Στο περιθώριο του μεγάλου Debate που πραγματοποίησε το TheTOC και η Art Athina με θέμα η «Η τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης», οδοιπορήσαμε στη μεγαλύτερη έκθεση σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, συζητήσαμε με τους εκθέτες, τους γκαλερίστες, τους συλλέκτες αλλά και το κοινό για τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής της κρίσης σ' αυτό που ονομάζουμε ελληνικό και διεθνές εικαστικό γίγνεσθαι.
Μεταξύ άλλων ακούσαμε:
Σταύρος Μιχαλαριάς, συλλέκτης, συντηρητής, έμπορος τέχνης
«Οι διαχρονικές "αξίες" εξακολουθούν να πουλάνε ακόμα και μέσω βαθύτατης κρίσης. Εργα της Χρύσας πουλήθηκαν πρόσφατα 143.000, 87.000 και 40.000 ευρώ σε δημοπρασία του οίκου Bonhams». Ο Σταύρος Μιχαλαριάς αφιέρωσε φέτος το περίπτερό του στη διεθνή καλλιτέχνιδα που έφυγε από τη ζωή τον Δεκέμβριο του 2013 δεδομένου του ότι διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων της Χρύσας - τόσο από αγορές όσο και από τη διαθήκη της, όπως μας είπε.
Για τον κ.Μιχαλαριά η κρίση «χτυπά» κυρίως τους καλλιτέχνες που δεν έχουν κοινό εκτός συνόρων. Και δυστυχώς είναι η πλειονότητα.
Μαρία Φιλοπούλου, ζωγράφοςΕικαστικός
Για τη ζωγράφο, Μαρία Φιλοπούλου, η δημιουργία δεν μπορεί να είναι ταυτόσημη με τον καιρό της κρίσης. «Τα' χω χαμένα» ομολογεί. «Είμαι περισσότερο παρατηρητής παρά οτιδήποτε άλλο...»
Κωστής Γεωργίου, ζωγράφος κ γλύπτης
Αντιθέτως, ο ζωγράφος και γλύπτης, Κωστής Γεωργίου, θεωρεί ότι η τέχνη «λειτουργεί» υπό πίεση. Σε αντίθεση περίπτωση η τέχνη θα ήταν «μαλθακή». Για τον ίδιο η χώρα μας δέχεται τον μεγαλύτερο ηθικό πόλεμο που έχει γίνει ποτέ σε χώρα. «Προσπαθούμε να βρούμε τα... ζύγια μας», καταλήγει. «Πρέπει να σταθούμε στα πόδια μας».
Δείτε το βίντεο
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr