύλες της ψυχής της και να του μιλήσει για τη χειρότερη ανάμνηση των παιδικών της χρόνων. Απλά, κορυφαίο.

«Ο Παίκτης» (1992)
Του Ρόμπερτ Άλτμαν, με τους Τιμ Ρόμπινς, Γκρέτα Σκάκι, Γούπι Γκόλντμπεργκ, Πίτερ Γκάλαχερ. Ενας παραγωγός του Χόλιγουντ δέχεται απειλητικά μηνύματα από έναν ανώνυμο σεναριογράφο. Πάνω στην ταραχή του σκοτώνει ένα αθώο θύμα και στη συνέχεια συνάπτει σχέσεις με την ερωμένη του δολοφονημένου. Οι μηχανισμοί του Χόλιγουντ, σε ένα αστυνομικό θρίλερ «ποτισμένο» με το γνώριμο μαύρο χιούμορ του πάντα καυστικού, Άλτμαν.

«Μαθήματα Πιάνου» (1993)
Μία από τις πιο ποιητικές ταινίες των τελευταίων 25 χρόνων, με την υπογραφή της Τζέιν Κάμπιον (Όσκαρ Σεναρίου) και ένα από τα καλύτερα soundtrack όλων των εποχών, διά χειρός Μάικλ Νάιμαν.

Οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ και μία ερωτική δραματική ιστορία που εκτυλίσσεται τον 19ο αιώνα. Χόλι Χάντερ -με δύο «βαριά» βραβεία, Όσκαρ και Κάννες- και Χάρβεϊ Καϊτέλ.
Η Ada McGrath είναι μία μουγγή Σκωτσέζα που δεν έχει μιλήσει από την ηλικία των 6 χρόνων της και αναγκάζεται να πάει στη Νέα Ζηλανδία μαζί με την κόρη της.
Εκεί την έχει «τάξει» ο πατέρας της να παντρευτεί με έναν άντρα που δεν έχει γνωρίσει ποτέ. Η μεγάλη της αγάπη είναι το πιάνο και δεν το εγκαταλείπει ούτε καν στο μακρύ και δύσκολο ταξίδι τους. Ο άνδρας που θα παντρευτεί δεν συμπαθεί το πιάνο και αυτό καταλήγει στα χέρια ενός ιθαγενή Μαορί, ο οποίος 8α παίξει κα8οριστικό ρόλο στη ζωή της και στην εξέλιξη της υπόθεσης.

«Pulp Fiction» (1994)
Κουέντιν Ταραντίνο, η κορυφαία cult στιγμή του ποπ-σινεμά. Η σπονδυλωτή ταινία αποτελείται από τέσσερις ιστορίες, με σειρά χρονολογική: «Η Περίπτωση της Μπόνι», «Το Δείπνο», «Μία Γουάλας» και «Το Χρυσό Ρολόι», ενώ στη σκηνή του χορού Τζον Τραβόλτα - Ούμα Θέρμαν ακούγεται η «Μισιρλού».

Tips: Η λέξη «fuck» χρησιμοποιείται 257 φορές. Στη μέτρηση αυτή δεν συνυπολογίζονται αυτά του Μαρσέλους στη σκηνή που του έχουν δέσει το στόμα.
Ο Τζουλς (Σάμιουελ Τζάκσον) χρησιμοποιεί δυο φορές ένα δήθεν εδάφιο της Αγίας Γραφής που αναφέρει (Ιεζεκιήλ 25:17): Μια φορά πριν πυροβολήσει τον Μπρετ και μια άλλη όταν εξηγεί τον Πάμπκιν γιατί αποφάσισε να αλλάξει την ζωή του. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για εδάφιο της Αγίας Γραφής αλλά για υπαινιγμό για την ταινία Karate Kiba όπου αναφέρεται το ίδιο κείμενο ως εδάφιο του Βιβλίου Ιεζεκιήλ.

«Nixon» (1995)
Και πάλι Άντονι Χόπκινς, αυτή τη φορά σε σκηνοθεσία Όλιβερ Στόουν. Ο βίος, η πολιτεία και βέβαια, η εμπλοκή του (μακελάρη του Βιετνάμ) Ρίτσαρντ Νίξον στο Γουότεγκεϊτ. Ο πιο αμφιλεγόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, σε μία εξίσου αμφιλεγόμενη ταινία. Το «πολιτικό» σινεμά του Στόουν -τον οποίον το Entertainment Weekly είχε ψηφίσει ως έναν από τους καλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών- δεν είναι στην κορυφαία στιγμή του, αλλά δικαίως η ταινία βρίσκεται στη λίστα.

«Δαμάζοντας τα κύματα» (1996)
Η πρώτη ταινία του Δανού Λαρς φον Τρίερ στα αγγλικά και γυρισμένη εξ ολοκλήρου με κάμερα χειρός. Με Έμιλι Γουάτσον και Στέλαν Σκάργκαρντ, κριτικές που κινήθηκαν από τον διθύραμβο στην απαξίωση, αλλά και το Μεγάλο Ειδικό Βραβείο του Φεστιβάλ Καννών.
Ένα απλό κορίτσι, μία χωριατοπούλα, μέλος μιας συντηρητικής προτεσταντικής κοινότητας της Σκωτίας, δίνει το κορμί της σε άλλους, κατά προτροπή του παράλυτου άνδρα της, τον οποίο αγαπά παράφορα.

«Ξέφρενες Νύχτες» (1997)
Αυτό κι αν είναι ταξίδι στον χρόνο (και μόνο η φωτογραφία, φτάνει): Μπαρτ Ρέινολντς, Τζούλιαν Μουρ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Μαρκ Γουόλμπεργκ...
Τέλη των '70s, ένας φοιτητής, ο Έντι, που κάνει δουλειές του ποδαριού για να βγάλει τα προς το ζην, γνωρίζει τον μεγαλύτερο πορνογράφο της εποχής και δέχεται να γίνει ηθοποιός του. Το σενάριο του «Boogie Nights», που είναι γραμμένο από τον σκηνοθέτη βασίζεται εν μέρει στη ζωή του πορνοστάρ John Holmes. Σκηνοθεσία Πολ Τόμας Άντερσον. Πάντως, η ταινία βγήκε την ίδια χρονιά με τον «Τιτανικό» και αυτό φτάνει.

«Η Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν» (1998)
Saving Private Ryan, απόβαση στη Νορμανδία, Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ και πρωταγωνιστής ο καλός του φίλος, Τομ Χάνκς. Διεκδίκησαν αμφότεροι το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και Α' Ανδρικής Ερμηνείας -και ο Σπίλμπεργκ κατάφερε να το κερδίσει για δεύτερη φορά. Στην ταινία παίζουν επίσης οι Ματ Ντέιμον, Μπάρι Πέπερ, Τζιοβάνι Ριμπίζι και Έντουαρντ Μπέρνς.

Ο στρατηγός George Marshall ενημερώνεται ότι τρία από τα τέσσερα αδέλφια της οικογένειας Ράιαν πέθαναν μέσα σε λίγες μέρες και ότι η μητέρα τους θα λάβει και τα τρία τηλεγραφήματα την ίδια ημέρα. Μαθαίνει επίσης ότι ο τέταρτος γιος, James Francis Ryan του λόχου Baker, 506ου συντάγματος πεζικού αλεξιπτωτιστών, 101ης Αερομεταφερόμενης Μεραρχίας λείπει σε δράση κάπου στη Νορμανδία. Κάποιος πρέπει να αναλάβει τη διάσωση του. Μόνο που ο Ράιαν, παρότι μαθαίνει τον θάνατο των αδελφών του, νιώθει ότι έχει υποχρέωση να παραμείνει στη μάχη.
1500 κομπάρσοι, εκ των οποίων αρκετά μέλη των ιρλανδικών ενόπλων δυνάμεων για τις επικές σκηνές της απόβασης.

«Άνθρωπος στο φεγγάρι» (1999)
Τζίμ Κάρει, Ντάνι Ντε Βίτο, Κόρτνει Λαβ, Πολ Τζιαμάτι. Βασισμένο σε πραγματική ιστορία, το «Man on the moon» αποτελεί το κινηματογραφικό πορτρέτο του Άντι Κάφμαν, ενός από τους πιο αμφιλεγόμενους, προκλητικούς και αινιγματικούς κωμικούς στην ιστορία της Αμερικής.
Ο ντε Βίτο είναι ο εκπληκτικός μάνατζερ του Κάφμαν και ο Μίλος Φόρμαν σκηνοθετεί μία βιογραφική ταινία για τη μυστηριώδη ζωή και τον εξίσου μυστηριώδη θάνατο του ιδιόρρυθμου Κάφμαν.
Σύμφωνα με τον «θρύλο» ο θάνατος του ήταν σκηνοθετημένος και μονάχα οι στενοί φίλοι του γνώριζαν την αλήθεια. Όσο για τον Τσέχο Μίλος Φόρμαν, θυμίζουμε ότι είναι ο σκηνοθέτης της ανεπανάληπτης ταινίας «Η Φωλιά του Κούκου» -και όχι μόνο.

«Χορεύοντας στο σκοτάδι» (2000)
Κι άλλος, Λάρς φον Τρίερ- και πάλι βραβείο στις Κάννες, αυτή τη φορά, Χρυσός Φοίνικας.
Μπιορκ -επίσης, με Βραβείο Ερμηνείας στις Κάννες-, Κατρίν Ντενέβ, Ντέιβιντ Μορς, Πέτερ Στορμάρε.
Η Σέλμα, μια σχεδόν τυφλή Τσέχα μετανάστρια στις ΗΠΑ του 1964, συγκεντρώνει χρήματα για να χειρουργηθεί το παιδί της που πάσχει από την ίδια πάθηση. Όταν, όμως, ένας γείτονας κλέψει τις οικονομίες της, η αντίδρασή της θα οδηγήσει σε τραγικές εξελίξεις. Κι όλο αυτό το μελό, σε πακέτο μιούζικαλ, αν και ο ίδιος το είχε χαρακτηρίσει ως «αντι-μιούζικαλ». Η δε σχέση Τρίερ και Μπιορκ στα γυρίσματα υπήρξε «τραυματική».

«Άρχοντας των δαχτυλιδιών» και...
... «Memento» (2001)
Εδώ υπάρχει μοιρασιά. Οι κριτικοί για το 2001 ξεχωρίζουν τον Άρχοντα τον Δαχτυλιδιών αλλά και το «Memento» του Κρίστοφερ Νόλαν με τον Γκάι Πιρς (και το αξέχαστο ολόσωμο τατουάζ).

Ο τραγικός ήρωας του Νόλαν, Λίοναρντ πάσχει από προσωρινή απώλεια μνήμης, με αποτέλεσμα να μη θυμάται τι συνέβη πριν από 15 λεπτά: Φορά ακριβά ρούχα, οδηγεί πολυτελή Τζάγκουαρ και κυκλοφορεί με πάρα πολλά χρήματα. Παρ' όλα αυτά μένει σε ένα παρακμιακό μοτέλ. Εν τέλει, οικοδομεί το πρόσφατο παρελθόν του με σημειώσεις πάνω σε φωτογραφίες πολαρόιντ, ενώ ταυτόχρονα αναζητά το δολοφόνο της γυναίκας του. Μία συναρπαστική ταινία που παίζει με το μυαλό του θεατή.

Όσο για το έπος του βρετανού συγγραφέα Τόλκιν -το έργο του οποίου έχει μεταφραστεί σε 38 γλώσσες- εδώ μιλάμε για το απόλυτο blockbuster.
Ο Άρχοντας των Δακτυλιδιών διαδραματίζεται κατά την Τρίτη Εποχή της Μέσης Γης, ενός φανταστικού κόσμου που κατοικείται από διάφορες ανθρωποειδείς φυλές: Χόμπιτ, Ξωτικά, Ανθρώπους, Νάνους και Όρκ.
Η ιστορία του επικεντρώνεται γύρω από το Ένα Δαχτυλίδι το οποίο κατασκεύασε ο Σκοτεινός Άρχοντας Σάουρονκατά τη Δεύτερη Εποχή. Ξεκινώντας από το ήσυχο Σάιρ η ιστορία εξελίσσεται στο βορειοδυτικό τμήμα της Μέσης Γης και ακολουθεί την πορεία του πολέμου του Δακτυλιδιού.

Η τεράστια επιτυχία του Άρχοντα των Δακτυλιδιών έχει εμπνεύσει τη δημιουργία σύντομων ιστοριών, έργων τέχνης, ηλεκτρονικών παιχνιδιών και μουσικής. Ραδιοφωνικές, θεατρικές και κινηματογραφικές μεταφορές του έχουν γίνει κατά καιρούς. Η κυκλοφορία της κινηματογραφικής μεταφοράς του Άρχοντα των Δακτυλιδιών το 2001 - 2003 και η τεράστια επιτυχία της αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για το βιβλίο, καθώς και τα άλλα έργα του Τόλκιν.

«Σχετικά με τον Σμιντ» και...
«Ο Παράδεισος είναι μακριά» (2002)
Πάλι γίνεται μοιρασιά για το 2002, μεταξύ του Σμιντ - Τζακ Νίκολσον σε σκηνοθεσία του «δικού μας» Αλεξάντερ Πέιν και της Τζούλια Μουρ με το «Ο Παράδεισος είναι μακριά».
Ο Σμιντ είναι ασφαλιστής, ειδικευμένος στην εκτίμηση του υπολοίπου ζωής των πελατών του, με βάση το ιστορικό τους. Μετά την συνταξιοδότηση του αρχίζει να αναρωτιέται για τον σκοπό της ζωής του και μετά από μια άσχημη εμπειρία προσπαθεί να αλλάξει την πορεία της μοίρας του, πάντα με τον λάθος τρόπο.

Μέσα από τις σχέσεις του στη δουλειά του, στο σπίτι, αλλά κυρίως από τις σχέσεις με την κόρη του και την οικογένεια του μέλλοντα συζύγου της. Πλάνα στη συννεφιά και Νίκολσον αυτοσαρκαζόμενος.
Η Τζούλιαν Μουρ είναι η Κάθι, αρχέτυπο ευτυχισμένης νοικοκυράς. Μέχρι που ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της -Ντένις Κουέιντ- είναι ομοφυλόφιλος. Ωστόσο, το αληθινό σκάνδαλο ξεσπά όταν η ίδια εμφανίζεται δημόσια με το μαύρο κηπουρό της, κάτι ανεπίτρεπτο για το ρατσιστικό Κονέκτικατ του 1957.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τοντ Χέινς και η Τζούλιαν Μουρ έφυγε από το Φεστιβάλ Βενετίας με Βραβείο Ερμηνείας.

«Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του Βασιλιά» και... «American Splendor» (2003)
Το σίκουελ του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και μαζί το «American Splendor» των Σαρί Σπρίνγκερ Μπέρμαν, Ρόμπερτ Πουλτσίνι. Η ταινία αναφέρεται στη ζωή του Χάρβεϊ Πέκαρ και τη δημιουργία του κόμικ, με τον κεντρικό ήρωα να τον υποδύεται ο Πολ Τζιαμάτι, αλλά και ο ίδιος ο Πέκαρ. Ιδιαίτερη ταινία και πληθώρα βραβείων στα Φεστιβάλ Σάντανς, Καννών και Εδιμβούργου.

«Πλαγίως» (2004)
Και πάλι Αλεξάντερ Πέιν. Ο Μάιλς -Πολ Τζιαμάτι-, ένας πληγωμένος ζωντοχήρος και επίδοξος συγγραφέας με εμμονή στο κρασί, αποφασίζει να κάνει δώρο στον παλιό του φίλο από το πανεπιστήμιο και αποτυχημένο ηθοποιό, Tζακ -Tόμας Χέιντεν Τσερτς-, ένα ταξίδι στα αμπέλια της κοιλάδας Σάντα Ινέζ, μία βδομάδα πριν από τον γάμο του Τζακ
Η ταινία προτάθηκε για 5 βραβεία Όσκαρ, επτά Χρυσές Σφαίρες ένα BAFTA.

«Μόναχο» (2005)
Η ταινία είναι βασισμένη στα γεγονότα της Σφαγής του Μονάχου κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972. Πρωταγωνιστούν οι Έρικ Μπάνα, Ντάνιελ Κρεγκ, Κιάραν Χιντς, Ματιέ Κασσοβίτς, Χανς Ζίχλερ και Τζέφρεϊ Ρας.
Πολιτικό θρίλερ με υπογραφή Σπίλμπεργκ. Δεν έγινε εισπρακτική επιτυχία, αλλά πήρε επαινετικές κριτικές.
Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1972 στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου μία ομάδα Παλαιστινίων, μέλη της οργάνωσης Μαύρος Σεπτέμβρης, εισβάλουν στο Ολυμπιακό χωριό κρατώντας όμηρους 9 ισραηλινούς αθλητές και σκοτώνοντας άλλους δύο. Οι διαπραγματεύσεις με τις αρχές δεν καταλήγουν πουθενά και μοιραία 21 ώρες μετά, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Μονάχου γράφεται ο επίλογος μιας τραγωδίας.

Έπειτα από μια αποτυχημένη επιχείρηση των γερμανικών αρχών, όλοι οι όμηροι καταλήγουν νεκροί. Σε απάντηση αυτού του τρομοκρατικού χτυπήματος η Ισραηλινή κυβέρνηση με απόλυτη μυστικότητα οργανώνει την αντεπίθεσή της με σκοπό την ανεύρεση και δολοφονία 13 Παλαιστινίων που φέρονται ως υπεύθυνοι για το σχεδιασμό αυτής της επίθεσης. Αυτή την άκρως επικίνδυνη αποστολή θα επιχειρήσει να φέρει εις πέρας ο ειδικός πράκτορας της Μοσάντ, Άβνερ, έχοντας στο πλευρό του μία ολιγομελή ομάδα πρακτόρων.

«Γράμματα από την Ιβοζίμα» (2006)
Η σκληρή μάχη -που κράτησε 36 ημέρες- μεταξύ Αμερικάνων και Ιαπώνων στο νησί Άιβο Τζίμα και τα γεγονότα από την πλευρά των Ιαπώνων. Σκηνοθεσία Κλιντ Ίστγουντ. Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ το 2007.
Ιστορικά: Μία από τις φονικότερες μάχες και μία από τις μεγαλύτερες αμφίβιες επιχειρήσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας. Διεξήχθη στο νησί Ιβοζίμα της Ιαπωνίας τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του 1945 μεταξύ Αμερικανικών και Ιαπωνικών δυνάμεων και εντάσσεται στις στρατιωτικές επιχειρήσεις που έλαβαν χώρα στο θέατρο του Ειρηνικού κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Ιβοζίμα σημαίνει «Νησί του θείου» στα ιαπωνικά, εξαιτίας των θειούχων κοιτασμάτων που υπάρχουν στο μικρό αυτό ηφαιστειογενές νησί. Η έκτασή του είναι 21 τετραγωνικά χιλιόμετρα, όσο το μέγεθος των δικών μας Αντικυθήρων.

«Δεν Είμαι Εδώ» (2007)
Η Κέιτ Μπλάνσετ γίνεται Μπομπ Ντίλαν. Ο Τοντ Χέινς σκιαγραφεί ένα πρωτότυπο πορτρέτο του Ντίλαν, που γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον από τη στιγμή που τον νεαρό Ντίλαν ερμηνεύει η Μπλάνσετ, που απέσπασε το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Μαζί στην ταινία και οι Κρίστιαν Μπέιλ, Χιθ Λέτζερ, Ρίτσαρντ Γκιρ.

«WALL•E» (2008)
Ο Γουόλι και η Εύα δεν μιλάνε ποτέ. Αλλά, έχουν κλέψει τις καρδιές μας για πάντα.
Ο Wall-E είναι ένα ρομπότ ρακοσυλλέκτης, σχεδιάσμενος να μαζεύει τα σκουπίδια της ανθρωπότητας. Μετά από πυρηνική καταστρόφη, η Γη εγκαταλείπεται από το ανθρώπινο είδος και ο Wall-E μένει μόνος σε ολόκληρο τον πλανήτη, με μοναδική παρέα τις κατσαρίδες.
Και μέσα στη μοναξιά του, συνεχίζει να κάνει αυτό για το οποίο φτιάχτηκε.

Το έτος 2700 όμως την ερειπώμενη Γη θα επισκεφτεί το υπερσύγχρονο ρομπότ Eve.
Ο Wall-E θα την ερωτευτεί και παρακινούμενος από αυτή του την αγάπη θα φτάσει στα πέρατα του σύμπαντος για να ανακαλύψει ποιός ήταν εξαρχής ο πραγματικός του προορισμός....
To Wall-E είναι η ένατη μεγάλου μήκους ταινία της PIXAR και αληθινά, μαγική.

«Ραντεβού στον αέρα» (2009)
Ένας υπεύθυνος απολύσεων -σύμβουλος «επαγγελματικής μετάβασης»-ζει 320 ημέρες το χρόνο ταξιδεύοντας αεροπορικώς. Αποφεύγει συστηματικά κάθε είδους δέσμευση, όμως η γνωριμία του με δύο διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες θα αλλάξει την προσωπική και την επαγγελματική του ζωή. Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα σεναρίου και 6 'Οσκαρ.
Τον Τζορτζ Κλούνεϊ σκηνοθετεί στην πικρή αυτή κομεντί ο Τζέισον Ράιτμαν.

«The Social Network» (2010)
Η δημιουργία της διαδικτυακής κοινωνικής σελίδας Facebook και οι μηνύσεις που ακολούθησαν.
Τη σκηνοθεσία της ταινίας ανέλαβε ο Ντέιβιντ Φίντσερ και στη διανομή οι Τζέσι Άιζενμπεργκ, Άντριου Γκάρφιλντ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, Μπρέντα Σονγκ, Ρούνι Μάρα, Άρμι Χάμερ και Μαξ Μινγκέλα...
Το 2003, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, φοιτητής του Χάρβαρντ, μετά το χωρισμό του με την Έρικα Ολμπράιτ έχει την ιδέα να φτιάξει μια ιστοσελίδα που θα βαθμολογεί τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου. Ο Μαρκ εισχωρεί μέσα σε βάσεις και δεδομένα και κατεβάζει φωτογραφίες και ονόματα φοιτητριών. Μέσα σε λίγες ώρες έχει δημιουργήσει μια ιστοσελίδα με όνομα «FaceMash», όπου οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν ποια από τις δύο φοιτήτριες που παρουσιάζονται κάθε φορά είναι πιο ελκυστική.

«Το Δέντρο της ζωής» (2011)
Σενάριο και σκηνοθεσία Τέρενς Μάλικ. Με Μπραντ Πιτ, Σον Πεν και Τζέσικα Τσάστεϊν.
Η ιστορία ενός αγοριού από το Τέξας και το ταξίδι του από την αθωότητα της παιδικής ηλικίας προς την ενηλικίωση, ως μια «χαμένη ψυχή στο μοντέρνο κόσμο».

Ο Τζακ είναι ένα εντεκάχρονο αγόρι. Στην αρχή όλα του φαίνονται θαυμάσια. Βλέπει όπως η μητέρα του, με τα μάτια της ψυχής. Η μητέρα του αντιπροσωπεύει την αγάπη και τη συμπόνια, ενώ ο πατέρας προσπαθεί να μάθει στο γιο του πρώτα απ' όλα να σκέφτεται τον εαυτό του. Κάθε γονέας μάχεται για την υποταγή του και ο Τζακ πρέπει να συμβιβαστεί με τις απαιτήσεις τους. Τα πράγματα χειροτερεύουν όταν θα βιώσει τις πρώτες αναλαμπές της αρρώστιας, του πόνου και του θανάτου. Ο κόσμος που κάποτε φαινόταν όμορφος μετατρέπεται σε λαβύρινθο.
Η Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου ανέδειξε το «Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ ως την καλύτερη ταινία του 2011.

«Zero Dark Thirty» (2012)
Σε σκηνοθεσία Κάθριν Μπίγκελοου και σενάριο Μαρκ Μπόαλ, η ταινία διηγείται την αποστολή των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων να συλλάβουν ή να σκοτώσουν τον Οσάμα Μπιν Λάντεν.
Με τους Τζέσικα Τσάστεϊν, Τζέισον Κλαρκ, Τζόελ Έντγκερτον, Κρις Πρατ, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Μαρκ Στρονγκ, Έδγαρ Ραμίρες, Ρίκι Σέκον, Τζένιφερ Ελ και Κάιλ Τσάντλερ.
Η ταινία κυκλοφόρησε σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών στις 19 Δεκεμβρίου 2012 και ευρέως στις 11 Ιανουαρίου 2013. Απέσπασε καλά σχόλια από τους κριτικούς και έλαβε 5 υποψηφιότητες για Όσκαρ.

«Δώδεκα χρόνια σκλάβος» και...
«Πριν τα Μεσάνυχτα» (2013)
Ξανά στη μοιρασιά για το 2013. Μία ρομαντική κομεντί, το «Πριν τα Μεσάνυχτα» (το σίκουελ του «Πριν το Ηλιοβασίλεμα»), όπου ο Τζέσι και η Σελίν, 18 χρόνια μετά την πρώτη τους συνάντηση, είναι τώρα ζευγάρι με παιδιά και κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα.
Την τελευταία ημέρα της παραμονής τους στη χώρα η σχέση τους θα δοκιμαστεί με απρόοπτο τρόπο.

Με Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, σε σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
Και μαζί «Δώδεκα χρόνια σκλάβος» ή, το πρώτο Όσκαρ Σκηνοθεσίας σε μαύρο σκηνοθέτη, βλέπε Στιβ Μακουίν.
Πρόκειται για τη μυθιστορηματική προσαρμογή της αυτοβιογραφίας Twelve Years a Slave του Σόλομον Νόρθαπ, ενός ελεύθερου μαύρου άνδρα που απήχθη στη Γουάσινγκτον το 1841 και πουλήθηκε στη σκλαβιά. Εργάστηκε σε φυτείες στη Λουιζιάνα για 12 χρόνια πριν την απελευθέρωσή του. Την πρώτη επιστημονική έκδοση των απομνημονευμάτων του Νόρθαπ επιμελήθηκαν οι Σου Ίκιν και Τζόσεφ Λόγκσντον το 1968, οι οποίοι προσεχτικά εντόπισαν και επικύρωσαν τη μαρτυρία του Νόρθαπ, βρίσκοντάς την εξαιρετικά ακριβή.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Νόρθαπ υποδύεται ο Τσιούετελ Έτζιοφορ, ενώ συμμετέχουν οι Μάικλ Φασμπέντερ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Πολ Ντέινο, Πολ Τζιαμάτι, Λουπίτα Ναϊόνγκ'ο, Σάρα Πόλσον, Κουβενζανέ Γουόλις, Άλφρ Γούνταρντ και Μπραντ Πιτ.

«Χωρίς Μέτρο» (2014)
Σκηνοθεσία και σενάριο Ντέμιεν Σαζέλ. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του 19χρονου Άντριου Νίμαν που θέλει να γίνει ο μεγαλύτερος ντράμερ της τζαζ στον κόσμο.
Φοιτά σε ένα από τα καλύτερα μουσικά σχολεία της χώρας. Εκεί τα όνειρά του για μεγαλείο θα βρουν καθοδήγηση από έναν καθηγητή που δεν θα σταματήσει πουθενά για να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του. Πρωταγωνιστούν οι Μάιλς Τέλερ και Τζ. Κ. Σίμονς ενώ συμμετέχουν οι Πολ Ράιζερ και Μελίσα Μπενουά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr