Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Καζάνι που βράζει

΄Ενας νέος πρόεδρος που μονοπωλεί τις (δημόσιες) συνεδριάσεις του Δ.Σ., επιστολές διαμαρτυρίας και διαψεύσεων, υπόγειες κόντρες και παρασκήνιο στο Φεστιβάλ που ζει ταραγμένες μέρες

festibal-thessalonikis-kazani-pou-brazei
|
SHARE THIS
0
SHARES

Επτά μήνες πέρασαν από τον τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον Οκτώβριο του 2013.

Με μια διευρυμένη ατζέντα θεμάτων, ως εκ τούτου, ο νέος πρόεδρος του Φεστιβάλ, σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, συγκάλεσε το Διοικητικό Συμβούλιο την περασμένη Πέμπτη 29 Μαϊου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας του Ολύμπιον, στην πλατεία Αριστοτέλους δηλώνοντας, μάλιστα, την επιθυμία του να είναι δημόσια και ανοιχτή προς το κοινό. Αντίθετα, ωστόσο, με τα όσα είχαν συζητηθεί ότι θα ειπωθούν, τη συζήτηση μονοπώλησε ο κ. Σμαραγδής. Αποτέλεσμα, να μην παρθεί ουσιαστικά ούτε μια απόφαση σχετικά με μείζονα θέματα του Φεστιβάλ.

Η ατζέντα του (λαλίστατου) Γιάννη Σμαραγδή

Ο κ. Σμαραγδής, ωστόσο, εμφανίστηκε με συγκεκριμένο στόχο. Το σύνθημά του ήταν «η πόλη πρέπει να μπει στο φεστιβάλ και το φεστιβάλ στην πόλη». Και επιθυμία του να γίνει το Φεστιβάλ ο χώρος που θα συνενωθούν όλα τα κατακερματισμένα μέλη του ελληνικού κινηματογράφου.

Η περισσότερη ώρα της συνεδρίασης βρήκε τον κύριο Σμαραγδή σε έναν μονόλογο όπως ανέφεραν κάποια μέλη του Δ.Σ. που ταξίδεψαν από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη για να παίξουν τελικά το ρόλο … γλάστρας. «Αφού ήθελε να μιλήσει μόνος του γιατί μας έφερε στη Θεσσαλονίκη;», αναρωτήθηκαν ορισμένα από τα μέλη του Δ.Σ.

Από τη μεριά του, ο Γιάννης Σμαραγδής – μπορεί να μην πάρθηκε καμία απόφαση, ωστόσο – τόσο ο ίδιος όσο και ορισμένα μέλη του Δ.Σ. τοποθετήθηκαν για κάποια θέματα που απασχολούν το Φεστιβάλ και τον ελληνικό κινηματογραφικό χώρο γενικότερα, όπως για παράδειγμα την ενίσχυση ή μετεξέλιξη του τμήματος των ελληνικών ταινιών του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα έσκασε ως … βόμβα η επιστολή που έστειλε στους δημοσιογράφους ο διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κ. Εϊπίδης, απαντώντας σε διάφορες κατηγορίες αλλά και στις αιχμές που τέθηκαν από το κοινό κατά τη διάρκεια της ανοιχτής συνεδρίασης του Δ.Σ.

«Μεγάλος νικητής των προσπαθειών του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είναι το ελληνικό σινεμά που με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη ταξιδεύει, προβάλλεται και βραβεύεται στα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου. Όταν μιλάμε για στήριξη, μιλάμε για έμπρακτη στήριξη και όχι για επιπόλαιες υποσχέσεις», λέει ο κ. Εϊπίδης.

Η επιστολή Εϊπίδη και η «ακανθώδης» παραίτησή του

Το πιο ακανθώδες από αυτά τα θέματα, πάντως, ήταν η επιστολή παραίτησης που είχε στείλει στο Υπουργείο Πολιτισμού στις 14 Μαρτίου, με την οποία ζητούσε την αναβάθμισή του σε γενικό διευθυντή του Φεστιβάλ, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει αν θα ασκούσε και τα καθήκοντα του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Ως εκ τούτου, επίμαχο θέμα της επιστολής Εϊπίδη είναι εκείνο της παραίτησής του από την θέση του διευθυντή του Φεστιβάλ και ταυτοχρόνως την αίτησή του για την θέση του γενικού διευθυντή η οποία δεν καλυπτόταν ως σήμερα διότι θεωρείτο θέση πολυτελείας. Η υποβολή παραίτησης έγινε τον ίδιο μήνα με την λήξη θητείας του κ. Εϊπίδη ενώ η επιστολή στο Υπουργείο Πολιτισμού έγινε χωρίς ενημέρωση των υπόλοιπων μελών του Δ.Σ. του Φεστιβάλ. Ο κ. Εϊπίδης αναφέρει ότι ακριβώς μετά την ανακοίνωση του διορισμού του κ. Σμαραγδή στη θέση του Προέδρου στις 12 Μαρτίου 2014, το γραφείο του υπουργού Πολιτισμού επικοινώνησε μαζί του και του ανακοίνωσε ότι από διευθυντής θα διοριστεί  στη θέση του γενικού διευθυντή. Ωστόσο καμία εξέλιξη σχετικά με το θέμα δεν έχει σημειωθεί από τότε.

«Για να ολοκληρωθεί το τυπικό μέρος της διαδικασίας, μού ζήτησαν να παραιτηθώ από τη θέση που κατείχα με τον προηγούμενο νόμο - γεγονός που προκύπτει και από το περιεχόμενο της επιστολής παραίτησής μου, που δημοσιεύτηκε στο Τύπο. Έκτοτε, δεν υπήρξαν εξελίξεις από πλευράς υπουργείου Πολιτισμού», καταλήγει.


 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook