
Με τους «΄Ορνιθες» του Αρστοφάνη σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στις 19 και 20 Αυγούστου κλείνει και στην Επίδαυρο το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών μια χρονιά, αν μη τι άλλο, επεισοδιακή: Η αποπομπή του επί χρόνια καλλιτεχνικού διευθυντή, Γιώργου Λούκου, και το φιάσκο Φαμπρ που ακολούθησε έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι το καλοκαίρι του 2016 δεν θα γινόταν Φεστιβάλ Αθηνών.
Ακόμα κι όταν ο γνωστός σκηνοθέτης, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέλαβε τα ηνία στις 4 Απριλίου του 2016 «μια στιγμή οριακή για την πορεία του», προκειμένου να μη ματαιωθεί η φετινή διοργάνωση, όπως είπε, πολλοί αναρωτιόντουσαν αν τελικά θα δούμε Φεστιβάλ.
Πέντε εβδομάδες ήταν η προθεσμία που είχε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με το ρολόι του χρόνου να μετρά αντίστροφα για να κάνει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016. Το Φεστιβάλ τελικά έγινε. Ποιος θα μπορούσε να είναι ένας πρώτος απολογισμός;
«Η αίσθησή μου είναι ότι παρ’ ότι το διάστημα προετοιμασίας ήταν πάρα πολύ μικρό, κι δήλωσα πως αν υπάρχει ένα στίγμα, αυτό θα φανεί του χρόνου, τελικά και πρόγραμμα έγινε, και το υπογράφω απόλυτα κι όποια λάθη έγιναν είναι πάρα πολύ χρήσιμα για το πώς θα εξελιχθεί του χρόνου», αναφέρει σε δήλωσή του στο TheTOC ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται να δώσει εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παρά μόνο ενώπιον του συνόλου του Τύπου στις 19 Σεπτεμβρίου 2016 που θα αφορά και το καλλιτεχνικό και το οικονομικό σκέλος της διοργάνωσης.
Κι όσον αφορά στα έσοδα; Επίσημα στοιχεία δεν δίνονται στη δημοσιότητα από τη διοργάνωση αλλά υπήρξαν δημοσιεύματα του τύπου που ανέφεραν ότι φέτος τα έσοδα ήταν λιγότερα. «Τα έσοδα δεν τα γνωρίζω ακόμα αλλά μια μικρή εικόνα που έχω είναι σαν να είναι "μία ή η άλλη" με τα προηγούμενα χρόνια», μας λέει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
Η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν παραστάσεις που όχι μόνο δεν σημείωσαν πληρότητα θέσεων αλλά, αντίθετα, «είδαν» αρκετές άδειες θέσεις και μεταξύ αυτών παραστάσεις - φαβορί όπως η φεστιβαλική όπερα «Μάκβεθ» του Τζιουζέπε Βέρντι σε σκηνοθεσία του αφροαμερικανού Μπρεντ Μπέιλι. Μια εξήγηση θα μπορούσε να ήταν ότι παίχτηκε Σάββατο, μια μέρα που παίζονταν άλλες τέσσερις παραστάσεις. ΄Ισως, λοιπόν, μια καλύτερη κατανομή να βοηθούσε. Ας ελπίσουμε ότι θα ληφθεί υπ' όψιν του χρόνου. «Λάθη έγιναν», ομολογεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. «Ακόμα και μέσα από τα λάθη, όμως, θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε στη συνέχεια».
Οι «σχολιαστές» της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Φεστιβάλ, επίσης, αναφέρουν ότι ο δεν υπήρξαν παραστάσεις που έγιναν talk of the town. Αλήθεια ή ψέματα, γεγονός αποτελεί ότι ο «εναλλακτικός, νεανικός και πολιτικός» χαρακτήρας που ανέφερε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στη συνέντευξη τύπου όπου παρουσίασε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ σε ένα μεγάλο βαθμό επετεύχθη.
Σε κάθε περίπτωση όλοι συμφωνούν ότι η Επίδαυρος φέτος σημείωσε επιτυχίες με παραστάσεις όπως ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κιμούλη να προσελκύει 18.000 θεατές, η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Λιβαθινού 14.000 θεατές, η «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Χουβαρδά 13.000 θεατές, οι «Επτά επί Θήβας» σε σκηνοθεσία Τσ. Γκραουζίνης 8.000 θεατές κι ο «Οιδίπους Τύρανος» σε 3.500 την πρώτη και 4.000 τη δεύτερη θεατές. Περίπου 15.000 θεατές, τέλος, συγκέντρωσε και η «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Μ. Μαρμαρινού το προηγούμενο week end στην Επίδαυρο.
«Αν μπορέσω να δώσω ένα προσωπικό στίγμα, αυτό θα φανεί από του χρόνου», σημείωσε, μεταξύ άλλων, στην συνέντευξη τύπου - παρουσίαση ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Δόθηκε ήδη από φέτος; Και ποια θα είναι η στόχευση για το 2017; Υπομονή μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου για περισσότερες απαντήσεις.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr